Gradu-amaierako lana26934
- Ikastegia
- Arte Ederren Fakultatea
- Titulazioa
- Kultura Ondareen Kontserbazio eta Zaharberritzeari buruzko Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Kodea
- 26934
- Murrizketak
- GRALa matrikulatu eta defendatu ahal izateko beharrezkoa da 228 keditua gaindituta izatea
- Gradu Amaierako Lanean (GRAL) matrikula eta defendatza egiteko gaindituta izan behar dira bigarren mailako irakasgai guztiak
- Gradu Amaierako Lanean (GRAL) matrikula eta defendatza egiteko gaindituta izan behar dira hirugarren mailako irakasgai guztiak
- Gradu Amaierako Lanean (GRAL) matrikula eta defendatza egiteko gaindituta izan behar dira lenenengo mailako irakasgai guztiak
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Gradu Amaierako Lanak (GRAL) ibilbide akademikoaren amaiera adierazten du,
gradudunaren prestakuntza prozesuan. Nahitaezko eta zeharkako izaera du, eta
laugarren eta azken mailako bigarren lauhilekoan egiten da.
Gradu Amaierako Lana da ikasle bakoitzak, tutore baten gidaritzapean, bakarka eta
modu autonomoan graduan landutako gai bati buruz egindako memoria, azterlan,
txosten edo irizpen originala.
Ikasleak frogatu beharko du Kultura Ondareen Kontserbazio eta Zaharberritzeari
buruzko Graduak eskaintzen dituen edukiak, gaitasunak eta trebetasunak eskuratu
dituela. Horretarako, lana irizpide hauen arabera egin eta defendatu beharko du:
‐ Graduan eskuratutako gaitasunak aplikatzea, proiektua garatu eta
gauzatzean.
‐ Datuak eta lortutako emaitzak sintetizatzeko eta interpretatzeko gai izatea.
‐ Idatzizko lan koherente eta ordenatu bat egitea.
‐ Lanaren puntu nagusien defentsa irmoa egitea jendaurrean, kalitateko ikusentzunezko
baliabideak erabiliz eta egiten zaizkion galderei erantzutea, modu
argi eta koherentean.
GRAL egin, aurkeztu eta ahoz defendatzeko, Euskal Autonomia Erkidegoko
hizkuntza ofizialetako edozein aukera daiteke (gaztelania edo euskara).
GRAL, osorik edo atalka, UPV/EHUtik kanpoko erakunde edo organismoetan egin
ahal izango da, hezkuntza lankidetzarako hitzarmen baten babesean.
GRAL irakasgaiak 6 kreditu izango ditu eta GRALerako matrikula bere akademi
ikasturtean zehar egingo da, Arte Ederren Fakultateko ikastegiko batzarrak onartutako
egutegiarekin bat etorrita, ikasleak ikasketa planeko irakasgai guztiak gaindituta
dituenean. Salbuespenez, laugarren ikastaroko 6 kreditu falta dakizkioke gehienez.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Kultura Ondareen Kontserbazio eta Zaharberritzeari buruzko Graduaren GRALak
ondoren zerrendatzen diren gaitasunak erdiestea nahi du, titulazioari lotuta eta
graduaren memorian jasotzen den legez:
‐ Problemak identifikatu eta ebatzi, kultur ondasunen kontserbazio eta
zaharberritzearen eremuan.
‐ Analisi eta sintesi gaitasuna garatu.
‐ Arrazoinamendu kritikorako gaitasuna garatu.
‐ Informazioa antolatu, planifikatu eta gestionatu.
‐ Hizkuntza ofizialetako ahozko eta idatzizko komunikazioa hobetu.
‐ Graduan ikasitako jakintzak eta, lana egin bitartean, norberaren
autonomiaz ikasitakoak sormenaz integratu.
Gradu Amaierako Lana (GRAL) irakaskuntza erregularrik gabeko 6 kredituko
irakasgai bat da.
Tutoretza prozesuaren baitan, aurrez aurreko tutoretzak egingo dira, non arianarian
ikaskuntza helburu gero eta konplexuagoak ezarriko diren, irakasgairako
zehaztutako azken helburuen lorpena bermatzeari begira.
Tutoreak jarraipen txosten bat egingo du tutoretza prozesuaren amaieran.
Amaierako txosten hau ebaluazio epaimahaiari igorriko zaio, hark kontuan har
dezan, bertan islatzen baita, neurri batean, ikasleak irakasgai horretan izandako
ikaskuntza prozesuaren ebaluazio jarraitua.
GRAL irakasgaiak prestakuntza ekintza hauek izango ditu bere baitan:
a.- Orientazio mintegia lana esleitu eta egiteko
b.- Banakako tutoretza saioak zuzendariarekin.
c.- Lana paperean eta bertsio elektronikoan egitea eta entregatzea.
d.- Lana epaimahai baten aurrean azaldu eta defendatzea.
Matrikulak bi deialdi ofizialetara aurkezteko eskubidea emango dio ikasleari ikasturte
bakoitzean, egutegi akademikoan zehaztutakoarekin bat etorrita.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
4. Lanen tipologia
Oinarrizko ikerketa teorikoak. Ikasleen intereseko gaur egungo gai edo arazoei
buruzko lan deskribatzaileak, edo berrikusketa eta ikerketa bibliografikoak. Honelako
lanen muina izango da kultura ondareen kontserbazio eta zaharberritzearen edozein
arlotako aztergai esanguratsu eta egoki baten gaineko bibliografia aztertzea.
Lan horien emaitzak izan beharko luke txosten zorrotz bat, aztergaiaren inguruko
bibliografiaren egungo egoera erakusten duena edo aztergaiaren kontzeptu eta ereduak
biltzen dituena, eta abiapuntu edo bide izan litekeena beste ikerlan enpiriko baterako.
Oinarrizko ikerketa enpirikoak: Hauetan ikasleak hipotesiak formulatuko ditu, eta
metodologia egituratua eta koherentea erabiliko du emaitza batzuk lortzeko.
Lan profesional praktikoak: Lan hauetan kultura ondareen kontserbazio eta
zaharberritzearen edozein arlotako kasu praktiko profesional baten deskribapena
egingo da. Honelako lanak praktiketako hitzarmen baten barruan egin ahal izango dira,
UPV/EHUtik kanpoko erakundeetan. Kasu horietan ikasleak bi zuzendari izango ditu,
bata unibertsitatekoa eta bestea erakundekoa.
MetodologiaToggle Navigation
5. GRALeko memoriaren ohiko egitura. Azalpen Orokorra
Lan idatziak ezaugarri hauek izan beharko ditu:
1. Azalean honako hauek jasoko ditu:
Gradu amaierako lana.
Kultura Ondareen Kontserbazio eta Zaharberritzeari buruzko Gradua. Arte
Ederren Fakultatea. UPV/EHU.
Lanaren izenburua.
Ikaslearen izen-deiturak.
Laneko tutorearen izen-deiturak.
Ikasturtea.
UPV/EHUren anagrama.
2. Izenburua koherentea izango da,
3. Aurkibideak orrien zenbakiak agertuko ditu.
4. Zuzentasun ortografikoa.
5. Maketazio egokia.
GRALa edozein motatakoa dela ere, egitura hau gomendatzen da:
1. Sarrera
Egoeraren aurrekariak eta egoera. Aztergaiaren edo problemaren definizioa.
2. Helburuak.
Lanean lortu beharreko helburuen definizioa.
3. Metodologia.
Planteatu diren helburuak lortzeko “burututako prozedura / egindako lanaren”
deskribapen sekuentzialak.
4. Lanaren garapena / emaitzak / eztabaida.
Emaitzak eta hauen koherentzia konparatu, kontrastatu eta eztabaidatu beste
egile batzuekin (halakorik beharko balitz).
Nabarmendu egindako lanaren mugak eta indarguneak.
Emaitzak testuinguruaren barruan kokatu.
Kasuan kasuko gaiaren inguruko proposamen eta/edo gomendio zehatzak,
argudiatuak eta egokituak egin.
5. Ondorioak
Ondorioak atera eta hasieran planteatutako helburuekin erlazionatu.
6. Bibliografia / erreferentzia bibliografikoak
Erreferentzia bibliografikoak formatu eta estiloari begira erabilitako arauaren
arabera agertzen dira (APA edo ISO, segun zein nahiago)
Testuan ere erabilitako bibliografia aipatu beharko da (informazio idatzia eta
grafikoa).
6. Noiz has daiteke GRALa?
GRAL graduko 4. Ikastaroko bigarren lauhilekoan zehar egingo da.
Gradu amaierako lana defendatzeko eta ebaluatua izateko, ikasleak egiaztatu egin
beharko du ikasketa planeko gainerako gai guztiak gaindituta dituela eta, hortaz,
GRALari dagozkion kredituak eta, salbuespenaz eta gehienez, 4. ikastaroari dagozkion 6
kreditu izan ezik, titulua lortzeko behar diren kreditu guztiak dituela.
7. GRALeko tutorea esleitu, izena eman eta matrikula egiteko datak.
Aldi bat ezarriko da -Kontsultatu indarrean dagoen egutegia– ikasleek GRAL
proposamenaren izen ematea egin dezaten idazkaritzan. Proposamen horretan,
alderdi hauek adieraziko dira: lanaren izenburua; helburuen, metodologiaren eta
lortu nahi diren emaitza teoriko-praktikoen azalpen laburra; eta, tutore izateko
irakaslea –1. eranskina, Arte Ederren webgunean–. Komenigarria da ikasleak
aldez aurretik bere proiektua azaltzea irakasleari, tutoretza orduetan, eta hark
oniritzia ematea.
Sailak jasotako eskaerak aztertu, eta tutoreak esleituko ditu, ikasleen eta
irakasleen artean lotutako aldebiko akordioak, ahal bada, errespetatuz eta
hautatutako hizkuntza errespetatuz. Nolanahi ere, sailak irakasleen irakats
betebeharrekiko oreka hartuko du kontuan, GRALetako tutoretzak esleitzean.
Hori dela eta, ikasleek adierazitako lehentasunetan aldaketak gerta daitezke,
tutoreen esleipenari dagokionez.
Beste aldi bat ezarriko da -Kontsultatu indarrean dagoen egutegia– ikasleek
GRALaren behin betiko izen ematea GAURen egin dezaten. Izen ematea tutoreak
(GAUR bidez) eta dekanotzak balioetsiko dute.
8. GRALaren aurkezpena eta defentsa
GRALeko matrikula GAUR aplikazioan egiterakoan, ikasleek matrikulari dagokion
ikastegiko idazkaritzan aurkeztu beharko dute GRALa paperean eta euskarri
informatikoan, lanaren izaerak bestelako formaturik eskatzen ez badu behintzat. Hiru
ale aurkeztu beharko dira paperean eta bat euskarri informatikoak, indarreko egutegiak
adieraziko lukeen aurrerapenaz.
Ikasleak aurrez aurre defendatu beharko du gradu amaierako lana.
Lana egin, aurkeztu eta defendatzeko, Euskal Autonomia Erkidegoko hizkuntza
ofizialetako edozein aukeratu daiteke.
Ikasleak defentsa egiteko hamabost minutu izango ditu gehienez, eta tarte horretan bere
lanaren helburuak, metodologia, edukia eta ondorioak azaldu beharko ditu. Gero,
epaimahaiko kideen galdera, argibide eske, iruzkin edo iradokizunei erantzun beharko
die.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Ahozko defentsa (%): 30
- Banakako lanak (%): 70
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Alde batetik, GRALeko tutoreak txosten positiboa edo negatiboa igorriko du,
GRALaren garapenean ikasleari egindako ebaluazio jarraituari dagokionez.
Bestela, graduko hiru irakaslek osatutako epaimahai batek ebaluatuko ditu
idatzizko azken txostena eta ahozko aurkezpena. Ebaluazioa GRALaren
AMAIERAKO DOKUMENTUAREN ETA DEFENTSAREN EBALUAZIOA izeneko
ERANSKINEAN jasotako alderdiak aintzat hartuta egingo da.
Epaimahaiak emandako kalifikazioan, honako haztapen hau egingo da:
% 70: egindako dokumentuaren kalitatea.
% 30: defentsarako azalpenaren garapena
Kalifikazioa 0tik 10era bitarteko zenbakizko eskalan emango da, dezimal
bakarrarekin, eta kalifikazio kualitatiboa ere adieraziko da:
0 - 4,9: Suspentso (S)
5,0 - 6,9: Nahiko (N)
7,0 - 8,9: Oso ongi (OO)
9,0 - 10: Bikain (B)
Ikasleak lana gainditzen ez badu, lana hobetzeko gomendioak biltzen dituen
txostena helaraziko dio epaimahaiak, ebaluazioa berriro egiteko.
Deialdiren batean defentsa eskubideari uko eginda, “aurkezteke” jarriko da.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Alde batetik, GRALeko tutoreak txosten positiboa edo negatiboa igorriko du,
GRALaren garapenean ikasleari egindako ebaluazio jarraituari dagokionez.
Bestela, graduko hiru irakaslek osatutako epaimahai batek ebaluatuko ditu
idatzizko azken txostena eta ahozko aurkezpena. Ebaluazioa GRALaren
AMAIERAKO DOKUMENTUAREN ETA DEFENTSAREN EBALUAZIOA izeneko
ERANSKINEAN jasotako alderdiak aintzat hartuta egingo da.
Epaimahaiak emandako kalifikazioan, honako haztapen hau egingo da:
% 70: egindako dokumentuaren kalitatea.
% 30: defentsarako azalpenaren garapena
Kalifikazioa 0tik 10era bitarteko zenbakizko eskalan emango da, dezimal
bakarrarekin, eta kalifikazio kualitatiboa ere adieraziko da:
0 - 4,9: Suspentso (S)
5,0 - 6,9: Nahiko (N)
7,0 - 8,9: Oso ongi (OO)
9,0 - 10: Bikain (B)
Ikasleak lana gainditzen ez badu, lana hobetzeko gomendioak biltzen dituen
txostena helaraziko dio epaimahaiak, ebaluazioa berriro egiteko.
Deialdiren batean defentsa eskubideari uko eginda, “aurkezteke” jarriko da.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Cada tutor o tutora detallará la bibliografía adecuada al trabajo de cada alumno o alumna a la cual le dirige el TFG.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Cada tutor o tutora detallará la bibliografía adecuada al trabajo de cada alumno o alumna a la cual le dirige el TFG.