XSLaren edukia

Bizikidetzarako Hezkuntza

Ikastegia
Psikologia Fakultatea
Titulazioa
Psikologiako Gradua (Aurreko plana)
Ikasturtea
2023/24
Maila
X
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia23
Gelako p.57.5
Ordenagailuko p.57.5
Tailerra913.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK:

Genero-ikuspegia landuko da ikasgaian zehar-lerro gisa.



Hona hemen irakasgaian landuko diren gaitasunak:



Bizikidetzarako Hezkuntzaren (BH) oinarri teorikoak ezagutzea.

Bakerako Hezkuntzak eta Gatazken Ebazpenak eskolan esku hartzeko esparru gisa duten garrantzia ezagutzea.

Bakerako Hezkuntzaren eta Gatazken Ebazpenaren helburu eta lerro orokorrak ezagutzea, bai eta horietan parte hartzen duten agenteak eta eskolako testuinguruan dituzten oinarri psikopedagogikoak ere.

Bizikidetzari buruzko esku hartzeen eskaerak identifikatzeko gai izatea, eskolako testuinguruan.

Bizikidetza ebaluatzeko tresnak erabiltzeko gai izatea, eskolako testuinguruan.

Esku hartzeko estrategiak diseinatzeko, aplikatzeko eta ebaluatzeko gaitasuna eskuratzea, eskolako bizikidetzarako gaitasunak eskuratze aldera.

Lanbide anitzeko taldeetan lan egiteko gai izatea.

Idatzizko nahiz ahozko txosten teknikoak egiteko gai izatea.

Psikologoak eskolaren arloan dituen funtzioak eta ardura etikoak ezagutzea.

Bizikidetzarako Hezkuntzari buruzko dokumentazio-iturriak erabiltzeko gai izatea, eta informazioa eskuratzeko behar diren estrategiak menderatzen direla erakustea.



IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK

1. Bizikidetza zer den azaltzea.



2. Bizikidetzarako hezkuntzaren balio eta eduki pedagogikoak eta hura oztopatzen duten aldagai nagusiak deskribatzea.



3. Bizikidetza oztopatzen duten egungo hezkuntza-sistemaren alderdiak deskribatzea.



4. Bakerako Hezkuntza eskolaren eremuan bizikidetzan esku-hartzeko esparru gisa ulertzea.



5. Bake positiboa eta gatazkaren ikusmolde positiboa deskribatzea.



6. BHren helburuak eta horiek lortzeko hezkuntza-lerroak azaltzea.



7. BH prozesuan parte har dezaketen eragileak zein izan daitezkeen azaltzea.



8. BHn eskola-egiturak izan behar dituen ezaugarriak deskribatzea.



9. BH prozesua aplikatzeko modua azaltzea.



10. BHrekin zerikusia duen dokumentazio-iturriak erabiltzea.



11. BHrekin zerikusia duen informazioa ulertu eta maneiatzea.



12. BHri buruzko txosten teknikoak lantzea eta ahoz zein idatziz aurkeztea.



13. Ahoz zein idatziz komunikatzea.



14. Taldean lan egitea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

I ATALA: BIZIKIDETZA



1. Sarrera: bizikidetzarako hezkuntza.

1.1. Bizikidetza eta haren pedagogiaren eduki edo/eta balioak.

1.2. Bizikidetza oztopatzen duten aldagaiak.



2. Bizikidetza oztopatzen duten egungo hezkuntza-sistemaren alderdiak.

2.1. Balioak.

2.2. Edukiak.

2.3. Irakaskuntza-metodologia.

2.4. Ebaluazio-sistema.

2.5. Diziplina.

2.6. Hezteko modua.

2.7. Ikaslegoaren inguruko ikusmoldea.

2.8. Eskola-egitura.



II ATALA: BAKERAKO HEZKUNTZA (BH) BIZIKIDETZAN ESKU HARTZEKO TRESNA GISA



3. Bakerako Hezkuntzaren oinarri teorikoak.

3.1. Kontzeptuzko oinarriak: bake positiboa eta gatazkaren ikusmolde positiboa.

3.2. BHren helburuak, hezkuntza-lerroak eta BH prozesuan parte har dezaketen eragileak.



4. Bakerako hezkuntza praktikan.

4.1. Eskola-egitura BHn.

4.2. Bakerako Hezkuntza prozesua gauzatzeko modua.



III ATALA: GATAZKEN EBAZPENERAKO HEZKUNTZARI BURUZKO ESKU-HARTZE PROGRAMAK

5. Bitartekaritza programak.

5.1.1. Nola gauzatu ikaskideen arteko eskola-bitartekaritza programa.

5.1.2. Ikaskideen arteko eskola-bitartekaritza programaren funtzionamendua.

5.1.3. Ikaskideen arteko eskola-bitartekaritza programa baten diseinua.

6. Gatazken ebazpenerako gaitasunak irakasteko esku-hartze programak

6.3.1. Gatazken Ebazpena lantzeko, HHn, LHn, DBHn eta Batxilergoan lagungarri izan daitezkeen esku-hartze programak.

MetodologiaToggle Navigation



Ikasgaia Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza, Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza eta antzeko metodologia aktiboen bitartez lantzen da. Eskolen %80etara etortzen diren ikasleak eskola teoriko zein praktikoetan egindako jardueren bitartez ebaluatuko dira eta ez dute azterketarik egin behar izango.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIOA:

Eskolen %80etara etortzen diren ikasleak eskola teoriko zein praktikoetan egindako jardueren bitartez ebaluatuko dira eta ez dute azterketarik egin behar izango. Hala, eskoletara joan eta bertan garatuko diren jardueretan parte hartzen duten ikasleen kalifikazioa hiru ebaluazio-motaren araberakoa izango da. Batetik, ikasle-taldeek egindako lanak bilduko dituen Paper-zorroa erabiliko da eta, bestetik, behaketa. Azkenik, norbere-ebaluazioa. Ebaluazio-mota horiek aukeratu dira bat datozelako Bakerako Hezkuntzaren printzipioekin.

Ikasle ez presentzialen ezagutzak eta gaitasunak, berriz, azterketaren bitartez ebaluatuko dira. Ebaluazio-mota hau aukeratuz gero, JARRI HARREMANETAN IRAKASLEAREKIN, hark esateko zer material ikasi behar den.





OHIKO DEIALDIA

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasleari eta, horretarako, lau asteko epea izango du lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.



DEIALDIARI UKO EGITEA

Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren zati honen irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasleari.

Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

I ATALA
1. GAIA: sarrera
Jares, Xesús R. (2006): Pedagogía de la convivencia, Bartzelona: Grao. 20-40 orrialdeak. Liburutegian eskuragarri.

2 GAIA: bizikidetza oztopatzen duten egungo hezkuntza-sistemaren alderdiak
Materiala eskuragarri ikasgela birtualean (Egelan), 3. Jarduerari dagokion atalean.

II ATALA
3 GAIA: Bakerako Hezkuntzaren (BH) oinarri teorikoak
Jares, Xesús R. (2005): Educación para la paz. Su teoría y su práctica, Madril: Popular. Hain zuzen ere, honako kapitulu hauek: VII, VIII, IX eta XII. Liburutegian eskuragarri.
Reizabal, Luixa (2015): Hezkidetza bakea lortzeko ezinbesteko tresna. In L. Reizabal, Genero-berdintasunean hezteko gida, 37-51, Bilbo: UEU. Esteka honetan, gida dohainik: http://www.ueu.eus/denda/ikusi/genero_berdintasunean_hezteko_gida

4. GAIA: BH praktikan
Jares, Xesús R. (2005): Educación para la paz. Su teoría y su práctica, Madril: Popular. Hain zuzen ere, honako kapitulu hauek: X eta XI. Liburutegian eskuragarri.
Gela birtualean, 0 jarduerari -ikasgaiaren aurkezpenari- dagokion atalean, irakaskuntza-metodologia aktiboen inguruan dagoen materiala.

III ATALA
5. GAIA: bitartekaritza programak
Boqué Torremorel, Mª Carme (2007). Tiempo de mediación, Bartzelona: CEAC. Liburutegian eskuragarri. Materialaren txantiloia ikasgela birtualean eskuragarri 10. jarduerari dagokion atalean.
GEUZ (2013). Nola jarri abian, pausoz pauso, ikaskideen arteko eskola-bitartekaritzako programa bat. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza. Ikasgela birtualean eskuragarri 10. jarduerari dagokion atalean.

6. GAIA: Gatazken ebazpenerako gaitasunak irakasteko esku-hartze programak HH, LH, LBH, DBH eta Batxilergorako
Ikasle-taldeek bilatuko dituzte Interneten.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

I ATALA

1. GAIA: sarrera

Jares, Xesús R. (2006): Pedagogía de la convivencia, Bartzelona: Grao. 20-40 orrialdeak.



2 GAIA: bizikidetza oztopatzen duten egungo hezkuntza-sistemaren alderdiak

Materiala eskuragarri egelan 3. jarduerari dagokion atalean.



II ATALA

3 GAIA: Bakerako Hezkuntzaren (BH) oinarri teorikoak

Jares, Xesús R. (2005): Educación para la paz. Su teoría y su práctica, Madril: Popular. Hain zuzen ere, honako kapitulu hauek: VII, VIII, IX eta XII.

Reizabal, Luixa (2015): Hezkidetza bakea lortzeko ezinbesteko tresna. In L. Reizabal, Genero-berdintasunean hezteko gida, 37-51, Bilbo: UEU. Esteka honetan, gida dohainik: http://www.ueu.eus/denda/ikusi/genero_berdintasunean_hezteko_gida



4. GAIA: BH praktikan

Jares, Xesús R. (2005): Educación para la paz. Su teoría y su práctica, Madril: Popular. Hain zuzen ere, honako kapitulu hauek: X eta XI.

Gela birtualean, ikasgaiaren aurkezpenari dagokion atalean, irakaskuntza-metodologia aktiboen inguruan dagoen materiala.



III ATALA

5. GAIA: bitartekaritza programak

Boqué Torremorel, Mª Carme (2007). Tiempo de mediación, Bartzelona: CEAC. Zati bat gela birtualean eskuragarri 10Jri dagokion atalean.

GEUZ (2013). Nola jarri abian, pausoz pauso, ikaskideen arteko eskola-bitartekaritzako programa bat. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza. Gela birtualean eskuragarri 10Jri dagokion atalean



6. GAIA: Gatazken ebazpenerako gaitasunak irakasteko esku-hartze programak HH, LH, LBH, DBH eta Batxilergorako

Ikasle-taldeek bilatuko dituzte Interneten.



Sakontzeko bibliografia ikasgela birtualean dago eskuragarri.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Sakontzeko bibliografia ikasgela birtualean dago eskuragarri.

CEIP Los Pinos de Bicorp (Valencia) (2009), 'El respeto es la base de la convivencia”. Bideoa. Iturria: http://www.youtube.com/watch?v=0VJFxQHvyfQ. Premio 2009 de la Comunitat Valenciana.
Lederach, Jean Paul (1984): Educación para la paz. Bartzelona: Fontamara.
Reizabal, Luixa (1995): Bakearen Dimentsio Kulturala Euskal Herriko Uste Sistema eta Pertzepzioetan. Bilbo: EHU.
Reizabal Luixa (2007): Esku-hartzea gizarte-ezagutzaren garapenean. In L. Reizabal (arg.), “Gizarte-ezagutzaren garapena nerabezarora arte”, 459-464, Bilbo: UEU.
Reizabal, Luixa eta Acha, Joana (2012): Hezkuntza sozioemozionala eta ikaskuntza zailtasunak: hezkuntza-testuinguruetan aplikatzeko esku-hartzea, Bilbo: UEU.

Aldizkariak

Journal of Peace Research
Journal of conflict resolution

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CORRES MEDRANO, IRUNE
  • PASCUAL JIMENO, AITZIBER
  • PASCUAL SAGASTIZABAL, EIDER

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

2-2

09:00-11:00

3-3

09:00-11:00

4-4

09:00-11:00

5-5

09:00-11:00

6-6

09:00-11:00

7-7

11:00-13:00

8-8

11:00-13:00

9-9

10:00-13:00

10-10

10:00-13:00

11-11

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

14:00-15:00

12-12

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

10:00-11:00

12-12

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

2-2

11:00-13:00

3-3

12:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

13:00-15:00

8-8

13:00-14:00

9-9

09:00-10:00

10-10

13:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 2.5 B ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 2.4 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

09:00-11:00

8-8

09:00-10:00

9-9

14:00-15:00

10-10

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 2.4 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

11:00-12:00

4-4

11:00-13:00

5-5

11:00-13:00

6-6

11:00-13:00

11-11

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.3 AULA NORMAL - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

15:30-17:30

2-2

15:30-17:30

3-3

15:30-17:30

4-4

15:30-17:30

5-5

15:30-17:30

6-6

15:30-17:30

7-7

15:30-17:30

8-8

15:30-17:30

9-9

16:30-19:30

10-10

15:30-18:30

11-11

15:30-17:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

18:30-19:30

12-12

15:30-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

13:00-14:00

12-12

16:30-17:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 0.1 B - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

17:30-19:30

2-2

17:30-19:30

3-3

18:30-19:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

17:30-18:30

9-9

15:30-16:30

10-10

18:30-19:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 2.4 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

13:00-15:00

8-8

14:00-15:00

9-9

19:30-20:30

10-10

14:30-15:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 2.5 B ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 2.5 A ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 2.5 B ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

17:30-18:30

4-4

17:30-19:30

5-5

17:30-19:30

6-6

17:30-19:30

11-11

17:30-19:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA