Drug Dependency and Nursing Attention26456
- Centre
- Faculty of Medicine and Nursing. Gipuzkoa Department
- Degree
- Bachelor's Degree in Nursing
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 3
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 26456
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Honako gai hauek landuko dira: droga-mendekotasunaren oinarri farmakologikoak. Droga-mendekotasunaren alderdi psikosozialak. Gaur egun erabiltzen diren laguntza-programen analisia.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Irakasgaiko prestakuntza-jarduerak ikaskuntzako zenbait emaitza garatzeko hautatu dira. Irakasgaia landu ostean, bai ikasgelan, bai ikasgelatik kanpo, gaitasun hauek erdietsiko dituzte ikasleek:
IRAKASGAIAREN BIDEZ LANDUKO DIREN GAITASUN OROKORRAK
GO.1 Norbanakoen osasun-mailan eragiten duten kanpoko nahiz barneko faktoreen eragina identifikatzea eta aztertzea, komunitate bateko droga-menpekotasun arazo nagusiak identifikatzeko.
GO.2 Egoera bakoitzerako banan-banako erizaintza interbentzioak ezartzea.
GO.3 Dilema etiko zein moralei eta legalei erantzunez erabakiak hartzea eguneroko jardunean.
GO.4 Erizaintzako zainketekin lotutako gaiak gelakideekin taldean lantzea, komunikazioan oinarritutako ikaskuntza kooperatiboak berezko dituen ohiturak eta gaitasunak garatzeko, osasun-arloan zein arlo horretatik kanpo.
IRAKASGAIAREN BIDEZ LANDUKO DIREN ZEHARKAKO GAITASUNAK
Pentsamendu kritikoa eta gogoetatsua (ZG.1)
ZG.1 Egoerak zalantzan jartzeko eta erantzunak emateko gaitasuna, informazioari zentzu bat emanez prozesu sortzaile, intuitibo, logiko, analitiko eta abarren bidez, prozesua jarraitua izanik (Snyder, 1993, Alfarok aipatuta, 2017).
Taldeko lana (ZG.2)
ZG.2 Talde laneko gaitasunak helburu komunak lortzeko jarrera pertsonal bat eta besteekiko lankidetza bat eskatzen du, non informazioa trukatzen, erantzukizunak hartzen, sortutako zailtasunak konpontzen, eta taldearen hobekuntza eta garapenerako ekarpenak egiten diren (Torrelles, 2011).
Theoretical and practical contentToggle Navigation
Gaiak
0. Gaia Mendekotasunerako sarrera.
1. Unitatea: Droga-mendekotasunaren oinarri farmakologikoak.
1. gaia. Opiazeoak.
2. gaia. Kokaina, anfetaminak eta diseinuzko drogak.
3. gaia. Kanabisa.
4. gaia. Haluzinogenoak.
5. gaia. Alkohola.
6. gaia. Benzodiazepinak eta barbiturikoak.
7. gaia. Nikotina eta xantinak.
8. gaia. Inhalagarriak.
9. gaia. Dopina.
2. Unitatea: Droga-mendekotasunaren alderdi psikosozialak.
10. gaia. Abordatze psikosoziala.
11. gaia. Inplikazio psikologikoak eta erizaintzako arreta.
12. gaia. Substantzien kontsumoa, osasunean duten eragina eta erizaintzako ebaluazioa.
13. gaia. Substantzien kontsumoa eta osasun-arriskuak (sortutakoak edo lotutakoak).
14. gaia. Substantzien kontsumoa eta harreman-arazoak.
15. gaia. Erizaintzako arreta egonaldi laburreko unitateetan I
16. gaia. Erizaintzako arreta egonaldi laburreko unitateetan II
17. gaia. Harreman klinikoa
3. Unitatea: Abordatze terapeutikoa
18. gaia. Arreta- eta zaintza-programak (eta sendaketakoak) I.
19. gaia. Arreta- eta zaintza-programak (eta sendaketakoak) II.
- Laguntza-baliabideak EAEn.
MethodologyToggle Navigation
Jarduera metodologikoak
Eskola magistralak, kasuen analisiak, bideoen analisiak.
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 50
- Team projects (problem solving, project design)) (%): 40
- Aktitude proaktiboa: ikastorduetan jarrera puntual eta baikorrarekin aritzea, baita ikastordu guztietan parte hartzea. (%): 10
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ikasleen ebaluazioa
Irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen ebaluazio mistoa ondorengoa da:
- C1 (azterketa teorikoa, bideoen analisia): % 50
- C2 (idatzizko azterketa, kasuen analisia): % 30
- C3 (idatzizko azterketa, kasuen analisia): % 20
Bideoen eta kasuen analisiak banakako eta taldekako lanen bidez ebaluatuko dira.
Azterketa teorikoa derrigorrezkoa izango da.
Irakasgaia gainditzeko, beharrezkoa da bi ebaluaketa motak gainditzea.
Ikasleren batek, graduko eta lehen eta bigarren zikloko ikasketen gestiorako arautegiari jarraiki, justifikatutako arrazoi bat dela eta, irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen ebaluazio mistoa ezingo balu bete, ahalko luke bukaerako proba bakar baten bidez irakasgaia ebaluatu. Proba bakar horren bidez, irakasgaiko ezagutzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiaztatuko luke. Proba bakar hori azterketa idatzi bat izango litzateke.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ez-ohiko deialdiari dagokionez gainditutako gaitasunen notak gorde egingo dira. Gainditu ez direnak ordea proba idatziaren bitartez ebaluatuko dira.
Compulsory materialsToggle Navigation
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
P. Lorenzo, J.M. Ladero, J.C. Leza eta I. Lizasoain. Drogodependencias, Farmacología, Patología, Psicología, Legislación. Editorial Medica Panamericana. Madril. 2009
Ortiz de Zárate, Amaia, Alonso, Isabel, Ubis, Aitziber eta Ruiz de Azúa M. Ángeles Guías de cuidados de enfermería en salud mental. ADICCIONES. Elsevier-Masson. Bartzelona. 2011.
Félix Talego, David Florido, Alicia Reigada eta José M. Manjavacas. Desengancharse.
El bosque de palabras arg. Sevilla. 2007.
In-depth bibliography
Jonathan Ames eta Dean Haspiel “El alcohólico”. Planeta DeAgostini arg. Bartzelona.
2010.
Escohotado, Antonio. Las drogas. De los orígenes a la prohibición. Alianza 100. Madril. 1994.
M. Galanter eta M.D. Kleber. Textbook of substance abuse treatment. 3. argitalpena. American Psychiatric Publishing Inc. Washington. 2004.
Jack London, “John Barleycorn. Las memorias alcohólicas”. El club Diógenes. Valdemar arg. Madril. 200.
Martí, Oriol. Todo lo que quisiste saber sobre la dependencia a las drogas y nunca te atreviste a preguntar. Hiru Argitaletxea. Hondarribia (Gipuzkoa). 1997.
J.J. Meana, J. Ballesteros eta L. Pantoja. Tratamientos sustitutivos en dependencia a opiaceos: metadona, LAAM, heroína. Drogamenpetasunen Deustuko Insitutua. 1997. Bilbo.
J.J. Meana eta F. Barturen. Psicoestimulantes: cocaina, anfetaminas y xantinas. Drogamenpetasunen Deustuko Institutua. 1993. Bilbo.
J.J. Meana eta L. Pantoja. Derivados del cannabis: ¿Drogas o medicamentos?. Drogamenpetasunen Deustuko Institutua. 1998. Bilbo.
J.J. Meana, I. Markez eta L. Pantoja. Nicotina y tabaquismo. Nuevas perspectivas. Drogamenpetasunen Deustuko Institutua. 1999. Bilbo.
J.J. Meana eta F. Barturen. Drogas y deporte: farmacología del Doping. Drogamenpetasunen Deustuko Insitutua. 1995. Bilbo.
Romaní, Oriol. Las drogas. Sueños y razones. Ariel arg. Bartzelona. 2004 (2. argitalpena).
Journals
.
Web addresses
Drogei buruzko plan nazionala (Espainia): http://www.pnsd.msc.es/
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
18-25 | 09:00-12:00 (1) | ||||
19-25 | 11:00-13:00 (2) | 08:00-09:00 (3) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 0.3 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
- AULA 0.3 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)
- AULA 0.3 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (3)
31 Seminar-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
20-24 | 16:00-19:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)