XSLaren edukia
Kimika Fisikoa
- Ikastegia
- Farmazia Fakultatea
- Titulazioa
- Farmaziako Gradua
- Ikasturtea
- 2017/18
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 52 |
Gelako p. | 9 | 23 |
Laborategiko p. | 15 | 15 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUN ESPEZIFIKOAK
Ikaslea, gai izan behar da:
1. Bai, laborategiko prozesuak aurrera eramateko eta baita, sistema farmazeutikoen ezaugarriak ulertzeko, Fisikokimakaren lan metodoak erabiltzen.
2. Prozesu kimiko, fisiko eta biologikoetan gertatzen diren energia aldaketak eta farmazia arloarekin dituzten loturak azaltzen.
3. Prozesu kimikoen abiadurari buruz oinarrizko kontzeptoak eta beregan eragiten duten faktoreak ezagutzen
4. Sistemen egoera deskribatzeko erabiltzen diren magnitude termodinamikoak balioztatzen, osagai bakarreko edo/eta anizkoitzeko sistemetan gertatzen diren aldaketa fisikoak eta oreka egoerak aurresaten; fase-diagramak lortzen eta erabiltzen.
5. Gainazal fenomenoen oinarrizko kontzeptoak sailkatzen eta balioztatzen, interes farmazeutiko eta biologikoko sistemen jokabidea azaldu ahal izateko
GAITASUN TRANSBERTSALAK
Ikaslea, gai izan behar da:
1. Idatziz, hizkuntza akademiko eta zientifiko zuzenak erabilaz, komunikatzeko.
2. Irkasgaiaren gaiei buruzko informazioa lortzen eta zuzen aipatzen.
3. Taldeka lan egiten
IKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK
- Interes farmazeutikoko prozesuetan nahasitako beroa zein den ezagutzen du eta bere balioa determinatzen du.
- Datu esperimentalak erabiliaz, abiadura konstanteak kalkulatzen ditu.
- Farmakoen erdi-bizitzak eta iraungitze datak ezagutu eta determinatzen ditu.
- Erreakzio-abiadura tenperaturarekin erlazionatzen du eta Arrhenius-en Legea erabiltzen du.
- Datu esperimentalak erabiliaz, osagai bakarreko eta aniztuneko sistemen fase diagramak egiten eta interpretatzen ditu.
- Fase diagramak erabiliaz, faseen arteko orekak eta faseen egonkortasuna aurresaten du.
- Propietate koligatioak erabiliaz, printzipio aktiboen purutasuna eta interés farmazeutikoko konposatuen masa molarrak, kalkulatzen ditu.
- Adsortzio-azalerak determinatzen ditu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
EDUKI TEORIKOA
FISIKOKIMIKAREN KONTZEPTUA
- Fisikokimikaren helburua eta garapena.
- Fisikokimikaren lan metodoak.
- Farmazia eta Biologia arloetan duen garrantzia.
TERMOKIMIKA
- Erreakzio beroa. Presio eta bolumen konstanteko erreakzio beroak. Elkarren arteko erlazioa.
- Erreakzio-beroen neurketa esperimentala eta determinazioa.
- Aplikazioak Sistema farmazeutiko eta bilogikoetan.
ZINETIKA KIMIKOA
- Erreakzio-abiadura.
- Abiadura-ekuazioa. Erreakzio ordenak. Erreakzio ordenen detrerminazioa.
- Abiaduraren tenperaturarekiko menpekotasuna.
- Erreakzio-bideak (Mekanismoak).
- Teoria zinetikoak .
- Katalisia.
- Aplikazioak Osasun Zientzetan.
SISTEMA EZ ERREAKZIONATZAILEAK
- Sistema, osagai, fase, askatasun graduak, magnitude estentsibo eta intentsiboak. Gibbs en Faseen Araua.
- Ezaugarri molarrak eta molr partzialak
- Egoera aldaketak eta faseen arteko orekak. Oreka kimikoaren baldintza.
- Fase-diagramak: Kontzeptua eta informazio ekarpenak.
Osagai bakarreko sistemal.
Sistema bitarrak: Disoluzio idealak eta errealak.
Sistema hirutar eta osagaianiztunak. Banaketa legea.
- Aplikazioak farmazia-teknologian.
GAINAZAL FENOMENOAK
- Adsortzio kontzptua. Adsortzio motak.
- Orekatutako hezetasunaren determinazioa.
- Adsortzio eta desortzio isotermak.
- Adsorbatzailearen gainazal espezifikoaren azaleraren eta adsorbatutakoaren azalera molekularraren determinazioa.
- Aplikazioak sistem abiologiko eta farmazeutikoetan.
LABORATEGIKO LAN PRAKTIKOAREN EDUKIA
- Erreakzio beroen determinazioa.
- Erreakzio kimiko baten azterketa zinetikoa.
- Likidoen arazketa eta ezaugarri fisikokimikoak.
- Banaketa koefiziente baten determinazioa
- Sistema hirutar bati dagokion fase-diagrama egitea.
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaiaren irakaste-ikaste prozesua, ondoren zehazten diren irakaskuntza-modalitateen bidez garatzen da, irakaste-ikaste metodologia desberdinak jarraituz:
- Azalpenezko-eskolak, iIrekiak eta partaidetza bultzatzen dituztenak, kontzeptuei buruzko galderak aurkeztuko dira, denon artean eztaibatzeko.
- Metodologia aktiboen erabilpena, farmaziaren arloan aplikazioa duten problema eta galdera irekiak proposatuko dira. Problema askatzeko bidean, ikasleek hainbat baliabide eskuragarri izangi dituzte: irakasgaiaren gela-birtuala, neurrira egindako tutoretza orduak eta gomendatutako bibliografia. Irakasgaiaren irakasle arduradunak, eskola lehen orduan, metodologiak nolakoak izango diren zehatz-mehatz, azalduko du.
- Laborategiko praktikak irekiak izango dira. Saio praktikoak, irakaslearen azalpen laburrrarekin hasiko dira eta ondoren, ikasleek, laborategian trebetasuna lortzeko eta kontzeptu teorikoak praktikan jartzeko, esperimentua egiteko bere bidea, aurkitu eta arrazoitzen dute.
- Gelako praktikak, ariketa eta galdera praktikoak egingo dira.
- Tutoretzak, Fakultateko web orrian agertzen diren orduetan, irakasleak, zalantzak argitzeko eta berrelikadura bultzatzeko, ikasleak hartzen ditu, bai taldeka, bai bakark, hauen neurrira prestatutako saioetan.
- Plataforma-birtuala, e-gela, irakasleekin eta ikasleen artean harremanak izateko gunea. Bertan, lanak, foroak eta beste hainbat baliabide erabiltzea dago.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA:
EBALUAKETA JARRAIA: Jarraia (%30) eta azterketa globala (%70)
EBALUAKETA JARRAIA:
- Laborategiko Praktikak (irakasgaia gainditzeko giltza, eta ez ohiko deialdirako gordetzen dena): Nota osoaren %10, portzentai hau horrela banakatzen da: Laborategian egindako lana edo/eta emaitzen txostena (%2,5) eta Praktikei buruzko test motatako idatzizko azterketa (%7,5). %10ko haztapena aplikatu ahal izateko, laborategian egindako lan gainditu behar da
Saio praktikoak egiten ez duen ikasleak edo ebaluaketa jarraiko %2,5 gainditzen ez duen ikasleak, azterkta praktikoa egin behar du.
- Bi ebaluaketa froga (lauhilebetean zehar): bat taldeka egindakoa (+, -%5) eta bestea bakarkakoa (+ .-%5)
- Lan baten edukiak (+ - %5)
- Gaitasun Transbertsalak: Idatzizko komunikazoa, informazio bilaketa eta talde lana (+ , -%5)
Puntuaketa negatiboa, justifikaziorik gabe, frogak egiten ez duen ikasleari egokituko zaio.
IDATZIZKO AZKEN AZTERKETA GLOBALA:
(azken kalifikazioaren %70),zenbakizko problemez eta garatzeko teoriazko galderez osatuta dago.
Hizkuntza zientifikoaren zorroztasuna, galdera edo problemaren planteamendu eta egituraketa, jarraitutako prozedura eta garapena, eta lortutako emaitzak izango dira, balioztatuko direnak.
Probak egiten ez dituen ikasleari puntuaketa negatiboa egokituko zaio.
Bai gaitasun espezifikoak eta baita transbertsalak ebaluatzeko, lauhilebetaren hasieratik eta hedadura dela eta hemen jartzen ez diren, ikasleek ezagunak izango duten, ebaluaketa-errubrikak erabiliko dira.
UPV/EHUk ezarritako Arautegiaren arabera, ikasleek, ebaluaketa jarriari uko egiteko aukera dute, horretarako lauhilebetearen hasieratik 9. asterainoko epea izanik. Epe horren barruan, ikasleek, irakasgaiaren irakasleari, ebaluaketa jarraiari uko egiten dutela adieraziz gutun bat zuzendu eta eman behar diote.
Hau dela eta irakasgaiaren garapena kaltetua ez izateko, gomendatzen da, ebaluaketa jarraiari uko egiten dutela, lauhilebetearen hasierako bi asteetan esatea irakaslaeri.
Deialdiari uko egitea:
1.- Deialdiari uko egin ezkero, kalifikazioa, ez aurkeztua izango da
2.- Ebaluazio jarraiaren kasoan, ikasleak, irakasgaiaren irakaskuntza-aldia bukatzeko gutxienez hilabete bat falta arte, deialdiari uko egiteko aukera dauka, irakasleari gutun bat zuzenduz.
3.- Azken ebaluaketari dagokionez, deiladiari uko eiteko, nahikoa da azterketara ez aurkeztea.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Kalkulagailua.
Paper milimetratua.
Adierazpen grafikoak egiteko beharrezkoa den marrazketa materiala.
Laborategiko bata.
Laborategiko kuadernoa
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
1. Peter Atkins; Julio de Paula: ¿Atkins¿Physical Chemistry¿ (7ª Edición) Oxford University Press (2002).
2. P. Sanz Pedrero et al; ¿Fisicoquímica para Farmacia y Biología¿; Ediciones Científicas y Técnicas S.A. Masson-Salvat Medicina (1992).
3. S.C. Wallwork; D.J. W. Grant; ¿Química Física para estudiantes de Farmacia y Biología¿ Editorial Alambra S.A. (1987).
4. P. Atkins y Julio De Paula. Elements of Physical Chemistry. 6ª edición.Oxford University Press. 2013
5. R.J. Silbey; R.A. Alberty. Kimika Fisikoa. UPV/EHU (2008)
Gehiago sakontzeko bibliografia
1. Ira N. Levine; ¿Fisicoquímica¿. Volumen I. (5ª Edición); McGraw-Hill / Interamericana de España S.A. (2004).
2. Ira N. Levine; ¿Fisicoquímica¿. Volumen II. (5ª Edición); McGraw-Hill / Interamericana de España S.A. (2004).
3. M. Díaz Peña; A. Roig Muntaner; Química Física (1)¿ (2ª Edición); Alhambra Universidad (1988).
4. M. Díaz Peña; A. Roig Muntaner; Química Física (2)¿ (2ª Edición); Alhambra Universidad (1988).
5. Gilbert W. Castellan; Fisicoquímica (2ª Edición); Addison Wesley Longman (1998).
6. Gordon M. Barrow; Química Física (1) (4ª Edición) Editorial Reverté S.A. (1988).
7. Gordon M. Barrow; Química Física (2) (4ª Edición) Editorial Reverté S.A. (1988).
8. Atkins¨Physical Chemistry; Peter Atkins, Julio de Paula (Oxford University Press. 2002)
Aldizkariak
Journal Chemical Education. Eskuragarri: http://pubs.acs.org/journal/jceda8.
Chemistry Education Research and Practice. Eskuragarri URL: http://pubs.rsc.org/en/journals/journalissues/rp#!recentarticles&adv. 2015ko apirilak 1ean kontsultatuta
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BERRAONDO JUARISTI, MARIA ROSARIO
- FERNANDEZ DE ARANGUIZ GURIDI, MARIA YOLANDA
- MARTINEZ PEREZ DE MENDIOLA, ROBERTO
TaldeakToggle Navigation
01A Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 10:00-11:00 | ||||
16-30 | 10:00-11:00 | 10:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 1.5. - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.5. - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.5. - FARMAZIA FAKULTATEA
01A Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
22-30 | 10:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 1.5. - FARMAZIA FAKULTATEA
01A Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-30 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
01A Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
25-25 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
01A Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
23-23 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
01B Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 11:00-12:00 | ||||
16-30 | 11:00-12:00 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
01B Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
22-30 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
01B Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
22-22 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
01B Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
22-22 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
01B Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-21 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 09:00-10:00 | ||||
16-30 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | |||
28-28 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 1.4 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.4 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.4 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.4 - FARMAZIA FAKULTATEA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-30 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 1.4 - FARMAZIA FAKULTATEA
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-30 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 1.4 - FARMAZIA FAKULTATEA
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | ||
29-29 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-26 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
31 Laborategiko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
27-27 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.2 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.2 - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
31 Laborategiko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
27-27 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 | 15:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA