Gaia
Ibilgailu Elektrikoak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Se trata de una asignatura optativa que se imparte en el segundo cuatrimestre del Master.Esta asignatura aplica conocimientos de Máquinas Eléctricas (motores DC y motores AC), de Regulación Automática y Control (modelización y control de sistemas), modelizado y control vectorial, por lo que resulta necesario tener conocimientos básicos de estas materias para su correcto desarrollo. El trabajo desarrollado en esta asignatura, proporciona los conocimientos necesarios para que las/los alumnas/os puedan conocer la arquitectura y sistemas de un vehículo eléctrico, y diseñar el control de su tracción eléctrica de forma experimental.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
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ALKORTA EGIGUREN, PATXI | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Sistemen Ingeniaritza eta Automatika | patxi.alkorta@ehu.eus |
CORTAJARENA ECHEVERRIA, JOSE ANTONIO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Teknologia Elektronikoa | josean.cortajarena@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
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Ikasleek Smartgrid eta Sorkuntza Banaturari sorkuntzari loturiko teknika eta lan metodologien inguruko ezagutza eguneratua edukitzea,batez ere horiek kontrolatzearen ikuspegitik. | 5.0 % |
Smartgrid-en osagai ezberdinen eredu dinamikoak ezartzea, batez ere, Sorkuntza Banatuko unitateak. | 20.0 % |
Smartgrid-en osagai desberdinentzako tokiko kontroleko legeak diseinatzea, batez ere banatutako sorkuntza unitateak. | 25.0 % |
Jarduteko eta kudeaketarako estrategiak diseinatzea, Smartgrid sareak erregulatzeko teknika aurreratuak barne. | 15.0 % |
Smartgrid-en osagai ezberdinen eredu eta kontrolatzaileak ebaluatzea eta balidatzea, simulazio eta saiakuntza esperimentalen bidez. Horretarako, tresna informatiko eta prototipo ezberdinak erabiliko dira. | 25.0 % |
Tresna informatikoak eta telekomunikazio tresnak aplikatzea Smartgrid eta Sorkuntza Banatua kontrolatzeko. | 10.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 12 | 18 | 30 |
Gelako p. | 6 | 9 | 15 |
Ordenagailuko p. | 12 | 18 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 10.0 | 0 % |
Azalpenezko eskolak | 10.0 | 100 % |
Banakako eta/edo taldeko lana | 20.0 | 0 % |
Ikasketa sistematizatua | 15.0 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 17.0 | 100 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 3.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko azterketa | 30.0 % | 50.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 70.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
La/el alumna/o:1) Conoce la arquitectura y sistemas de un vehículo eléctrico.
2) Diseña modelos de sistemas del vehículo y su control.
3) Conoce y utiliza los equipos para prueba en laboratorio.
4) Conoce y utiliza herramientas de simulación y programación experimental.
5) Trabaja en equipos de desarrollo de proyectos.
Todos los resultados de aprendizaje son observables y controlables, tanto de forma escrita mediante resolución de ejercicios en papel como por resolución de ejercicios en ordenador mediante el software de cálculo/simulación/experimentación MatLab/Simulink, Code Composer Studio, MicroAutoBox, Kvaser, CANalyzer, etc.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
CONTINUOUS EVALUATION SYSTEMThe evaluation is of ongoing type. It is why it is compulsory to be present in class.
The subject is assessed from 3 different activities, according to this weighting:
- 2/10 for tests, in order to ensure that the students have acquired the needed knowledge.
- 3/10 for the work carried out in the course, in order to ensure that the students have acquired the needed knowledge and skills.
- 5/10 for the assignment/report, in order to ensure that the students have acquired the needed skills.
More information related to the assessment is given through the eGela platform.
In relation to the Extraordinary call, to release one evaluation activity, the student must have a grade higher than 5/10 in this activity. The validated activities will only be saved in the same academic year.
FINAL EVALUATION SYSTEM
According to article 8 of the Regulations, regulating the assessment of students in the official degrees, the students shall have the right to be evaluated by means of the FINAL EVALUATION SYSTEM, independently of the fact that has or has not participated in the CONTINUOUS EVALUATION SYSTEM. In order to do so, students must present the following information written to the teacher in charge of the subject the renunciation of the CONTINUOUS EVALUATION within a period of 9 weeks from the beginning of the term. In this case, the student will be assessed with a single final exam. This final exam will consist on an oral exam related to the skills that the students have to acquire in the subject.
RENUNCIATION
According to article 12 of the Regulations, regulating the assessment of students in the official degrees, in the case of CONTINUOUS EVALUATION, the student may renounce the call for proposals within a period which, as a minimum, will be up to one month before the end of the teaching period of the corresponding subject. This waiver must be submitted in writing to the teacher responsible for the subject. In the case of FINAL EVALUATION, a no presentation to the official examination will result in the automatic waiver of the corresponding call. Renunciation of the call will result in the qualification of not presented.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
The criteria and weighting of this call will be the same as that of the ordinary call.RENUNCIATION
A no presentation to the official examination will result in the automatic waiver of the corresponding call. Renunciation of the call will result in the qualification of not presented.
Irakasgai-zerrenda
Tema 1: Dinámica del vehículo. Modelo dinámico del vehículo eléctrico y su simulación. Motorización. Cálculo de fuerzas, pares y velocidades del vehículo.Tema 2: Control vectorial de motor PMSM (Motor Síncrono de Imanes Permanentes). Modelo en sistema de referencia d-q del motor PMSM. Control de velocidad. Control de corrientes. Control de posición. Control de Par Electromagnético. Sintonización de controladores.
Tema 3: Baterías, cargadores y su control.
Tema 4: Arquitectura de control electrónico del vehículo. Soluciones distribuidas y centralizadas. Sistemas de tracción, habitáculo, seguridad, diagnóstico, información y otros. Redes de comunicaciones entre sistemas. Buses de comunicación en automóvil: CAN, LIN, Flexray, MOST, etc. Arquitectura y flujo de información del bus CAN.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Documentos varios proporcionados a través de la plataforma e-gela y Dropbox: apuntes de la asignatura, guiones de prácticas, documentos de varios fabricantes, tutoriales de herramientas a utilizar, etc.Oinarrizko bibliografia
-M. Ehsani, et al. "Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles: Fundamentals, Theory, and Design". CRC Press, Second Edition, 2010.-G. Abad, et al. "Power Electronics and Electric Drives for Traction Applications". Wiley, 2016.
-N. Navet and F. Simonot-Lion. "Automotive Embedded Systems Handbook". CRC Press, 2009.
Gehiago sakontzeko bibliografia
-S. Dhameja. "Electric Vehicle Battery Systems". Newnes, 2002.-J. Larminie and J. Lowry. "Electric Vehicle Technology Explained". Wiley, 2004.
Aldizkariak
-Bodo´s Power Systems. Electronics in Motion and Conversion (www.bodospower.com)-IEEE SPECTRUM
Estekak
http://www.mathworks.es/company/events/webinars/http://www.dspace.com/ww/en/pub/start.cfm
http://www.freescale.com/webapp/sps/site/homepage.jsp nodeId=02Wcbf
http://www.infineon.com/cms/en/product/applications/automotive/
http://www.ti.com/lsds/ti/microcontrollers_16-bit_32-bit/c2000_performance/real-time_control/f2802x_f2803x_f2806x/overview.page