XSL Content

New Teaching Scenarios for Digital Learning27593

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree in Primary Education (Trilingual)
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
27593

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based2436
Seminar57.5
Applied classroom-based groups3146.5

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Informazio eta Komunikazio Teknologiak (IKT) ez dira jada ikas-irakas prozesuatean berrikuntza tangentziala. Egun, Ezagutza Gizarteko formazio proiektuetan muinean bilakatu dira.



Askotan, teknologiaren garapenaren abiada eta erabiltzaileen aldetik onarpena bizkorragoa doa gure gaitasuna praktika formatiboetan ekintza berritzaile eta esanguratsuetan integratzeko baino.



Irakasgai honetan, ikasleak gune bat aurkituko du hezkuntzan aplikaturiko IKTen azkenengo joerak ezagutzeko, modu teoriko zein praktikoan.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

G1. Ikas-irakaskuntzarako abanguardia eta IKTen azken joerak ezagutzea.

G2. Ikas-irakaskuntza prozesuetan IKTak eskaintzen dizkiguten aukera berriak ezagutzea eta garatzea.

G3. Ikasketarako IKTetan oinarritutako hezkuntza baliabideak ezagutzea eta erabiltzen jakitea.

G4. Teknologiarekin aberastutako ikaskuntza ingurunen eragina ikertzea, bai ingurune presentzialetan baita ere e-learning edo b-learning ingurunetan.



G5. Informazio digitalaren erabilpen segurua, etikoa eta legala bultzatzea. Honen barruan, jabetza intelektuala.



G6. Hezkuntza Teknologiekin praktikatzea. Bereziki kontextu espezifikoetan autonomia eta sormena bultzatuz.

GT13 Euskara eta gaztelania menderatzea, baita atzerriko beste hizkuntza bat ere, gutxienez. Hizkuntza horietan ekoizpen eta ulermen zuzena eta egokia frogatzea, hezkuntza-testuinguru eleaniztunean lan egin ahal izateko. Hizkuntzen nahiz kulturen aniztasunari begirako jarrera abegitsuak garatzea

GT10 Ikasgelako praktikei buruzko gogoeta egitea, irakasle-lana berritzeko eta hobetzeko. Ikaskuntza autonomo nahiz kooperatiborako gaitasunak eskuratzea eta ikasleen artean sustatzea.

GT2 Irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka nahiz ikastetxeko beste irakasle eta profesional batzuekin lankidetzan.



IE1. IKTen gaineko azken joerak modu profesionalean jarraitzeko eta publikatzeko erremintak ezberdintzen ditu eta maneiatzen daki.

IE2. Gure hezkuntza Sistemaren IKT joerak identifikatu, analizatu eta deskribatzen ditu.

IE3. Ikaskuntza ingurune ezberdinetan eginiko esperientzia berritzaileak identifikatu eta analizatzen ditu.

IE4. Hezkuntza Ingurunetan, Irakaslearen Gaitasun Digitala garatzeko lehen maila eskuratzen du.

IE5. Hezkuntza teknologiaren praktika onak identifikatu eta analizatzeko gai da.

IE6. Ikasgaian erabiltzen diren hezkuntza baliabideak maneiatzen daki.

IE7. Baliabide digital berriak eta horien eragina hezkuntzan analizatzen du.

IE8. Online ikasteko-irakasteko modalitate berriak ezberdintzen ditu.

IE9. Norberaren formakuntzarako IKTen aukerak ikertzen ditu.

IE10. Interneten erabilera segurua, etikoa eta legala deskribatzen du eta lanetan aplikatzen du.

IE11. Interneten arriskuak eta erabilpen segurua argudiatzen ditu.

IE12 IKTak integratuta duen diseinu pedagogikoa diseinatzen du.

IE13. Ikasgaiko web baliabideak arduraz eta zuzen kudeatzen ditu.

IE14. IKTaz eta horiek hezkuntzan duten inplikazioari buruzko erregistro zein hizkuntza askotariko testu zientifikoak ulertu eta genero ezberdinetako artikuluak idazten ditu.

IE15. Klasean emandako kontzeptuak teorikoki sakontzen ditu eta horren dokumnetazio-artikuluak idazten ditu.

IE16. Lan praktikoak burutzeko kooperatiboki lan egiten du.

IE12. IKTak integratuta duen diseinu pedagogikoa diseinatzen du.







Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Gaia. Hezkuntza Berrikuntza Web 2.0an oinarritutako ikas-irakasteko eszenatoki berriak.

1.1. Gure testuingurua: Eskola 2.0 eta Sare-hezkuntza.

2. Gaia. Ikasketa digitala eta formakuntzarako tresna digitalak.

2.1. Berrikuntza esperientziak IKTekin.

2.2. Baliabide digital berriak hezkuntzan; Programazioa eta Robotika. Flipped Classroon eta Gamifikazioa. Maker Mogimendua. Errealitate gehitua. Bideojokoak.

3. Gaia. E-learning eta Mobile learning: online eta mobilidadean ikastea helburu.

4. Gaia. Sarean ikastea: Ikasketarako Ingurumen pertsonalak (PLE’s). Sarean irakastea. Formakuntzarako web ekosistemak.

4.1. Sare sozialak hezkuntzan.

5. Gaia. Interneten erabilpen arduratsua. Arriskuak, soluzioak, prebentzioa.

6. Gaia. Hezkuntza teknologian oinarritutako berrikuntza proiektuaren diseinua eta garapena.

6.1. Metodo pedagogiko berritzaileak IKTekin.

MethodologyToggle Navigation

Irakasgai honetan Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza (POI) eta metodologia kooperatiboa izango dira gaitasunak bereganatzeko erabiliko diren estrategia nagusienak.



Horretarako, saio magistral eta praktikoetan bakarka zein taldeko lana egingo dute ikasleek.

- Saio magistraletan (talde handian zein txikian), irakasgaiaren oinarrizko eduki teorikoak landuko dira, adituen bideoak, testu zientifikoak eta irakaslearen aurkezpenez baliotuz.

- Saio praktikoetan (talde txikian), talde txikietako lana nagusituko da. Ikasleen arteko esperientzia trukaketa bilatzen da, elkarrekintza aktiboa bultzatuz eta ikaskuntza kooperatiboa.



Bi modalitateek ikasleriaren parte-hartze aktiboa, lankidetza, edukien inguruko hausnarketa eta ikaskuntza-prozesuaren inguruko norberaren erantzukizuna eskatzen dituzte.

Saio teorikoak eta praktikoak ikasgaiaren oinarrizko edukiak ulertzera eta integratzera zuzenduko dira.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 10
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 10
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 80

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

A. EBALUAZIO SISTEMA JARRAITUA:



1) Presentziala talde handian: Klasean egiten diren eztabaidatan parte hartzean, teoria sakontzeko lan osagarriak ematean eta azterketa egitean datza.

Presentziala talde txikietan: “berzIKTu aldizkari elektronikoa” proiektua garatzeko diseinatu eta garatu beharreko ataza/lan guztiak burutzean, kooperatiboki lan egitean eta proiektuan inplikatzean datza. (%40 talde lanak eta %20 bakarkako lanak)

2) Mintegiak: Gaitasun Digitala garatzeko lehen mailako intsignia ezberdinak eskuratzean datza. (%10)

3) Amaierako froga idatzia. Ikasgaian landutako kontzeptu teorikoen ulermena eta ezagutza ebaluatzean datza. (%30)



Irakasgaia gainditzeko aipatutako hiru atalak gainditu behar dira.

Ikasleak aukera izango du jarraikako ebaluazio deialdiari uko egiteko. Horretarako, ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.





B. AMAIERAKO EBALUAZIO SISTEMA. Azken kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen da. Proba honek bi zati izango ditu:



a. Bakarka garatzeko idatziko froga, non ikasleak irakasgaiaren KONTZEPTU TEORIKOAK badakizkiela frogatzeko aukera izango duen. (%40)

b. Froga praktikoa, non ikasleak hezkuntza teknologian oinarritutako berrikuntza proiektu bat aurkeztu beharko duen irakaslearen aurrean eta azterketa egunean. Ikasleak GAITASUN TEKNOLOGIKOAK, PEDAGOGIKOAK eta DIZIPLINARRAK ba dituela frogatu beharko ditu. (%60)



Irakasgaia gainditzeko aipatutako azterketaren bi atalak gainditu behar dira.

Ikaslea azken ebaluazio frogara aurkezten ez bada ikasleak deialdiari uko egiten diola ulertuko da, eta “Aurkezteke” jarriko zaio.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

B. AMAIERAKO EBALUAZIO SISTEMA. Azken kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen da. Proba honek bi zati izango ditu:

a. Bakarka garatzeko idatziko froga, non ikasleak irakasgaiaren KONTZEPTU TEORIKOAK badakizkiela frogatzeko aukera izango duen. (%40)

b. Froga praktikoa, non ikasleak hezkuntza teknologian oinarritutako berrikuntza proiektu bat aurkeztu beharko duen irakaslearen aurrean eta azterketa egunean. Ikasleak GAITASUN TEKNOLOGIKOAK, PEDAGOGIKOAK eta DIZIPLINARRAK ba dituela frogatu beharko ditu. (%60).

Compulsory materialsToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (eGelan) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Sánchez, J., Ruiz, J. y Gómez, M. (2016). Tecnologías de la comunicación y la información aplicadas a la educación. Madrid: Síntesis.

Gallego, M.J. y Raposo, M. (2016). Formación para la educación con tecnologías. Madrid: Pirámide.

Aguaded, J.I. y Cabero, J. (Coords.) (2013): Tecnologías y medios para la educación en la E-Sociedad”. Madrid: Alianza Editorial.

Barroso, J. y Cabero, J. (Coords.) (2013): Nuevos escenarios digitales. Las tecnologías de la información y la comunicación aplicadas a la formación y Caracas desarrollo curricular. Madrid: Pirámide.

In-depth bibliography

Avello Martínez, R., & Duart, J. M. (2016). Nuevas tendencias de aprendizaje colaborativo en e-learning: Claves para su implementación efectiva. Estudios pedagógicos (Valdivia), 42(1), 271-282.
Cela Ranilla, J. M., Esteve González, V., Esteve Mon, F., González Martínez, J., & Gisbert Cervera, M. (2017). El docente en la sociedad digital: una propuesta basada en la pedagogía transformativa y en la tecnología avanzada.
Cabero Almenara, J. (2017). La formación en la era digital: ambientes enriquecidos por la tecnología. Gestion de la Innovación en Educación Superior, II (2), 41-64.
Ibáñez, J. S., de Benito Crossetti, B., & Carrió, A. L. (2014). Competencias docentes para los nuevos escenarios de aprendizaje. Revista interuniversitaria de formación del profesorado, (79), 145-163.
Mendoza, Y. D., Castro, M. A. B., & Castro, G. R. B. (2018). Nuevos escenarios de aprendizaje, un reto pedagógico. Revista Atlante: Cuadernos de Educación y Desarrollo (mayo 2018). En línea.
Tejada Fernández, J., & Pozos Pérez, K. V. (2016). Nuevos escenarios y competencias digitales docentes: hacia la profesionalización docente con TIC.
Salinas, J. (2016). La investigación ante los desafíos de los escenarios de aprendizaje futuros. Revista de educación a distancia, (50).

Journals

 Computers & Education. www.elsevier.com/locate/compedu
 Comunicación & Pedagogía. http://www.comunicacionypedagogia.com
 Comunicar. http://www.revistacomunicar.com/
 Edutec-e. http://edutec.rediris.es/Revelec2/
 Pixel-Bit. Revista de medios y educación http://intra.sav.us.es:8080/pixelbit/

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

08:30-10:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2S02G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

31 Seminar-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
7-7

13:00-15:30 (1)

12-12

13:00-15:30 (2)

Teaching staff

31 Seminar-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
6-6

13:00-15:30 (1)

11-11

13:00-15:30 (2)

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

10:30-12:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2S02G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)