Defendutako tesiak - 2022

Eduki publikatzailea

Marcela Graciak, gure Fakultateko doktore-aurreko bekadunak, “Estetika zentroen negozio berria: neskak” izenburua duen El Pais-eko artikuluan parte hartu du

Irudia

Haurtzaroan irudia gurtzeak duen arriskuaz ohartarazi dute hainbat ikertzailek. "Oro har, publizitateak eta hedabideek neskei transmititzen diete itxura, edertasuna eta zaintza estetikoa (zentzu apaingarrian) balio bat dela. Haur-estetikako espazio horiek, bai eta nolabaiteko publizitate eta kultura-produktuek ere, txikitatik transmititu diezazkiekete genero-estereotipoak neskei; esate baterako, erakargarriak edo zakarrak izatea komeni da. Horren konplexutasuna da genero-estereotipoek eragina dutela pertsonen jarreretan eta emozioetan. Barneratzen dira eta, gero, rol horren arabera jokatzen da; deskribatzaileak ez ezik, aginduzkoak ere badira, hau da, jokabide jakin batzuk nolakoak izan behar duten markatzen dute. Haurren estetika- eta edertasun-espazioen kasuan, arriskua da neska batzuek uste izatea beren buruari balioa eman behar diotela kanpoko elementuen bidez apainduz (adib.: belarritakoak, makillajea, etab.), eta pentsatzea, diren bezala, ez direla nahikoa. Sinbolikoki, espazio horiek eredu estereotipatuak, arauemaileak eta mugatzaileak erreproduzitu ditzakete neskentzat eta emakumeentzat.

Marcela Gracia gure Fakultateko Gizarte Psikologia: Kultura, kognizioa eta Emozioa Ikerketa Talde kontsolidatuko kidea da (https://www.ehu.eus/eu/web/psicologiasocialcce), eta bere doktorego-tesia ezkongaietako indarkeriari buruz egiten ari da.