XSLaren edukia

Lurralde Plangintza eta Antolakuntza

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Ekonomiako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4260
Mintegia918
Gelako p.912

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Zeharkako gaitasunak

1.Analisi eta sintesirako gaitasuna

2.Antolaketa eta plangintzarako gaitasuna

3.Irakasgaian lantzen diren gaiekin loturiko infomatikako ezagutzak

4.Informazioa kudeatzeko gaitasuna

5.Problemak ebazteko gaitasuna

6.Ahozko eta idatzizko adierazpenerako gaitasunak



Gaitasun espezifikoak

1.Lurralde antolakuntzarekin lotutako teorien, xedapenen eta praktiken ezagutza

2.Maila desberdinetako lurraldeetan ematen diren gertakariak eta arazoak identifikatzeko eta erlazionatzeko gaitasuna

3.Ezagutzak lurralde-antolamentuaren praktikan aplikatzeko gaitasuna

4.Lurralde-antolamenduaren arloan ikerketak gauzatzeko ahalmena



IKASKUNTZA-EMAITZAK

Irakasgai honen helburu nagusia maila desberdinetako lurralde antolakuntzaren alde teoriko, metodologiko zein aplikatuak ikastea eta garatzea da. Horretarako ekonomia eta gizarte zientziei zein zientzia juridikoei loturiko ezagutza eta gaitasun espezifikoak garatuko dira.

Ikasleek, irakasgai hau egin ondoren, lurralde-analisia egiteko metodoak eta tresnak ezagutzea eta erabiltzea lortu nahi da. Era berean, lurralde-antolakuntzaren arloan planak diseñatzeko eta egiteko marko juridikoa eta oinarrizko tresnak ezagutu beharko ditu. Horrela, hurrengo ikaskuntza-emaitzak planteatzen dira:

1.Maila desberdinetako lurralde-antolakuntzak duen oinarri teoriko, metodologiko zein normatiboaren ezagutzea

2. Lurralde-antolakuntzaren eredu berriak proposatzea , lurralde-analisirako eta diagnostikorako metodoen erabiliz

3.Lurralde-antolamentuaren txostenak egiteko tresna espezifikoak erabiltzea

4. Lurralde-antolakuntzarako proposamenak egitea, diziplinarteko lan taldeetan parte hartuta



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Gaia: Lurralde-antolamendua: helburuak, metodoak eta arazoak

1.1.Aurrekariak eta gaurregungo ikuspuntuak maila desberdinetako lurralde antolamenduan

1.2.Prozesu ekologiko, sozial eta ekonomikoak lurralde-antolamenduan

1.3.Lurralde-antolamenduak dituen arazoak



2. Gaia: Lurralde-antolamenduaren esparru normatiboa

2.1.Lurralde-antolamendua eta hirigintza

2.2.Lurzoruaren sailkapena eta araubidea

2.3.Lurralde-antolamendurako tresnak



3. Gaia. Lurralde- antolamenduaren ulerkera integrala: metodoak eta prozedurak

3.1.Lurralde-analisia

3.2.Sistemaren diagnosia eta balorazioa

3.3.Lurralde-ereduaren proposamena eta estrategiak



4. Gaia. Maila desberdinetako lurralde-antolamendua: praktikak eta politikak

4.1.Europar Batasuneko lurralde-politika

4.2.Lurralde-antolamendua Estatu mailan

4.3.Lurralde-antolamendua Euskal Autonomia Erkidegoan



5. Gaia. Gune kalteberen eta interes estrategiko altuko guneen lurralde-antolamendua

5.1.Lurralde-antolamendua metropoli-guneetan

5.2.Nekazaritza eta basoak antolatzeko lurralde-antolamendua

5.3.Kostaldeak babesteko lurralde-antolamendua

5.4.Ura eta lurralde-antolamendua.



6. Gaia. Hiri sistemak

6.1.Hiri-sistemak, hierarkiak eta eremu funtzionalak

6.2.Hiri-sistemen garrantzia lurralde-antolamenduan

6.3.Azpiegituren planifikazioa eta lurralde-antolamendua



7. Gaia. Parte-hartzea lurralde-antolamenduaren prozesuan

7.1.Parte-hartzea bermatzeko testuinguru berria

7.2.Gizartearen parte-hartzea lurralde-antolamenduaren prozesua

MetodologiaToggle Navigation

1.Klase teorikoak: Oinarrizko eduki teorikoak aurkeztuko dira

2.Praktikak: Lurralde zehatz baten kasua oinarritzat hartuta, lurralde-antolamenduarekin lotutako lan-metodologia landuko da

Lan akademiko bat ere egingo da, irakasleak zuzendutakoa. Ikasleak eduki teorikoak eta klasean emandako irakurgaiak landu beharko ditu eta aldez aurretik aukeratutako lurralde zehatz baten analisia osatu beharko da, lurralde-antolamenduaren iksupuntua erabiliz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgia ebaluatzeko kontuan hartuko dira:

- Praktikak (ariketak, kasuak edo buruketak) % 40

- Lanen, irakurketen... aurkezpena % 20

- Garatu beharreko proba idatzia % 40



Ebaluazio jarraitua egingo da eta, horretarako, klasera etortzea derrigorrezkoa da.



Norbaitek ebaluazio jarraitua egiteari uko egiten badio, hurrengoa egin beharko du: idatzizko azterketa (notaren %70) eta lan bat entregatzea (notaren %30)

Deialdiari uko egiteko eman beharreko pausuak EHUko arautegian zehaztuta daude (Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia): 12. artikulua.- Deialdiari uko egitea



1.- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazoaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

3.- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

eGElan plataforman dauden materialak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

1. ARBAIZA, J.; LOZANO, P. (koord.)(2010): Lurrade-antolamendua Euskal Herrian: Gaur egungo egoera, gatazkak eta erronkak. Udako Euskal Unibertsitatea, Bilbo

2. BIELZA DE ORY, v. (2008): Introducción a la ordenación del territorio. Un enfoque geográfico. Prensas Universitarias de Zaragoza.

3. BENABENT FERNÁNDEZ DE CÓRDOBA, M. (2006). La ordenación del Territorio en España. Universidad de Sevilla.

4. COMISIÓN EUROPEA (2008): Libro Verde sobre la cohesión territorial. Convertir la diversidad territorial en un punto fuerte. Comunicación de la Comisión al Consejo, al Parlamento Europeo, al Comité de las Regiones y al Comité Económico y Social Europeo. COM (2008) 616 final, Bruselas, 06.10.2008, 13 págs más anexos.

http://ec.europa.eu/regional_policy/consultation/terco/index_es.htm.

5. GALIANA, L. y VINUESA, J. (coords.) (2010): Teoría y práctica para una ordenación racional del territorio. Madrid, Editorial Síntesis.

6. GÓMEZ OREA, D. (2007, 2ª ed.): Ordenación Territorial. Madrid, Ediciones Mundi-Prensa/Editorial Agrícola Española.

7. HILDENBRAND, A. (2002). Política de Ordenación del Territorio en Europa. Universidad de Sevilla. Consejería de Obras Públicas y Transportes. Sevilla

8. PUJADAS, R. y FONT, J., (1998). Ordenación y planificación territorial. Ed. Síntesis. Madrid

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALLENDE LANDA, J. (2000): Medio ambiente, ordenación del territorio y sostenibilidad, Bilbao, Servicio Editorial Universidad del País Vasco.
COMISIÓN EUROPEA (1999): Estrategia Territorial Europea. Luxemburgo. Oficina de Publicaciones de las Comunidades Europeas.
FARINÓS, J. y ROMERO, J. (2007): Territorialidad y buen gobierno para el desarrollo sostenible. Nuevos principios y nuevas políticas en el espacio europeo. Valencia, Publicaciones de la Universitat de Valéncia.
FERNÁNDEZ, A.; PARDO, C. y otros (2007): Ordenación del Territorio y Medio Ambiente, Madrid, UNED.
FOLCH, R. (coord.) (2003): El territorio como sistema. Conceptos y métodos de ordenación. Barcelona, Diputació de Barcelona.
GOMEZ OREA, Domingo (1985):El espacio rural en la ordenación del territorio. Instituto de Estudios Agrarios, Pesqueros y Alimentarios, Madrid.
HERBÁS, J. (2009): Ordenación del territorio, urbanismo y protección del paisaje, Barcelona, Bosch.
LÓPEZ RAMÓN, F.: (2009, 3ª ed.): Introducción al Derecho urbanístico, Madrid, Marcial Pons.
VARIOS AUTORES (2006, 3ª ed.): Guía para la elaboración de estudios del medio físico. Contenido y metodología. Madrid, Ministerio de Medio Ambiente, 917 p.
ZOIDO, F., (2002): Paisaje y ordenación del territorio. Junta de Andalucía. Consejería de Obras Públicas y Transportes ; Fundación Duque de Soria, Sevilla.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BARRUTIA ETXEBARRIA, XABIER
  • MARTINEZ TOLA, ELENA MARIA
  • RODRIGUEZ ALVAREZ, ARANTXA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

14:30-16:00

20-22

17:00-18:30

16:00-17:00

23-24

17:00-18:30

16:00-17:00

25-34

17:00-18:30

16:00-17:00

27-27

14:30-16:00

33-33

14:30-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
23-23

14:30-16:00

26-26

14:30-16:00

28-28

14:30-16:00

30-30

14:30-16:00

32-32

14:30-16:00

34-34

14:30-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

14:30-16:00

24-25

14:30-16:00

29-29

14:30-16:00

31-31

14:30-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

12:30-14:00

20-23

11:00-12:30

10:00-11:00

24-34

11:00-13:00

14:00-14:30

27-27

12:30-14:00

33-33

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • AI4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • AI4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • AI-0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
23-23

12:30-14:00

26-26

12:30-14:00

28-28

12:30-14:00

30-30

12:30-14:00

32-32

12:30-14:00

34-34

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

12:30-14:00

24-25

12:30-14:00

29-29

12:30-14:00

31-31

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.6 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)