XSL Content

Areas of Sports Performance Management 25779

Centre
Faculty of Education and Sport. Physical Activity and Sport Sciences Department
Degree
Bachelor's Degree In Sports Science
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
4.5
Languages
Basque
Code
25779

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based2030
Applied classroom-based groups2537.5

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Irakasgai honetan, jarduera fisiko eta kirol erakundeak kudeatzeko ezinbestekoak diren ezagutzak eta baliabideak oinarritzat hartuz, herritarren jarduera fisikoa eta kirol jarduera sustatzeko asmoa duten erakundeen edo hauen ekitaldien barne egitura ezagutzea eta interpretatzea bilatzen da, besteak beste: udalak, ikastetxeak, elkartze-ehuna, kirol-ekitaldiak eta gimnasio komertzialak. Irakasgaiaren bitartez, etorkizun profesionalean kirol sustapenera eta ongizatera bideratuta dauden erakundeen kudeaketan aritzeko, ikasleak izan beharreko oinarrizko ezagutzak eta baliabideak bereganatzea lortu nahi da.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

- Jarduera fisikoari eta kirolari, beren adierazpen guztietan, aplikatutako oinarrizko prestakuntza zientifikoa eskuratzea.

- Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT) JFKZren esparruan aplikatzen jakitea.

- Egoera berrietara egokitzeko, arazoak konpontzeko eta modu autonomoan ikasteko gaitasunak garatzea.

- Jarduera fisikoan eta kirolean kudeaketak duten garrantzia ezagutzea eta ulertzea.

- Testuinguru ekonomikoaren eta politikoaren hausnarketa eta azterketa kritikoaren bidez, kudeaketa eta plangintza estrategikoaren oinarrizko printzipioak ezagutzea.

- Kirol-klubek kirolaren antolaketa egituran kudeaketa esparru bezala duten rola ezagutzea eta ulertzea.

- Kirol elkarte anonimoek kirolaren antolaketa egituran kudeaketa esparru bezala duten rola ezagutzea eta ulertzea.

- Kirol-federazioek kirolaren antolaketa egituran kudeaketa esparru bezala duten rola ezagutzea eta ulertzea.

- Kirol- kluben eta federazioen oinarrizko kudeaketa prozesuak ezagutzea eta ulertzea.

- Testuinguru ekonomikoaren eta politikoaren hausnarketa eta azterketa kritikoaren bidez, aztertutako erakunde baten kudeaketa plan bat diseinatzea.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. GAIA. ELKARTZE-EHUNA

1.1. Justifikazioa eta testuingurua.

1.2. Elkartze-ehunaren rola.

1.3. Kirol-elkartzearen eboluzioa.



2. GAIA. KIROL-KLUBAK.

2.1. Kirol-kluben tipologia.

2.2. Kirol-kluben izatearen arrazoia.

2.3. Egitura eta organigrama eredua.

2.4. Finantziazio-sistemak.



3. GAIA. KIROL ELKARTE ANONIMOAK

3.1. Justifikazioa eta testuingurua.

3.2. Kirol elkarte anonimoen izatearen arrazoia.

3.3. Egitura eta organigrama eredua.

3.4. Finantziazio-sistemak.



4. GAIA. KIROL-FEDERAZIOAK

4.1. Justifikazioa eta testuingurua.

4.2. Kirol-federazioen izatearen arrazoia.

4.3. Egitura eta organigrama eredua.

4.4. Finantziazio-sistemak.



5. GAIA. LIGA PROFESIONALAK

5.1. Justifikazioa eta testuingurua.

5.2. Liga profesionalen izatearen arrazoia.

5.3. Egitura eta organigrama eredua.

5.4. Eskumenak.

5.6. Finantziazio-sistemak.

MethodologyToggle Navigation

Eskola magistralen bitartez, eduki teorikoen azalpena burutuko da. Ikuspuntu ezberdinak aztertuz eta ezagutuz, hausnarketa bultzatuko da; eta hauek oinarri izanez, aplikazio praktikoa erraztuko duten kasuen azterketa edota irakurketak burutuko dira, eta baita hauekin lotutako aurkezpenak ere.

Eskola magistralei lotutako zereginak ondorengoak dira: ahozko informazioaren jarraipena, irakaslearekiko edota ikaskideekiko elkarrekintza, ahozko informazioaren ulermena eta egituraketa, edukien ikasketa.

Ikasgelako praktiketan, eduki teorikoen ezarpena burutuko da. Elkarrekintzaren bitartez praktiken, lanen edota proiektuen diseinua eta garapena burutuko da.

Ikasgelako praktikei lotutako zereginak ondorengoak dira: ahozko informazioaren jarraipena, irakaslearekiko edota ikaskideekiko elkarrekintza, ahozko informazioaren ulermena eta egituraketa, lan-praktikoaren txostenaren garapena.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 20
    • Individual works (%): 65
    • Exhibition of works, readings ... (%): 15

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Evaluación continua: la asistencia será como mínimo del 85% y se deberá elaborar un trabajo individual que recoja todos los contenidos de la asignatura.



Evaluación no continua: el resultado del examen escrito será el 100% de la nota.



Los y las estudiantes podrán presentar su renuncia a la convocatoria de evaluación mediante un escrito dirigido al profesor o profesora que imparte la asignatura en un plazo no inferior a diez días antes de la fecha de inicio del período oficial de exámenes.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioa: irakasgaiaren eduki guztiak jasotzen dituen banakako lana burutu beharko da, lan honen emaitza notaren %100 izanik.



Azken ebaluazioa: idatzizko azterketaren emaitza notaren %100 izango da.



Zeharkako gaitasuna, irakasgaian landua izango da baina ez ebaluatua.



Ikasleak aukera izango du deialdiari uko egiteko, horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko dio idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago.

Compulsory materialsToggle Navigation

E-gelaren bitartez errazten den materiala ezinbestekoa izango da klaseen jarraipena burutzeko.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Acosta Hernández, Rubén (2005). Gestión y administración de organizaciones deportivas. Paidotribo, Barcelona.

Armendariz Iñigo, Martín (2008). El club deportivo: régimen jurídico de los clubes deportivos elementales y básicos, fiscalidad, publicidad: régimen laboral y seguridad social de personal directivo y deportistas, régimen sancionador. DAPP, Pamplona.

Campos López, Carlos (2006). Estrategias de saneamiento en el deporte profesional. Wanceulen, Sevilla.

Camps Povill, Andreu (1996). Las federaciones deportivas: régimen jurídico. Civitas, Madrid.

Escalera Reyes, Javier (1995). Asociacionismo deportivo en Sevilla. Ayuntamiento de Sevilla, Instituto Municipal de Deportes, Sevilla.

Espartero Casado, Julián (2000). Deporte, Asociacionismo deportivo y derecho de asociación: Las federaciones deportivas / Julián Espartero Casado. Universidad de León, León.

Garate Barinagarrementeria, Ibai (2010). Diseño de un plan de negocio de un club deportivo de pádel en el municipio vizcaino de Markina-Xemein. Proyecto Fin de Carrera, UPV/EHU, Escuela Técnica Superior de Ingeniería.

March, James G.; Herbert A. Simon (1987). Teoría de la organización. Ariel, Barcelona.

Mestre Sancho, Juan Antonio; Mestre Sancho, José Manuel Brotóns Piqueres, Manuel Alvaro Manzano (2002). La gestión deportiva: clubes y federaciones. INDE, Barcelona.

Mintzberg, Henry (1988). La estructuración de las organizaciones. Ariel, Barcelona.

Molina, Gerardo (2012). Management deportivo: del club a la empresa deportiva. Librerías Deportivas Esteban Sanz, Madrid.

Santos Vázquez, Francisco; Antonio Montalvo de Lamo (1995). El asociacionismo deportivo. Consejo Superior de Deportes, Madrid: D.L. 1995.

Sawyer, Thomas; Smith, Owen (1999). The management of clubs, recreation, and sports: concepts and applications. Sagamore Publishing, Champaign, Illinois.

Terol, Ramón (1998). Las ligas profesionales. Aranzadi, Pamplona.

In-depth bibliography

Soucie D (2002): Administración, Organización y Gestión Deportiva. Editorial INDE Barcelona
Mestre Sancho J.A. (1995): La Planificación Deportiva: Teoría y prática.INDE Barcelona.
Sanchez J. (2004): Manual práctico de Financiación para Entidades Deportivas". GYMNOS. Barcelona.
Paris Roche, Fernando. (2005)Planificación estratégica de las organizaciones deportivas. Editorial Paidotribo
Fuertes, M. (1992). Asociaciones y sociedades deportivas, Editorial Marcial Pons, Madrid.
Martín, O. (1996). Manual práctico de organización deportiva, Editorial Gymnos, Madrid.
Molina, Gerardo (2012). Management deportivo: del club a la empresa deportiva. Librerías Deportivas Esteban Sanz, Madrid.
Sawyer, Thomas; Smith, Owen (1999). The management of clubs, recreation, and sports: concepts and applications. Sagamore Publishing, Champaign, Illinois.

Journals

Apunts
Revista de Educación Física
Perspectivas de la Educación Física.

Web addresses

http://www.coe.es/
http://www.csd.mec.es
http://www.munideporte.com/
http://www.rfef.es/
http://www.olympic.org/
http://www.fmdva.org/
http://www.lfp.es/
http://www.jcyl.es/
http://www.efdeportes.com/

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • BADIOLA LEKUE, ADUNA
  • CHOCARRO IRIARTE, FRANCISCO JAVIER JOSE
  • MARTINEZ DE ALDAMA ORTUZAR, MARIA INMACULADA
  • BADIOLA LEKUE, ADUNA
  • MARTINEZ DE ALDAMA ORTUZAR, MARIA INMACULADA
  • ROMARATEZABALA ALDASORO, ESTIBALIZ

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-13

09:00-10:30 (1)

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

10:30-12:00 (1)

14-15

09:00-10:30 (2)

Teaching staff