XSLaren edukia

Komunikazio Teoriak

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Ikus-Entzunezko Komunikazioa + Kazetaritza
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaitasun orokorrak (GO):



G001 - Komunikazio-erraztasunez eta eraginkortasunez hitz egitea ahoz eta idatziz, eta komunikabideetarako egokienak diren hizkuntza-baliabideak aprobetxatzen jakitea.



G003 - Komunikazio eta informazio prozesuetarako trebetasunak garatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak aplikatzea.



G004 - - Edukien alderdi formalak eta estetikoak behar bezala diseinatzea, komunikabideen ezaugarrien arabera.



G005 – Informazio edo komunikazio proiektuak, sortu, arautu, burutu eta kudeatu modu zuzenean.



G006 - - Kazetaritza-genero eta formatu nagusiak informazio lanetan aplikatzea, komunikabide bakoitzaren berezko hizkuntzaren bidez.



G007 - Gertaera eta prozesu sozialak aztertzea, interpretatzea eta azaltzea, gizarte-zientzien berezko ezagutza eta metodologietatik abiatuta (Soziologia, Ekonomia, Zuzenbidea, Historia Garaikidea), komunikabideen lanaren testuinguruan.





G008 - Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea komunikazioaren diziplinarteko testuinguruan.





Zeharkako gaitasunak (ZG):



ZG7 – Pentsamendu kritikoa.

ZG8 – Talde-lana.





Gaitasun espezifikoak (GE):



GE2CC01 - Informazio eta komunikazio-sistemak eta prozedurak ezagutzea, identifikatzea eta aztertzea, beren testuinguru historiko, sozial, legal eta nazioartekoan.



GE2CC03 - Analizar, diseñar y planificar la producción de proyectos informativos y comunicativos, aplicando técnicas y tecnologías adoptando estrategias para su desarrollo y la optimización del trabajo en equipo.

Informazio- eta komunikazio-proiektuen ekoizpena aztertu, diseinatu eta planifikatzea, horretarako teknika eta teknologia egokiak aplikatuz eta talde-lana bultzatuz.



GE2CC05 - Komunikabideen (irratia, telebista eta Internet) genero eta formatu desberdinetara egokitutako ahozko, idatzizko eta ikus-entzunezko adierazpeneko eta komunikazioko estrategiak garatzea, bai eta komunikabide horiek erabiltzeko berezko trebetasun teknologikoetan aurrera egitea ere.





GE2CC06 - Informazioaren eta komunikazio arloko teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ulertzea eta aztertzea.



Ikaskuntzaren emaitzak (IE):





- Analizar la ruptura de los códigos deontológicos en los medios y definir cuáles son los colectivos damnificados.





- Komunikabideen setting-agendan espezializatutako informazioak identifikatu eta egiaztatu ea ohiko gaiak herritarren kezkekin bat datozen edota isiltasunaren espiralaren teoriak indarra duen agenda mediatiko horretan.



- Setting-agendako gaien marko orokorrak aztertu.



- Ikerketen emaitzak erakusten ikasi eta aztertutako teorietan sakontzen lagunduko duten eztabaida-gaiak planteatu.



- Komunikazioan iker daitezkeen gaiak aurkitu eta horien arteko harremanaz pentsatu.



- Komunikabide multzoak identifikatzea, eure argitalpen-ildoagatik, eta haien desberdintasun ideologikoak erakusten dituzten edukiak hantzeman.



- Hedabideetan kode deontologikoen haustura aztertzea eta talde kaltetuak zein diren hantzeman.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Teoria

1. Sarrera. Komunikazioaren teoriaren jatorria.

2. Orratz hipodermikoa.

3. Setting-Agendaren Teoria.

4. Framing.

5. Isiltasunaren Espirala.

6. Informazioaren soziologia.

7. Masa kultura (10. astea)

8. Kultiboaren teoria.

9. Erabilerak eta haborokinak.

10. Globalizazioa eta fake-news.



Praktika

1. Komunikazio-ikerketa baten diseinuari buruzko azalpena.

2. Ikerketako eta aurrediseinuko gaiba aukeratzea. Taldean.

3. Bideo bat ikustea eta aztertzea.

4. Irakurketa eta analisia.

5. Ikerketa-proiektua entregatzea. Taldean.

6. Ikerketa-proiektuaren defentsa. Taldean.

7. Ikerketaren aukeraketa eta diseinua. Taldean.

8. Ikerketaren prestaketa. Taldean.

9. Ikerketaren defentsa. Taldean.

MetodologiaToggle Navigation

Klase magistralak eta lan praktikoak uztartuko ditu metodologiak. Azalpen torikoak osatuko dira adibide eta kasu praktikoekin. Ikasleek bideratuko dituzte lan horiek. Talde-lanak izango ditu ikasleak egiteko, irakaslearen zuzendaritzapean.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation







1. EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA.



1. Teoria (%30): (3 puntu)

- Azterketa bakarka, ahozkoa ala idatzia, emaniko gaien inguruan.



2.Praktikak Gelan (%30): (3 puntu)

- Idazlanak, bakarka edota taldean, gelan emaniko gaiei inguruan.



3. Talde-lana (%30) (3 puntu)

- Komunikazioarekin lotutako alderdiei buruzko gaurkotasuneko ikerketa-lana.



4. Ikerketaren aurkezpena (%10): (1 puntu).





EBALUAKETA JARRAITUAREN BITARTEZ IKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK:



-Bi ataletara aurkeztu (teoria eta praktika).

Teorian gutxienez 1,5 ateratzea (3 puntutik), Talde-lanean gutxienez 1,5 (3 puntutik) eta ikasgai osoan, orotara gutxienez 5 ateratzea.





 Ikasleak ebaluazio jarraituaren metodologiari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio apirilaren 18a baino lehen.



1.2. --- AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA ----

Klaseetara normaltasunez ez datozen ikasleek, edo 'azken ebaluzioaren sistema' hautatzen dutenek ikasturte amaierako froga egingo dute.



Ebaluaketa:



1. Teoria (%60): (6 puntu).



- Azterketa bakarka ala test.





2. Ikerketa-lana (%40): (4 puntu)



Egungo gaien inguruko ikerketa burutzea.





EBALUAKETA JARRAITUAREN BITARTEZ IKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK:



-Bi ataletara aurkeztea (teoria eta praktika).

- Teorian gutxienez 3 ateratzea (6 puntutik), eta ikerketan 2 aterazeta (4 puntutik).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak emaniko materiala.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Basterretxea, J.I., (2003): Arerio ikusezina, identitateaz eta gizarte-komunikazioaz, Alberdania, Irun.

- Noelle Neumann (1995). La espiral del silencio. Bartzelona: Paidós.

- De Moragas Spà, M. (2011): Interpretar la comunicación. Estudios sobre medios en América y Europa. Bartzelona: Gedisa

- Igartua, J.J. y Humanes M.L. (2004) Teoría e investigación en comunicación social. Madril: Síntesis

- Wolf M. (1994): Los efectos sociales de los media. Bartzelona: Paidòs Comunicación.

- Media Texthack Group (2014) Media Studies 101 – A Creative Commons Textbook. http://mediatexthack.wordpress.com. ISBN: 978-0-473-28649-1

- Batzuen artean, (2009): ¿Hedabideak eta euskara-plangintza¿ in BAT Soziolinguistika aldizkaria,68. zenbakia, Soziolinguistika klusterra, Andoain.

- Batzuen artean, (2005): Kazetaritza euskaraz, oraina eta geroa, EHU, Leioa.

- Zallo et al., (2002): Komunikabideak hemen, Alberdania, Irun.

- Baylon eta Mignot (1996): La comunicación. Editorial Cátedra, Madril.





Gehiago sakontzeko bibliografia

- Curran et al. (1998): Estudios culturales y comunicación, Paidós, Bartzelona.
- Hari Johann (2023). El valor de la atención. Península.
- Innerarity, D (2021). La sociedad del desconocimiento. Galaxia Gutenberg.
- Mattelart, A., (1996): La mondialisation de la communication, PUF, Paris.
- Martín Serrano, M. (2007): Teoría de la comunicación, McGrawHill, Madril.
- McQuail, D. (1991): Introducción a la teoría de la comunicación de masas, Paidos, Bartzelona.
- Noelle Neumann, E. (1995). La espiral del silencio. Pairos, Bartzelona.
- Ramonet, I., (2000): La golosina visual, Debate, Madril.
- Rodríguez Ferrándiz, Raúl. (2018). Máscaras de la mentira. El nuevo desorden de la posverdad. Pre-
Textos. Valentzia.
- Valbuena de la fuente, F. (1997): Teoría general de la información, Noesis, Madril.

Aldizkariak

- UZTARO aldizkaria; giza eta gizarte-zientziak: www.uztaro.eus
-Estudios sobre el mensaje periodístico. Servicio de Publicaciones de la Universidad Complutense de Madrid, Madrid.
-Zer, Revista de estudios de comunicación, UPV/EHU, Bilbao.
-Comunicación y estudios universitarios, Fundación Universitaria San Pablo CEU, Valencia

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CAMACHO MARKINA, IDOIA
  • GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
  • GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-17:00

15:00-17:00

17-30

15:00-17:00

16:00-17:30

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

17:30-18:00

Irakasleak

17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-17:00

15:00-17:00

17-30

15:00-17:00

16:00-17:30

Irakasleak

17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

17:30-18:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00

09:00-11:00

17-30

10:00-11:00

12:00-14:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00

Irakasleak