XSL Content

Curricular Investigation into Teaching Materials 27594

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree in Infant Education
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
27594

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based2436
Seminar57.5
Applied classroom-based groups3146.5

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Curriculuma eta berrikuntza kontzeptuen inguruan zenbait sistema, teoria eta estrategia ematen dira. Irakasgai honetan eskola berrikuntzari emango zaio garrantzia. Eskoletako egunerokoari aurre egiteko lehenik eta behin eskola horietako hezkuntza prozesuak eta horiek gauzatzeko dauden testuinguruak aztertuko ditugu, izan ere soilik egoera horietatik abiatuz eta prozesu horiek aldatuz bideratu litezke egitasmo berritzaileak. Berrikuntzaz ari garenean zerbait berriaz ari gara, hots, eskola jakin batean ordura arte egon ez den zerbait gertatzen dela baieztatzeko.

Hezkuntza berrikuntza azaldu dugun moduan hartzeak badaramakigu ulertzera eskoletako ikasmaterialen gaineko ikerkuntza berritasun parametro horietara mugatu behar dela, eta horregatik, eskola ikasmaterialak aztertu ditugu curriculumaren berrikuntza ahalbidetzen duten heinean. Bereziki interesatzen zaigu ikasmaterialen erabilerak eta sorkuntzak eskolako irakasleen artean prozesu berritzaile sortzeko eta gauzatzeko erakusten duten ahalmena.

Baliabide gaurkotuetan sortutako ikasmateriala soilik da berritzaile ikastetxeko hezkuntza proiektu berritzaile bideratzeko baliagarria bada. Horregatik, irakasleek ikasmaterialen erabileraz haratago joan behar dira, eta ezagutu behar dute ikasmaterial bakoitzaren erabilerak ikasleengan zein irakasleriaren gaurkotze profesionalean duen eragina, bai agerikoa bai ezkutuzkoa.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Las competencias que debe adquirir el alumnado son las siguientes:



1. Conocer la relación interdisciplinar existente entre las diferentes áreas del currículo, utilizando diferentes bloques de conocimientos didácticos para realizar una adecuada integración del material didáctico.



2. Evaluar el desarrollo de los conocimientos científicos y culturales contenidos en el currículo escolar en las propuestas didácticas, analizando los diferentes recursos didácticos para fomentar el pensamiento crítico.



3. Crear diferentes recursos didácticos educativos, utilizando diferentes materiales didácticos y fungibles en línea, para incorporarlos al proceso de enseñanza-aprendizaje.



4. Realizar reflexiones académicas argumentando para ser crítico.



5. Trabajar de forma individual y colaborativa, gestionando el tiempo de forma adecuada, para promover la responsabilidad profesional del futuro.

Theoretical and practical contentToggle Navigation



MethodologyToggle Navigation

Irakasgai honetan ikasleriaren parte-hartze aktiboa, lankidetza, edukien inguruko hausnarketa eta norberaren erantzunkizuna sustatuko dugu.



Irakasleak eskola magistralak jorratuko ditu eta Ikasle Gidan zehaztutakoaren arabera, ikasleek talde eta banakako praktikak eta proiektuak egin beharko dituzte.



Irakasgaiak bere garapenerako eta ikaslearen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen zereginak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landuko dira eta egoerak hala eskatuko balu bertan eskuragarri izango ditu.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 30
    • Multiple-Choice Test (%): 10
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 60

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioa edo ebaluazio jarraitua (jarduera-multzo bat eta ebaluazio proba) da UPV/EHUn nagusiki erabili beharreko ebaluazio sistema (EHAA, 1311 erabakia, 8.2. artikulua).



ETENGABEKO EBALUAZIOA



Irakasgai honetan ikasleak ebaluazio jarraituan Ikasle Gidan zehaztuko diren atal hauek egin beharko ditu:



Ikasgelan, ikasgelatik kanpo, indibidualak zein taldekoak diren eginbeharreko praktikak notaren %100a izango dira: ariketak, proiektuak, aho aurkezpenak, etab.



Ikasleak atal/praktika guztiak modu independientean gainditu behar ditu.



*** Etengabeko ebaluazioari uko egin ***



Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin diezaioke eta azken ebaluazioaren arabera ebaluatua izan (azken ebaluazioaren atala ikusi).



Ikasleak ebaluazio jarraituari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita, kasuz kasu epe hauek errespetatu behar dira (EHAA, 1311 erabakia, 8.3. artikulua):



Lehen lauhileko 9. astea baino lehen.





*** Deialdiari uko egin ***



Deialdiari uko egin nahi dion etengabeko ebaluazioa duen ikasleak irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko du eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Deialdiari uko egiten dion ikasleak «aurkezteke» kalifikazioa jasoko du.



AZKEN EBALUAZIOA



Ikasleak azken ebaluazio bidez ebaluatua izateko eskubidea izango du eta indibidualki garatu beharreko proba notaren %100a izango da. Nolanahi ere, praktika guztiak azterketa egunean entregatu behar ditu eta azterketa bat egin. Irakasgai honetan ikasleak azken ebaluazioan Ikasle Gidan zehaztutakoa egin beharko du.





*** Deialdiari uko egin ***



Azken ebaluazioa duen ikaslearen kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea. Deialdiari uko egiten dion ikasleak «aurkezteke» kalifikazioa jasoko du.



OHARRA



Egoerak hala eskatuko balu, ohiko deialdian eGelaren bitartez egingo da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere.





Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIOA



Ohiko deialdian etengabeko ebaluazioa duen ikasleari ohiko deialdian gainditutako atalaren nota gordeko zaio. Ezohiko deialdian gainditzeke duen atala egin beharko du.



*** Deialdiari uko egin ***



Deialdiari uko egin nahi dion etengabeko ebaluazioa duen ikasleak gainditzeke duen atala azterketa egun ofizialean ez entregatze hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea. Deialdiari uko egiten dion ikasleak «aurkezteke» kalifikazioa jasoko du



AZKEN EBALUAZIOA



Ezohiko deialdian ikasleak Ikasle Gidan zehaztutako atal hau egin beharko du eta nolanahi ere, praktika guztiak azterketa egunean entregatu behar ditu eta azterketa bat egin.



Indibidualki garatu beharreko proba notaren %100a izango da



Azken ebaluazioa duen ikaslearen kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea. Deialdiari uko egiten dion ikasleak «aurkezteke» kalifikazioa jasoko du.



OHARRA



Egoerak hala eskatuko balu, ez-ohiko deialdian eGelaren bitartez egingo da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere.

Compulsory materialsToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (EGELA) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

BEANE, J.A,, APPLE, M. (2002). Escuelas democráticas. Madrid: Morata.

BELTRÁN, F., SAN MARTÍN, A. (2000): Diseñar la coherencia escolar: bases para el proyecto educativo. Madrid: Morata.

BOLÍVAR, A. (2008): Didáctica y currículum: de la modernidad a la postmodernidad. Archidona (Málaga): Ed. Aljibe.

ESCUDERO, J.M. (2006). Compartir propósitos y responsabilidades para una mejora democrática de la educación. Revista de Educación, 339, 19-41. http://www.revistaeducacion.mec.es/re339.htm

GIMENO SACRISTÁN, J. (comp.) (2006). La reforma necesaria. Entre la política educativa y la práctica escolar. Madrid: Morata.

GUARRO PALLÁS, A (2005). Los procesos de cambio educativo en una sociedad compleja : diseño, desarrollo e innovación del currículum. Madrid: Pirámide.

Rodriguez Rojo, M. (Coord.) (2002): Didáctica General. Qué y cómo enseñar en la sociedad de la información, Biblioteca Nueva, Madrid.

In-depth bibliography

Bilbao Bilbao, M.B. & Perez Urraza, M.C. Irakaskuntza Materialen Ikerketa OWC, UPV/EHU. http://ocw.ehu.es/course/view.php?id=283, 2013-14 ikasturtean eskuragarri.
Castaño, C., Maíz, I., Palacio, G. & Villarroel, J.D. (Eds.) (2008). Prácticas educativas en entornos Web 2.0 . Madrid: Síntesis
Castaño, C., y Cabero J. (Coords.) (2013). Enseñar y Aprender en entornos M-Learning. Madrid: Síntesis.
Correa, J. M. (Coord.) (2010). Políticas educativas TIC en el País Vasco y buenas prácticas de enseñanza y aprendizaje. Madrid: Paraninfo.
De Pablos, J. (Coord.) (2009). Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet. Málaga: Aljibe.
De Pablos, J., Area, M., Valverde, J. & Correa, J. M. (Eds.) (2010). Políticas Educativas y Buenas Prácticas con TIC. Barcelona: Grao.
Robinson, K. (2011). El elemento. Barcelona: Grijalbo.
Solano, I. (2010). Web 2.0 y herramientas en red para Educación Infantil y Primaria. Recuperado de http://hdl.handle.net/10201/14614.
Valverde, J. (2012). Estrategias educativas para el desarrollo de la competencia digital. En Y. S. Romero, Arturo Arenas Fernández, E. López Meneses, J. Cabero y J. I. Aguaded Gómez (Coords.) Las Tecnologías de la Información en contextos educativos: nuevos escenarios de aprendizaje (pp. 53-66). Ediciones Universidad de Santiago de Cali. Recuperado de http://www.jesusvalverde.es/images/libros/competencia_digital.pdf

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • LOPEZ DE LA SERNA, ARANTZAZU
  • ROMERO ANDONEGUI, AINARA
  • TEJADA GARITANO, ENEKO

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

08:30-10:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2S01G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

31 Seminar-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
9-9

13:00-15:30 (1)

14-14

13:00-15:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)

31 Seminar-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
9-9

13:00-15:30 (1)

14-14

13:00-15:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)

31 Seminar-3 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
9-9

13:00-15:30 (1)

14-14

13:00-15:30 (2)

Classroom(s)

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)

31 Seminar-4 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
9-9

13:00-15:30 (1)

14-14

13:00-15:30 (2)

Classroom(s)

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

10:30-12:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

10:30-12:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)