XSL Content

Drug Dependency and Nursing Attention26456

Centre
Faculty of Medicine and Nursing. Gipuzkoa Department
Degree
Bachelor's Degree in Nursing
Academic course
2023/24
Academic year
3
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
26456

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4545
Seminar1545

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Honako gai hauek landuko dira: droga-mendekotasunaren oinarri farmakologikoak. Droga-mendekotasunaren alderdi psikosozialak. Gaur egun erabiltzen diren laguntza-programen analisia.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Irakasgaiko prestakuntza-jarduerak ikaskuntzako zenbait emaitza garatzeko hautatu dira. Irakasgaia landu ostean, bai ikasgelan, bai ikasgelatik kanpo, gaitasun hauek erdietsiko dituzte ikasleek:



IRAKASGAIAREN BIDEZ LANDUKO DIREN GAITASUN OROKORRAK



GO.1 Norbanakoen osasun-mailan eragiten duten kanpoko nahiz barneko faktoreen eragina identifikatzea eta aztertzea, komunitate bateko droga-menpekotasun arazo nagusiak identifikatzeko.



GO.2 Egoera bakoitzerako banan-banako erizaintza interbentzioak ezartzea.



GO.3 Dilema etiko zein moralei eta legalei erantzunez erabakiak hartzea eguneroko jardunean.



GO.4 Erizaintzako zainketekin lotutako gaiak gelakideekin taldean lantzea, komunikazioan oinarritutako ikaskuntza kooperatiboak berezko dituen ohiturak eta gaitasunak garatzeko, osasun-arloan zein arlo horretatik kanpo.







IRAKASGAIAREN BIDEZ LANDUKO DIREN ZEHARKAKO GAITASUNAK



Pentsamendu kritikoa eta gogoetatsua (ZG.1)



ZG.1 Egoerak zalantzan jartzeko eta erantzunak emateko gaitasuna, informazioari zentzu bat emanez prozesu sortzaile, intuitibo, logiko, analitiko eta abarren bidez, prozesua jarraitua izanik (Snyder, 1993, Alfarok aipatuta, 2017).





Taldeko lana (ZG.2)



ZG.2 Talde laneko gaitasunak helburu komunak lortzeko jarrera pertsonal bat eta besteekiko lankidetza bat eskatzen du, non informazioa trukatzen, erantzukizunak hartzen, sortutako zailtasunak konpontzen, eta taldearen hobekuntza eta garapenerako ekarpenak egiten diren (Torrelles, 2011).

Theoretical and practical contentToggle Navigation

Gaiak



0. Gaia Mendekotasunerako sarrera.



1. Unitatea: Droga-mendekotasunaren oinarri farmakologikoak.



1. gaia. Opiazeoak.

2. gaia. Kokaina, anfetaminak eta diseinuzko drogak.

3. gaia. Kanabisa.

4. gaia. Haluzinogenoak.

5. gaia. Alkohola.

6. gaia. Benzodiazepinak eta barbiturikoak.

7. gaia. Nikotina eta xantinak.

8. gaia. Inhalagarriak.

9. gaia. Dopina.



2. Unitatea: Droga-mendekotasunaren alderdi psikosozialak.



10. gaia. Abordatze psikosoziala.

11. gaia. Inplikazio psikologikoak eta erizaintzako arreta.

12. gaia. Substantzien kontsumoa, osasunean duten eragina eta erizaintzako ebaluazioa.

13. gaia. Substantzien kontsumoa eta osasun-arriskuak (sortutakoak edo lotutakoak).

14. gaia. Substantzien kontsumoa eta harreman-arazoak.

15. gaia. Erizaintzako arreta egonaldi laburreko unitateetan I

16. gaia. Erizaintzako arreta egonaldi laburreko unitateetan II

17. gaia. Harreman klinikoa



3. Unitatea: Abordatze terapeutikoa



18. gaia. Arreta- eta zaintza-programak (eta sendaketakoak) I.

19. gaia. Arreta- eta zaintza-programak (eta sendaketakoak) II.

- Laguntza-baliabideak EAEn.



MethodologyToggle Navigation

Jarduera metodologikoak

Eskola magistralak, kasuen analisiak, bideoen analisiak.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 50
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 40
    • Aktitude proaktiboa: ikastorduetan jarrera puntual eta baikorrarekin aritzea, baita ikastordu guztietan parte hartzea. (%): 10

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikasleen ebaluazioa

Irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen ebaluazio mistoa ondorengoa da:



- C1 (azterketa teorikoa, bideoen analisia): % 50

- C2 (idatzizko azterketa, kasuen analisia): % 30

- C3 (idatzizko azterketa, kasuen analisia): % 20



Bideoen eta kasuen analisiak banakako eta taldekako lanen bidez ebaluatuko dira.

Azterketa teorikoa derrigorrezkoa izango da.

Irakasgaia gainditzeko, beharrezkoa da bi ebaluaketa motak gainditzea.



Ikasleren batek, graduko eta lehen eta bigarren zikloko ikasketen gestiorako arautegiari jarraiki, justifikatutako arrazoi bat dela eta, irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen ebaluazio mistoa ezingo balu bete, ahalko luke bukaerako proba bakar baten bidez irakasgaia ebaluatu. Proba bakar horren bidez, irakasgaiko ezagutzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiaztatuko luke. Proba bakar hori azterketa idatzi bat izango litzateke.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ez-ohiko deialdiari dagokionez gainditutako gaitasunen notak gorde egingo dira. Gainditu ez direnak ordea proba idatziaren bitartez ebaluatuko dira.

Compulsory materialsToggle Navigation


BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

P. Lorenzo, J.M. Ladero, J.C. Leza eta I. Lizasoain. Drogodependencias, Farmacología, Patología, Psicología, Legislación. Editorial Medica Panamericana. Madril. 2009



Ortiz de Zárate, Amaia, Alonso, Isabel, Ubis, Aitziber eta Ruiz de Azúa M. Ángeles Guías de cuidados de enfermería en salud mental. ADICCIONES. Elsevier-Masson. Bartzelona. 2011.



Félix Talego, David Florido, Alicia Reigada eta José M. Manjavacas. Desengancharse.

El bosque de palabras arg. Sevilla. 2007.

In-depth bibliography

Jonathan Ames eta Dean Haspiel “El alcohólico”. Planeta DeAgostini arg. Bartzelona.
2010.

Escohotado, Antonio. Las drogas. De los orígenes a la prohibición. Alianza 100. Madril. 1994.

M. Galanter eta M.D. Kleber. Textbook of substance abuse treatment. 3. argitalpena. American Psychiatric Publishing Inc. Washington. 2004.

Jack London, “John Barleycorn. Las memorias alcohólicas”. El club Diógenes. Valdemar arg. Madril. 200.

Martí, Oriol. Todo lo que quisiste saber sobre la dependencia a las drogas y nunca te atreviste a preguntar. Hiru Argitaletxea. Hondarribia (Gipuzkoa). 1997.

J.J. Meana, J. Ballesteros eta L. Pantoja. Tratamientos sustitutivos en dependencia a opiaceos: metadona, LAAM, heroína. Drogamenpetasunen Deustuko Insitutua. 1997. Bilbo.

J.J. Meana eta F. Barturen. Psicoestimulantes: cocaina, anfetaminas y xantinas. Drogamenpetasunen Deustuko Institutua. 1993. Bilbo.

J.J. Meana eta L. Pantoja. Derivados del cannabis: ¿Drogas o medicamentos?. Drogamenpetasunen Deustuko Institutua. 1998. Bilbo.

J.J. Meana, I. Markez eta L. Pantoja. Nicotina y tabaquismo. Nuevas perspectivas. Drogamenpetasunen Deustuko Institutua. 1999. Bilbo.

J.J. Meana eta F. Barturen. Drogas y deporte: farmacología del Doping. Drogamenpetasunen Deustuko Insitutua. 1995. Bilbo.

Romaní, Oriol. Las drogas. Sueños y razones. Ariel arg. Bartzelona. 2004 (2. argitalpena).

Journals

.

Web addresses

Drogei buruzko plan nazionala (Espainia): http://www.pnsd.msc.es/

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
18-25

09:00-12:00 (1)

19-25

11:00-13:00 (2)

08:00-09:00 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.3 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA 0.3 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)
  • AULA 0.3 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (3)

31 Seminar-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
20-24

16:00-19:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)