XSLaren edukia
Komunikazio Gaitasunaren Garapena - Euskara eta Gaztelania - Haur Hezkuntzan II
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2021/22
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 7
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 42 | 63 |
Gelako p. | 28 | 42 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
A) Haur Hezkuntzako testuinguruan agertzen diren testuak erabili, sortu eta prozesatzea.
B) Hizkuntza gaitasuna hobetzea bi hizkuntza ofizialetan egoki erabiltzeko lan eremuan.
C) Eskolaren inguru soziokulturalean eta eskolako familiekin elkarrekintzan aritzeko beharrezkoak diren gizarte eta komunikazio-gaitasunak garatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.- GAIA. HIZKUNTZA TREBETASUNAK ETA HAIEN ARTEKO HARREMANAK. AZPIAN DIREN PROZESU KOGNITIBOAK.
Hizkuntza trebetasunen azpian diren prozesu kognitiboak - hitz egin, entzun, irakurri eta idatzi-, trebetasunen arteko harremanak, eta haietaz aritzeko beharrezkoak diren kontzeptuak ulertzea, horiek guztiak tresna gisa hartuz, komunikazioan hizkuntza nola erabiltzen den aztertzeko.
2.- GAIA. ESKOLA EREMUKO AHOZKO ETA IDATZIZKO TESTUEN BEHAKETA ETA AZTERKETA, ERATZEN DUTEN OSAGAI TESTUALEI ETA TESTUINGURUKOEI ERREPARATUZ.
Etorkizuneko irakasleen hizkuntzaren jabekuntza/hizkuntza-gaitasunaren garapena honakoetan oinarritu behar da: eskola eremuko testuak behatzea, ekoiztea eta aztertzea era sistematikoan, berariaz arreta ipiniz osagai testualei eta zehazten dituzten testuinguruko ardatzei.
3.- GAIA. TESTU-ANALISI ETA EKOIZPENA IRAKASKUNTZAN.
Komunikazioa gelan eta gelaz kanpoko eremuko egoeratan oinarrituko da.
3.1.- Komunikazioa irakas-esparruan: diskurtso didaktikoa, input egokitua, irakurketa ozena, dramatizazioia.
3.2. Komunikazioa eskolan: elkarrizketak gurasoekin, txostenak, eginkizunen memoriak, elkarrizketak lankideekin.
(gaitegi zehatzagoa izateko ikus fakultate bakoitzeko ikasgaiaren gida)
MetodologiaToggle Navigation
Metodologia eragilea izango da neurri handi batean; edonola ere, parte-hartzailea, lankidetzan eta hausnarketan oinarrituta, teoria eta praktika elkarren artean lotuz.
Hori dela eta, irakaslea, eta ikasleak ere, eduki-multzoak garatuz joango dira eta aurkezpenen bidez elkarrizketak, eztabaidak eta iritzi ezberdinak sorrarazi nahi dira.
Arlo praktikoan ikasleak bakarkako lanak edo talde-lanak ere egingo ditu. Talde-lana eta lankidetza bereziki garrantzizkoak izango dira; beraz, errespetua, konfiantza eta tolerantzia giroa agertuko du ikasleak aurkezpen eta eztabaidetan.
Irakasleak, batzuetan, Moodle plataforma erabiliko du apunteen gidoiak eta beste baliabide batzuk ikasleen eskura egoteko.
Jarduerak eta ariketak:
-Ahozko, idatzizko eta ikus-entzunezko testu eta materialen irakurketa eta ekoizpena, batzutetan kasuen analisiak edo diskurtsoaren analisia ere egingo da.
-Gai zehatzei buruzko bilaketa, lanketa eta hausnarketa lana egingo da.
-Eztabaidak gelan talde handian zein bilerak edo simulazioak talde txikitan.
-Aurkezpenak : ahozko jarduerak erregistro desberdinetan, (baita irakurketa ozena ere).
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio jarraiaren kasuan, azken probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren %40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "Ez Aurkeztua" izan dadin. Azken probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren %40 edo txikiagoa bada ordea, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek eskaera egin beharko dute epe barruan: bederatzi asteko epea izango dute lauhilekoko irakasgai honetan, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.
Gasteizko Hezkuntza eta kirol fakultatean:
1. Ebaluazio jarraia (gomendatua) ondoko tresnen bitartez ebaluatuko dira:
• Lan ebaluagarriak: 3 lan, bakoitzak azken notaren %20 balio du
• Azken azterketa: azken notaren %20
• Moduluko lana: azken notaren %20
Oharra: bai azterketa, bai moduluko lana, bai aurkeztu beharreko lan guztiak gainditu beharko dira ikasgaia gainditu ahal izateko. Gainditutako zatiak ezohiko deialdira arte gordeko dira, baina ez hurrengo ikasturterako.
Ikasgaia gainditu ahal izateko lan ebaluagarriez, moduluko lanez eta azterketaz gain ikasleak gutxienez B2 hizkuntza maila izan behar du.
Ebaluazio sistemak moldaketak izan ditzake egoerak ekarritako "presentzialitate egokituaren" eta "irakaskuntza bimodalaren" ondorioz, hau da, jarduera ebaluagarriak presentzialki eta/edo telematikoki bideratu ahal izango dira. Jo ezazue Egelara informazio zehatzagoa lortzeko.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
-Ordenagailua ( partzialki )
-Ikus – entzunezkoak
-Testuliburuak, apunteak, erreseinak, lanak, audio eta bideo grabazioak
-Moodle ( partzialki )
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Albaladejo, Marta. (2010). Cómo decirlo. Entrevistas eficaces en el ámbito educativo. Bartzelona: Graó
Berria. (2006). Estilo liburua.
Bourdieu, Pierre. (2008). ¿Qué significa hablar?Economía de los intercambios lingüísticos. Madril: Akal.
Castellà, Josep M.; Comelles, Salvador ; Cros, Anna eta Vilà, Montserrat. (2007). Entender(se) en clase: estrategias comunicativas de los docentes bien valorados. Bartzelona: Graó
Cazden, Courtney B. (1991). El discurso en el aula. El lenguaje de la enseñanza y del aprendizaje. Bartzelona: Paidos/MEC
Eizagirre, Estitxu. (2010). “Ramón Flecha: kalitatezko hezkuntza denontzat”. Larrun 146. Lasarte-Oria: Argia.
Esteve, Olga. (2009). “La interacción, un proceso que implica conversar”. Cuadernos de pedagogía 391. 56-59
Etxebarria, Aintzane eta Garai, Urtza. (2010). “Irakasleen komunikazio-gaitasuna: hausnarketarako gaia”. Uztaro 73. 39-48
Ezeiza, Joseba (koord). (2009). Unibertsitateko komunikaziorako gaitasunen eskuliburua. EHU. Euskara institutua
Gartziarena, Agurtzane. (2004). Euskararen araugintza, arauak eta hiztegi batua: ariketak eta ebazpenak. Leitza: IKA
Jover, Guadalupe eta García, Jesús María. (2009). Hablar, escuchar, conversar: teoría y práctica de la conversación en las aulas. Bartzelona: Octaedro
Sanz Pinyol, Gloria. (2005). Comunicación efectiva en el aula. Técnicas de expresión oral para docentes. Bartzelona: Graó
Tusón, Amparo. (2006). Análisis de la conversación. Ariel
Vilà, Montserrat. (2005). El discurso oral formal. Graó
Wells, Gordon. (2001). Indagación dialógica. Hacia una teoría y una paráctica socioculturales de la educación. Bartzelona: Paidos
Zubimendi, Joxe Ramon. (2004). Ortotipografia. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza
http://www.bilbao.net/castella/euskera/enlaces/ortotipografia.pdf
Gehiago sakontzeko bibliografia
Albaladejo, Marta. (2007). La comunicación más allá de las palabras. Bartzelona: Graó
Askoren artean. (2010). Administrazioko testugintzan sakontzeko ikastaroa. IVAP/Mondragon Unibertsitatea.
Bourdieu, Pierre. (2008). ¿Qué significa hablar?Economía de los intercambios lingüísticos. Madril: Akal.
Calsamiglia, Helena eta Tusón, Amparo. (2007). Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Bartzelona: Ariel
Euskaltzaindia. (2010). Hiztegi batua. Donostia: Elkar.
Mercer, Neil. (2001). Palabras y mentes: cómo usamos el lenguaje para pensar juntos. Bartzelona: Paidos
Ruiz Bikandi, Uri. (apail.). (2009). Bigarren hizkuntzaren didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: EHU
Studer, Jurg. (2002). Guía práctica de oratoria: hablar, exponer, convencer. El Drac.
Sarasola, Ibon. (1998). Euskara batuaren ajeak. Irun: Alberdania
Van Dijk, Teun. (2000). El discurso como interacción social. Bartzelona: Gedisa
Zuazo, Koldo. (2000). Euskararen sendabelarrak. Irun: Alberdania
Aldizkariak
Cuadernos de Pedagogía
Hik Hasi
Textos de Lengua y Literatura
Tantak
Jakin
ARTICLES de Didáctica de la Llengua i de la Literatura, nº 54, abril 2011: “la llengua més enllà de les classes de llengua”
AULA nº 43, octubre 1995 “Lenguaje y ciencias experimentales”
MARTÍ, J. (2012) “2.Aprender a investigar: las preguntas/ las explicaciones científicas como narraciones”. Aprender ciencias en la Educación Primaria. Barcelona: Graó.
PEDRINACI, E. (2012) “Idea clave 7. Aprender ciencias es, en buena medida, aprender a leer, escribir y hablar ciencia”. PEDRINACI, E. (coord.) 11 ideas clave. El desarrollo de la competencia científica. Barcelona: Graó.
TEXTOS nº 8-abril 1996 “La lengua como instrumento de aprendizaje”
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ALVAREZ URIA, AMAIA
- GURRUTXAGA MUXIKA, ALEXANDER
- LASARTE LEONET, MARIA GEMA
- ALVAREZ URIA, AMAIA
- GURRUTXAGA MUXIKA, ALEXANDER
- LASARTE LEONET, MARIA GEMA
TaldeakToggle Navigation
01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
Azterketa
- Urtarril : 2022-01-14 09:00
- Ekain : 2022-06-29 09:00
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 08:30-10:00 | 10:00-11:30 | 10:00-11:30 | ||
8-15 | 08:30-10:00 | 10:00-11:30 | 10:00-11:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2022-01-14 09:00
- Ekain : 2022-06-29 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E.
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 08:30-11:00 | ||||
8-15 | 08:30-11:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2022-01-14 09:00
- Ekain : 2022-06-29 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E.
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 08:30-10:00 | 11:00-12:30 | 08:30-10:00 | ||
8-15 | 08:30-10:00 | 11:00-12:30 | 08:30-10:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2022-01-14 09:00
- Ekain : 2022-06-29 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 10:00-12:30 | ||||
8-15 | 10:00-12:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2022-01-14 09:00
- Ekain : 2022-06-29 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.