XSLaren edukia

Proposamen Plastiko Berrien Kontserbazioaren Oinarriak26913

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Kultura Ondareen Kontserbazio eta Zaharberritzeari buruzko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26913

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

DESKRIBAPENA

Proposamen Plastiko Berrien Kontserbazioaren Oinarriak Kultura Ondareen Zaintza eta Zaharberritzeari buruzko Graduaren barruan derrigorrezko irakasgaia da. Arte Garaikidearen Kontserbazioaren oinarriak ezagutzea beharrezkoa da, proposamen plastiko berrien kopuru eta zailtasunagatik. Hauek esku-hartze metodologia eta irizpide zehatzak eta berriztuak eskatzen dituzte.

Iraultza Industrialak ekarritako aldaketa sozio-politikoek , 1850-1900 arteko epealdian, Europan esparru filosofiko eta estetikora ekarri zituen aldaketei buruz hausnartzeko pentsatuta dagoen irakasgaia da.Iraultza Industrialak hurrengo mendeetako Artean izandako eragina bereziki lantzen da, teknologia berrien agerpenarekin batera Proposamen Plastiko Berrien agerpenaren oinarria da eta.



Proposamen berri hauek esperimentazioa izango dute ezaugarri nagusi. Adierazpen berri hauek ulertzen eta baloratzen ikasi beharko dugu, ezinbestekoa dena bere kontserbaziorako.Bestetik, ikasleak araudia eta formakuntzarekin zerikusia duten zenbait aspektutara hurbilduko dira, Arte Garaikidea Kontserbatzeko metodologiarekin bat datozenak batik bat.



Edukiak modu teoriko-praktikoan landuko dira, prozesuen esperimentazioa eta behaketa ahalbidetzeko.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

BERARIAZKO GAITASUNAK



1E-Europan XX. mende hasieran ematen diren aldaketa sozio-politiko eta kulturalak Arte Garaikidearen sorreran nolako eragina izan zuten ulertzea.



2E-Proposamen plastiko berrien konfigurazioan zerikusia izan zuten aurrerapen teknologiko eta industrialen garrantzia ulertu.

3E-Lengoai artistiko berriak modu kritiko batean analizatu eta bere kontserbazioak aurkezten dituen arazoekin erlazionatu.

4E-Ezarritako oinarri metodologikoak erabili Arte Garaikide Kontserbazio proiektu bat planteatzeko, ikerketa dokumental eta materialean oinarritutakoa.

5E-Arte Garaikidearen gainean egunean dagoen araudia ezagutu eta ondo erabili.

6E-Ondare Kultural Garaikideen Kontserbazioa espezializazioa burutzeko beharrezkoak diren irizpideak gaurkotu eta birpasatu. Formakuntza konplexua eta diziplina anitzekoa beharrezkoa dela ulertu.



ZEHARKAKO GAITASUNAK

1T

Ikasleek bere ezagutzak lanean modu profesional batean erabiltzeko gai izan daitezen, ikasketa arlo desberdinetan arazoak konpontzeko gai izatea eta argudio desberdinen defentsa bideratzeko beharrezkoak diren gaitasunak edukitzea.

2T

Ikasleek informazio eta datu garrantzitsuak batzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea eta ikasketa arloan beharrezkoak diren hausnarketak burutzeko gai izatea.

3T

Informazioa, ideia, arazo eta ebazpenak ikuslegoari (hau espezializatua edo ez izanik) transmititzeko gaitasuna izatea.



LANTZEN DIREN MAILARI DAGOZKION GAITASUNAK

1C-Kultura ondarearen kontserbazio eta zaharberritzeko jardueraren oinarrizko printzipioak

ezagutu artelanari eta osatzen duten materialei begira.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA- Arte Garaikidearen Arazoa Definitzen I.: Arte Garaikidearen agerpena bultzatu zuten faktore filosofiko, sozial, kultural eta politikoak

1.1. Artistak eta arte-kolektiboen Europako egoera politikoaren aurreko erreakzioa.

Espresionismoaren garrantzia.

1.2. Artistaren egoera berria- Artisautzaren tradizioa alienazioaren aurka.

1.3. Kubismoa eta Artean izan zuen funtzio berria. Errealismoa eta errealitatea.

1.4. Iraultza industriala eta bere eragina Artean. Material eta teknologia berrien presentzia.



DESKRIBAPENA: Gai honek Arte Garaikidearen agerpena bultzatu zuten faktore desberdinen garapena aztertzen du gaur egun bere kontserbaziorako planteatzen dituen arazo material eta kontzeptualen jatorria ezagutu ahal izateko





2. GAIA- Arte Garaikidearen Arazoa Definitzen II: Esperimentalitatea, material berriak eta narriaduraren kontzeptua

2.1 Zer da Arte Garaikidea?

2.2 Arte Garaikidea eta esperimentalitatea

2.2.1 Esperimentalitate indizeak : baxua, erdia, altua. Esperimentalitate kontzeptuala eta Arte ez objektuala.

2.2.2 Arte Garaikidearean Narriadura kontzeptua: denboraren faktorea

2.3. Esku-hartze irizpideak Arte Garaikidean



DESKRIBAPENA: Bigarren gai honetan Arte Garaikideko adierazpenak definitzen dituzten ezaugarriak deskribatzen dira, bere kontserbazioarekin harreman zuzena dutenak: esperimentaltasuna eta narriaduraren esanahia.



3. GAIA- Esku-hartze irizpideak Arte Garaikidean



4.GAIA- Arte Garaikidearen Kontserbaziorako Metodologia: Azterketa, dokumentazioa eta kontserbazioa

4.1. Dokumentazioa

4.1.1 Historikoa, testuingurua, mugimendu artistikoak.

4.1.2 Biografikoa; artista iturri dokumental gisa.

4.1.3 Prozesuala; kontzeptua eta proiektua. Erregistro grafikoak, fotografikoak, bideografikoak, etab…

4.1.4 Materiala; Bilaketa bibliografikoa eta esperimentala; probeten bidezko ikasketa metodologia.

4.2 Prebentziozko Kontserbazioa .

4.3 Arte Garaikidean txosten teknikoen garapena



DESKRIBAPENA: Gai honetan Arte Garaikidearen kontserbazio azterketa burutzeko oinarri metodologikoak aztertzen dira, bere dokumentazioa eta katalogazioa, eta bere kontserbazioa bermatu ahal izateko neurri edo esku-hartzeen proposamena egiteko.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaia metodologia aktiboak aplikatuz eta ariketa teoriko-praktikoen bidez landuko da taldeka nahiz bakarka.



BALIABIDE TEKNIKO-MATERIALAK-Irakasgai honetan landuko diren testu, dokumentu, noten argitaratzea, e.a. e-gela plataforma birtualaren bidez izango da. Era berean, ariketa eta jarduerak bertara igo beharko dira salbuespenak salbuespen eta irakasleak adierazten duenean. Irakasgaian zehar egingo diren ariketa teoriko-praktikoak aurrera eramateko nahitaezko osagarria izango da ordenagailu eramangarria. Ez ekartzekotan ezingo du eragotzi klasean saio presentzialetan ordenagailu bidez egin beharreko lanak egitea.



KLASERA ETORTZEA nahitaezkoa da. % 85tik beherako asistentziak aparteko lana suposatuko du orduak berreskuratzeko. Aipatutako baldintzak beteko ez balira irakasgaiaren ez gainditzea suposatuko luke.

TUTORETZAK sortu izan daitezkeen zalantza edo arazoak argitzeko osagarriak dira eta ariketa ez-presentzialen emaitzak zuzendu eta egiaztatzeko aukera eskaintzen dute. Irakasleak ariketen errebisioa burutzeko ezartzen dituen tutoretzak derrigorrezkoak dira.

IRTEERA FORMATIBOAK derrigorrezkoak dira klaseko edukiak osatzeko.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 80

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

OHIKO DEIALDIA. ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA



Etengabeko ebaluazio sistema ohiko deialdiko epe barruan:

1.Banakako eta taldeko lanak 80%

2.Idatzizko azterketa 20%



Azken ebaluazio sistema etengabeko sistema jarraitzen ez dutenentzat:

1.Idatzizko azterketa 50%

2.Banakako lanak 50%



DEIALDIARI UKO EGITEA

Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.



EBALUAZIO SISTEMARI UKO EGITEA

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EZ-OHIKO DEIALDIA. ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA



1.Idatzizko azterketa 50%

2.Banakako lana 50%



DEIALDIARI UKO EGITEA

Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ordenagailua.
Klaseko praktiketarako beharrezko materiala.
Bibliografia.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA



CHIANTORE & RAVA (2013). Conserving Contemporary Art: Issues, Methods, Materials, and Research. Getty Publications Imprint: Getty Conservation Institute. USA.



HEINZ ALTOHFER. (1991). Il restauro delle opere d¿arte moderne e contemporanee. Nardini Editore. Firence.



ILLA MALWEHI, MIRALDA (1996). Del plástico al chocolate, problemática de conservación. Actas del XI Congreso de Conservación de Bienes Culturales. Castellón de La Plana.



MARCHÁN FIZ, SIMÓN. (1988). Del arte objetual al arte concepto. Ed. Akal. Madrid



DE MICHELI, M (1995) . Las vanguardias artísticas del siglo xx. Editorial Alianza. Madrid.



ROTAECHE, M (2011). La Conservación y restauración de materiales contemporáneos y nuevas tecnologías. Editorial Síntesis. Series Patrimonio Cultural. Madrid.



ROTAECHE, M (2007). Transporte, depósito y manipulación de obras de arte. Editorial Síntesis. Series Patrimonio Cultural. Madrid.



VV.AA (2004). Conservar el arte contemporáneo. Ed. NEREA. Madrid



VV.AA. (1994). Conservation et restauration de oeuvres d´art contemporain. La Documentation Francaise.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ILLA MALWEHI,CECILIA: MIRALDA.DEL PLÁSTICO AL CHOCOLATE, PROBLEMÁTICA DE CONSERVACIÓN.
Actas del XI Congreso de Conservación de Bienes Culturales.

SCICOLONE, GIOVANNA C. (1993).Il Restauro dei dipinti contemporanei.Nardini: Firenze


Aldizkariak

AATA online-Abstracts of Intenational Conservation Literature http://aata.getty.edu/Browse
Akobe
Arché
Archaeometry
Arbor
CeRoArt: Conservation, Exposition, Restauration d´Objects d´Art (http://ceroart.revues.org/)
Conserva- Conservación, restauración y patrimonio http://www.cncr.cl/611/w3-propertyvalue-37500.html
Conservation Science in Cultural Heritage (http://conservation-science.cib.unibo.it/),
Conservation Perspectives, The GCI Newsletter (The Getty Conservation Institute)
E-conservation
E-rph- Revista digital-Revista electrónica de patrimonio histórico-
Ge-Conservacion
International Journal of Conservation Science (http://www.ijcs.uaic.ro/current.html)
International Journal of Architectural Heritage
ICOM digital
Journal of the AIC (JAIC online)
Journal of Cultural Heritage- A Multidisciplinary Journal of Science and Technology for Conservation and Awareness.
Kermes
News in Conservation
Museum International
Patina
Patrimonio- Revista de patrimonio y turismo cultural
PH- PH Boletín del IAPH (Revista Instituto Andaluz de Patrimonio Histórico)
Studies in Conservation
Restauro-Revista Internacional del Patrimonio Histórico
Restaurator-International journal for the Preservation of Library and Archival Material
Revista de Museología
R&R
Uztaro
Catálogos (Jornadas de Conservación Preventiva) MNCARS
The Journal of Conservation & Museum Studies (digital)
Technical Bulletin (The National Gallery)

Web helbideak

INCCA International Network for the Conservation of Contemporary Art. https://www.incca.org/
GEIIC Grupo de Arte Contemporáneo http://www.ge-iic.com/category/grupos-de-trabajo/arte-contemporaneo/
The Getty Conservation Institute http://www.getty.edu/conservation/index.html
GCI Modern and Contemporary Art Research Initiative http://www.getty.edu/conservation/our_projects/science/modcon/
MOMA Conservation https://www.moma.org/explore/collection/conservation/index
The Whitney Museum of American Art Conservation http://whitney.org/Collection/Conservation

Arte Garaikide Museoak eta zentroak (web orrialdeak):
MUSEO NACIONAL CENTRO DE ARTE CONTEMPORANEO REINA SOFIA
ARTIUM
BILBAO GUGGENHEIM MUSEUM
BILBOARTE
TABAKALERA
MOMA (Museum of Modern Art)
METROPOLITAN Museum of New Work
WHITNEY Museum of American Art


5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARTETXE SANCHEZ, ENARA
  • GONZALEZ MENDIA, OSKAR
  • LARRAÑAGA ODRIOZOLA, JOSE LUIS

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

17:30-18:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-17 14:30
  • Ekain : 2023-06-14 14:30

Ikasgela(k)

  • 0AB3 Taller de Restauración 3 - . (1)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

18:30-19:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-17 14:30
  • Ekain : 2023-06-14 14:30

Ikasgela(k)

  • 0AB3 Taller de Restauración 3 - . (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

14:30-17:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-17 14:30
  • Ekain : 2023-06-14 14:30

Ikasgela(k)

  • 0AA11 - . (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-18 09:00
  • Ekain : 2023-06-15 09:00

Ikasgela(k)

  • 0AB4 Taller de Restauración Multisoporte - . (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

09:00-11:00 (1)

11:00-12:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-18 09:00
  • Ekain : 2023-06-15 09:00

Ikasgela(k)

  • 0AA11 - . (1)
  • 0AB4 Taller de Restauración Multisoporte - . (2)