XSLaren edukia

Komunikazio Komertziala, Korporatiboa eta Instituzionala

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Gelako p.2842

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasgai hau amaitzerakoan, ikasleak gai izango dira:



OINARRIZKO GAITASUNAK ETA GAITASUN OROKORRAK



G010 - Informazioa eta dokumentazioa hainbat iturritan bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.

G005 - Publizitateko eta harreman publikoetako hainbat generotan, formatutan eta hedabidetan, proiektuak, lorpenak eta lanaren eta ikerketaren emaitzak arin, eraginkortasunez eta argudiatuz jakinaraztea eta azaltzea.

G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.

G007 - Publizitateko eta harreman publikoetako eta, oro har, informazioko edukiak eta prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.

G008 - Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea, publizitate-proiektuen eta harreman publikoen garapenaren testuinguruan.

G009 - Ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea, merkatuak eskatzen dituen publizitatearen eta harreman publikoen esparruko profil profesionalen lanaren errealitatera hurbiltzeko.

CB1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela frogatzea, eta testuliburu aurreratuetan oinarritzen bada ere, beren ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak eskatzen dituzten alderdi batzuk barne hartzen dituen maila batean aurkitzea.

CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesional batean aplikatzen jakitea eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.

CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati.

CB5 - Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana.



ZEHARKAKO GAITASUNAK



G001 - Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea komunikazioaren (interinter) diziplinazko esparruan, eta, bereziki, publizitate- eta harreman publikoetarako tekniketan.

G002 - Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta -testuinguru desberdinetan.

G003 - Komunikazio-problemak ebazteko ikuspegi sortzaile berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.

G004 - Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.



GAITASUN ESPEZIFIKOAK



C1CC01 - Pentsamendu historiko, ekonomiko eta linguistikoaren teoria, ideia eta kontzeptu nagusiak hausnartzea, ulertzea eta identifikatzea, komunikazio-fenomenoen ezagutzari aplikatuta.

C1CC02 - Kontzeptuak, teknikak eta prozedura metodologikoak aplikatzea dokumentu-iturriak identifikatzean, kasuen analisian eta informazio- eta komunikazio-arazoetan.

C1CC03 - Sorkuntzarekin, informazioarekin eta idatzizko eta ikus-entzunezko komunikazioarekin lotutako testuak, generoak, formatuak eta fenomenoak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea eta baloratzea.

C1CC04 - Informazioaren eta komunikazioaren arloko proiektuak diseinatzearekin eta gauzatzearekin lotutako teknologiak eta baliabideak ezagutzea eta aplikatzea.

C1CC05 - Komunikabideei egokitutako ahozko, idatzizko eta ikus-entzunezko adierazpen- eta komunikazio-estrategiak garatzea.

C1CC06 - Talde-lanean parte-hartze aktiborako, lankidetzarako eta erantzunkidetasunerako trebetasunak eta trebetasunak garatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

GAITEGI TEORIKOA



I- KOMUNIKAZIOA ZUZENDARITZA-ESTRATEGIA GISA: KOMUNIKAZIO KOMERTZIALA, KORPORATIBOA, INSTITUZIONALA ETA POLITIKOA KONTZEPTUAK DEFINITZEN HASTEA

1. Komunikazioa, informazioa eta iritzi publikoa

2. Komunikazio-zuzendaritza

3. Barne- eta kanpo-komunikazioa



II- KOMUNIKAZIO KOMERTZIALA

1. Komunikazio komertziala: hurbilpena

2. Publizitate-sistema

3. Publizitatearen planifikazioa

4. Marka

5. Hedabideen planifikazioa



III- KOMUNIKAZIO KORPORATIBOA: IDENTITATEA, KULTURA ETA JARRERA KORPORATIBOA

1. Enpresa-kultura

2. Korporazioen izen ona

3. Gizarte-erantzukizun korporatiboa



IV- KOMUNIKAZIO INSTITUZIONALA ETA POLITIKOA.

1. Gobernutik egindako komunikazioa

2. Lobbyinga

3. Hauteskunde garaiko komunikazioa

4. Gizarte-erakundeen komunikazioa



V- KOMUNIKAZIO TEKNIKAK: Publizitatea, HHPP, Patrozinioa, Mezenazgoa, Ekintza bidezko komunikazioa, Ekitaldien antolaketa, Promozioen komunikazioa, Propaganda, etab.



GAITEGI PRAKTIKOA



Praktikak proposatutako gaitegi teorikoari egokituak izango dira.

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgai honek hainbat irakaskuntza-ikasketa metodo erabiltzen ditu dagozkion gaitasunen garapena bermatzeko. Saio teorikoetan, publizitatean, enpresan eta instituzioetan garatzen den komunikazioaren funtsezko teoria, eredu eta kontzeptuen azalpenekin batera, ikasleen parte-hartze aktiboa sustatuko da, gaiei buruzko eztabaida eta aurkezpenetan.

Praktika-saioetan ariketa indibidual zein taldekoak bideratuko dira, eta, gaiari dagokionean eta irakasleak hala deritzonean, baita ahozko aurkezpenak ere.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUA:



Irakasgai honetan ebaluazio jarraituari ematen zaio lehentasuna, gai teorikoak jorratuz eta praktiketako lanak ikasturtean zehar eginez, eta hauek izango dira irizpide nagusiak ikasleentzat:

1.Alde teorikoa: galdetegi idatzia (%50).

2.Alde praktikoa: hainbat lan ikasturtean zehar (%50).



Irakasleak ikaslearen gidan zehaztuko du zein material, tresna eta baliabide —teknologikoak edo bestelakoak— onartuko diren ebaluazio probetan.

Irakaslearekin izango diren saioetara etortzea derrigorrezkoa izango da. Saio praktikoetara etortzea derrigorrezkoa da. Gutxienez, praktiken %80an parte hartu behar du ikasleak, ebaluaketa jarraituan onartua izateko. Praktikak behar bezala betetzen ez baditu, ikasleak ezin izango du proba teorikorik egin.

Proba teorikoa suspendituz gero, ikasgai osoa suspenditu egiten da.

Azken nota emateko, ezinbestekoa izango da bai alderdi teorikoa eta bai praktikoa, biak gakindituak izatea.



EBALUAZIO JARRAITUARI UKO EGITEA:



Ikasleen ebaluaziorako araudian jasotzen denaren arabera, ikasleak uko egin ahal izango dio ebaluazio jarraituari eta ebaluazioa azken probaren bitartez egiteko eskatu. Horretarako, eskaera idatziz helarazi behar dio irakasle arduradunari lauhilekoaren lehen bederatzi asteen barruan.



AZKEN PROBA:



Azken probaren bitarteko ebaluazio sistemak zati teorikoa (%50) eta zati praktikoa (%50) izango du. Proba teorikoa suspendituz gero, ikasgai osoa gainditu gabe geratzen da.

Irakasleak ikaslearen gidan zehaztuko du zein material, tresna eta baliabide —teknologikoak edo bestelakoak— onartuko diren ebaluazio probetan.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA:



Ikasleak uko egin diezaioke ebaluazioaren ohiko deialdiari. Horretarako, ebaluazio jarraituaren kasuan, eskaera idatziz helarazi behar dio irakasle arduradunari lauhilekoa amaitu baino hilabete bat lehenago. Kalifikazioa Ez Aurkeztua izango da.

Azken probaren bitarteko ohiko ebaluazioaren kasuan, ebaluazio deialdiari uko egiteko nahikoa izango da probara ez aurkeztea. Kasu horretan, kalifikazioa Ez Aurkeztua izango da.



* Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak Egela plataforman argitaratzen dituen materialak derrigorrez landu beharko ditu ikasleak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ACED, C. (2013). Relaciones Públicas 2.0. Cómo gestionar la comunicación corporativa en el entorno digital. Barcelona, UOC.

CERVERA FANTONI, Á. L. (2004). Comunicación total. Madrid, ESIC.

GARCIA UCEDA, M. (2010). Las claves de la publicidad. Madrid: ESIC.

KOTLER, Ph. eta ARMSTRONG, G. (2014). Marketinaren oinarriak. Bilbo: Deusto.

ORTEGA MARTINEZ, E. (2010). Publizitate-komunikazioa. Donostia: Deusto Argitalpenak.

RIES, A., L. RIES, y R. G. del RÍO (2005). La caída de la publicidad y el auge de las relaciones públicas. Barcelona: Ediciones Urano.

ROJAS ORDUÑA, O. (2008). Relaciones públicas la eficacia de la influencia. Madrid: ESIC.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ADC-DIRCOM (2000). El estado de la comunicación en España. Madrid: ADC-Dircom.
ARCEO, J. L. (ed.) (2004). Las Relaciones Públicas en España. Madrid: McGraw Hill.
BARQUERO CABRERO, J. (1999). Manual de Relaciones Públicas empresariales e institucionales. Barcelona: Gestión 2000.
BASSAT, L. (2001). El libro rojo de la publicidad. Barcelona: Plaza&Janés.
BEL MALLÉN, J. I. (coord.) (2004): Comunicar para crear valor. Pamplona: EUNSA.
BOORMAN, N. (2008). No Marcas. Madrid: Temas de Hoy.
COSTA, J. (2001). Imagen corporativa en el siglo XXI. Buenos Aires: La Crujía Ediciones.
COSTA, J. (2004). Dircom on-line. El master de Dirección de comunicación a distancia. La Paz: Editorial Design.
Del PINO, C. A.CASTELLÓ e I. RAMOS-SOLER (2013). La comunicación en cambio constante. Madrid: Fragua.
DUNAY, P., KRUEGER, R. (2010). Facebook Marketing for Dummies. NJ: Wiley Publishing.
KLEIN, N. (2001). No logo. El poder de las marcas. Barcelona: Paidós.
KREPS, G. L. (1995). La comunicación en las organizaciones. Madrid: Addison-Wesley Iberoamericana.
LOSADA DÍAZ, J.C. (coord.) (2004). Gestión de la comunicación en las organizaciones. Barcelona: Ariel.
SOTELO ENRÍQUEZ, Carlos (2001). Introducción a la comunicación institucional. Barcelona: Ariel.

Aldizkariak

Advertising Age
Anuario de la Publicidad Nielsen/Repress
Anuncios. Suplemento mensual de la revista Anuncios
Campaña. Anuario de Campaña
El Publicista
European Journal of Advertising
International Journal of Advertising
IPMARK. Información de Publicidad y Marketing
Journal of Advertising
Journal of Advertising Research
Journal of Current Issues and Research in Advertising
Journal of Media Planning
Journal of Promotion Management
Journal of Broadcasting and Electronic Media

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

09:00-11:00

2-15

11:00-13:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-11:00

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-11:00

Irakasleak

02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

11:00-13:00

2-15

09:00-11:00

Irakasleak

02 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:00-13:00

Irakasleak

02 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:00-13:00

Irakasleak

03 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

09:00-11:00

2-15

09:00-11:00

Irakasleak

03 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:00-13:00

Irakasleak

03 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-15:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

09:00-11:00

2-15

11:00-13:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-11:00

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-11:00

Irakasleak

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

11:00-13:00

2-15

09:00-11:00

Irakasleak

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:30-13:30

Irakasleak

32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-15:00

Irakasleak