XSL Content

Sociology of Education25029

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree in Social Education
Academic course
2023/24
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25029

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups2436

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Hezkuntza arloan lan egiteko beharrezkoa da hezkuntzaren izaera soziala ulertu eta ezagutzea arrazoi ezberdinengatik:

.-Hezkuntza fenomeno soziala delako.



.-Hezkuntzan gertatzen den gauzarik garrantzitsuenetakoa "gizarteratze" edo "sozializazioa" delako.



.-Eta gizartearen edo testuinguru sozialaren eta hezkuntzaren artean etengabeko elkar eragina dagoelako.



Hezkuntzaren mundua ulertu ahal izateko, beharrezkoa da, beraz, gizarte hezitzaileak bere garaiko eta testuinguruko gertaera eta fenomeno sozialak ezagutu, aztertu eta ulertzea. Irakasgai honek horretarako tresnak emango dizkio ikasleari.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Gaitasunak



- Hezkuntzaren eta gizartearen azterketan, ikuspegi soziologikoaren oinarri teoriko bereiziak zeintzuk diren identifikatzea eta ulertzea

- Errealitatearen azterketa soziologikoa egiten jakitea

- Jarrera parte-hartzailea erakustea

-Lan taldeetan era kooperatibo, arduratsu eta etiko batean lan egitea, sortuko diren zailtasunak ikusiz eta konponbideak planteatuz



Ikaskuntza Emaitzak



- Gizarte zientzietako testuak idazten jakitea, hau da, errealitate soziala zientifikoki aztertuaz, soziologiak hezkuntzaren azterketari eginiko ekarpenak jasoaz, eta informazioa bilatuaz

- Testuinguru sozial baten analisi soziologikoa egitea

- Soziologiak hezkuntzaren azterketari eginiko ekarpen nagusiak esplikatzen jakitea

- Klaseetan jarrera aktibo eta parte-hartzailea erakustea

Theoretical and practical contentToggle Navigation

-Hezkuntza eta gizartea. Soziologiak hezkuntzaren azterketa zientifikoari eginiko ekarpenak

- Gizarteratzea

- Hezkuntza bere testuinguruan: hezkuntza eta ekonomia; hezkuntza eta politika; hezkuntza eta kultura; hezkuntza eta generoa

- Hezkuntza erakunde eta eragileak

MethodologyToggle Navigation

Klase magistraletan eta praktikoetan ekintza ezberdinak eramango dira aurrera, beti ere ikasleen ikaskuntza kooperatibo eta parte hartzailea bultzatuz, lan autonomoa ahaztu gabe.

Konkretuki programa teoriko eta praktiko batean integratzen diren ekintza hauek eramango dira aurrera, irakasgaiaren edukiak eta gaitasunak garatu ahal izateko:



.- Irakaslearen aurkezpenak kontzeptu berriak azaltzeko eta ulertu arazteko

.- Testuen irakurketa eta analisia, bideoak ikuskatzea, informazio estatistikoa aztertzea, prentsako albisteak aztertzea, ezatabaidak eta gelako aurkezpenak

.- Guzti honekin batera, ikasleek Moduluko lan edo proiektu bat burutu beharko dute. Bertan lauhilabeteko irakasgai guztien ("Hezkuntzaren testuinguruak" Modulua)ezagutza teorikoak eta azterketa ikuspegiak txertatu beharko dituzte era integratu batean

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 40
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 45
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 15

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluazio jarraituaren sistema erabiliko da. Sistema honek hainbat ebaluazio froga eta ekintza hartuko ditu bere baitan, formazio epe honetan ikasleak izan duen garapenaren balorazioa egitea bermatuko dutenak.

Ebaluazioak bere baitan hartuko ditu:

a) Azken froga idatzia, non klaseetan ikusitako gai teoriko ezberdinen inguruan hausnartuko duten ikasleek. Azken froga honetan lortutako kalifikazioak ikasleen azken kalifikazioan %20 eta %40 arteko balioa izango du.

b) Ekintza eta ataza praktiko ezberdinak, hala nola lauhilabetean zehar egin beharreko froga edo proiektuak. Atal honetan lorturiko kalifikazioak ikasleen azken kalifikazioan %40 eta %55 arteko balioa izango du

c) Moduluko lana. Taldean egingo da lan hau. Lan honetan lortutako kalifikazioak ikasleen azken kalifikazioan %15 balioa izango du



Zehaztutako mugen artean kokatuz, zentro bakoitzeko irakasgaiaren irakasleek adieraziko die ikasleei, ikasturtearen hasieran, ebaluziorako froga ezberdinek duten pisua.

Ebaluazio sistema hau erabili ahal izateko,ikaslearen asistentzia irakasgaiaren klaseetara, gutxienik, %70koa izan beharko da.

Derrigorrezkoa izango da, baita ere, azken froga idatzia idatzia eta atal praktikoa gainditzea, irakasgaia gainditu ahal izateko.

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki "etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da

proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazoaren %40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea".

Azken ebaluazioaren sisteman ikaskuntza emaitzak froga baten bidez ebaluatuko dira. Azterketa batez edo gehiagoz eta/edo ebaluazio globalera zuzenduriko ekintzez osotua egongo da froga hau eta azterketen garai ofizialean eramango da aurrera.

UPV/EHUko Etika Akadmeikorako Protokoloak dioenez "normalean, eta besterik adierazi ezean, UPV/EHUko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. (Graduko Titulazio ofizialeko ikasleen ebaluaziorako arautegia" (3. puntu, or.5).Gainera, "UPV/EHUn honako hauek joko dira jokabide makur edo iruzurrezkkotzat ebaluazio probetan edo ebaluatu beharreko lan adademikoak egitean eta aurkeztean: Lanak plagiatzea, hau da, ignoren lanak kopiatzea jatorria edo iturria aipatu barik eta norberarenak balira bezala ematea ebaluazi akademikorako aurkezten diren testu edo lanetan" (2.a. puntu).

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ezohiko deialdiari dagokion irakasgaiaren ebaluazioa, esklusiboki, azken ebaluazioaren sistema erabiliz egingo da. Ebaluazio jarraituaren sistema jarraitu duen ikasleari irakasgaiaren atal praktikoan eta Moduluko lanean lortutako kalifikazioak gordeko zaizkio, beti ere hauek ezarritako gutxiengoak bete baldin badituzte.

Compulsory materialsToggle Navigation

Gida didaktikoak, irakasgaiaren apunteak eta irakasleak proposaturiko materialak (testuak, bideoak, klaseetako eztabaidetako aktak, ariketak burutzeko gidak,...). Material hauek irakasgaiaren atal teoriko eta praktikoa lantzeko erabiliko dira. EGela paltaformaren bidez hel araziko zaizkio ikasleari irakasgaiaren programazio zehaztua eta irakasgaia lantzeko
beharrezko materiala.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Beltran J. y Hernandez F. J. (2011): Sociología de la Educación. McGraw-Hill, Madrid.

Berger, P. (1992) Soziologiarako gonbitea. Ikusmolde humanistiko bat. Bilbo: UPV-EHU.

Durkheim E. (1922/1993): Hezkuntza eta soziologia. Klasikoak, Donostia.

Fernandez Enguita, M. (2004).- La escuela a examen. Ed. Pirámide. Madrid.

Fernández Palomares F. (2007): Sociología de la Educación. Prentice Hall, Madrid.

Flecha R., Gómez J. Y Puigvert, L. (2001). Teoría sociológica contemporánea. Paidós. Barcelona.

Garreta J., Molina F., García Lastra M. y Fernández Enguita (2010): Sociología de la educación secundaria. Grao, Barcelona.

Guerrero A. (2010): Manual de sociología de la educación. Síntesis, Madrid.

Horton, P. B. eta Hunt, C. L. (1990). "Soziologia" EHU, Bilbo.

Taberner J. (2009): Soziologia eta hezkuntza. Hezkuntza-sistema gizarte modernoetan: funzioak, aldaketak eta gatazkak.Euskal Herriko Unibertsitatea, Bilbao

In-depth bibliography

Almeida, J. (1995). Sociología de la Educación. Barcelona. Ariel.
Apple M.W., Ball S.J. y Gandin L.A. (2010): The Routledge International Handbook of the Sociology of Education. Routledge, Londres.
Castells M. (1997): La era de la información. Alianza, Madrid (tres volúmenes: La sociedad red, El poder de la identidad y Fin de milenio).
Carbonell, J. (1996). La escuela: entre la utopía y la realidad. Barcelona. Eumo-Octaedro.
Giddens A. (1991/2010): Sociología. Alianza, Madrid.
Iztueta P. (2000): Hezkuntza, hizkuntza eta boterea Euskal Herrian. Utriusque Vasconiae, Donostia.
Larrinaga, A. eta Amurrio, M. (2006). Hezkuntza Euskal Herrian aztergai. Donostia: Utriusque Vasconiae.
Macionis, J.y Plummer, K. (1999). Sociología. Madrid: Prentice Hall.
Rocher, G. (1973). Introducción a la sociología general. Barcelona: Herder.
Urkola M. (2004): Soziologia kritikotik hezkuntza orokorrera.
Valero Matas, J. A. (1999). Una mirada sociológica a la sociología desde las ciencias sociales. Madrid: Tecnos.

Journals

Revista de Educación (http://www.revistaeducacion.mec.es)
Inguruak-Revista de Asociacion Vasca de Sociología y Ciencia Política
Témpora-Revista de Sociología de la Educación
Educación y Sociedad
British Journal of Sociology of Education
Revista Española de Sociología
Sociology of Education (American Sociological Association)
International Studies in Sociology of Education
TANTAK-Euskal Herriko Unibertsitateko Hezkuntza Aldizkaria
HIK HASI (hikhasi.com)
RES (Revista de Educación Social)

Web addresses

Centro de Investigaciones Sociologicas: www.cis.es
European Sociological Association: www.european.sociology.org
International Sociological Association-Research Committee on Sociology of Education RC04: www.isasociology.
org/rc04.htm
Eurydice: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice
Eurostat: http://epp.eurostat.ec.europa.eu
Mariano Fernández Enguita: enguita.info
Rafael Feito: rfeito.blogspot.com
CREA: ub.edu/web/ub/es/recerca_innovacio/recerca_a_la_UB/instituts/institutspropis/crea.html
Asociación Mediterranea de Sociología de la Educación: asamse.org
Eusko Jaurlaritzako Prospekzio Soziologikoen Gabinetea: http://www.lehendakaritza.ejgv.euskadi.net
Gaindegia-Euskal Herriko gizarte eta ekonomia garapenerako behatokia: gaindegia.org
Asociación vasca de sociología y ciencia política: http://www.avsp.es
Federación española de sociología: http://www.fes-sociologia.com
AMSE (Asociación mediterránea de sociología de la educación): https://asamse.wordpress.com

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • ALCORTA ELORZA, EIDER
  • AZKARRAGA ETXAGIBEL, JOSEBA
  • GARCIA RABADAN, JONATAN

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-12

12:00-14:30 (1)

13-15

11:30-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0S01G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 0S01G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-12

09:00-10:30 (1)

13-15

09:00-11:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0S01G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 0S01G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-12

09:00-11:30 (1)

13-15

09:00-11:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S12G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 1S12G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-12

11:00-12:30 (1)

13-15

11:30-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S08G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 1S08G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-12

09:00-10:30 (1)

13-15

09:00-11:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S12G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 1S12G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)