XSLaren edukia

Horma Pintura. Euskarriak eta Teknikak26928

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Kultura Ondareen Kontserbazio eta Zaharberritzeari buruzko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
26928

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Esta asignatura se imparte en castellano / Irakasgai hau gaztelaniaz ematen da



1. IRAKASGAIAREN DESKRIBAPENA

"Pintura Mural. Soporte y Técnicas" Kultura Ondasunen Kontserbazio eta Zaharberritze Graduko laugarren mailako hautazkoa, historian zehar pintura muralak egiteko erabilitako teknikak aztertzean datza. Gehien erabiltzen diren teknikak eta materialak aztertzen dira, euskarrietatik hasi eta pintura-geruzetara, horiek gauzatzeko metodoa, izan ditzaketen narriadurak eta kontserbatzeko eta lehengoratzeko esku-hartzeen beharrak ezagutzeko, etorkizunean kontserba daitezen.



Irakasgaia horma-pinturak egiteko erabiltzen diren teknikak eta materialak ezagutzean oinarritzen da, bai eta horiek hondatzean ere, prozesu horiek ulertzeko eta, ondoren, zaharberritze-tratamendu jakin bat hautatu eta aplikatzeko metodologia espezifiko eta arrazoitua erabili ahal izateko.



Alderdi desberdinak modu teorikoan aztertzeaz gain, esperimentazio plastikoko praktikak egiten dira horma-pinturak egiteko edo horietan esku hartzeko gehien erabiltzen diren tekniketako batzuen inguruan. Horretarako, formatu txikiko lanak egiten dira, eta horma-pinturak egiteko historian zehar gehien erabiltzen diren teknika piktorikoak erabiltzen dira.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

2.1. Irakasgaiaren gaitasunak:

- Historian zehar horma-pinturetan erabilitako gauzatze-teknikek eta materialek, euskarritik hasita pintura-geruzetaraino, haien narriaduran eta kontserbazio- eta zaharberritze-beharretan duten zeregina argudiatzea (CB2, G1, G011, C4CC02)

- Horma-pinturak egiteko edo horietan esku hartzeko behar den trebetasun teknikoa menderatzea (CB3, G004, C4CC02)

- Norberaren emaitzei buruzko datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna, bai eta datu horiek informazio gehigarriarekin erlazionatzeko eta integratzeko gaitasuna ere, iritziak, argudioak eta irtenbide kritikoki arrazoituak emateko (CB2, CB3, G006, C4CC05)

- Taldean modu planifikatu eta bidezkoan lan egitea, helburu komunak lortzen modu aktiboan lagunduz (G006, C4CC05)





2.2. Ikaskuntzaren emaitzak:

Ikasgai hau arrakastaz amaitzean, ikasleak gai izango dira:

- Historian zehar erabilitako horma-teknikak bereiztea

- Horma-pinturetan erabiltzen diren materialak identifikatzea (euskarriak, prestaketa-geruzak eta pintura-geruzak), eta haien propietateak eta haien narriaduran eta kontserbazio- eta zaharberritze-beharretan duten zeregina modu kritikoan baloratzea.

- Norberaren terminologia zorroztasun akademikoarekin erabiltzea.

- Historian gehien erabili diren horma-teknikak trebetasunez gauzatzea, teknika horiek egiteko edo esku hartzeko behar diren materialak behar bezala manipulatuz.

- Egindako lana azaltzea ezarritako arauen arabera egituratutako lan akademikoen bidez.

- Norberaren emaitzak informazio gehigarriarekin erlazionatzea eta integratzea (iturri bibliografikoak)

- Egindako lana modu profesionalean eta arrazoituan azaltzea, eta informazioa, arazoak, lortutako emaitzak eta planteatutako konponbideak modu gogoetatsuan eta kritikoan azaltzea.

- Azterketa autokritikoak egitea, hobetzeko eta gainditzeko estrategia aktiboak garatzeko

- Taldean modu eraginkorrean lan egiteko lan-planak definitzea

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. gaia: horma-pinturaren definizioa eta kontzeptuak



2. gaia: erabilitako euskarriak



3. gaia: horma-pinturan erabilitako prestaketa-geruzak



4. gaia: horma-pinturan erabilitako pintura teknikak



5. gaia: murala arte garaikidean: aldaketa kontzeptualak eta teknologikoak

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaian alderdi teorikoak eta praktikoak landuko dira, horma-teknikak eginez. Ikasgaia astean egun bakar batean ematen denez, bi saio ezberdin egingo dira. Lehenengo saioa, 9: 00-10: 30 ikasgelan, teorikoa izango da eta irakasgaiaren oinarrizko alderdi teorikoak jorratuko dira. Bigarren saioan, 10: 30-13: 00 bitartean, 0AB10 zaharberritze tailerrean eta 0AB2 mural tailerrean, ariketa praktikoak egingo dira.

Ikasgaian lantzen diren testuak, dokumentuak, bideoak, irudiak, oharrak eta abar eGela gela birtualen plataformaren bidez argitaratuko dira. Era berean, lanak entregatzeko eta ariketak egiteko ere plataforma hori erabiliko da.



Nahitaezkoa izango da eskola-orduetan egiten diren praktika esperimentalak egitea, bai eta puntualtasuna ere, eskola-ordu osoak egitea (justifikaziorik ez badago), lan egiteko behar den materiala ekartzea eta lanak garaiz eta osorik entregatzea ikasgaia gainditzeko.

Tutoretza-orduak izango dira sor daitezkeen zalantzak edo arazoak argitzeko, bai eta ariketen emaitzak zuzentzeko eta argitzeko ere, baina ez lanak epez kanpo entregatzeko.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • Banakako lanak (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Ohiko deialdia:

Ebaluazio-sistema jarraitua izango da eta, irakasgaia gainditzeko, jarduera guztiak egin eta gainditu beharko dira.

Praktikak eskola-orduetan egitea derrigorrezkoa izango da irakasgaia gainditu ahal izateko.

Epez kanpo edo osatu gabe entregatutako lanak ez dira ez onartuko ez ebaluatuko, eta zuzenean 0 puntu emango zaizkie.

Guztiz debekatuta dago testuen, grafikoen edo irudien zatiak sartzea, bai liburuenak, bai zientzia-aldizkarietako artikuluenak, tesienak, webguneenak, etab., hitzez hitz aipatutakoak, bai parafraseatuak edo itzuliak, aurretik testuan behar bezala aipatuta egon gabe eta zer iturritatik lortzen diren identifikatu gabe. Erreferentzia egiterakoan zorroztasunik ez izateak eta plagioak lanak etetea ekarriko dute.

Jardueretan lortutako kalifikazio positiboa ezohiko deialdirako gordeko da, eta ikaslea bertan behera geratu den zatira aurkeztuko da.



- Deialdiari uko egitea:

Deialdiari uko egiteko, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diote uko egite hori irakasgaiaren irakasle arduradunari, irakasgaiaren azterketa-data ofiziala baino hilabete lehenago.



- Ebaluazio-sistemari uko egitea

Ikasleek amaierako ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute. Horretarako, ebaluazio jarraituaren sistemari uko egiten diola idatziz aurkeztu beharko du, eta horretarako 9 asteko epea izango du lauhileko irakasgaietarako, lauhileko edo ikasturte hasieratik zenbatzen hasita. Ikasgaia sistema horren bidez gainditzeko, ikasleak frogatu beharko du ikasgaiaren konpetentziak eskuratu dituela azterketa teoriko-praktiko bat eginez ( % 40) eta ikasgaian garatu eta eskatutako lanak entregatuz, % 60ko balioarekin: horma entregatzea ( % 20) eta praktiken amaierako memoria ( % 40). Irakasgaia gainditzeko, jarduera guztiak egin eta gainditu beharko dira.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian, ikasleak ez gainditutako zatiari dagozkion jarduerak entregatu beharko ditu.

Irakasgaia gainditzeko, jarduera guztiak egin eta gainditu beharko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Argazki-kamera, ordenagailua, oinarrizko zaharberritze-materiala.
Materiala ekarri ezean, ikasleak ezingo du lanik egin.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Carbó, D. J., & Doménech, M. T. (2006). Aspectos físico-químicos de la pintura mural y

su limpieza. Valencia: Universidad Politécnica de Valencia.



- Díaz, C. d. P. (2004). Pintura mural: conservación y restauración. Madrid: CIE Dossat

2000.



- Doerner, M. (1991). Los materiales de pintura y su empleo en el arte (Reverté Ed.).



- Doménech, M. T. (2013). Principios fisico-químicos de los materiales integrantes de los

bienes culturales. Valencia: Universitat Politècnica de València.



- Ferrer, A. (1995). La pintura mural: su soporte, conservación, restauración y las técnicas

modernas. Sevilla: Universidad de Sevilla.



- Mora, P. (1984). Conservation of wall paintings London: Butterworths



- Parramón, J. M. (1984). Así se pinta un mural. Barcelona: Parramón.



- Rovira i Pons, P. (2014). La conservación preventiva de las pinturas murales in situ y en

su exposición Gijón: Trea.



- VV.AA. (2014). La cal: investigación, patrimonio y restauración. Sevilla: Universidad de

Sevilla.



- VV.AA. (2015). Conservation Issues in Modern and Contemporary Murals (M. Sánchez,

W. Shank & L. Fuster Eds.): Cambridge Scholars Publishing.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Alejandre, F. J. (2002). Historia, caracterización y restauración de morteros. Sevilla:
Universidad de Sevilla.

- Berbero, J. C. c. (2006). Tratamiento y metodología de conservación de pinturas murales:
actas del Seminario sobre Restauración de Pinturas Murales, Aguilar del Campoo
(Palencia), 20-22 de julio de 2005. Aguilar de Campo: Fundación Santa María la
Real-Centro de Estudios del Románico.

- Calvo, A. (2003). Conservación y restauración: materiales, técnicas y procedimientos, de
la A a la Z. Barcelona: Serbal.

- Cortázar, M., Pardo, D., & Sanz, D. (2009). Estudios y restauración del pórtico: Catedral
de Santa María de Vitoria-Gasteiz (F. C. S. María Ed.). Vitoria-Gasteiz.

- Huertas, M. (2010). Materiales, procedimientos y técnicas pictóricas. Madrid: Akal.
Mayer, R. (1993). Materiales y técnicas del arte. Madrid: Blume.

- Mora, P., Mora, L., & Philippot, P. (2001). La conservazione delle pitture murali:
Compositori.

- Rubio, R. (2010). Yeserías de la Alhambra: historia, técnica y conservación (U. d.
Granada Ed.). Granada.

Aldizkariak

- Observatorio de Arte Urbano, Revista Mural Street Art Conservation: http://observatoriodearteurbano.org/wordpress/muralstreetartconservation

- Street Art & Urban Creativity Scientific Journal:
https://www.urbancreativity.org/sauc-journal.html

Web helbideak

- Madrid Street Art Project: http://madridstreetartproject.com/
- Urbanity Art: http://urvanity-art.com/es/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BACETA GOBANTES, FERNANDO
  • PORCEL ZIARSOLO, ALAZNE
  • VENEGAS GARCIA, CARLOS

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-11 09:00
  • Ekain : 2023-06-14 09:00

Ikasgela(k)

  • 0AB10 Taller de Restauración Multisoporte - . (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-10:30 (1)

10:30-12:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-11 09:00
  • Ekain : 2023-06-14 09:00

Ikasgela(k)

  • 0AB10 Taller de Restauración Multisoporte - . (1)
  • AULA TEÓRICA 00M10 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)