XSL Content

Group Dynamics in Social and Educational Intervention27620

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree in Social Education
Academic course
2023/24
Academic year
3
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
27620

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups2436

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

“Gizarte eta hezkuntza eskuhartzea talde kaltetuetan“ ikasgaia hirugarren kurtsoan eta seigarren moduluan kokatzen da. Modulu honen xedea da ikasleek gizarte eta hezkuntzako esku-hartzearen testuinguruak (programak, egoerak, populazio-taldeak, esparruak) eta lanbide honetako funtsezko tresnak ezagutzea. Modulu honen bitartez, gizarte-hezkuntzako esku-hartzearen esparru nagusietako eginkizunei eta prozedurei ekin nahi diegu, eta bereziki lehenetsi, gure testuinguruan eskari handiagoa duten, eta, beraz, enplegua lortzeko aukera gehiago eskaintzen duten esparruak: Haurtzaroa, nerabezaroa, gaztaroa, familia, pertsona helduak, adinekoak, menpeko pertsonak eta testuinguru kaltetuak.



Ikaskuntza hori esku hartzeko esparru desberdinetako gaur egungo errealitatearen funtsezko alderdi direnei buruzko ezagutzak eta garapena oinarritzeko eta haietan sakontzeko baliagarriak diren hautazko ikasgaiekin osatzen da, esku-hartze esparruak zeinetan aniztasuna (familia, kultura, hizkuntza-aniztasuna) eta gizarte eta lan egoerak deontologia profesionalaren konpromiso sozialean eta etikoan oinarritutako

gizarte-hezkuntza inklusiboaren funtsezko elementu baitira.



Testuinguruetako sozioheziketa-Esku-Hartze materia kaltetuta arazo deribatuetan sakontzen du arrisku-testuinguruak eta baztertze soziala (bazterketa, gutxiengoak, pobrezia, immigrazioa) eta modeloak eta erremintak ematen dira esku-hartzea.



Gizarte eta hezkuntza eskuhartzea talde kaltetuetako materiak arrisku-testuinguruak eta baztertze soziala (bazterketa, gutxiengoak,

pobrezia, immigrazioa) pairatzen dituzten kolektiboetan sakontzen du eta honekin lotuta, esku-hartze aproposa egiteko modeloak eta erremintak ematen dira.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Talde dinamika ikastea Gizarte eta Hezkuntzako esku-hartzearen oinarri teoriko eta praktiko bezala. Ondoko hau ikasten

da: taldea, ikuspegi ezberdinak, tipologiak, ezaugarriak, bere egitura eta antolaketa eta baita taldearen funtzionamenduan

eta garapenean eragina duten fenomeno edo osagaiak ere.Talde Dinamikaren erabilgarritasuna azpimarratzen dugu

zientzia bezala eta beretik eratortzen diren tekniketatik abiatuta gizarte eta hezkuntzako arloetan esku-hartzerik baitu.

Gaitasunak ondoko hauek dira:

1. Talde dinamikaren teoriak eta kontzeptuak taldeko fenomenoen eta talde errealitate ezberdinen azterketara eraman.

2. Ikasgelan buruturiko taldeko tekniketan parte-hartu eta beraiek aztertu inklusioaren irizpidearen arabera.

3. Taldeetan parte-hartzeko norberaren esperientziaz gogoeta egin taldeen gidaritzarako beharrezko garapen pertsonala

laguntzeari begira.

4. Ondoko oinarrizko gaitasun sozio-profesionalak eskuratu eta garatu:

.- Entzun

.-Emozio eta iritziak adierazi eta jaso

.-Lankidetzan jardun eta partekatu

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1.Gaia Taldeen dinamika Gizarte Hezkuntzan. Talde dinamika. Hurbilpen kontzeptuala eta garapen historikoa. Interakzio

soziala sozioedukatiboan. Ehundura sozial eta komunitarioa.

2. Gaia Taldea errealitate bezala. Dinamizazio komunitarioa. Taldeko mezuen transmisioa eta trabak. Talde barruko eta

talde arteko komunikazio sareak. Taldea. Motak. Ezaugarriak. Egitura eta funtzioak. Talde dinamiken oinarrizko teoriak.

3. Gaia Taldeko fenomenoak. Talde-lana.Taldearen genesia. Prozesuak eta garapena. Pertzepzioa. Zurrumurruak.

Etiketak. Taldeko fenomenoak. Talde-lana. Banakako errendimendua, taldeko errendimendua. Talde barruko eta talde

arteko kolaborazioa eta lehia. Estrategiak. Bilerak: moderatzaile motak eta funtzioak. Gatazkak. Gatazkak eta esku-hartze

metodoak lantzea. Lidergoa. Motak. Hezitzailearen rola. Erlazio-harrerak. Lan-talde eraginkorrak.

4.Gaia Taldeko teknikak gizarte eta hezkuntzako esku-hartzean. Taldeko teknikak. Kontzeptua. Sailkapena eta

deskribapena. Tekniken aukeraketa irizpideak.

5. Gaia Gizarte eta Hezkuntzako praktika arlo desberdinetako taldeekin:Gizarte eta hezkuntzako praktika arlo

desberdinetako taldeekin. Taldeak arlo ez formaletan. Taldeak hezkuntza-arloan. Taldeak erakundeetan.

MethodologyToggle Navigation

Irakaslearen irakaskuntza ikasleen talde eta indibiduala lanarekin konbinatzen da. Biek parte-hartze aktiboa, ikasketa-prozesuko erantzukizunari buruzko gogoeta eta lankidetza-akzioa behar dituzte.

Ikasgelako eta praktiketako saioak zuzenduko zaizkie ulermenari eta materiaren funtsezko edukien integrazioari.



Actividad Metodología

TALDE HANDIEN LANA

- Erakusketa, analisia eta eduki-eztabaida

- Testuetako irakurket kritikoa eta bateratze-lana

- Ikus-entzunezko materialeko analisia

- Zalantza-erabakia

- Ikasleen parte-hartze aktiboa

- Ebaluazio jarraitua

TALDE TXIKIEN LANAK

- Egoera praktiko desberdineko analisia, teknika hauen bidez::

- Kasu ikerketa

- Gatazkak konponketa

- Erregistro desberdinen bidez, banaka eta taldeko lanak azaldu

- Ebaluaketa jarraitua (autoebaluaketa eta parekideen ebaluaketa)

TUTORETZAK

- Zalantzak konpondu

- Talde eta banakako lanen gidak

- Banaka eta taldeko orientazioa

KLASETIK KANPO

- Ikasketa

- Talde eta banakako lanak egin

- Testuen irakurketa kritikoa

- Bibliografia eta interesgarriak diren beste material batzuetako bilakaera

DALA - Tutoretzak

- Zalantzak konopntzeko eta modulua egiteko argibideak emateko tutoretzak

- Idatzitako lana







Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • (%): 100

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Garatu beharreko azterketa idatzia

- Praktikak (ariketak, kasuak edo buruketak)

- Banakako lanak

- Taldeko lanak

- Lanen, irakurketen... aurkezpena

EBALUAZIOA

1. Etengabeko ebaluazioa egingo da klasera maiztasunez joaten diren ikasleentzat. Ondoren adierazten moduan egingo

da:

- Garatzeko azterketa.%20

- Praktikak egitea (Ariketak, Kasuak edota buruketak).%20

- Banakako lanak.%15

- Taldeko lanak.%15

- Lanen, irakurketen… aurkezpena %15

- Modulu lana %15

Ikasgaia gainditzeko hiru atal guztiak gainditzea beharrezkoa izango da.

Etengabeko ebaluazioan sartu ahal izateko asistentziaren %75a behar da

Araudiaren arabera (2014ko martxoaren 26an Gizarte Kontseiluak onartutako UPV-EHUn Jarritzeko Araua berria) ikasgai

honetako aurrez aurreko ikaslea uko egin ahal izango dio ebaluazio deialdiari eta deialdi hori ez zaio kontuan hartuko

irakasleari espresuki jakinaraziz amaierako azterketara baino 15 egun lehenago, azterketa honek ikasgaiaren

kalifikazioaren %50 baino gutxiagokoa baita.

2. Klasera etortzen ez diren ikasleentzat edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia (<%75) edo parte-hartzea

(Lanak…) bete ez duenarentzat ebaluazioa beste modu honetan egingo da:

 Garatzeko azterketa.%50

 Praktikak egitea (Ariketak, Kasuak edota buruketak).%50

Araudiaren arabera (2014ko martxoaren 26an Gizarte Kontseiluak onartutako UPV-EHUn Jarritzeko Araua berria) ikasgai

honetako aurrez aurreko ikaslea uko egin ahal izango dio ebaluazio deialdiari eta deialdi hori ez zaio kontuan hartuko ez

bada amaierako azterketara aurkezten, azterketa honek ikasgaiaren kalifikazioaren %50 baino gehiagokoa baita.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Irakasgaian gaindituta ez daukan zatia gaindituko beharko du ikasleak.

Compulsory materialsToggle Navigation

-Irakasgairen irakasleak diseinatutako materialak: apunteak, jarduera praktikoak, e.a.
-Ikus-entzunezko materiala eta material informatikoa: bideoak, pelikulak, Moodle plataforma, e.a.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Anzieu, D. y Martín, Y (2007): La dinámica de los grupos pequeños. Buenos Aires: Kapelusz.

Ballenato, G. (2005). Trabajo en equipo: dinámica y participación en los grupos. Madrid: Pirámide.

Canto Ortiz, J.M. (2005). Dinámica de grupos. Aspectos técnicos, ámbitos de intervención y fundamentos teóricos.

Málaga: Algibe.

Fernández, J. (2006): Ser humano en el conflicto. Madrid: Alianza.

Pascual, R. (1998). Liderazgo y participación: mitos y realidades. Bilbao: Universidad de Deusto.

Palacios, L. El corazón de los grupos. Zaragoza. Rivendel

In-depth bibliography

J. East, H. (2004). Trabajo social con Grupos. Modelos de intervención. Madrid: Narcea.
Fabra, M.L. (1994). Técnicas de grupo para la cooperación. Ediciones Ceac. Barcelona.
Fuentes, P. (2000). Técnicas de trabajo en grupo. Una alternativa en educación. Pirámide: Madrid.
García, Tomás y López Peláez, Antonio (2006). Trabajo Social con grupos. Madrid: Alianza Editorial
Gil, F. y Alcover, C. M. (2003). Técnicas grupales en contextos organizacionales. Madrid. Pirámide.
Huici, C. y Morales, J.F. (2004). Psicología de Grupos I y II. Madrid: UNED.
Lobato, C. y Medina, R. (1998). Técnicas de animación para grupos de preadolescentes. Bilbao: Adarra.
Lobato,C. (1990). Animación de grupos. Aptitud y técnica. Madrid CCS.
López-Yarto Elizalde, l. (1997). Dinámica de Grupos. Cincuenta años después. Bilbao: Desclée de Brouwer.
Marín, M. y Troyano, Y. (2004). Trabajando con Grupos. Técnicas de intervención. Madrid. Pirámide.
Martínez Selva, J. M. (2000). Aprender a comunicarse en grupo. Barcelona: Paidós.
Núñez, T. y Loscertales,F. (1997). El grupo y su eficacia. Técnicas al servicio de la dirección y coordinación de grupos.
Barcelona EUB.
Sánchez, J. C. (2002). Psicología de los grupos pequeños. Teorías, procesos y aplicaciones. Madrid: MCGraw-Hill.
Gil, F. (1996). Grupos en las organizaciones. Madrid. Pirámide.
Vargas, L. y otros (1993). Técnicas participativas para la educación popular. Madrid: Editorial Popular.

Journals

Educación Social
Aldizkariak

Web addresses

http://www.quadraquinta.org/referencias-bibliograficas/bibliografia/bibliografia-dinamicagrupo.html
http://ec3.ugr.es/in-recs/listado/Revista_de_Psicologia_Social.htm
http://www.educared.net/
http://www.gerza.com
Interneteko helbide interesgarriak
Intervención psicosocial
Revista de Psicología Social aplicada

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • AXPE SAEZ, INGE
  • JIMENEZ ECHEVARRIA, ENERITZ
  • OZAMIZ ECHEVARRIA, NAIARA

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-29

09:00-11:30 (1)

30-30

09:00-10:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S14G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 1S14G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-29

12:00-13:30 (1)

30-30

10:00-10:30 (2)

11:00-13:30 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S14G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 1S14G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)