XSLaren edukia

Ikusizko Kazetaritza

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Ordenagailuko p.2842

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Kazetaritzaren testuinguruan elementu testualak, ikonikoak eta grafikoak uztartzen dituzten produktu informatiboak aztertzeko eta ulertzeko gaitasuna irakastea.

2. Elementu testualak eta ez-testualak konbinatuko dituzten pieza informatiboak diseinatzeko gaitasuna garatzea, mezuari hobekien egokitzen zaizkion elementuak hautatuz, beti ere kazetaritza-irizpideak errespetatu eta jarraituz.

3. Egundo komunikabide batean argitara daitezkeen kazetaritzako infografiak osorik diseinatzeko eta egiteko beharrezkoak diren gutxieneko trebetasun teknikoak ematea.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

TEORIA

1. Infografiarako sarrera.

2. Kazetaritzako infografiaren historia eta eboluzioa.

3. Infografiaren elementuak.

4. Infografia motak eta sailkapenak.

5. Narrazioa infografia estatikoan: espazioa.

6. Infografia animatua.

7. Narrazioa infografia animatuan: denbora.

8. Infografiak web euskarrian.

9. Datu-kazetaritzaren irudikapen bisuala.

10. Infografiaren eta ikus-kazetaritzaren etorkizuna.



PRAKTIKA

1. Infografia bat egitea: formak.

2. Infografia bat egitea: hierarkiak.

3. Infografia basiko bat egitea klase bakar batean 1

4. Infografia konplexu integrala egitea: dokumentaziotik maketaziora.

5. Infografia basiko bat egitea klase bakar batean 2

6. Infografia interaktibo bat egitea: datuak, animazioak, euskarriak.

MetodologiaToggle Navigation

Teoria klase magistraletan garatuko da, baina atal batzuk eskola praktikoetan aurkeztuko dira.

Praktikak nahitaezkoak dira. Ikasleren batek praktika batera joaterik ez badu, irakaslearekin harremanetan jarri behar da lehenbailehen, eta tutoretzetan galdutako eskolak berreskuratu behar ditu, ikasteko prozesua metagarria baita: egun jakin batean ikasten dena hurrengo praktiketan aplikatzen da.

Beste zeregin batzuk: praktikekin erlazionatutako zenbait gauza, hala nola dokumentazio eta plangintza-lanak, ikasgelatik kanpo egingo dituzte ikasleek.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasgaia batez ere praktikoa denez, ikasgelan lan praktikoak egitea da ikasitako ezagutzak eta trebetasunak frogatzeko modu bakarra. Irakasgaia gainditzeko, lan guztiak garaiz egin eta entregatu behar dira.



Praktika gehienek lanordu asko eskatzen dituzte, eta ezin dira azken proba bakar batean laburbildu. Azken proba teoriko-praktiko bat egin daiteke, baina nota igotzeko bakarrik, eta lehenik lan praktiko guztiak egin eta entregatu badira bakarrik.



Praktikak banaka egin behar dira, ikasgai guztiz berria baita ikasleentzat. Ebaluaziorako aurkeztu beharreko lanetan beste ikaskide batek garatutako elementuren bat agertzen bada plagiotzat hartuko da.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Unibertsitateak, softwarearen eta multimedia ikasgeletako hardwarearen bidez, irakasgaia gainditzeko behar den material guztia emango du.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALCALDE, I. (2015). Visualización de la información. De los datos al conocimiento. UOC.

CAIRO, A (2011). El arte funcional: infografía y visualización de la información. Alamut.

CAIRO, A. (2008). Infografía 2.0: visualización de información en prensa. Alamut.

ROVIRA, P. y PASCUAL, V. (2021). Analítica visual. Cómo explorar, analizar y comunicar datos. Anaya Multimedia.

Gehiago sakontzeko bibliografia

CAIRO, A. (2016). The truthful art: data, charts, and maps for communication. New Riders.
CROOK, I. y BEARE, P. (2017). Fundamentos del Motion Graphics. Promopress.
FRANCO, G. (2005). Infografía periodística. Anroart.
HEALY, K. (2018). Data visualization: a practical introduction. Princeton University Press.
KIRK, A. (2019). A handbook for data driven design. SAGE.
LOUKIDES, M. (2014). What’s Data Science? O’Reilly Media.
SEGEL, E. y HEER, J. (2010). Narrative visualization: telling stories with data. IEEE.
VALERO SANCHO, J.L. (2001). La infografía: técnicas, análisis y usos periodísticos. Universitat Autónoma de Barcelona.
WILLIAMS, R. (2019). Técnicas de animación. Dibujos animados, animación 3D y videojuegos. Anaya Multimedia.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CAMACHO MARKINA, IDOIA
  • GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
  • GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

13:00-15:00

2-15

13:00-15:00

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:30-15:30

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-11:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

15:00-17:00

2-15

11:00-13:00

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

15:00-17:00

Irakasleak