XSLaren edukia

Komunikazio Teoriak

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Ikus-Entzunezko Komunikazioa + Kazetaritza
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Identifikatzea eta azaltzea komunikazioaren eta informazioaren oinarrizko kontzeptuak. Beti ere, komunikazioaren jarduera ulertuta gizakien eta gizarteen kultur-ekoizpen moduan; inguru linguistiko, erlijioso, sozial eta politiko askotarikoetan txertatua dena.

2. Identifikatzea eta analizatzea komunikazio-prozesuen ezugarriak eta ereduak.

3. Hausnartzea komunikazio-eredu desberdinei buruz eta aplikatzea ereduok egungo komunikazioaren konprentsioan.

4. Analizatzea gizarte-komunikazioa bere osagai kanonikoak kontuan hartuta: igorlea, hartzailea, mezua, bidea eta eragina.

5. Aplikatzea teknikak eta teoriak informazioa eta desinformazioaren arteko harremana modu kritiko eta beregain batez ulertzeko.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Teoria

1. Sarrera. Komunikazioaren teoriaren jatorria.

2. Orratz hipodermikoa.

3. Setting-Agendaren Teoria.

4. Framing.

5. Isiltasunaren Espirala.

6. Informazioaren soziologia.

7. Masa kultura (10. astea)

8. Kultiboaren teoria.

9. Erabilerak eta haborokinak.

10. Globalizazioa eta fake-news.



Praktika

1. Komunikazio-ikerketa baten diseinuari buruzko azalpena.

2. Ikerketako eta aurrediseinuko gaiba aukeratzea. Taldean.

3. Bideo bat ikustea eta aztertzea.

4. Irakurketa eta analisia.

5. Ikerketa-proiektua entregatzea. Taldean.

6. Ikerketa-proiektuaren defentsa. Taldean.

7. Ikerketaren aukeraketa eta diseinua. Taldean.

8. Ikerketaren prestaketa. Taldean.

9. Ikerketaren defentsa. Taldean.

MetodologiaToggle Navigation

Klase magistralak eta lan praktikoak uztartuko ditu metodologiak. Azalpen torikoak osatuko dira adibide eta kasu praktikoekin. Ikasleek bideratuko dituzte lan horiek. Talde-lanak izango ditu ikasleak egiteko, irakaslearen zuzendaritzapean.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation









1. EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA.



1. Teoria: (3 puntu)

- Azterketa bakarka eta idatzia, emaniko gaien inguruan.



2.Praktikak Gelan: (3 puntu)

- Idazlanak, bakarka edota taldean, gelan emaniko gaiei inguruan.



3. Talde-lana: (3 puntu)

- Komunikazioarekin lotutako alderdiei buruzko gaurkotasuneko ikerketa-lana.



4. Ikerketaren aurkezpena: (1 puntu).





EBALUAKETA JARRAITUAREN BITARTEZ IKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK:



-Bi ataletara aurkeztu (teoria eta praktika).

Teorian gutxienez 1,5 ateratzea, Talde-lanean gutxienez 1,5 eta ikasgai osoan, orotara gutxienez 5 ateratzea.





 Ikasleak ebaluazio jarraituaren metodologiari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio apirilaren 20a baino lehen.



1.2. --- AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA ----

Klaseetara normaltasunez ez datozen ikasleek, edo 'azken ebaluzioaren sistema' hautatzen dutenek ikasturte amaierako froga egingo dute.



Ebaluaketa:



1. Teoria: (3 puntu).



- Azterketa bakarka ala test.





2. Proba praktikoa (BANAKA) : (3 puntu)



Komunikabiteen edukien analisiak



3. Ikerketa-lana : (4 puntu)



Egungo gaien inguruko ikerketa burutzea.





EBALUAKETA JARRAITUAREN BITARTEZ IKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK:



-Bi ataletara aurkeztea (teoria eta praktika).

- Teorian gutxienez 1,5 ateratzea, ikerketan 2 aterazeta, eta ikasgai osoan, orotara gutxienez 5 ateratzea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak emaniko materiala.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Basterretxea, J.I., (2003): Arerio ikusezina, identitateaz eta gizarte-komunikazioaz, Alberdania, Irun.

- Noelle Neumann (1995). La espiral del silencio. Bartzelona: Paidós.

- De Moragas Spà, M. (2011): Interpretar la comunicación. Estudios sobre medios en América y Europa. Bartzelona: Gedisa

- Igartua, J.J. y Humanes M.L. (2004) Teoría e investigación en comunicación social. Madril: Síntesis

- Wolf M. (1994): Los efectos sociales de los media. Bartzelona: Paidòs Comunicación.

- Media Texthack Group (2014) Media Studies 101 – A Creative Commons Textbook. http://mediatexthack.wordpress.com. ISBN: 978-0-473-28649-1

- Batzuen artean, (2009): ¿Hedabideak eta euskara-plangintza¿ in BAT Soziolinguistika aldizkaria,68. zenbakia, Soziolinguistika klusterra, Andoain.

- Batzuen artean, (2005): Kazetaritza euskaraz, oraina eta geroa, EHU, Leioa.

- Zallo et al., (2002): Komunikabideak hemen, Alberdania, Irun.

- Baylon eta Mignot (1996): La comunicación. Editorial Cátedra, Madril.





Gehiago sakontzeko bibliografia

- Curran et al. (1998): Estudios culturales y comunicación, Paidós, Bartzelona.
- Innerarity, D (2021). La sociedad del desconocimiento. Galaxia Gutenberg.
- Mattelart, A., (1996): La mondialisation de la communication, PUF, Paris.
- Martín Serrano, M. (2007): Teoría de la comunicación, McGrawHill, Madril.
- McQuail, D. (1991): Introducción a la teoría de la comunicación de masas, Paidos, Bartzelona.
- Noelle Neumann, E. (1995). La espiral del silencio. Pairos, Bartzelona.
- Ramonet, I., (2000): La golosina visual, Debate, Madril.
- Rodríguez Ferrándiz, Raúl. (2018). Máscaras de la mentira. El nuevo desorden de la posverdad. Pre-
Textos. Valentzia.
- Valbuena de la fuente, F. (1997): Teoría general de la información, Noesis, Madril.

Aldizkariak

- UZTARO aldizkaria; giza eta gizarte-zientziak: www.uztaro.eus
-Estudios sobre el mensaje periodístico. Servicio de Publicaciones de la Universidad Complutense de Madrid, Madrid.
-Zer, Revista de estudios de comunicación, UPV/EHU, Bilbao.
-Comunicación y estudios universitarios, Fundación Universitaria San Pablo CEU, Valencia

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CAMACHO MARKINA, IDOIA
  • GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
  • GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-17:00

15:00-17:00

17-30

15:00-17:00

16:00-17:30

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

17:30-18:00

Irakasleak

17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-17:00

15:00-17:00

17-30

15:00-17:00

16:00-17:30

Irakasleak

17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

17:30-18:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00

09:00-11:00

17-30

10:00-11:00

12:00-14:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00

Irakasleak

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00

09:00-11:00

17-30

10:00-11:00

12:00-14:30

Irakasleak

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00

Irakasleak

32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00

Irakasleak