XSLaren edukia
Ikusizko Kazetaritza
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Kazetaritzako Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 32 | 48 |
Ordenagailuko p. | 28 | 42 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1. Kazetaritzaren testuinguruan elementu testualak, ikonikoak eta grafikoak uztartzen dituzten produktu informatiboak aztertzeko eta ulertzeko gaitasuna irakastea.
2. Elementu testualak eta ez-testualak konbinatuko dituzten pieza informatiboak diseinatzeko gaitasuna garatzea, mezuari hobekien egokitzen zaizkion elementuak hautatuz, beti ere kazetaritza-irizpideak errespetatu eta jarraituz.
3. Egundo komunikabide batean argitara daitezkeen kazetaritzako infografiak osorik diseinatzeko eta egiteko beharrezkoak diren gutxieneko trebetasun teknikoak ematea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
TEORIA
1. Infografiarako sarrera.
2. Kazetaritzako infografiaren historia eta eboluzioa.
3. Infografiaren elementuak.
4. Infografia motak eta sailkapenak.
5. Narrazioa infografia estatikoan: espazioa.
6. Infografia animatua.
7. Narrazioa infografia animatuan: denbora.
8. Infografiak web euskarrian.
9. Datu-kazetaritzaren irudikapen bisuala.
10. Infografiaren eta ikus-kazetaritzaren etorkizuna.
PRAKTIKA
1. Infografia bat egitea: formak.
2. Infografia bat egitea: hierarkiak.
3. Infografia basiko bat egitea klase bakar batean 1
4. Infografia konplexu integrala egitea: dokumentaziotik maketaziora.
5. Infografia basiko bat egitea klase bakar batean 2
6. Infografia interaktibo bat egitea: datuak, animazioak, euskarriak.
MetodologiaToggle Navigation
Teoria klase magistraletan garatuko da, baina atal batzuk eskola praktikoetan aurkeztuko dira.
Praktikak nahitaezkoak dira. Ikasleren batek praktika batera joaterik ez badu, irakaslearekin harremanetan jarri behar da lehenbailehen, eta tutoretzetan galdutako eskolak berreskuratu behar ditu, ikasteko prozesua metagarria baita: egun jakin batean ikasten dena hurrengo praktiketan aplikatzen da.
Beste zeregin batzuk: praktikekin erlazionatutako zenbait gauza, hala nola dokumentazio eta plangintza-lanak, ikasgelatik kanpo egingo dituzte ikasleek.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikasgaia batez ere praktikoa denez, ikasgelan lan praktikoak egitea da ikasitako ezagutzak eta trebetasunak frogatzeko modu bakarra. Irakasgaia gainditzeko, lan guztiak garaiz egin eta entregatu behar dira.
Praktika gehienek lanordu asko eskatzen dituzte, eta ezin dira azken proba bakar batean laburbildu. Azken proba teoriko-praktiko bat egin daiteke, baina nota igotzeko bakarrik, eta lehenik lan praktiko guztiak egin eta entregatu badira bakarrik.
Praktikak banaka egin behar dira, ikasgai guztiz berria baita ikasleentzat. Ebaluaziorako aurkeztu beharreko lanetan beste ikaskide batek garatutako elementuren bat agertzen bada plagiotzat hartuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Unibertsitateak, softwarearen eta multimedia ikasgeletako hardwarearen bidez, irakasgaia gainditzeko behar den material guztia emango du.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
ALCALDE, I. (2015). Visualización de la información. De los datos al conocimiento. UOC.
CAIRO, A (2011). El arte funcional: infografía y visualización de la información. Alamut.
CAIRO, A. (2008). Infografía 2.0: visualización de información en prensa. Alamut.
ROVIRA, P. y PASCUAL, V. (2021). Analítica visual. Cómo explorar, analizar y comunicar datos. Anaya Multimedia.
Gehiago sakontzeko bibliografia
CAIRO, A. (2016). The truthful art: data, charts, and maps for communication. New Riders.
CROOK, I. y BEARE, P. (2017). Fundamentos del Motion Graphics. Promopress.
FRANCO, G. (2005). Infografía periodística. Anroart.
HEALY, K. (2018). Data visualization: a practical introduction. Princeton University Press.
KIRK, A. (2019). A handbook for data driven design. SAGE.
LOUKIDES, M. (2014). What’s Data Science? O’Reilly Media.
SEGEL, E. y HEER, J. (2010). Narrative visualization: telling stories with data. IEEE.
VALERO SANCHO, J.L. (2001). La infografía: técnicas, análisis y usos periodísticos. Universitat Autónoma de Barcelona.
WILLIAMS, R. (2019). Técnicas de animación. Dibujos animados, animación 3D y videojuegos. Anaya Multimedia.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- CAMACHO MARKINA, IDOIA
- GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
- GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 | 13:00-15:00 | |||
2-15 | 13:00-15:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:30-15:30 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 15:00-17:00 | |||
2-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 15:00-17:00 |