XSL Content

Terminology of History, Art & Geography25573

Centre
Faculty of Arts
Degree
Bachelor's Degree in Geography And Land Management
Academic course
2023/24
Academic year
3
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25573

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Gizarte Langintzako Graduko 4. mailan eskainitako hautazko irakasgaia, Hautazkotasuna (M05) izeneko moduluan biltzen dena. Euskararen arauak eta erabilera irakasgaiak bezala, Komunikazioa euskaraz irakasgaiak bi ditu helburu nagusiak: batetik, ikasleak lehendik duen hizkuntzaren ezagupena finkatzea eta hobetzea eta, bestetik, etorkizunean bere jardun profesionalean aurki ditzakeen hizkuntza arazo eta beharrei aurre egiteko prestatzea. Ahozkoan, jendaurreko aurkezpenetan eta ahoz gorako irakurketetan zaindu beharreko hainbat alderdi (jarrerazkoak, hizkuntzazkoak eta teknikoak) aztertu eta landuko ditugu. Idatzizkoan, berriz, arloko terminologia zuzen erabiltzeko bitartekoak ikusiko ditugu (hala hitz berriak sortzeko hizkuntza mekanismoak nola eskura diren arloko hiztegiak eta datu-banku terminologikoak) eta, gainera, testu akademiko eta administratiboen idazketa landuko dugu.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Estudio de la terminología en lengua vasca especializada de Historia, Geografía y Ordenación del Territorio e Historia del Arte.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1.Testu akademikoak: definizioa, sailkapenak, ezaugarriak; ahozkoa vs. idatzizkoa

2.Testu akademikoen idazketaren zenbait alderdi:

2.1. Informazioaren testuratzeaz: informazioaren pertsonalizatzea, iturrien aitortza.

2.2. Testuaren koherentzia eta kohesioa

2.3. Estiloa lantzen: testu-atalen idazketa (atarikoak eta amaierakoak), testugilearen ahotsa, ohiko estilo akatsak.

2.4. Terminologia

3. Jendaurreko aurkezpen akademikoak.

3.1. Hizlari onaren gaitasunak

3.2. Aurkezpen akademikoen ezaugarriak

3.3. Aurkezpenaren planifikazioa (xedeak, baldintzak, baliabideak, dokumentazioa…)

3.4. Entzulearekiko interakzioaz

MethodologyToggle Navigation

Jarduerak anitzak izango dira hala antolatzeko erari (banakakoak, binakakoak, talde txikikoak edo talde osokoak) nola jardueraren izaerari berari (idatzizko nahiz ahozko diskurtso akademikoak irakurtzea/entzutea, aztertzea eta iruzkintzea; testuak zuzentzea edo sortzea; ahozko aurkezpenak…) dagokionez ere.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 20
    • Individual works (%): 40
    • Exhibition of works, readings ... (%): 30
    • Ahoz gorako irakurketa (%): 10

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

EBALUAZIO SISTEMA:

Ebaluazio jarraia, honako hiru ebaluazio jardueren bidez egingo dena: etxeko kontrol-ariketak (%30), idazlan bat (%40) eta jendaurreko aurkezpen bat (%30). Kontrol-ariketetan eta idatzizko lanean banakako zein taldekako lana konbinatuko ditugu.



EBALUAZIO IRIZPIDEAK:

E1. Testu akademikoen ezaugarriak ezagutzen ditu eta euskara zuzen eta egoki erabiltzen du halako testuak (azalpen-testuak, antologiak) idaztean [G006]

--> Ebaluazio-tresnak: etxeko kontrol-ariketak (%20) eta amaierako idazlana (%40)



E2. Ahozko diskurtso akademikoaren ezaugarriak ezagutzen ditu eta egoki eta zuzen aurkezten ditu arloko gaiak [G006]

--> Ebaluazio-tresnak: kontrol-ariketak (%10) eta amaierako idazlana (%30)

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Gainditu ez diren atalak ebaluatuko dira bakarrik.

Compulsory materialsToggle Navigation

Eskolako apunteak eta hautatutako irakurgaiak.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Alberdi, X. eta I. Sarasola (2001). Euskal estilo libururantz. Gramatika, estiloa eta hiztegia. Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua.

Alegria, A.; Diaz de Gereñu, L. eta I. Manterola (2008). “Ahozko komunikazioa. Ahozko diskurtsoa arautzen duten osagaiak eta arauak. Ahozko komunikazioari dagozkion estrategiak”. I. Garcia & K. Bujan (arg.), Bigarren Hezkuntzako irakasleak. Euskara eta Literatura. Gai hautatuak. Sevilla: MAD.

Clanchy, J. eta B. Ballard (1992). Cómo se hace un trabajo académico. Guía práctica para estudiantes universitarios. Zaragoza: Prensas Univ. de Zaragoza.

Ezeiza, J. et al. (2010). PREST : unibertsitateko komunikazio-gaitasunen eskuliburua. EHUko Euskara Errektoreordetza: Leioa. Sare-argitalpena: http://testubiltegia.ehu.es/Prest-komunikazio-gidaliburua/PREST_eskuliburua.pdf.

IVAP-HAEE (2005). IVAPeko estilo-liburua. IVAP-HAEE: Donostia.

Vázquez, G. (arg.) (2001). Guía didáctica del discurso académico escrito :¿cómo se escribe una monografía? Madril: Edinumen.

In-depth bibliography

Creme, Ph. & M.R. Lea (2000). Escribir en la universidad. Gedisa: Barcelona.
Dolz, J. & Schneuwly, B. (1998). Pour un enseignement de l'oral. Initiation aux formels à l'école. Issy-les-Moulineaux: ESF Editeur. [6. atala: L'exposé oral].
Egunkaria (2000). Estilo liburua. Andoain: Egunkaria.
Euskaltzaindia (1992-). Euskaltzaindiaren arauak. Bilbo: Euskaltzaindia.
Euskaltzaindia (2002). Euskal Gramatika Laburra: Perpaus Bakuna. 2. arg. Bilbo: Euskaltzaindia.
Garzia, Joxerra. (2008). Jendaurrean hizlari. Irun: Alberdania.
Garzia, Juan. (2005). Kalko okerrak. Vitoria-Gasteiz: EJren Argitalpen Zerbitzua. [on line: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/eu/contenidos/informacion/dih/eu_5490/estilo_liburua_e.html]
Lozano, J. (Koord.) (1997), Argiro idazteko proposamenak eta ariketak. Donostia: IVAP-HAEE.
Sanz Pinyol, G. (2005), Comunicación efectiva en el aula. Técnicas de expresión oral para docentes. Bartzelona: GRAO.
Zabala, I. (Koord.) (1996). Testu-loturarako baliabideak: Euskara Teknikoa. EHUren Argitalpen Zerbitzua: Bilbo.
Zubimendi, J. R. eta Esnal, P., 1993, Idazkera-liburua. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.
Zubiri, I. eta E. Zubiri (1995). Euskal Gramatika Osoa. Didaktiker: Bilbo.

Journals

Ars Bilduma, Garaiko Historia, Fabrikart, Riev, Veleia.

Web addresses

EIMA: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/eu/contenidos/informacion/dih/ eu_5490/estilo_liburua_e.html
Euskaltzaindia: http://www.euskaltzaindia.net
Euskara Institutua: http://www.ei.ehu.es/p289-content/eu/contenidos/informacion/ euskara_inst_sarrera/eu_sarrera/sarrera.html
Hiztegia.net: http://www.hiztegia.net

GroupsToggle Navigation

46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

15:00-17:00 (1)

15:00-15:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 1.05 - . (1)
  • AULA 1.05 - . (2)

46 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

15:30-17:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 1.05 - . (1)