XSL Content

Economic History of Spain25553

Centre
Faculty of Arts
Degree
Bachelor's Degree in Geography And Land Management
Academic course
2023/24
Academic year
2
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25553

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Irakasgaiak Espaini(et)ako ekonomi eta gizarte historiako aldi nagusiak deskribatu eta analisatzen ditu, erdi arotik gaur egunera arte. Testuinguru instituzionalari begiratuta, bi bloke handitan banatzen da. Lehenengoan (XVIII. mendera artekoa) nekazaritza oinarriko ekonomia baten egitura eta garapena deskribatzen dira, eta feudalismoak kapitalismoaren garapenari ezarritako mugak. Bigarren blokea iraultza burgesak irekitzen du, Espainia garaikideko hazkunde ekonomikoa, horren bilakaera eta sortu dituen desberdintasun geografikoak aztertzen dituena bereziki.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

La asignatura describe y analiza las etapas fundamentales de la historia económica y social española desde los siglos medievales hasta la actualidad. Atendiendo al marco institucional, se divide en dos grandes bloques temáticos. En el primero (hasta el siglo XVIII) se analiza la estructura y desarrollo de una economía de base agraria y los obstáculos que el feudalismo imponía al libre desarrollo del capitalismo. La revolución burguesa abre el segundo bloque temático, en el que la atención se centra en la historia del crecimiento económico de la España contemporánea, su evolución y las desigualdades regionales que ha generado.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Crecimiento y crisis en las Españas medievales Repoblación, expansión agraria y desarrollo de la ganadería trashumante.

2. La economía española durante el feudalismo desarrollado (XVI-XVIII) Una nueva monarquía. La estructura económica del feudalismo desarrollado. La generalizada expansión del siglo XVI. La depresión del XVII. EL crecimiento del siglo XVIII y sus límites.

3. Crisis del feudalismo desarrollado y revolución liberal Revolución burguesa y propiedad feudal. Quiebra de la hacienda pública y reforma fiscal. El nuevo capitalismo agrario.

4. El crecimiento económico contemporáneo: Una perspectiva a largo plazo La modernización del modelo demográfico.

5. La difusión de la industrialización (1840-1890) Capital exterior, minería y ferrocarriles. La modernización de la banca. El problema energético. Una industrialización desvertebrada.

6. La vía nacionalista del capitalismo español (1890-1936) La depresión agraria y el viraje proteccionista.

7. La economía franquista (1939-1975) La economía de la guerra civil.

8. La economía de la España democrática El agotamiento de un modelo de desarrollo.

MethodologyToggle Navigation

Eskola magistralak.

Jarduera praktikoak (iruzkinak) eta parte hartze aktiboa.

Talde-lana.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 60
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 20
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 20

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Irakasgai honetako ebaluazio-sistema mistoa da.



A. Ebaluazio mistoa.:

1. Irakasgaiaren notaren %40ak atal hauek izango ditu:

• Ikasgelan egindako lanak: irakasgaiaren notaren %20

• Taldekako lan idatzi bat, lauhilabetekoaren amaieran idatziz eta ahoz aurkeztuko dena: irakasgaiaren notaren %20.



2. Banakako amaierako proba: irakasgaiaren notaren %60. Irakasleak programan finkatutako gutxieneko puntuazio bat lortu beharko du ikasleak alor honetan, aurrekoarekin bataz bestekoa egin ahal izateko.



Amairako proba horren galderen balorazio-irizpideak ikasleei jakinaraziko zaizkie dagokion irakasgaiaren ardura duen irakaslearen tutoretza-orduetan.



Ikasle batek ebaluazio jarraiari uko egin nahi badio, bere eskaria jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.



B. Amaierako ebaluazioa.

Idatzizko amaierako azterketa gelan eskainitako eduki teoriko-praktikoen inguruan. Lan-taldearen konpetentziaren ebaluazioa ezin denez gauzatu, gehieneko kalifikazioa ezingo da 8ren gainetik egon.



Hala ebaluazio mistoan nola amaierakoan ikasleek deialdiari uko egingo diotela joko da ez badira idatzizko frogara aurkezten.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluazio mistoari uko egin ez dion ikasleak bi aukera izango ditu:

1. Alde praktikoaren kalifikazioa gorde. Kasu horretan notaren ehunekoen banaketa ez da aldatuko (%60 azterketa idatzia, %20 alde praktikoa, %20 talde-lana)

2. Idatzizko amaierako azterketa bat egitea gelan eskainitako eduki teoriko-praktikoen inguruan. Lan-taldearen konpetentziaren ebaluazioa ezin denez gauzatu, gehieneko kalifikazioa ezingo da 8ren gainetik egon.



Ikasleek deialdiari uko egingo diotela joko da ez badira idatzizko frogara aurkezten.

Compulsory materialsToggle Navigation

Selección de lecturas (artículos de revista y capítulos de libros) fundamentales para una comprensión adecuada del contenido del temario.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

CARRERAS, A. y TAFUNELL, X. (2004), Historia económica de la España contemporánea, Barcelona, Crítica.

IRADIEL, P., MORETA, S. y SARASA, E. (1989), Historia medieval de la España Cristiana, Madrid, Cátedra.

MARCOS MARTÍN, A. (2000), España en los siglos XVI, XVII y XVIII. Economía y sociedad, Barcelona, Crítica.

In-depth bibliography

BARCIELA, C., LÓPEZ, MªI., MELGAREJO, J., y MIRANDA, J.A. (2001), La España de Franco (1939-1975). Economía, Madrid, Síntesis. FERNÁNDEZ DE PINEDO, E. (1980), ¿Coyuntura y política económicas¿, en Historia de España, VII. Centralismo, Ilustración y agonía del Antiguo Régimen (1715-1833), Barcelona, Labor, pp. 9-173. GARCÍA DELGADO, J.L. (dir.), (1990), Economía española de la transición y la democracia, Madrid, CIS. GARCÍA DELGADO, J.L. (ed.) (1993), España. Economía, Madrid, Espasa-Calpe GARCÍA DELGADO, J.L. (ed.) (1995), Lecciones de economía española. Madrid, Civitas. GERMÁN, L., LLOPIS, E., MALUQUER DE MOTES, J. y ZAPATA, S. (eds.), Historia económica regional de España. Siglos XIX y XX, Barcelona, Crítica. GUINOT RODRÍGUEZ, E. (2003), La Baja Edad Media. Economía y sociedad, Madrid, Síntesis. NADAL, J. y CARRERAS, A. (comps.) (1992), Pautas regionales de la industrialización española (siglos XIX y XX), Barcelona, Ariel. NADAL, J. y CATALÁN, J. (eds.) (1994), La cara oculta de la industrialización española. La modernización de los sectores no líderes (siglos XIX y XX), Madrid, Alianza. SEVILLA SEGURA, J.V. (1985), Economía política de la crisis española, Barcelona, Crítica.

Journals

Historia Agraria Investigaciones de Historia Económica Revista de Demografía Histórica Revista de Historia Económica Revista de Historia Industrial

Web addresses

Asociación de Demografía Histórica: http://www.adeh.org/ Asociación Española de Historia Económica: http://altea.daea.ua.es/aehe/ Instituto Nacional de Estadística: http://www.ine.es/ Sociedad Española de Historia Agraria: http://www.seha.info/

GroupsToggle Navigation

16 Teórico (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

17:00-19:00 (1)

15:00-15:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.15 - . (1)
  • AULA 0.15 - . (2)

16 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

15:30-17:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.15 - . (1)

46-31A Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

15:00-17:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 203 - AULARIO LAS NIEVES (1)
  • AULA 102 - AULARIO LAS NIEVES (2)

46-31A Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

11:30-13:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 102 - AULARIO LAS NIEVES (1)

46-31B Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

13:00-15:00 (1)

13:00-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 203 - AULARIO LAS NIEVES (1)
  • AULA 102 - AULARIO LAS NIEVES (2)

46-31B Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

13:30-15:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 102 - AULARIO LAS NIEVES (1)