XSLaren edukia

Marketin Estrategikoa eta Interaktiboa

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Gelako p.2131.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikaskuntzaren emaitzak:

1. Marketineko analisi estrategikoa praktikatzea

2. Marketin-plan bat garatzea.

3. Marketinaren aplikazioei buruz hausnartzea

4. Marketin-proiektu bat defendatzeko trebetasunak garatzea

5. Marketinaren logika barneratzea

6. Marketin-proiektuak baloratzeko gaitasuna handitzea

7. Talde-lana egitea.



Oinarrizko gaitasunak eta gaitasun orokorrak:

G001 - Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea komunikazioaren (interinter) diziplinazko esparruan, eta, bereziki, publizitate- eta harreman publikoetarako tekniketan.

G002 - Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta -testuinguru desberdinetan.

G003 - Komunikazio-problemak ebazteko ikuspegi sortzaile berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.

G004 - Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.

G007 - Publizitateko eta harreman publikoetako eta, oro har, informazioko edukiak eta prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.

G008 - Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea, publizitate-proiektuen eta harreman publikoen garapenaren testuinguruan.

G009 - Ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea, merkatuak eskatzen dituen publizitatearen eta harreman publikoen esparruko profil profesionalen lanaren errealitatera hurbiltzeko.

G010 - Informazioa eta dokumentazioa hainbat iturritan bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.

CB1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela frogatzea, eta testuliburu aurreratuetan oinarritzen bada ere, beren ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak eskatzen dituzten alderdi batzuk barne hartzen dituen maila batean aurkitzea.

CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesional batean aplikatzen jakitea eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea

CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati

CB5 - Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana.



Zeharkako gaitasunak:

CT5 - Informazio eta herritartasun digitalaren kudeaketa.

CT6 - Berrikuntza eta ekintzailetza.

CT7 - Pentsamendu kritikoa.



Gaitasun espezifikoak:

C4CC01 - Kontsumitzailearen portaera eta erabakiak hartzeko prozesuak aztertzea, testuinguruan jartzea eta interpretatzea, diziplinarteko ikuspegi batetik.

C4CC02 - Korronte estetikoen eta praktika artistiko nagusien testuinguruan, sormen-teknikak eta arte-, argazki- eta multimedia-errealizazioko prozedurak ebaluatzea eta aplikatzea.

C4CC03 - Komunikazio publikoko eta marketin estrategiko eta kulturaleko estrategiak garatzea eta ezartzea

C4CC04 - Metodologiak, teknikak eta prozedurak aplikatzea publizitatea ikertzeko, ebaluatzeko eta merkaturatzeko.

C4CC07 - Gatazkak konpontzeko eta instituzio eta erakunde publiko eta pribatuetarako barneko eta kanpoko komunikazio-zerbitzuak planifikatzeko komunikazio-teknika eta -estrategia erabilgarriak erabiltzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Gai Teorikoak:

1. Ikasgaia: Marketin-plana

1.1 Marketin-planaren definizioa eta abantailak.

1.2 Marketin-planaren egitura:

1.2.1 Fasea: Egoeraren Azterketa

1.2.2 Fasea: Erabaki Estrategikoak (helburuak eta estrategiak)

1.2.3 Fasea: Taktiken Ezarpena

1.2.4 Fasea: Plangintzaren Kontrola

1.3 Marketin-planaren salmenta.

2. Ikasgaia: Enpresa-plangintza estrategikoa eta marketinaren plangintza

2.1 Kontzeptua: enpresa/merkatu erlazioa

2.2 Plangintza estrategikoari egiten zaizkion kritikak

2.3 Negozio berrien plangintza

2.4 Negozio digitaleetako printzipio estrategikoak

3. Ikasgaia: Marketin estrategikoa, operazionala eta interaktiboa

3.1 Marketinaren kontzeptua eta kudeaketa.

3.2 Marketinaren nahastea (mix). Burutzeko ekintzak.

3.3 Marketinaren alde estrategikoa eta alde operazionala.

3.4 Marketin interaktiboaren ezaugarriak.



Gai Praktikoak:

1. Praktika baten garapena, marketin-plan baten diseinu eta garapena izan daitekeena edo beste gauza bat.

MetodologiaToggle Navigation

Praktika bat egingo dute ikasle guztiek, erakunde baterako marketin plan bat izan daiteke taldeka edo beste motatako praktika bat, notaren %40a balio duena.



Proiektu formatibo honen protagonista ikaslea da, irakaslea proiektua egoki betetzeko laguntzailea izango da. Proiektu hau hein handi batean talde-lana da, beraz, proiektuan parte hartzeko, laguntzeko, elkartasuna erakusteko eta lidergoa hartzeko ikasleak dituen gaitasunak barneratzea edota erabiltzea beharrezkoa da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

a) Ebaluazio jarraitua sistema

Ebaluazio-mota honen segimendurako ikasgela-praktiketarako asistentzia minimo bat eskatuko da.



Nota finalaren portzentaiak:

1. Praktika edo Marketin-plana %40a (taldeka) eta entregak irakasleak ezartzen dituenean egin beharko dira.

2. Azterketa %60a (banaka). Osasun egoerak baimentzen badu presentzialki eta bestela Egelaren bitartez.



Irakasgaia gainditzeko beharrezkoa izango da parte teorikoa bai parte praktikoa gaindituak izatea, hau da, lortu ahal den notaren %50 edo gehiago zati bakoitzean.



Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.



b) Azken Ebaluazioa

“Azken proba berezia” eskatu ahal du ebaluazio jarraitua egiteko eragozpenak dituen edozein ikaslek. Horretarako, idatziz eskaria egin beharko diote irakasgaiko irakasleari ikastaroko lehenengo bederatzi asteak pasa baino lehen. Alde batetik, ikasle horiek test teorikoa egin behar izango dute Fakultatetik argitaratutako data ofizialean, eta azterketa teorikoa gainditzen bada, proba praktikoa egin beharko dute era indibidualean. Proba praktiko hori zortzi ordukoa izan daiteke eta irakasgaian ikasi diren ezagutzak eta gaitasunak aplikatzeko proba izango da. Proba praktikoaren izaera egiteko unean ezagutuko da. Beraz, irakasgaia gainditzeko lehenbizi atal teorikoa gainditu behar da proba praktikoa egiteko. Azterketa teorikoa gainditzen ez bada honetan izandako nota irakasgaiarena izango da. Teoria gainditzen bada proba praktikoa egingo da eta proba praktikoa ere gainditzeko beharra dago. Proba praktikoa gainditzen ez bada, azken honetan izandako nota irakasgaiarena izango da. Posiblea bada proba praktikoa azterketa ofizialeko egun berean egingo da. Proba praktikoa egin behar duten ikasleek azterketa ofizialeko baino bost egun lehenago irakasleari parte hartzeko asmoa adierazi behar diote, irakasleak proba praktikoa prepara dezan.





1. Marketin-plana edo praktika berezia %40a

2. Azterketa %60a



Irakasgaia gainditzeko beharrezkoa izango da parte teorikoa bai parte praktikoa gaindituak izatea, hau da, lortu ahal den notaren %50 edo gehiago zati bakoitzean. Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Sainz de Vicuña, J.M. El plan de marketing en la práctica. Editorial ESIC
Alet, Josep. Marketingeficaz.com. Editorial Gestión 2000

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Sainz de Vicuña, J.M. El plan de marketing en la práctica. Editorial ESIC

Alet, Josep. Marketingeficaz.com. Editorial Gestión 2000

Gehiago sakontzeko bibliografia

Kotler P. Dirección de marketing Editorial: Prentice Hall
Métricas del marketing. A. Dominguez, S. Hermo. Esic. (2008)
El plan de marketing en la PYME. José María Saez de Vicuña. Esic Arg.
Sektore espezifikoetako marketina. María Soledad Aguirre (koord.) EHUko Argitalpen Zerbitzua. (2004)

Aldizkariak

• ALIMARKET
• ESIC MARKET
• HARVARD-DEUSTO BUSINESS REVIEW
• INFORMACIÓN COMERCIAL ESPAÑOLA (ICE)
• IPMARK
• MARKETING & VENTAS, HARVARD-DEUSTO
• REVISTA EMPRENDEDORES
• IPMARK
• JOURNAL OF MARKETING

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

11:00-13:00

2-15

10:00-11:00

10:30-12:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:00-13:30

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:00-12:30

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

09:00-11:00

2-15

11:00-13:00

09:00-09:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:30-11:00

Irakasleak