XSL Content

Phenomenology of Religion25894

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree in Primary Education (Trilingual)
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25894

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Seminar00
Applied classroom-based groups2436
Applied computer-based groups00

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

1. DATU OROKORRAK IRAKASGAIAREN AZALPENA.

Titulazioa DECA-GAEZ

Graduaren Titulazioa LEHEN ETA HAUR HEZKUNTZETAN GRADUA.

Moduloaren Izena TEOLOGIA KATOLIKOA ETA BERE PEDAGOGIA

Ikasgaiaren izena FENOMENOLOGIA ERLIJIOSOA ETA KRISTAUA

Irakaskuntza mota Presentziala

Saila UDI Mintegia Erlijioa.

Ikasgaiaren mota Aukerazkoa

Kurtsoa Laugarrena

ECTS 6

Lauhilea 1 eta 2.

Irakaslea Monica Díaz Alamo

Bulegoa 3S22B

Emaila monica.diaz@ehu.eus

Web http://www.ehu.eus/eu/web/udireligion

Ikasgaiaren eskakizunak Ez dago murrizketarik.

Deskribapen orokorra Ikasgai multzo hau legeriak zehatua den GAEZ titulua lortzeko egokia da. Ikastetxe publiko zein pribatuetan klaseak emateko beharrezkoa ere baita. Eta, hortaz, edozein titulu bezala kontutan hartzen da balorazio taulak egitekotan. Beraz, lehenengo urratsa bide horrexetan izaten da, izan ere, Kristautasunaren eta Didaktikaren Ikasketa Osagarriak kurtsoekin osatzen da bidea. –Hauek, ikasketa osagarrizko bezala agertzen dira-.



Dena den, badakigu ikastetxe konzertatuetan oso hartzen da haintzakotzat irakaslegoa hautatzean. Beraz, Haur eta Lehen Hezkuntzetako Graduetako ikaslegoarentzat oso interesgarria daiteke, lan mudura sarbide profesionala delako.



Argi dago, ikasgai guztien ordutegia zehaztea oso zaila izaten dela, Eskolan, arrazoi askogatik.



DECA-GAEZ titulua eskuratzeko lehen multzoa da ikasgai honetan proposatzen dena: Fenomenologia erlijioso eta kristaua.



Ikasgaia hautazko bezala agertzen da eskaintza ofizialean eta 6 ECTS ditu. Ekintza erlijiosora hurbiltzea da lehen urrats hau: egitura zein ezaugarri orokorrak, erlijio haundien arteko erlazioak eta desberdintasunak, egungo mugimendu erlijiosoak –sektak-…



Hitz batez, zer den erlijioa aztertzean datza ikasgaia eta konfesio erlijioso ezberdinen arteko elkarrizketa ikusirik bakoitzaren berezitasunak, ala nola, gizrtean, kulturan, artean eta arau moraletan duten agertzeko era eta kosmobisioa.

Erlijioaren unibertsaltasuna ulertzea da kontua diziplina ezberdinak erabiliz bere ikerketarako. Aztertuko da bai erlijioaren errealitatea eta bai bere eboluzioa historian zehar ere. Erlijioaren inguruan eman diren jarrerrak eta erantzun filosofiko erlijiosk kontutan izanik existentziren zentzu ezberdinak izango ditugu oinarri. Azalduko da erlijio gertaeraren estruktura. Sakratua, misterioa, hierofaniak eta erlijio espresio anitzak ( mituak, sinboloak eta ikuttak, errituak, ospakizunak,…) Horretarako adibideak, kontzeptuak eta irizpide hermeneutikoak emango dira eta euskal mitologiara era joko dugu. Erlijioen tipologiak eta klasifikazio ezberdinak analizatuko dira, erlijio jakintsuetan (Taoismo eta Kofuzianismoa), mistikoak (hinduismo eta budismoa) eta profetikoak (judaísmo, Islam eta kristautasuna) gehien bat aztertuz. Kultura ezberdinetan (modernismoa, post-modernismoa eta modernismo likidoa) zein izan den erlijio gertaerak elkar izan duten influentzia eta erlijiosotasun berriena ere. Beste alde, sekularizazio prozesua, erlijioen arteko elkarrizketa eta kulturtartekotasunari era garrantzia emango diogu. Biblia aurkeztuz tradizio judu.fristau-islamiarrean duen oinarrizko garrantzia aztertuz bukatuko dugu irakasgaia.



Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

2.1. Traszendentzia eta ekintza erlijiosoaren esistentziaren kontzientzia.

2. Kultura askoren ekintza erlijiosoa ezagutzea. Haren eragina eta presentzia egungo kulturan.

Beste kulturetako erlijioekiko begirunea eta ezagutza.

3. Bizitzari buruzko zentzuzko galderak egitea posible dela.

4. Biblia eta haren liburuak irakurtzeko gaitasuna.

5. Itun Zaharreko teología ezagutzeko ahalmena.

6. Hizkera erlijiosoa eta haren erabilera eta sinbologia ezagutzeko posibilitatea.





Irakasgaiaren gaitasunak eta ikaskuntza-emaitzak

1-Erljioaren errealitate eta garapenaz arduratu diren zientziak zehazten ditu, elkarren arteko ikuspegia desberdintzen jakiten duelarik.

-Ekintza erlijiosoaren unibertsaltasuna definitzen du, zertan datzan identifikatzen.

-Bizitzaren zentzuari eman zaizkion galde-erantzunak deskribatzen ditu, biak ezagutzen dituela.

2-Ekintza erlijiosoaren egitura azaltzen ezagutzen du.

-Sakratua, Misterioa, Hierofaniak ere nabarmentzen ditu haien adierazpenak ematen.

-Badaki kontzeptuak eta erizpide hermeneutikoak erabiltzen.

3 -Erlljioen sailkapen erizpideak eta erlijioen ereduak lotzen ditu.

-Eredu eta egituren artean loturak gauzatzen ditu.

-Bi multzo erlijiosoen arteko desberdintasunak eta harremanak egiaztatzen ditu, ulerpenak lotzen dituelarik.

4 -Egungo eredu kulturalak aztertzen ditu eragina mundo erlijiosoan bereiztuaz.

-Erlijio eta kulturaren arteko lotura nabarmentzen ditu.

-Interpretazio ezberdinak errespetatzen badaki.

5 -Tradizio kultural judutar kristaua ezagutzen du haren balorea bereizten egunean.

-Kanon kristauaren historia ezagutzen du.

-Bibliaren genero literarioak ere nabarmentzen ditu, ezaugarriak ezagutzen.

-Badaki Itunen ikuspegi teologiko orokorra esplikatzen.

6 -Pentsamendu eta sinbolo erlijiosoen arteko lotura bereizten du.

-Sinbologia erlijiosoaren pisua kulturan estimatzen du.

-Sinbolo erlijiosoen esanahia bereizten du, errealitate erlijiosoarekin loturak ezartzen.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Erlijio Gertaera eta Erlijio Tradizio ezberdinen eta kulturen arteko elkarrizketari lotutako sarrera:



• Esperientzia erlijiosoa: errealitate antropologikoa

• Erlijio Gertaera eta gizartean, moralean, kulturan eta artean nola islatzen den

• Elkarrizketa erlijiosoa eta kulturartekoa. Tradizio eta kreentzia erlijiosoenganako hurbilketa: Kristautasuna, Islama, budismoa, Judaismoa,…

• Kristautasuna eta kulturaren arteko elkarrizketa: mendebaldeko zibilizazioaren erro kristauak.

• Kulturarren sekularizazioa, sekten berbizketa eta indifetrentzia erlijiosoa.



2. Gizakia.



• Kreatura.

• Bokazioa.

• Gizatiarra.

• Bizitzaren zentzua.

• GGEE eta duintasuna.

• Proiektu pertsonala.



3. Biblia: Hiru erlijio handien liburu sakratuaren ezagutzaren oinarriak



• Itun Berria eta Itun Zaharraren liburuen formakuntza eta estruktura.

• Biblia: Errebelazio kontzeptua.

• Kreazioa eta Hierofania: norbera, besteak, gauzak (mundua) eta Transzendentzia.

• Jainkoa eta Herriaren arteko Ituna.

• Pertsonaia biblikoak eta hauen esannahia Israel Herriaren, Kristautasunaren eta Islamaren esperientzia erlijiosoan.

MethodologyToggle Navigation

Klase eta tutoria presentzialak

Multzoen edukiak lantzeko, klaseetan azalpen minimoa emango da; hauek osatzeko, web eta gainontzeko baliabideak erabiliko dira: lanak, irakurgaiak, ariketak, arazoak, eztabaidak…

Lanak Multzoak sakontzeko era askotako lanak -banakakoak zein taldekakoak- egingo dira.

Kanpoko lana Multzo batzutan kanpora aterako da, unitateak egiteko: sinbologia erlijiosoa...

Irakurketak Testoak irakurri, aztertu eta kritikatu.

Unitateak, moduloak... hobeto osatzeko eta ulertzeko, ikusten da hirian gertatzen diren foru, elkarrizketa, test, emanaldietara ere joateko posibilitatea...

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 10
    • Individual works (%): 10
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 10
    • Exhibition of works, readings ... (%): 10
    • Portfolio (%): 30
    • FROGA FINALA (%): 30

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegian jasotzen den bezala, uko egitea honako era honetan egin daiteke:





1. Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

2. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.





ERREFERENTZIA ETA ZITAZIO ARAUAK: zitazio arauak ezagutu eta erabili behar dira. Arau hauek bete ezean, plagioaren susmoa edo iruzurraren zantzua egotzi ahalko zaio egindako lanari.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

9. EZOIZKO DEIALDIA. ORIENTZAIOAK

Aurreko erizpideak kontutan izango dira deialdia honetan. Multzoetako notak gordeko dira. Beraz, gainditu ez diren gaietaz artzetu beharko da.

UKO EGITEA.

EBALUAZIO JARRAITUA

Gelako lan indibidualak, lan ez presentzialak… %50

Gelako talde lanak, lan ezpresentzialak ere… %20

EBALUAZIO MISTOA

Froga idatzia indibiduala, ikasgaiaren bukaeran egingo da, ebaluazio jarraituan landutako gaietaz. %30

EBALUAZIO FINALA Klaseko eguneroko lanak eta jarduerak egin ezinean dauden ikasleentzakoa izango da.

Hauek lan bereziak eta froga finala egin beharko dituzte. Lan bereziak. %30







Froga idatzia. %70

Compulsory materialsToggle Navigation

Apunteak, gelan hartutakoak, irakurketak eta egelan azaltzen dena.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Arregi, Joxe, (2004) Oinatzak bidean. Erlijioen historia, Bilbao: Universidad de Deusto.

Eliade, M. (1998) Lo profano y lo sagrado. Barcelona: Paidós.

Kung, H. (2004) En busca de nuestras huellas. Madrid: Debate.

Martin Velasco, J. (2005) Fenomenología de la religión. En Manuel Fraijó (ed.) Filosofía de la religión (pp. 67-87). Madrid: Trotta.

Trias, E. (2000) Por qué necesitamos la religión. Barcelona: Plaza & Janes.

In-depth bibliography

Eliade M. (1999) Historia de las ideas y de las creencias religiosas, 3 vols. Barcelona: Paidós.
Mardones, J. Mª. (1998) Para comprender las nuevas formas de la religión. Estella: Verbo Divino.
Nadal, M. (2002) Curso de iniciación al Antiguo y al Nuevo Testamento. Estella: Verbo Divino.
Otto,O. (1980) Lo santo. Lo racional y lo irracional en la idea de Dios. Madrid: Alianza.
Tamayo, J.J. (2004) Fundamentalismos y diálogo entre religiones. Madrid: Trotta

Journals

BANDUE, Revista de la Sociedad Española de Ciencias de las Religiones, Madrid: Trotta
ILU, Revista de Ciencias de las Religiones, Madrid: Universidad Complutense
RESEÑA BIBLICA, Estella: Asociación Bíblica Española

Web addresses

http://www.kalipedia.com/religion-cultura/
http://www.cnice.mec.es/profesores/asignaturas_optativas/sociedad-cultura-religion
hhtp://es.wikipedia.org/wiki/Biblia

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

13:30-16:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S10G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

16:30-18:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S10G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

13:30-16:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S20G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

16:30-18:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S20G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)