XSL Content

Norms and Use of the Basque Language25188

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree in Infant Education
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25188

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based2436
Seminar57.5
Applied classroom-based groups3146.5

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Alde batetik, Euskararen arauak eta berauen erabilerak zehaztasunez jakitea, orokorrean ikasleen euskara maila borobiltzeko azken ikas-saio akademikoa izango da. Izan ere, bereziki baliagarria egingo zaie ikasleei aurten egin beharko duten Graleko lanaren aurkezpenerako, berau ahoz zein idatziz delarik.



Beste aldetik, euskaraen arauak eta berauen erabilera zuzena egingo dituen jardun profesionaleko irakaslea bere ikasleen euskara eredugarria izango da, euskara hizkuntza hurrengo belaunaldiei egokitasunez transmititzean.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

1. gaitasuna:

Haur eta Lehen Hezkuntzako arloetan euskarak dituen erronkez jabetzea, erronka horiei erantzuteko gizarteak eskaintzen dituen bideak ezagutzea eta, ezagutza horien argitan, norberaren parte-hartzea eta jarrerak berraztertzea.

2. gaitasuna:

Hizkuntza-baliabideak (bereziki Interneten eskuragarri daudenak eta estandarizazioari loturikoak) erabiltzen jakitea, Haur eta Lehen Hezkuntzako euskararen alorrean etengabe eguneratzeko.

3. gaitasuna:

Euskarari buruzko intuizio, esperientzia eta zalantza nagusiak sistematizatzea, azaltzea eta berrikustea, lan-harremanen alorrean aintzat hartzen diren hizkuntza-irizpideak kontuan hartuta.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Araua eta erabilera: sarrera Sarrera. Arau motak. Hizkuntza-aldaerak. Aldaera estandarra

2. Euskararen arau estandarra: Euskaltzaindiaren araugintza Hizkuntza estandarra. Euskararen estandarizazio-eredua. Euskara Batuaren arautzearen urrats nagusiak.Euskaltzaindiaren araugintza: arauak eta hiztegi batua

3. Euskara batuaren garapen lexiko-estilistikoa Proposamenak: ortotipografia; ortografia; letra larrien erabilera. Proposamenak: esaldiaren antolamendua eta hitz-hurrenkera. Proposamenak: morfosintaxia. Proposamenak: izen-kohesioa; testu-antolatzaileak. Proposamenak: hiztegia eta terminologia

4. Testu tekniko-zientifikoen berezitasunak eta estilo-aukerak Testu tekniko-zientifikoen osagai bereziak. Adierazpen sinbolikoen erabilera. Nazioarteko arauak eta haien egokitzapena. Hitz elkartuen idazkera Izen-sintagma konplexuak

EGITARAU PRAKTIKOA - Euskaraz idazteko kontsulta-baliabideen erabilera: ohiko baliabideak eta Internetekoak. - Testuak sortzeko estrategiak - Testuak itzultzeko estrategiak - Testuak zuzentzeko estrategiak - Idatzizko testuak eta ahozko testuak.

MethodologyToggle Navigation

EGITARAU PRAKTIKOA:



- Euskaraz idazteko kontsulta-baliabideen erabilera: Ohiko baliabideak eta Internetekoak. - Testuak sortzeko estrategiak.

- Testuak itzultzeko estrategiak.

- Testuak zuzentzeko estrategiak.

- Idatzizko testuak eta ahozko testuak.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Multiple-Choice Test (%): 20
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 30
    • Individual works (%): 20
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 10
    • Exhibition of works, readings ... (%): 20

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Hizkuntza-eskakizuna:

Irakasgai hau unibertsitateko ikasketak euskaraz zein gaztelaniaz egiten ari diren ikasleentzat izan daiteke egokia, baldin eta batxilergoko ikasketak euskaraz egin badituzte edo –gutxi gorabehera- EGA titulua eskuratzeko eskatzen den hizkuntza-gaitasuna badute. Ikastaroaren lehen egunetan ikasleei oinarrizko informazioa eskatuko zaie beren

hizkuntza-mailaz. Lanak zuzentzean eta ariketen ebaluazioa egitean kontuan hartuko da ikasleen abiapuntuko hizkuntza-maila orokorra.

Oharrak:

Irakasgai praktikoa izango da. Gelan jarduera zehatzak egingo dira, programan jasotako langaiei buruz. Irakasleak ikasleen esku jarriko ditu jarduera horiek egiteko behar diren baliabideak eta haien ondoan jardungo du sortzen zaizkien zalantzei eta zailtasunei aurre egiten laguntzeko. Jarduera gehienak ordenagailuz egingo dira, Interneteko baliabideak erabilita.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

- Ezohiko deialdiaren kasuan azterketak % 100 balioko du eta % 50 gainditu behar dute ikasleek.



- Ebaluaziorako metodoa azterketa denean, deialdiari uko egiteko nahikoa izango da azken probara ez aurkeztea. Ikaslea ez bada probara aurkezten, deialdiari uko egin diola ulertuko da eta “Aurkezteke" jarriko zaio.

Compulsory materialsToggle Navigation

- Euskaltzaindiaren arauak lantzeko on-line ikastaroa:

http://euskaljakintzaarauak/home

- SAREKO EUSKAL GRAMATIKA:

http://www.ehu.es/seg/gramatika.html

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

ALBERDI, X.; UGARTEBURU, I. (1999): Euskaltzaindiaren araugintza berria: ikastaroa, Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua.

ALBERDI, X.; SARASOLA, I. (2001): Euskal estilo-libururantz, Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua.

BASURTO, M. eta CRESPO, S., 2007. Araugintza-ikastaroa. Nafarroako Gobernua.

EUSKALTZAINDIA (1993b): Hitz elkartuen osaera eta idazkera. Bilbo:

ENSUNZA, M., ETXEBARRIA, J.R. eta ITURBE, J. (2002) Zientzia eta teknikarako Euskara: Zenbait hizkuntza-baliabide UEU

ODRIOZOLA, J.C. eta ZABALA, I. (1992) Idazkera teknikoa. 2.- Izen-sintagma Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen-Zerbitzua

ZUBIMENDI, R. eta ESNAL, P. (1993) Idazkera liburua. Eusko Jaurlaritzako Kultura Saila

In-depth bibliography

BATZUEN ARTEAN, 2008. XXI. mende hasierarako hizkuntza politikaren oinarriak. Euskara, XXI. mendeko hizkuntza bizia, egunerokoa eta noranahikoa. Eusko Jaurlaritza. CALSAMIGLIA, H. & A. TUSÓN (1999), Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Bartzelona: Ariel. ELORDUY, A. (2007): Irakaskuntza-egitasmoa, UPV/EHUko Euskal Filologia sailean aurkeztutako titularitate-proiektu argitaragabea. Euskararen Aholku Batzordea, 1998. Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia. Eusko Jaurlaritza. Euskararen Aholku Batzordea, 2004, Euskararen kalitatea. Zertaz ari garen, zergatik eta zertarako. Eusko Jaurlaritza. Euskararen Aholku Batzordea, 2008. Euskara hedabideetan. Euskarazko hedabideak eta euskararen presentzia hedabideetan. Eusko Jaurlaritza. Eusko Jaurlaritza, 2008. Euskararen IV Inkesta Soziolinguistikoa. Eusko Jaurlaritza. EZEIZA, J., LEKUONA, M. eta ALTUNA, E. (1995) Esalditik testura (euskaraz trebatzen). GAIAK. Hezkuntza Unibertsitate eta Ikerketa Saila. Donostia. GARZIA, J. (1997): Joskera lantegi, Gasteiz: HAEE-IVAP. GARZIA, J. (2008) Jendaurrean hizlari. (Ahozko) komunikazio gaitasuna lantzeko eskuliburua. Alberdania HAEE/IVAP (1994): Hizkera argiaren bidetik, Gasteiz: Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundea (HAEE/IVAP). __________ (1997): Argiro idazteko proposamenak eta ariketak, Gasteiz: HAEE/IVAP. __________ (2003): Galdezka: euskarazko zalantzei erantzunez, Gasteiz: HAEE/IVAP. __________ (2005): IVAPeko estilo-liburua, Gasteiz: HAEE/IVAP. KALTZAKORTA, M. (2007) Prosa komunikagarriago egiten zenbait proposamen (I). UEU ODRIOZOLA, J.C. (koord.) (1999) Zenbait gai euskara teknikoaren inguruan. EHUko Argitalpen Zerbitzua OIHARTZABAL, B. (1993), ¿Euskara batuari iparraldetik behatuz¿. Jakin 76: 79-89. OIHARTZABAL, B. (1996), ¿Euskara batua eta euskalkiak¿. Aitzolen Mendeurrena eta II. Jagon Jardunaldiak. Euskera 41: 511-515. SALABURU, P., 2002. Euskararen etxea. Alberdania. SARASOLA, I. (1997): Euskara batuaren ajeak, Alberdania.

Journals

Bat Soziolinguistika aldizkaria

Web addresses

EUSKALTZAINDIA: http://www.euskaltzaindia.net EIMAren estilo-liburua: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/eu/contenidos/informacion/dih/eu_5490/estilo_liburua_e.html EUSKALTZAINDIA (2000): Hiztegi Batua, Euskera, 2000-2, 45. liburukia./ http://www.euskaltzaindia.net/hiztegibatua EUSKALTZAINDIAren arauak: http://www.euskaltzaindia.net/arauak/ EUSKALTZAINDIAren Jagonet kontsultagunea: http://www.euskaltzaindia.net/jagonet EUSKALTZAINDIA (1985-2005): Euskal Gramatika, Lehen Urratsak I-VI. Bilbo: Euskaltzaindia. Baita Interneteko helbide honetan ere: http://www.euskaltzaindia.net/iker_jagon/iker/gramatika Hiztegiak eta corpusak sarean http://www.hiztegia.net Euskaltzaindia: Euskera http://www.euskaltzaindia.net/euskera UPV/EHU-ren kontsultagunea: hizkuntza-baliabideak: http://www.euskara-errektoreordetza.ehu.es/

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • BALZA TARDAGUILA, IRENE
  • PASTOR SANTAMARIA, LUIS
  • UNAMUNO GOIRIENA, LOREA

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-14

13:00-14:30 (1)

15-15

13:00-16:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0S04G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 0S04G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)

31 Seminar-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-10

15:30-16:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0S04G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-14

14:00-16:00 (1)

15-15

14:00-17:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)