XSLaren edukia

Eskultura Teknikak: Materialak eta Prozedurak26927

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Kultura Ondareen Kontserbazio eta Zaharberritzeari buruzko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
26927

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

1. Deskriptorea:

Zaharberritzailearen eskuetan zenbait baliabide eskultoriko jartzea, ala nola: materialak, teknika eta prozedurak, hauen bitartez hirudimentsiozko prioektu baten zaharberritze eta sendotzeratze lanari ekin ahal izateko.



2. Kontexturatzea (Irakasgaiaren garrantzia Ikasketa Planaren barne):



Teknika Eskultoriko izenpean, irakasgai hau Zaharberritze Graduaren laugarren urtean kokatzen da, eta hautazkoa da. Espezialitatearen kontextu orokorrari begira, gure aportazioa espekulazio tekniko eta hirudimentsiozkoan fokuratzen da, ahaztu gabe oroimen, toki edota denboraren kontzeptuetan errotutako proposamen eskultoriko garaikideak ere gogoan izango ditugula.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

3. Konpetentziak eta Ikasketaren emaitzak

3.1. Konpetentzia espezifikoak:

G2. Hirudimentsiozkoaren barneko analisi eta experimentazioari buruzko ahalmena

G3. Materialen ezagupena (biguinak, gogorrak, maleableak…), egur edota harriaren lantzea, zein prozedura sustraktiboak edota itzulgarriak.

G4. Material bakoitzarekin eragiketa bide desberdinak ikasiko ditugu: euskarriari buruzko kontuak (materia/materiale erlazioa), egituratze kontuak (orotasuna eta atalen arteko erlazioa) eta esannahiari buruzkoak (kontextuari buruzkoak)



3.2. Zeharkako Konpetentziak:

G1. Artearen ezagupena ezagupen tekniko legez errekonozitu.

G5. Ikerketarako eta kuestionatze kritikorako baliabideak, eta baita ere metodología sortzaile zein zientifikoak erabiltzen jakin, bai bakarka bai taldeka erabakiak hartzeko eta ekimenak bultzatzeko gaitasuna azalduz.

G6. Arteari buruzko Historio, teoria zein konzeptu esanguratsuenak ezagutu, eta baita ere artistek beraien texto eta obren bidez zabaldutakoak

3.3 Lantzen diren kurtsoko konpetentziak:

C1. Errealitatearen begiratzean, errealitate horren birpensatze aukerak aurkitu, sorkuntza bisual zein haptikoen laguntzaz.

C2. Egiturazkoa eta anekdotikoa bereizten jakin.

C3. Artearen zentzuari, materiari, edota irudiari buruzko aurreiritziak azaleratu eta berrikusi.

C4. Materiazkoak arte lanaren oinarrizko funts bezela duen potentzial sensiblea errekonozitu.

3.4 Ikasketaren emaitzak (ikaslea zera egiteko gauza izango da):

• Kualitate materialetan balio fisiko, zentzumenezko, emoziozko, kulturazko, eraikitzezkoak, sinbolikoak…, antzeman

•, materia, materiale, teknika eta prozedurak garrantzi berezia hartzen duteneko Ikus kulturazko eta kulktura objektualezko Arte lanak ezagutu.

• Artikulazio sensible eta intelektiboak ekoiztu, zeinetan experimentazio materialaren bitartez, forma-eraikuntza edota irudi –errepresentazioarekiko hurbilpen bat nabarmentzen den .

• Lan pertsonala , talde lana eta talde eztabaidaren baliagarritasuna nabarmenduko duten eta proiektuak garatzen lagunduko duten metodologiak bilatu.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA. Buztin eta harrian oinarritutako prozesu gehigarri eta kengarriak.

1.1. Buztina, eta formarekin duen erlazioa, modelatuan oinarritutako prozedura gehigarrien bitartez. Errealaren aurkezpena, giza irudiaren espazio figuratiboaren estrukturaren bitartez: bere burua aurkezten duenaren boterea, eta begiratzen duenaren desioaren arteko erlazioa.

Literaturarekiko lotura: Perseo eta Medusaren mitoa.

Norbereburaren gorputzari buruz ikasi, bestearen gorputzaren iuskatzearen bitartez.

Atalak eta osotasunaren arteko erlazioa: modeloa, hurrengo ariketan harrian gauzatuko den prozesu gehigarritzaile gisa.



Jarraituko du....

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza metodologia(ikas-irakasketa ekimenak ECTS ordutan ):



Irakasgaiaren modalitatea “Industri Tailerra” delakoa da; klaseak ikasle kopuru murritz bati ematen zaizkio“... makineria eta instalazioak erabiltzen ikasten dute...”.

Ikasle eta irakaslearen arteko harremana oso hestua da; kasuak banaka banaka azaldu eta aztewrtu daitezke, eta horrek ebaluaketa jarraia errazten du, autoirakaskuntza errazteaz gainera.



Ikasgaiaren konpetentzia eta helburuak, teoría eta praktikotasuna herstuki uztartzen eta konbinatzen dituen irakaskuntza metodología baten bitartez lortzen dira.



4 ordu presentziazko Tailerrean x 15 aste = 60 ordu: modulu bakoitzaren hasieran kasu bakoitzean aproposa den teoriaren hildo nagusiak azalduko dira , egin beharrekoak aipatuko dira, eta zalantzak argituko dira. Lan modulua aurkeztu eta gero, , taldeko ikasle bakoitzak irakaslearen aurrean egingo du lan, eta honek bere zalantzak argituz lagunduko dio. Ikasleak tailerrean lantzen dituen lanak saio desberdinetan garatzen joango dira, amaiera eman arte. Bitartean, eztabaida eta reflexioa artekatuko dira, bai indibidualki, bai taldeka.



Astero 6h. tutoretzak x 15 aste: laguntza eta aholkularitza pertsonalizatua, ikasleari egotzitako ez presentziazko lan edota ariketen nondik norakoak baloratzeko. Ikasi, informazioa bildu...



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
    • Banakako lanak (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaketa sistema:



Oinarrizko edukin teorikoak gela teorikoan azalduko dira, eta tailerreko lanaren bitartez barneratuko dira. Zuzenketen bidez ebaluatuko dira.

Praktikak ebaluaketa jarraia suposatzen dute, bai ikasgelan, bai tailerrean.

Klasetara normalki etorri, parte hartu, eta proposatzen diren bai sasi-presentziazko edota ez presentiazko ekimenetan parte hartzen duten ikasleentzat ebaluaketa jarraia izango da. Gainerantzekoak, azterketa finala egin ahal izango dute, klaseko 15. astean. Ikasleak ariketak aurkeztu beharko ditu, eta bere ezagupen teoriko zein praktikoak demonsatratu.



-Deialdiari uko egitea:

Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.

Ebaluazio sistemari uko egitea:

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.









Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Presentación y entrega de los ejercicios que se han realizado durante el curso:

1) - Ejercicio de talla y ensamble en madera.

2) - Ejercicio de forja de herramientas para talla de piedra (puntero y gradina).

3) - Ejercicio de talla en piedra(alabastro).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Buztin gorria, harria(alabastroa), egurra, silikonak, poliesterra, beira zuntza....

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Orohar, apunteak banatuko dira. Aipagarrienak:

La escultura: Procesos y principios. Rudolf Wittkower. Alianza Forma. Madrid, 1980. Pomponio Gaurico: sobre la escultura. Ed. Akal, Madrid, 1989. Los orígenes de la forma. Chistopher Williams. Ed. G.G . Barcelona, 1984. Rodin. Rainer Maria Rilke. Ed. Thor, Barcelona ,84

Gehiago sakontzeko bibliografia

Sakontzeko Bibliografia:
Focillon, Henri.- La vida de las formas y elogio de la mano. Ed: Xaraít. Madrid, 1983.
Juhani Pallasmaa.- Animales arquitectos. Ed. Fundación César Manrique. Madrid, 2001.
Montagu, Ashley.- El sentido del tacto. Comunicación humana a través de la piel. Ed: Aguilar. Madrid, 1981.

Aldizkariak

Dan Cameron. “El jardin Salvaje” Ed. Fundación Caja de Pensiones. Madrid, 1991.
Oteiza Proposito Experimental. Ed. Fundación Caja de Pensiones. Madrid, 1988
Revista “Matador”.- Ed. La Fabrica. Madrid.
Revista: “El paseante”, el cuerpo y la fotografía. Ed. Siruela.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • HERRERA JIMENEZ, JOSE MARIA
  • MENDIZABAL EGUIALDE, ELENA
  • ZUBIAGA GARATE, AUGUSTO PEDRO

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:00-18:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-10 14:00
  • Ekain : 2023-06-13 14:00

Ikasgela(k)

  • TALLER DE PIEDRA 00C7 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:00-17:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-10 14:00
  • Ekain : 2023-06-13 14:00

Ikasgela(k)

  • TALLER DE PIEDRA 00C7 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)