XSLaren edukia

Plastika Adierazpen Berrien Zaharberritzea26925

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Kultura Ondareen Kontserbazio eta Zaharberritzeari buruzko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26925

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

DESKRIBAPENA



Arte lan garaikideetan agertzen diren materialen portaera eta narriadurak aurkezteko irakasgai teoriko-praktikoa dugu. Ikasleak eduki teorikoak jasotzeaz gain, material eta prozesu desberdinak probeten bidez ikertu eta bizi ahalko ditu. Bere portaerari buruzko konklusioak ateratzeko gai izan beharko da behaketaren bidez, analisia burutuz eta datuak erregistratuz.



Modu honetan Arte Garaikidearen metodologian lanean hasiko dira eta esku hartze egokiak burutzeko gaitasunak lortu ahalko dituzte. Aldi berean, kontserbazioan erabiltzen diren zenbait material ezagutuko dituzte, artelan garaikideetan bere aplikazioaren esperimentazioaren bidez.



Metodologian honen barruan erabili ohi diren tresna eta aparatuak ezagutuko dituzte materialen identifikazioa burutzeko.



TESTUINGURUA



Arte Garaikidearen fenomenoak interesa edukitzeaz gain,ikasleak kultura ondare moduan ulertu behar du bere kontserbazioa egokitasunez bideratzeko. Ebaluazio jarraitua eta autonomoa ezinbestekoak dira bere formakuntzarako.



Irakasgai hau 3. Mailan ematen den Proposamen plastiko berrien Kontserbazioaren Oinarriak irakasgaiarekin erlazionatzen da, hemen finkatzen baitira jakintzaren oinarriak



Zeharkako gaitasunei dagokionez, Kontserbaziorako Oinarri Zientifikoekin, Mihise Gaineko Zaharberritzea , Artelan Eskultorikoen Zaharberritzea eta Paper gaineko artelanen zaharberritzea lantzen duten ikasgaiekin erlazionatzen dira.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

BERARIAZKO GAITASUNAK

C1E Arte Garaikideko lanetan aurkitu daitezken eta industriatik datozen materialak ezagutzea.



C2E Behaketaren bidez eta analisi instrumentalaren bidez material natural bat sintetiko batetik bereizten jakitea.



C3E Artelanetan aurkitzen diren ehun sintetikoen eta zeta edo artilea bezalako zuntzen ezaugarri, portaera eta narriadura ohikoenak ezagutzea.



C4E Artelanetan aurkitzen diren egurrean jatorria duten materialen ezaugarri, portaera eta narriadura ohikoenak ezagutzea.



C5E Artelanetan aurkitzen diren plastikoen ezaugarri, portaera eta narriadura ohikoenak ezagutzea.



C6E Artelanetan aurkitzen diren metalen ezaugarri, portaera eta narriadura ohikoenak ezagutzea.



C7E Azala, larrua, ilea eta lumak bezalako materialen ezaugarri, portaera eta narriadura ohikoenak ezagutzea.



C8E Geruza piktorikoan aurkitzen diren materialen ezaugarri, portaera eta narriadura ohikoenak ezagutzea.



C9E Material berrietan oinarrizko kontserbazio eta zaharberritze tratamenduen aplikaziorako gaitasunak garatzea.



ZEHARKAKO GAITASUNAK

1T

Ikasleek bere ezagutzak lanean modu profesional batean erabiltzeko gai izan daitezen. Ikasketa arlo desberdinetan arazoak konpontzeko gai izatea eta argudio desberdinen defentsa bideratzeko beharrezkoak diren gaitasunak edukitzea.

2T

Ikasleek informazio eta datu garrantzitsuak batzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea eta ikasketa arloan beharrezkoak diren hausnarketak burutzeko gai izatea.

3T

Informazioa, ideia, arazo eta ebazpenak ikuslegoari (hau espezializatua edo ez izanik) transmititzeko gaitasuna izatea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Iraultza Industrialetik aurrera artelanetan erabilitako materialak eta bere kontserbazioa eta zaharberritzea:



0. GAIA: ARTE GARAIKIDEAREN ZAHARBERRITZEA-Sarrera



1. GAIA: EHUNAK eta ZUNTZAK

1.1. Zuntzak arte garaikidean. Testuinguru historikoa eta erabilera Artean

1.1.1. Jatorri naturaleko zuntzak

1.1.2. Zuntz artifizialak edo birsortuak

1.1.3. Zuntza sintetikoak

1.2 Ehunen Kontserbazio eta zaharberritze tratamenduak



2. GAIA: EGURRETIK ERATORRITAKO MATERIALAK (TAULA-TABLEROAK)

2.1 Tableroak eta taulak. Testuinguru historikoa eta erabilera Artean

2.1.1 Kontratxapatuak; ezaugarriak eta aniztasuna.

2.1.2 Partikula tableroak. Ezaugarriak eta aniztasuna. Portaera eta narriadura arruntenak.

2.1.3 Beste taula batzuk. Ezaugarriak eta aniztasuna.

2.2. Egurretik eratorritako taulen kontserbazioa eta zaharberritze tratamenduak



3. GAIA: PLASTIKOAK

3.1 Plastikoak artean. Testuinguru historikoa eta erabilera Artean

3.1.1. Plastiko naturalak

3.1.2. Plastiko birsortuak

3.1.3. Plastiko sintetikoak

3.2. Plastikoen kontserbazioa eta zaharberritze tratamenduak



4. GAIA: PINTURA GARAIKIDEA

4.1. XX. mendeko pintura berrien agerpena. Testuinguru historikoa eta erabilera Artean

4.1.1. Olio pintura

4.1.2. Pintura Akrilikoa

4.1.3. Pintura Binilikoa

4.1.4. Pintura alkidikoa

4.2. Pintura garaikidearen kontserbazioa eta zaharberritze tratamenduak



5. GAIA: METALAK

5.1 Metalak Arte Garaikidean- Testuinguru historikoa eta erabilera Artean.

5.2 Arte Garaikidea euskarri moduan erabilitako metal ohikoenak

5.3 Metalen kontserbazioa eta zaharberritze tratamenduak

MetodologiaToggle Navigation

Dozentzia magistrala, klasean burutuko diren praktikekin osatuko da. Debateak, mintegiak eta aurkezpenak burutuko dira ikaslearen formakuntza osatzeko.



Irakasgai honetan landuko diren testu, dokumentu, noten argitaratzea, e.a. e-gela plataforma birtualaren bidez izango da. Era berean, ariketa eta jarduerak bertara igo beharko dira salbuespenak salbuespen.



Klasera etortzea nahitaezkoa da. % 85tik beherako asistentzia aparteko lana suposatuko du orduak berrekuratzeko. Aipatutako baldintzak beteko ez balira irakasgaiaren ez gainditzea suposatuko luke.









Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • BANAKAKO eta TALDEKO LAN TEORIKO-PRAKTIKOAK (ariketa eta lan teoriko praktikoak, idatzizko frogak) (%): 80

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIO SISTEMA

Ebaluazio sistema etengabekoa izango da eta irakasgaia gainditzeko nahitaezkoa da ariketa guztiak egin eta gainditzea.



Banakako eta taldeko lanak (ariketak, kasu praktikoak eta lan teoriko praktikoak) 80%

Garatzeko idatzizko azterketa 20%



OHIKO DEIALDIA. ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA



Etengabeko ebaluazio sistema ohiko deialdiko epe barruan:

Banakako eta taldeko lanak 80%

Idatzizko azterketa 20%



Azken ebaluazio sistema etengabeko sistema jarraitzen ez dutenentzat:

Idatzizko azterketa 50%

Banakako lanak 50%



DEIALDIARI UKO EGITEA

Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.



EBALUAZIO SISTEMARI UKO EGITEA

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EZ-OHIKO DEIALDIA. ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA



Idatzizko azterketa 50%

Banakako lana 50%



DEIALDIARI UKO EGITEA

Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ordenagailua, bibliografia eta praktikak burutzeko oinarrizko materiala

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

CHIANTORE & RAVA (2013). Conserving Contemporary Art: Issues, Methods, Materials, and Research. Getty Publications Imprint: Getty Conservation Institute. USA.



HEINZ ALTOHFER. (1991). Il restauro delle opere d¿arte moderne e contemporanee. Nardini Editore. Firence.



ILLA MALWEHI, MIRALDA (1996). Del plástico al chocolate, problemática de conservación. Actas del XI Congreso de Conservación de Bienes Culturales. Castellón de La Plana.



MARCHÁN FIZ, SIMÓN. (1988). Del arte objetual al arte concepto. Ed. Akal. Madrid



DE MICHELI, M (1995) . Las vanguardias artísticas del siglo xx. Editorial Alianza. Madrid.



ROTAECHE, M (2011). La Conservación y restauración de materiales contemporáneos y nuevas tecnologías. Editorial Síntesis. Series Patrimonio Cultural. Madrid.



ROTAECHE, M (2007). Transporte, depósito y manipulación de obras de arte. Editorial Síntesis. Series Patrimonio Cultural. Madrid.



VV.AA (2004). Conservar el arte contemporáneo. Ed. NEREA. Madrid



VV.AA. (1994). Conservation et restauration de oeuvres d´art contemporain. La Documentation Francaise.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-GETTENS, RJ
Polymerised vinyl acetate and related compounds in the restoration of objetc of art.
Technical Studies in the Field of Fine Arts. 1965
-HORIE, CH.V.
Materials for Conservation organic consolidants, adhesives and coatings.
Butterworths. London, 1987
-LANDI, S.
The textil conservator´s manual.
Butterworths, Londres, 1985.
-LESLIE E. SMITH
Factors Governing the longterm stability of Polyester-based recording Mdia.
Restauraton. Vol. 12, nº 4, Munksgoard, Copehagen, 1991.

-VV.AA.
Rosemarie Troeckel.
Ed. Sidrastich, Boston, 1991.

-VV.AA.
Kenneth Noland. Pinturas-Monotipos.
Museo de Bellas Artes de Bilbao.
Bilbao, Septiembre 1985.
-VV.AA.
Frank Stella
Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía.
Madrid, 1995.
-SCHINZEL, Hiltrud:
“Paint is not Painting. Comparison of traditional motives for restoration and characteristics of modern art.”
ICOM. Committee for Conservation.
Sydney, 1987. Vol. II. Pag. 553-554.


Aldizkariak

AATA online-Abstracts of Intenational Conservation Literature http://aata.getty.edu/Browse
Akobe
Arché
Archaeometry
Arbor
CeRoArt: Conservation, Exposition, Restauration d´Objects d´Art (http://ceroart.revues.org/)
Conserva- Conservación, restauración y patrimonio http://www.cncr.cl/611/w3-propertyvalue-37500.html
Conservation Science in Cultural Heritage (http://conservation-science.cib.unibo.it/),
Conservation Perspectives, The GCI Newsletter (The Getty Conservation Institute)
E-conservation
E-rph- Revista digital-Revista electrónica de patrimonio histórico-
Ge-Conservacion
International Journal of Conservation Science (http://www.ijcs.uaic.ro/current.html)
International Journal of Architectural Heritage
ICOM digital
Journal of the AIC (JAIC online)
Journal of Cultural Heritage- A Multidisciplinary Journal of Science and Technology for Conservation and Awareness.
Kermes
News in Conservation
Museum International
Patina
Patrimonio- Revista de patrimonio y turismo cultural
PH- PH Boletín del IAPH (Revista Instituto Andaluz de Patrimonio Histórico)
Studies in Conservation
Restauro-Revista Internacional del Patrimonio Histórico
Restaurator-International journal for the Preservation of Library and Archival Material
Revista de Museología
R&R
Uztaro
Catálogos (Jornadas de Conservación Preventiva) MNCARS
The Journal of Conservation & Museum Studies (digital)
Technical Bulletin (The National Gallery)

Web helbideak

INCCA International Network for the Conservation of Contemporary Art. https://www.incca.org/
GEIIC Grupo de Arte Contemporáneo http://www.ge-iic.com/category/grupos-de-trabajo/arte-contemporaneo/
The Getty Conservation Institute http://www.getty.edu/conservation/index.html
GCI Modern and Contemporary Art Research Initiative http://www.getty.edu/conservation/our_projects/science/modcon/


MOMA Conservation https://www.moma.org/explore/collection/conservation/index
The Whitney Museum of American Art Conservation http://whitney.org/Collection/Conservation

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARTETXE SANCHEZ, ENARA
  • BARANDIARAN LANDIN, MARTA CRISTINA
  • ZORNOZA INDART, AINARA

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

17:00-18:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-18 14:00
  • Ekain : 2023-06-15 14:00

Ikasgela(k)

  • 0AB3 Taller de Restauración 3 - . (1)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

18:00-19:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-18 14:00
  • Ekain : 2023-06-15 14:00

Ikasgela(k)

  • 0AB3 Taller de Restauración 3 - . (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

14:00-16:00 (1)

16:00-17:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-18 14:00
  • Ekain : 2023-06-15 14:00

Ikasgela(k)

  • 0AA8 - . (1)
  • 0AB3 Taller de Restauración 3 - . (2)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-17 09:00
  • Ekain : 2023-06-14 09:00

Ikasgela(k)

  • 0AB4 Taller de Restauración Multisoporte - . (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

09:00-11:00 (1)

11:00-12:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-17 09:00
  • Ekain : 2023-06-14 09:00

Ikasgela(k)

  • 0AA8 - . (1)
  • 0AB4 Taller de Restauración Multisoporte - . (2)