XSL Content

Placement II26464

Centre
Faculty of Medicine and Nursing. Gipuzkoa Department
Degree
Bachelor's Degree in Nursing
Academic course
2023/24
Academic year
3
No. of credits
8
Code
26464
Restrictions
Para matricularse de Practicum II, es necesario haber superado Prácticum I

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Breve descripción de contenido.-

Tercer ciclo de prácticas de la Titulación de Grado en Enfermería. Relación terapéutica con usuarios y familiares. Participación en el equipo multidisciplinar. Aplicación de la metodología de cuidados. Práctica reflexiva de la aplicación de cuidados.



Requisitos para realizar la asignatura.-

Para poder realizar esta asignatura es imprescindible haber superado la asignatura Practicum I.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Edukien deskribapen laburra.-

Erizaintzako Graduko praktiketako hirugarren zikloa. Harreman terapeutikoa erabiltzaileekin eta senitartekoekin. Diziplina anitzeko taldean parte hartzea. Zaintza-metodologia aplikatzea eta praktika horri buruz gogoeta kritikoa egitea.



Garatu beharreko gaitasunak.-



C1.- Erabiltzailearekiko eta familiarekiko errespetuzko jarrera erakustea. Halaber, pertsonen eskubideak bermatzen dituen interakzio enpatikoa ezartzea eta parte hartzeko eskubidea sustatzea.

C2.- Osasun-taldean laguntzea eta hobetzeko jarrera erakustea, komunikazio eraginkorra ezarriz eta dagozkion funtzioen erantzukizuna bere gain hartuz.

C3.- Erizaintzako zaintzen metodologia aplikatzea laguntza-inguru espezifikoan, osoko arreta segurua eta kalitatezkoa emateko, aplika daitezkeen-indarrean dauden arau etiko eta legaletan oinarrituta.

C4.- Norbere praktikari buruz gogoeta kritikoa egitea; horretarako, pertsonaren, familiaren eta komunitatearen nahiz testuinguru soziokulturalaren ezaugarriak kontuan hartzea, etengabeko ikaskuntzarako konpromisoa erakutsiz.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

Ikaskuntzaren emaitzak.-

Nahitaezkoak:

- Erabiltzaileen iritziekiko, sinesmenekiko eta balioekiko errespetua erakusten du; ez du bereizkeriarik egiten sexu-, arraza-, kultura- eta erlijio- arrazoiengatik, eta balio-iritziak saihesten ditu.

- Logelara sartu baino lehen, atea jotzen du, bere burua aurkezten du eta pertsonei izenez deitzen die, errespetuz eta adeitasunez, hitzezko komunikazio ulergarria eta hitzezkoa ez den komunikazio (begirada, gorputz-jarrera, aurpegiko adierazpena, irribarrea...) egokia erabiliz.

- Erabiltzaileari erizaintzako prozeduren berri ematen dio prozedura egin baino lehen, eta erabiltzaileak onartzen duela egiaztatzen du.

- Erizaintzako prozeduretan diskrezioz eta errespetuz jarduten du, eta intimitatea babesten du (prozedurei ekin aurretik errezela jartzen du, norbanakoaren higienean intimitatea gordetzen du...).

- Konfidentzialtasuna eta sekretu profesionala bermatzen ditu, erabiltzaileen informazio pertsonala eta klinikoa isilpean gordeta.

- Erabiltzailearen parte-hartzeari eta konpromisoari mesede egiten die, autonomia eta auto-zainketa sustatuta; eta erabiltzaileak lor dezakeen ahalik eta independentzia maila handiena eskuratzeko bideratzen ditu jarduerak.

- Betebehar formalak betetzen ditu: garaiz iristen da; itxura garbia eta txukuna dauka, behar bezala uniformatuta etortzen da, eta ustekabekoen berri ematen du (atzerapenak, ez-etortzeak...).

- Taldean integratuta dago: txanda hastean eta amaitzean, taldea agurtzen du; errespetua erakusten du, eta jarrera laguntzailea transmititzen du.

- Asertibotasuna erakusten du: sentimenduak, iritziak eta pentsamenduak adierazten ditu, gainerakoen eskubideak ukatu gabe eta horiei begirunea izanda.

- Zaintzarekin lotutako jarduerei buruzko informazioa entzuten du, horri buruz galdetzen du eta horren berri ematen die diziplina anitzeko taldeko kideei (egiten dituen jarduerak, zalantzak, aldaketak, argibideak, akatsak...)

- Prozedurak egiteko modua arretaz behatzen du, eta aukera guztiak (zeinahi prozedura egitean...) aprobetxatzen ditu zaintzarekin lotutako alderdiak aztertzeko.

- Ikasteko interesa erakusten du eta hobetzeko jarrera dauka: prozedurak egiteko modua arretaz behatzen du; ‘ikasteko asmoz’ egiten ditu galderak; proposatzen dizkioten hobekuntzak ‘kontuan hartu’, eta martxan jartzen ditu, eta bere ikaskuntzaren erantzukizunak onartzen ditu.

- Ekimena erakusten du: bere burua eskaintzen du prozedurak egiteko, horiek egiteko gai sentituz gero, eta, behar izanez gero, laguntza eskatzen du. Inork eskatu gabe ekintzari ekiten dio (erizainari horren berri emanda), baina ez du gehiegizko ausardiarekin jarduten.

- Arretazko neurri unibertsalak aplikatzen ditu: eskuak garbitzen ditu, asepsia-neurriak etengabe erabiltzen ditu, materiala erabiltzen du arriskuak txikituz, hondakinak kudeatzen ditu...

- Erakundearen baliabide materialak zaintzen ditu.

- Erizaintzako prozeduretan trebea dela erakusten du, eta ezarrita dauden protokoloak aplikatzen ditu, prozedura-orriaren arabera.



Beste emaitza batzuk (ebaluazio orrian zehaztuta)

Praktika gogoetatsua:

- Erizaintzako prozedurak egiteko modu desberdinak gaitasun kritikoa erabilita aztertzen eta hausnartzen ditu.

- Ikasleak egindako esku-hartzeak aztertzen ditu, bere ezagutzak eta trebetasunak eta hartzen dituen jarrerak eta jokabideak aitortzen ditu, eta hobetu beharreko alderdiak identifikatzen ditu.

- Zainketa-prozesuan hartzen dituen jarrerak, emozioak eta jokabideak aztertzen ditu.

- Taldeko kideen esku-hartzeak aztertzen ditu eta ‘egiteko’ eta ‘egoteko’ moduei buruzko gogoeta egiten du, irizpidea erabiliz.

- Bere esparrua aztertzen du (erakundearena, legezkoa...), eta zaintza-praktikan sortzen diren zailtasunei buruzko gogoeta egiten du.

MethodologyToggle Navigation

Irakaskuntza-metodologia.-

- Irakasle-tutoreak eta erizain begiraleak ikaslea orientatuko dute zikloan zehar. Horrez gainera, praktiketako ikastetxean, erizaintzako taldeak bere gain hartzen du erizaintzako funtzioak in situ irakasteko eginkizuna.

- Ikasleak bere gain hartu beharko du bere ikaskuntzaren ardura, eta aurrez aipatutako Practicumaren Tutoretza-prozesuan ezarritako autoebaluazioak egin beharko ditu.



Ikasleen ebaluazioa.-

Ebaluazioa ikastegiko Praktika Batzordeak ezarritako ebaluazio-tresnei eta tutoretza-prozesuari jarraituz egingo da.

Ebaluazio- eta kalifikazio-sistema honako hau izango da:

• Nahitaezko ikaskuntza-emaitzak: practicuma kalifikatzeko, ezinbestekoa da praktiken amaieran emaitza guztiak frogatzea. Gehienez ere, puntu bat lortu ahal izango da.

• Gogoetarako gaitasunak eta gaitasun kritikoak izateagatik, gehienez ere 2 puntu eskuratu ahal izango dira.

• Arloko ikaskuntza espezifikoen emaitzengatik 4 puntu eskuratu ahal izango dira gehienez.

• Gainerako ikaskuntza-emaitzengatik 3 puntu lortu ahal izango dira.

Nahitaezko ikaskuntza-emaitzak eta gogoeta egiteko gaitasuna eta gaitasun kritikoa praktika-zikloaren erdialdean eta amaieran ebaluatuko eta kalifikatuko dira.

Ikaskuntzaren gainerako emaitzak praktika-zikloaren erdialdean baloratuko dira, eta praktika-zikloa amaitzean ebaluatuko eta kalifikatuko dira.



Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 20
    • Desarrollo de resultados de aprendizaje a lo largo del ciclo (%): 80

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Praktika gogoetatsua:

- Erizaintzako prozedurak egiteko modu desberdinak gaitasun kritikoa erabilita aztertzen eta hausnartzen ditu.

- Ikasleak egindako esku-hartzeak aztertzen ditu, bere ezagutzak eta trebetasunak eta hartzen dituen jarrerak eta jokabideak aitortzen ditu, eta hobetu beharreko alderdiak identifikatzen ditu.

- Zainketa-prozesuan hartzen dituen jarrerak, emozioak eta jokabideak aztertzen ditu.

- Taldeko kideen esku-hartzeak aztertzen ditu eta ‘egiteko’ eta ‘egoteko’ moduei buruzko gogoeta egiten du, irizpidea erabiliz.

- Bere esparrua aztertzen du (erakundearena, legezkoa...), eta zaintza-praktikan sortzen diren zailtasunei buruzko gogoeta egiten du.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Se contempla una convocatoria anual ordinaria. Será potestad de la Comisión de Prácticas establecer un periodo excepcional de recuperación.

Compulsory materialsToggle Navigation

Herramientas de evaluación

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography



http://moodle.ehu.es/moodle/index.php: Moodle; ikasturtea: Practicum II

Web addresses

Lotura interesgarriak.-

http://moodle.ehu.es/moodle/index.php: Moodle; ikasturtea: Practicum II
http://gestion.ehu.es/gaur
http://www.enfermeria-donostia.ehu.es/p226-home/eu/