XSL Content

Teaching Native and Foreign Languages25916

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree In Infant Education
Academic course
2023/24
Academic year
3
No. of credits
9
Languages
Basque
Code
25916

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1827
Applied classroom-based groups72108

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Irakasgai honetan Haur Hezkuntzako curriculumari ekiten zaio komunikazioaren esperientziaren esparrutik. Etapa honetan haurrek besteekiko elkarrekintzaren bidez (bereziki familiako eta eskolako helduekin) garatzen dituzten komunikazio formak ezagutzea da helburua.



Irakasgaiak bi atal ditu:

-Atzerriko Hizkuntza-ingelesa atala.Dagokion irakaslearekin

-Hizkuntzaren Didaktika- euskara atala.Dagokion irakaslearekin



Irakasgaiak 9 kreditu ditu eta horietatik 4 kreditu (%44,44) ingelesari dagozkio eta 5 (%55,55) euskarari.

Atal bakoitzaren ebaluazioaren xehetasunak ohiko-deialdia eta ez-ohiko deialdia ataletan jarriko dira.Honez gain, ikus oharrak atala.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

1.- Ahozko hizkuntzaren ulermenean eta adierazpenean parte hartzen duten prozesuak ezagutzea (lehenengo hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan), horiek garatzeko irakaskuntza jarduera egokienak lantzea.



2.- Ahozko diskurtso genero desberdinak ezagutzea eta aztertzea dira, Haur Hezkuntzarako egokienak direnak nabarmenduz.



3.- Haurrak eskolan sartzean duen hizkuntza eta komunikazio ezagutza abiapuntutzat hartuta, hizkuntza gaitasunak garatzeko estrategia, jarduera eta baliabide egokienak lantzea.



4.- Haur Hezkuntzako haurrak atzerriko hizkuntzara gerturatzeko beharrezko trebetasunak eta gaitasunak eskuratzea (Europako erreferentzi marko bateratuko B1 maila).



5.- Haur Hezkuntzako ikasleei ikasgelako esku-hartze didaktikoen printzipioen hastapenak ezagutzea (ahozko mailan).



Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Hizkuntzak Haur Hezkuntzako curriculumean.

2. Komunikazioaren garapena bizitzako lehenengo urteetan, familian eta eskolan.

3. Ahozkotasunaren ezaugarriak. Ahozko ulermena eta adierazpena lehenengo hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan.

4. Ahozko diskurtsoaren generoak Haur Hezkuntzan.

5. Ahozkoa ikasteko eta garatzeko irakaskuntza estrategiak lehenengo hizkuntzan eta

bigarren hizkuntzan. Hezkuntza egoerak eta jarduerak.

6. Hizkuntza sistema gisa: fonologia, morfosintaxia, hiztegia; diskurtsoa.

7. Hizkuntzaren erabilera: ahozko eta idatzizko ulermena eta adierazmena.

8. Hizkuntzaren erabilera arauak

9. Atzerriko Hizkuntza Haur Hezkuntzan











MethodologyToggle Navigation

-Irakaskuntza estrategiak ikaskuntza aktiboa sustatzen du,saio teoriko eta prktikoetan

-Jardueratan oinarritutako metodologia

-Arazoetan oinarritutako metodologia (DILAN)

-Talde lana eta bakarkakoa (askotariko lanak)

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • IKUS OHARRAK (%): 100

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Gaitasunen jabetzea neurtzeko ebaluazio irizpideak jarduera desberdinekin (jarraikakoak eta puntualak) burutuko da, gaiaren arabera pisu desberdina izango duten honako ardatzen inguruan:

-Taldeko edota banakako jarduera, lan, proiektu desberdinen bidez; azterketen bidez.

-Harrera egokia (baikorra, kolaboratzailea, kritikoa, aktiboa eta errespetuduna eta parte-hartzailea jarduera teoriko eta praktikoetan, gelan, tutoretzan, mintegi eta gelatik kanpoko jardueretan).



EBALUAZIO JARRAITUA

Ebaluazio sistema mistoa aplikatuko zaie eskolen %80 baino gehiagotara etortzen diren ikasleei.

ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELES ATALA:

Irakasgaiaren 9 kredituetatik, ingeleseko atalari 4 dagozkio (%44;44%). Atal honen kalifikazioa honela kalkulatuko da:

• Askotariko lanak: %50

• Azken azterketa idatzia: %25

• Hizkuntza maila: %25



Oharra: Zati guztiak gainditzea ezinbestekoa da ikasgaia gainditzeko. Gainditutako zatiak ez-ohiko deialdirako gordetzen dira, baina ez hurrengo ikasturteetarako.



EZ-PRESENTZIALEN EBALUAZIOA

Eskoletara etortzen ez diren ikasleek edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia ez dutenek joko dira ikasle ez-presentzialtzat.

Ikasleak irizpide hauen arabera ebaluatuko dira:

• Askotariko lanak: %50

• Azken azterketa idatzia: %25

• Hizkuntza maila: %25

DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK

Araudiaren arabera

• Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

• Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari

• Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.





-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:

A PLANA (IKASLE PRESENTZIALAK):

1) Ebaluazio sistema mistoa eskolen %80 bete behar da sistema honetan ebaluatua izateko.

-Asistentziaz gain, eskolako lanak egin behar dira ( eskola liburuko jarduerak, parte hartzea ahoz..., ahozko aurkezpena, talde lana eta bakarkakoa)%60

-Aken froga edo azterketa idatzia %24

-DILAN %16



-Hizkuntzaren Didaktika- Euskara atala:

B PLANA (IKASLE EZ-PRESENTZIALAK):

-Bi lan egingo dira: Hizkuntzaren lorpena: 0-6 etapak %20 / Ahozko Euskal Literatura %20

-Azken froga idatzia %60







- HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA ETA ATZERRIKO HIZKUNTZA

DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK (IKUS GOIAN ESANDAKOA)



-Baldin eta berriz ere konfinamendua ematen bada, ebaluazioa egokituko da eta ikaslegoari jakinaraziko zaio.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

EZOHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK (EUSKARAZ)

-ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELESA ATALEAN:

Ohiko deialdiko irizpide berak jarraituz egingo da ebaluazioa



-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALEAN:

IKASLE PRESENTZIALAK:

A PLANA gainditu ez duen ikasle presentzialak azken froga egingo du egutegi ofizialean

IKASLE EZ-PRESENTZIALAK:B PLANA

Ohiko deialdian gainditu ez edo lehen aldiz aurkezten den ikaslearen azken froga idatzia %60 eta bi lan ( Hizkuntzaren lorpena: etapak %20 / Ahozko eusakal literatura %20)

-Baldin eta berriz ere konfinamendua ematen bada, ebaluazioa egokituko da eta ikaslegoari jakinaraziko zaio.

Compulsory materialsToggle Navigation

INGELES ATALEAN
-Eskolako materialak

HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALEAN:
-Eskola liburua (salgai kopistegian)
-Ordenagailua (batzuetan)

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELESA ATALA:

BOE: REAL DECRETO 1513/2006, de 7 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas de la Educación primaria. La Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de 2006.

BOPV: DECRETO 175/2007, de 16 de octubre, por el que se establece el currículo de la Educación Básica y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Suplemento al n.º 218 -martes 13 de noviembre de 2007

FRANCÉS

AAVV (2003). Grammaire expliquée du français. Clé international. Paris.

Bérard-Chr Lavene, E. (1995). Grammaire utile du français. Hatier. Paris.

CUQ J.P. et GRUCA I. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Coll. FLE. Presses Universitaires de Grenoble (PUG).

Larousse Français-Espagnol.

Le Petit Larousse.

SUSO LOPEZ, J. (2000). L'Unité Didactique en Français-LE (Théorie et pratique). Método. Granada.

INGLÉS

Dip, dip, dip! Ingelesaren sarrera goiztiarra, 4-5 urtekoentzat. (2005) Eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.

Collins English Dictionary. (2009). HarperCollins.

Gran Diccionario Oxford Español-Inglés / Inglés-Español (2008). Oxford University Press.

IKASTOLEN ELKARTEA. Ikastolen Hizkuntz Proiektua. 2009.

LARSEN-FREEMAN, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press. Oxford.

MADRID BUENO, A. (eds). (2004). TEFL in Primary Education. Universidad de Granada. Granada.

MORRIS M. (1998). Morris Student Plus. Euskara-Ingelesa/English-Basque. Klaudio Harluxet Fundazioa.

MURPHY, R. (2004). English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge.

SWAM, M. (2005). Practical English Usage. Oxford University Press. Oxford.

-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:

Aller,Carlos eta Aller García,C.(1995):Juegos y actividades de lenguaje oral. Marfil



Atxaga,B. eta Muguruza, J.Harriaren hiztegia . Azaroaren 27an berreskuratua.

http://www.badok.eus/euskal-musika/jabier-muguruza/harriaren-hiztegia/



AHOTSAK

www.ahotsak.com



Anton Rosera,Montserrat eta Moll, Blanca (kord.).Educación infantil.Orientaciones y recursos



Badía,Dolors,Vila,M.(1994).Juegos de expresión oral y escrita.Barcelona:Graó



Barragán,Catalina(2005).Hablar en clase.Barcelona:Graó



Bigas,M, ( 20001 ).Didáctica de la lengua en educación infantil.( 24.-70. or.)DLL



Calleja,Seve eta Irusta,Antton (1999).Ipuinen tailerra:Labayru ikastegia-Bilbao bizkaia Bizkaia Kutxa Fundazioa



Chalmers,Debbie ( 2011).Teatro 3-6.Guía práctica par enseñar teatro a niños de infantil.DLL



Cyrulnik, B. ( 2004 ).Del gesto a la palabra.La etología de la comunicación en los seres vivos.Barcelona: Gedisa



Colomer, T.; Durán, T. (2000): “La literatura en la etapa de educación infantil”. En: M. Bigas; M. Correig (ed.), Didáctica de la lengua en la educación infantil. Madrid: Síntesis



Del Río,M.J.Psicopedagogía de la lengua oral:"Un enfoque comunicativo.ICE-Horsor

El desarrollo del lenguaje:el lenguaje de los niños hospital austra

http://www.youtube.com/watch?v=4NUtFdKAZNQ



El desarrollo del lenguaje en los mellizos

http://www.youtube.com/watch?v=RTa4gu2I3c8



Etxaniz,X.(1986):Haur folklorearen bilduma.Pamiela



Etxaniz,X.;Lucas,J.(1995).Igarkizunak.Elkar:Donostia



Etxaniz,X. eta Villate,A.(1995) .Zer dela eta zer dela.Pamiela

http://eibz.educacion.navarra.es/blogak/kontsultak/a-eredurako-baliabide-batzuk/.

28an berreskuratua (Asteasuko ikasleen lanak)



Etxeberria, G.( 2001).Antzerkia eta dramatizazioa; eskolako antzerkiak (43-57 or.).Eima proiektua:Donostia



Eresbil.Azkue,R.M..Euskal kantutegia.Lekuona,J.M.Oiartzungo kantutegia

http://www.euskomedia.org/cancionero/4347. Berreskurtua 2016ko azaroaren 26an

Ferrer, Isabel.La artesanía de la comunicación.Barcelona: Graó

Fons,M.( 2004).Leer y escribir para vivir. Barcelona: Graó



Igerabide,J.K.(koordinatzailea)(2003):Poesia lantzeko gida.EIE



Igerabide.J.K.(2001).Mintzo naiz isilik…:igarkizunekin jolasean.Elkarlanean.Donostia



Lertxundi, Anjel ( 1987 ).Haur literaturaz. Donostia: Erein



Monfort,M.(1987).El niño que habla.Cede



Haur eta Gazte literatura: liburu oso gomendagarriak. (2001-2014).Mondragon Unibertsitatea:Humanitate eta Hezkuntza Zientzien:Eskoriatza. Fakultateko Haur Liburu Mintegia.Huhezi.Berreskuratua 2016-11-25

www.mondragon.edu/huhezi



Heziberri 2020.Haur Hezkuntzako Kurriculuma



Lekuona , Juan Manuel (x).Onomatopeiak.Berreskuratua 2015eko azaroaren 26an.Erabilgarrri:

http://www.euskaltzaindia.net/dok/euskera/55626.pdf

Olaso,X.( 2012 ).Tximeletrak.Pamiela:Iruña



Palou,Juli eta Bosh,Carmina(2005):La lengua oral en la escuela. Barcelona: Graó



Parra Ortiz,J.M.(2010).Didáctica de la Educación Infantil.Ibergaceta publicaciones



Rodari, Gianni ( 1985 ).Gramática de la fantasía.Reforma de la escuela



Romea Castro,Celia(2000):Haur-Hezkuntza 0-tik 6 urtera:"Ahozko hizkuntza eta idatzizko hizkuntza Haur Hezkuntzan".Argitalpen zerbitzua.EHU



Rosales,Carlos(1984).Didáctica de la comunicación verbal.Narcea.Madrid



Ruiz Bikandi, U. ( 2009 ). Bigarren hizkuntzaren didaktika haur eta lehen h

In-depth bibliography

HIZKUNTZREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
IKASTURTEKO PROGRAMAN AZALTZEN DA " BILDUMETARAKO TESTUAK AURKITZEKO BIBLIOGRAFIA"

Eresbil.Azkue,R.M.Euskal kantutegia.Lekuona,J.M. Oiartzungo kantutegia

Igerabide,J.K. (2017).Abezedario titirijario.Berriozar.Denonartean

Igerabide,J.K.(koordinatzailea)(2003).Poesia lantzeko gida.EIE

Siguan,Miguel 81984).Del gesto a la palabra, In Estudios sobre psicología del lenguaje infantil.Madrid.Pirámide,17-31 or.

Tough,Joan (1998).Lenguaje,conversación y educación.Visor

Tough,Joan (1997).El lenguaje oral en la escuela.Visor

Vilá,I.Adquisición y desarrollo del lenguaje.Barcelona:Graó

Journals

-ATZERRIKO HIZKUNTZA -INGELESA ATALA:
Research on Language and Social Interaction
Studies in Second Language Acquisition
Language Teaching
Language Learning
Modern Language Journal
Language Teaching Research
TESOL Quarterly
Second Language Research
Foreign Language Annals
ELT Journal

-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
Aula de innovación educativa.Barcelona: Graó

Aula de infantil

Tantak

Hik hasi

Web addresses

-ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELESA ATALA:
www.babelnet.sgb.ac.at/canalreve/bravo/module1.
www.britishcouncil.org
www.elkarrekin.org/elk/Lib/ingelesa.htm
www.ikastola.net (Eleanitz-English proiektua & Hizpro)
www.isabelperez.com/workshops.htm
www.restena.lu/amifra/exos/index.htm

UPV/EHU Liburutegia
Web of Knowledge
Scopus
Inguma
Teachers Media

-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
Intxausti,M.J. ( 2004 ). La entrevista: construer la relación con las familias ( 0-6 ): reflexiones y experiencias. GRAÓ
Gurasoekin bilerak HH ( Urtxintxa )
http://jakintza.net/proiektuak/urtxintxa-proiektua-haur-hezkuntza/

www.amaraberri.org/topics/diadia/arin

Ipuinak: -Tartalo-
http://www.youtube.com/watch?v=j-THGomlBgY&feature=related

Egun bat 2 urtekoen gelan
http://www.youtube.com/watch?v=aLgi0AbMxI0

Kantatzeko ipuinak
Txanogorritxo karetekin kantatzen
http://www.youtube.com/watch?v=7vDBqQvBDh4&feature=related

Eskola antzerkia
http://www.teatro-testuak.com/eskola.html

Antzerkia Haur Hezkuntzan
http://antzerkia.blogspot.com.es/
http://www.youtube.com/watch?v=3IXmSRg-THg

El Lenguaje de los Niños- Hospital Austral- Departamento de Pediatría
http://www.youtube.com/watch?v=4NUtFdKAZNQ&feature=related
Desarrollo y crecimiento del bebé (8 hilabeteko haurraren ezaugarriak : Gaztelaniaz)
http://www.youtube.com/playlist?list=PL5FF9DE24E7A9A302&feature=plcp

Pelikulak:
“Solo es el principio”
www.youtube.com/watch?v=xyFXZxFiIk4



Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
  • IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
  • URIZAR ENBEITA, RUBEN

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-5

10:30-12:30 (1)

16-19

12:30-14:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1.1 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • Aula 2.05 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

10:30-12:30 (1)

10-14

12:30-14:30 (2)

16-19

10:30-12:30 (3)

10:30-12:30 (4)

28-29

10:30-12:30 (5)

28-30

10:30-12:30 (6)

10:30-12:30 (7)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Aula 2.09 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
  • Aula 2.09 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)
  • 5.2 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (4)
  • 2.7 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (5)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (6)
  • 5.2 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (7)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

12:30-14:30 (1)

10-14

08:30-10:30 (2)

16-19

08:30-10:30 (3)

08:30-10:30 (4)

28-29

12:30-14:30 (5)

28-30

08:30-10:30 (6)

08:30-10:30 (7)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
  • Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (4)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (5)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (6)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (7)