XSLaren edukia

Marketin Digitala

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Kazetaritza + Publizitatea eta Harreman Publikoak
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Gelako p.2131.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Oinarrizkoak orokorrak:



* G002 - Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea hainbat komunikazio-prozesu eta -testuingurutan.

* G005 - Proiektuaren, lanaren lorpenen eta emaitzen berri ematea eta azaltzea, arintasunez, eraginkortasunez eta arrazoituta, ikerketa, publizitateko eta harreman publikoetako hainbat genero, formatu eta komunikabidetan.

* G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.

* G007 - Publizitate-komunikazioko, harreman publikoetako eta, oro har, informazioko edukiak eta prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.

* G008 - Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea, publizitate-proiektuak eta harreman publikoak garatzea.

* G009 - Ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea, publizitatearen eta merkatuak eskatzen dituen harreman publikoen esparruko profil profesionalen lanaren errealitatera hurbiltzeko.

* G010 - Informazioa eta dokumentazioa hainbat iturritan bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.

* CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesional batean aplikatzen jakitea eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea

* CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

* CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati





Zeharkakoak:



* CT6 - Berrikuntza eta ekintzailetza.

* CT8 - Talde-lana.





Espezifikoak:



* C3CC04: Komunikazioaren eta harreman publikoen diagnostikoari eta kudeaketari teknikak eta estrategiak aplikatzea, hainbat komunikazio-testuingurutan, hedabidetan eta antolamendu-ingurunetan.

* C3CC05: Merkatuak ikertzeko metodologiak eta tresnak aplikatzea, publizitate-komunikazioko eta harreman publikoetako proiektuak taldean garatzeko.





Ikaskuntzaren emaitzak:



* Merkatu digitaleko nitxo bat ikertzea funtsezko elementuak identifikatzeko, hala nola influencer-ak, instagramerrak, youtuberrak, blogger-ak, celebrities edo pseudocelebrities, jardunbide egokiak, termino giltzarriak eta elkarrizketa-gune nagusiak (komunitateak, foroak...).

* Trafikoa web batera erakartzeko estrategia bat garatzea, edukien plan bat diseinatzea

* Eduki horiek bilaketa-motorretarako optimizatzea eta ordaindutako publizitatea kontratatzea.

* Formularioak, landing pageak eta produktu-fitxak diseinatzea, bisitariak lead bihurtzeko.

* Emailak eta bestelako komunikazioak diseinatzea, lead-ak salmentak bihurtzeko.

* Bezeroen datu-basea ustiatuko duten leialtze-estrategia digitalak diseinatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Programa teorikoak hiru modulu ditu:



1. Erakarpena

1.1. Hedabide propioak/ordainduak/irabaziak.

1.2. SEM/SEO. Hitz gakoak, bilaketa-asmoak, long tail.

1.3. Publizitate digitala. Formatuak. Estrategiak eta helburuak. Erosketa ereduak. Segmentazioa.

1.4. Publizitate programatikoa. Ekosistema eta sistemaren eragileak. Erosketa mota. First party data. Euskarriak hautatzea. Retargeting/Remarketing.



2. Edukien marketina

2.1. Edukia da erregea: branded content / content marketing: edukiaren bidez erakartzen dugu. Testuingurua

2.2. Hedabide propioak, foroetan edo leku publikoetan parte hartzea (online public relations). Branded Content-en adibide adierazgarrienak.

2.3. Posible al da lead eta salmentak edukiaren bidez bihurtzea?

2.4. Influencer-en marketina.

2.5. Social media marketing: social media, uneko sare sozial garrantzitsuenak. Neurketa: Engagement versus ikuspena. Lan-profilak



3. Ecommerce

3.1. Negozio-eredu digitalak. eCommerce. Plataformak: Magento, Prestashop, Woo Commerce, Marketplace.

3.2. Konbertsioa: konbertsio motak, CRO, erabilgarritasuna, responsive eta irisgarritasuna.

3.3. Leialtzea. Segmentazioa, cross-selling-a, erreklamazioen kudeaketa, pertsonalizazioa eta bezero preskriptorea.

3.4. Email marketina. Newsletter. Automatizazioa.

3.5. Analisia eta aginte-taula. KPI. Data-driven marketina.



Programa praktikoak hiru modulu ditu:

1. Publizitate kanpaina on line diseinatzea.

2. Branded Content sortu eta zabaltzeko plana.

3. eCommerce estrategia sortzea.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiak 6 ECTS kreditu ditu esleituak, 60 ordu eskola presentzialean eta 90 ordu lan autonomoan. Metodologia hauek erabiliko dira saio presentzialetan:

Eskola magistrala: Ikasgelako eskola magistralak saioan adierazitako edukien kontsumoarekin osatuko dira (bideoa, dokumentua).

Taldeko gelako praktikak: Gelako praktiketan programa praktikoa garatuko da. Gelan lan egiteko ordu horiek banakako lanarekin osatuko dira, bai eta lanetik kanpo ere.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleen Ebaluazioa Arautzen duen Araudiaren 8.3. artikuluaren arabera, ikasleak uko egin ahal izango dio etengabeko ebaluazioari eta ebaluazioa azken probaren bitartez egiteko eskatu. Horretarako, eskaera idatziz helarazi behar dio irakasle arduradunari lauhilekoaren lehen bederatzi asteen barruan.



Etengabeko ebaluazioa:

Programa praktikoaren hiru moduluak behar den denboran eta moduan aurkeztu beharko dira ikasturtean zehar, etengabeko ebaluazioa egin ahal izateko. Azken nota honela kalkulatuko da:

* %50, test motako galderekin idatzitako azterketa, edota garatu beharrekoa.

* %50, hiru ariketa praktikoetako ebaluazioen batez beste.

Irakasgaia gainditzeko bi aldeak gainditu beharko dira (5/10 edo gehiago).





Azken proba:

Azken proba egiteko, banaka garatutako hiru ariketa praktikoak aurkeztu beharko dira. Azken nota modu berean kalkulatuko da:

* %50, test motako galderekin idatzitako azterketa, edota garatu beharrekoa.

* %50, hiru ariketa praktikoetako ebaluazioen batez beste.

Irakasgaia gainditzeko bi aldeak gainditu beharko dira (5/10 edo gehiago). Deialdiari uko egiteko, aski izango da idatzizko azterketara ez aurkeztea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak Egela plataforman argitaratzen dituen materialak derrigorrez landu beharko ditu ikasleak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Macía, F. (2018). Estrategias de marketing digital. Madrid: Anaya.



Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2019). Digital marketing. Pearson UK.

Maciá Domene, Fernando. (2018) Estrategias de marketing digital. Anaya Multimedia.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Ahola Ward, Anne (2017): The SEO Battlefield. O’Reilly.

de Vicuña Ancín, J. M. S. (2018). El plan de marketing digital en la práctica. Esic editorial.

Clarke, Adam (2019). SEO 2019: Learn search engine optimization with smart internet marketing strategies (English Edition). Independently published.

Halligan, B., & Shah, D. (2009). Inbound marketing: get found using Google, social media, and blogs. John Wiley & Sons.

IAB (2014). Interactive Advertising Bureau, Libro Blanco de Compra Programática.
Macía, F. (2014). Marketing online 2.0, cómo atraer y fidelizar clientes en internet. Madrid: Anaya.

Maldonado, S. (2015). Analítica web: Medir para triunfar. ESIC Editorial.

Martínez Polo, Josep M.; Martínez Sánchez. Jesús y Parra, M. Concepción (2015). Marketing Digital. Guía básica para digitalizar tu empresa. Barcelona: Editorial UOC.

Oath Spain & IAB Europe (2018). Desarrollo de Estrategias Programáticas para Publishers. Resultados para España. 2018

Riera, Bernat (2016). Visibilidad Online: 6 fases para el éxito digital de tu negocio. Autoedición. ISBN 978-8461772926.

Rowles, D. (2017). Mobile marketing: how mobile technology is revolutionizing marketing, communications and advertising. Kogan Page Publishers.

Ryan, D. (2016). Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Kogan Page Publishers.

Aldizkariak

Electronic Commerce Research
Electronic Commerce Research and Applications
International Journal of Electronic Commerce
Journal of Electronic Commerce Research
Journal of Advertising
Journal of Interactive Advertising

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

15:00-17:00

13:00-15:00

2-15

15:30-18:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:30-15:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

13:00-15:00

11:00-13:00

2-15

13:00-15:00

11:00-11:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:30-13:00

Irakasleak