Literatura Infantil y Juvenil Actual25877
- Centro
- Facultad de Educación y Deporte
- Titulación
- Grado en Educación Primaria (Trilingüe)
- Curso académico
- 2023/24
- Curso
- 4
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Euskera
- Código
- 25877
DocenciaAlternar navegación
Guía docenteAlternar navegación
Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación
Egungo HGLren ikuspegi orokorra; korronte nagusiak; egile eta obra aipagarrienak; HGL modernoa eta literatura-kanona; HGLk haurrari euskal kultura transmititzeko eta haurra euskal kulturaren oinordeko egiteko duen zeregina.
Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación
1- Haurrentzat argitaratu diren literatur obrak kritikoki aztertzekoa (garapen maila, egokitasuna, baloreak, hizkuntz aberastasuna... kontuan izanik) eskolako beharretara egokitzeko.
2- HLn dauden materialak eta egile garrantzitsuenak identifikatzea eskolari begira aukeratu ahal izateko.
3- HLk –ahozkoak, tradizionalak eta gaur egungoak- gure gizartean eta eskolan duen paperaz/betebeharraz gogoeta egitea, eskolan modu egoki eta aberatsean erabiltzeko.
4- HL, balore kulturala, estetiko eta hezitzaile gisa transmititzeko teknika eta tresnak lantzea irakaskuntzan erabili ahal izateko.
5- Haurraren garapenean literaturak duen garrantzia aztertzea eskolako zereginetan HLren erabilera eraginkorra izateko.
6- Hizkuntzarekin lotutako gaitasunak berariaz landu, ebaluatu eta kontuan hartuko dira; hortaz, ikasgaiko lan, zeregin eta jarduera guztietan ez dira onartuko ulermena oztopatzen dituzten akats larriak (kasuan kasu, ez dira onartuko, eta suspentsotzat hartuak izango dira, hiru akats larritik goragoko lanak).
Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación
1- Gaur egun haur-literaturaren eta gazte-literaturaren panorama orokorra
1.1. Sarrera historikoa
1.2. Haur eta gazte literatura sistema
1.3. HGLren azterketarako giltzak
2- Joera nagusiak
2.1. Errealismo fantastikoa
2.2. Generoak eta gaiak
2.3. Umorea
2.4. Errealismo kritikoa
3- Egile eta obra garrantzitsuak
3.1. Saritutakoak eta kanonaren inguruko eztabaidak.
3.2. Itzulpena eta Haur eta Gazte literatura
4- Haur-literatura eta gazte-literatura, eta literatura-kanona
4.1. Corpus kanonikoa
4.2. Azterketaren emaitzak
MetodologíaAlternar navegación
Metodologia parte hartzailea. Ikasleek bakarka haur literaturako zenbait liburu aukeratuko dituzte gero haien analisia ahoz egin ahal izateko. Horrezaz gain, irakasgai honi lotutako eduki teorikoak landuko dira taldeka eta haien aurkezpena eginen da hurrenkera jakin batean. Bestalde, proposatzen diren artikulu eta testuen gainean zenbait gogoeta eta eztabaida proposatuko dira guztien parte hartzea errazte aldera. Azkenik, "Egela" plataformaren bidez zenbait gogoeta egitea eskatuko zaio ikasle bakoitzari.
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
- Sistema de Evaluación Final
- Herramientas y porcentajes de calificación:
- Prueba escrita a desarrollar (%): 20
- Trabajos individuales (%): 20
- Trabajos en equipo (resolución de problemas, diseño de proyectos) (%): 30
- Exposición de trabajos, lecturas… (%): 30
Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
Graduan ere moduloko lana egin beharko da (guztiaren %10 balioko du).
Irakasgaia gainditzeko ebaluazio jarraituaren hiru notak aprobatu behar dira.
Graduko lehen bi mailak egindakoan, ikasleak EAEko bi hizkuntza ofizialetan B2 maila frogatu beharko du; halaber, C1 maila (EGA) eskuratu beharko du irakasle ikasketa guztiak amaitzean. Hortaz, hizkuntza gaitasun eskasak galaraz dezake ikasgaia gainditzea
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
-Ordenagailua.
- Ikus-entzunezkoak.
-HGLko liburuak.
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
AMO SÁNCHEZ-FORTÚN, José Manuel del (2003): Literatura Infantil: claves para la formación de la competencia literaria. Ediciones Aljibe, Málaga
CERRILLO, Pedro (2007) Literatura Infantil y Juvenil y educación literaria. Madrid: Octaedro.
COLOMER, Teresa (2009) Introducción a la literatura infantil y juvenil. Madrid: Síntesis.
GARRALON, Ana (2001) Historia portátil de la literatura infantil. Madrid: Anaya.
LOPEZ GASENI, Manu, Xabier ETXANIZ (2005) 90eko hamarkadako Euskal haur eta gazte literatura, Iruñea: Pamiela.
KORTAZAR,J. et.al. (2011) Egungo euskal haur eta gazte literaturaren historia. Bilbo: UPV/EHU
Bibliografía de profundización
COLOMER, Teresa (2005). Siete llaves para valorar las historias infantiles. Madril: Papeles de la fundación Germán Sánchez Ruipérez.
ETXANIZ, Xabier (1987). Euskal haur eta gazte literaturaren historia. Iruñea: Pamiela.
KORTAZAR,J. et.al. (2011) Egungo euskal haur eta gazte literaturaren historia. Bilbo: UPV/EHULÓPEZ GASENI, Jose Manuel (2006): Literaturak umeei begiratu zienean. Pamiela, Iruñea.
SANCHEZ CORRAL, Luis (1995) Literatura infantil y lenguaje literario. Barcelona: Paidós.
Revistas
Behinola
CLIJ
Tantak
Lazarillo
Peonza
Direcciones web
www.oepli.org
www.galtzagorri.org
www.uclm.es/cepli/
www.fundaciongsr.es
www.uvigo.es/anilij
http://www.bienvenidosalafiesta.com/
GruposAlternar navegación
31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-11:30 (1) | 11:00-12:30 (2) |
Profesorado
Examen
- Enero : 09-01-2024 11:30
- Mayo : 16-05-2024 11:30
Aula(s) impartición
- AULA 3-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
- AULA 3-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:00 (1) |
Profesorado
Examen
- Enero : 09-01-2024 11:30
- Mayo : 16-05-2024 11:30
Aula(s) impartición
- AULA 3-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)