XSL Content

Mathematics and Its Teaching II25871

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree in Primary Education (Trilingual)
Academic course
2022/23
Academic year
3
No. of credits
9
Languages
Basque
Code
25871

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1827
Applied classroom-based groups72108

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Lehen Hezkuntzako matematikako bloke teorikoak ikasiko dira, ikuspuntu zientifiko, didaktiko, psikologiko eta curricularra erabiliz, eta baliabide manipulatibo eta grafikoen erabilerari garrantzi berezia eskainiz.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

• Zenbakiak eta Eragiketak, Geometria, Magnitudeak eta Neurria, eta Informazioaren trataera, Zoria eta Probabilitatea blokeei dagozkien oinarrizko kontzeptuak ezagutzea.

• Zenbakiak eta Eragiketak, Geometria, Magnitudeak eta Neurria, eta Informazioaren trataera, Zoria eta Probabilitatea blokeei dagozkien edukiak lantzeko irakaskuntza estrategia egokiak bereganatzea.

• Lehen Hezkuntzako ikasleengan matematikaren ikaskuntza sustatzeko material didaktikoak ebaluatu, aukeratu eta eraikitzeko gaitasuna garatzea.

• Praktika profesional egokien, testu liburuen eta beste hainbat informazio pedagogikoren inguruko gogoeta bultzatzea.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. GAIA. Zenbakiak eta Eragiketak.

1.1. Zenbaki multzoak: arruntak, osoak, arrazionalak, errealak.

1.2. Eragiketak eta hauen propietateak: batuketa, kenketa, biderketa, zatiketa, berreketa, erroketa.

1.3. Zatigarritasuna.

1.4. Kalkulurako prozedurak: algoritmoak, buruzko kalkulua eta estimazioa.

1.5. Zenbakiak eta eragiketak barneratzeko egokiak diren material eta baliabide didaktikoak: Dienesen bloke oinarrianitzak, abakoa eta Cuisenairen Erregeletak.

1.6. Kontzeptuzko eta prozedurazko ohiko hutsegiteak Lehen Hezkuntzan.

1.7. Eredu psikologikoa eta curricularra zenbakikuntza eta eragiketen inguruan.



2. GAIA. Geometria.

2.1. Geometria laua: Irudi lauak ezagutu, sailkatu eta eraiki. Angelu eta poligonoen azterketa.

2.2. Geometria espaziala: Gorputz geometrikoak ezagutu, sailkatu eta irudikatu. Poliedro eta biraketa-gorputzen azterketa.

2.3. Eraldatze geometrikoa: simetria, biraketa eta translazioa.

2.4. Geometria lantzeko material eta baliabide didaktikoak: Geoplanoa, Tangrama, Mekanoa, Bloke logikoak, Simetria jokoak, Geometria dinamikoko softwarea.

2.5. Kontzeptuzko eta prozedurazko ohiko hutsegiteak Lehen Hezkuntzan.

2.6. Eredu curricularra geometria eta espazioaren inguruan.



3. GAIA. Magnitudea eta Neurria

3.1. Magnitudea: magnitude motak eta unitate sistemak.

3.2. Magnitudea eta proportzionaltasuna. Tales eta Pitagorasen Teoremak.

3.3. Azalera eta bolumena.

3.4. Magnitudea eta neurriaren irakaskuntzarako material eta baliabide didaktikoak: Balantza, metroa, ontzi graduatua.

3.5. Kontzeptuzko eta prozedurazko ohiko hutsegiteak Lehen Hezkuntzan.

3.6. Magnitudea eta neurriari dagokion eredu curricularraren azterketa.

4. GAIA. Informazioaren trataera, Zoria eta Probabilitatea.

4.1. Estatistika: oinarrizko kontzeptuak, datuen bilketa, zentralizazio eta sakabanatze neurriak eta grafikoen azterketa.

4.2. Zoria eta probabilitatea: Laplacen erregela.

4.3. Informazioaren trataera eta zoria lantzeko material eta baliabide didaktikoak.

4.4. Kontzeptuzko eta prozedurazko ohiko hutsegiteak Lehen Hezkuntzan.

4.5. Eredu curricularra informazioaren trataera, zoria eta probabilitateari dagokionean.

MethodologyToggle Navigation

Eskola orduak:



Irakasgaiari dagozkion edukien azapalpenak, eta ikasleen lanen aurkezpenak eta hauen inguruko eztabaida.



Eskola orduetatik kanpo:



Eduki teoriko eta praktikoak ikastea.

Gomendaturiko testuen irakurketa eta hauen inguruko hausnarketa.

Ikaskuntza autonomoa eta informazioaren antolaketa egokia IKTak erabiliz.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Hurrengo atalean azaltzen dira (%): 100

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Bertaratzen diren ikasleen gaitasunen jabetzea ebaluatzeko sistema:



AZTERKETA IDATZIA (%90 gehienez)

BANAKAKO ZEIN TALDEKAKO LANAK (%10 gutxienez)



Bertaratzen ez diren ikasleak

Irakasgaiaren zati teorikoa zein praktikoa jasoko ditu(zt)en proba idatzia(k), diziplinarteko proiektua dagokionean barne izango delarik. Kalifikazioaren % 100 balioko du.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikasgaiaren alderdi teorikoa eta praktikoa ebaluatuko dituen proba idatzia.



Deialdiari uko egiteko azterketara ez aurkeztearekin nahikoa izango da.

Compulsory materialsToggle Navigation

- EHAA. 236/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta
Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena (EHAA, 2016-01-15).

- NCTM. Principios y estándares para la Educación Matemática. Sociedad Andaluza de Educación Matemática Thales. Sevilla, 2003.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

- Arrieta, Modesto. Matematikaren Didaktika. Lehen Hezkuntza II: Geometría eta Neurria. Euskal Herriko Unibertsitatea. Bilbo, 2001.

- Calderero Hernández, J.F. ¿Qué me pasa con las matemáticas? Ed. "El Rompecabezas". Madrid, 2005

- Castro, E., Castro. E., Rico, L. Números y operaciones. Fundamentos para una aritmética escolar. Ed. Síntesis, 1987.

- Hidalgo Alonso, Santiago. Las Matemáticas en el Titulo de Maestro. Consideraciones Teóricas, didácticas y prácticas. L. Diagonal. Segovia, 1997.

- National Council of Teachers of Mathematics. Principios y estándares para la educación matemática. Traducido por THALES, 2003.

In-depth bibliography

- Cirre Torres, F. J. Matemática Discreta. Anaya. Madrid, 2004.
- Gómez Alfonso, B. Numeración y cálculo. Síntesis. Madrid, 1988.
- Guzmán, Miguel de. Como hablar, demostrar y resolver en Matemáticas. Anaya. Madrid, 2003.
- Norman, L.C. El país de las mates para novatos. Un juego de aventuras con problemas matemáticos. Nivola. Madrid, 2000.
- Segarra, Lluís. Problemates. Colección de problemas matemáticos para todas las edades. Ed. Graó. Madrid, 2004 (3ª ed.). Madrid, 2003.

Journals

Suma, Uno, Sigma, Educación Matemática (Iberoamericana, de Santillana), Thales.

Web addresses

www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/welcome.html
www.educared.net/
www.divulgamat.net
www.zientzia.net
http://www.oma.org.ar/index.htm

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • ANASAGASTI AGUIRRE, JON
  • BERCIANO ALCARAZ, AINHOA
  • LANDA MARCOS, MIREN JOSUNE

GroupsToggle Navigation

01-31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-1

08:30-10:30 (1)

12:00-14:30 (2)

5-5

08:30-10:30 (3)

12:00-14:30 (4)

17-17

08:30-11:00 (5)

11:30-13:30 (6)

20-20

08:30-11:00 (7)

11:30-13:30 (8)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S19G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 1S19G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)
  • 1S19G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (3)
  • 1S19G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (4)

01-31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-4

08:30-10:30 (1)

13:30-15:30 (2)

6-10

08:30-10:30 (3)

13:30-15:30 (4)

18-19

10:30-12:00 (5)

10:30-12:00 (6)

21-31

10:30-12:00 (7)

10:30-12:00 (8)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S10G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
  • 1S10G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (3)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (4)
  • 1S06G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (5)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (6)
  • 1S06G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (7)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (8)

01-31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-4

11:00-13:00 (1)

08:30-10:30 (2)

6-10

11:00-13:00 (3)

08:30-10:30 (4)

18-19

08:30-10:00 (5)

08:30-10:00 (6)

21-31

08:30-10:00 (7)

08:30-10:00 (8)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S04G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
  • 1S04G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (3)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (4)
  • 1S02G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (5)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (6)
  • 1S02G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (7)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (8)