XSL Content

Management Functions in Sports Organisations25780

Centre
Faculty of Education and Sport. Physical Activity and Sport Sciences Department
Degree
Bachelor's Degree In Sports Science
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
4.5
Code
25780

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based2030
Applied classroom-based groups2537.5

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Irakasgai honetan, jarduera fisiko eta kirol erakundeak kudeatzeko ezinbestekoak diren ezagutzak eta baliabideak oinarritzat hartuz, kudeaketa lanbide alorreko egoerei aurre egiteko prozesua sakontzea bilatzen da; bide horretan kalitate-sistemek kirol esparruan duten garrantzia aztertuz. Horrez gain, kirol-instalakuntzen ezaugarriak ezagutu eta aztertuko dira, hauen diseinua eta antolakuntza kudeaketako alde garrantzitsua izanik. Irakasgaiaren bitartez, etorkizun profesionalean kirol erakundeen kudeaketan aritzeko, ikasleak izan beharreko ezagutzak eta baliabideak sakontzea eta bereganatzea lortu nahi da.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

- Jarduera fisikoan eta kirolean, eta horien praktikan, eragina duten gizarte eta kultura faktoreak ezagutzea eta ulertzea.

- Kirol-erakunde, -entitate eta -instalakuntzak zuzentzeko programak aztertzea eta ulertzea.

- Lanbide alorreko problematikari teorikoki irtenbidea aurkitzeko, kirol-erakunde bateko kudeatzailearen plangintza, antolakuntza, zuzendaritza eta kontrol funtzioak ezagutzea eta ulertzea.

- Kirol-entitate bat bere helburuen arabera planifikatzeko, plangintza aldiak eta ereduak ezagutzea eta ulertzea.

- Kirol-entitate bat bere helburuen arabera antolatzeko, antolakuntza aldiak eta ereduak ezagutzea eta ulertzea.

- Kirol-entitate bat bere helburuen arabera kontrolatzeko, kontrol aldiak eta ereduak ezagutzea eta ulertzea.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. GAIA. Plangintzaren funtzioa.

2. GAIA. Plangintza ereduak.

3. GAIA. Plangintza estrategikoaren aldiak.

4. GAIA. Egiaztatzea eta autoebaluazioa burutzeko kalitate sistemak.

5. GAIA. Jardun-esparru ezberdinetako plangintza estrategikoaren azterketa .

6. GAIA. Kirol-instalakuntzen plangintza eta antolakuntza.

MethodologyToggle Navigation

Eskola magistralen bitartez, eduki teorikoen azalpena burutuko da. Ikuspuntu ezberdinak aztertuz eta ezagutuz, hausnarketa bultzatuko da; eta hauek oinarri izanez, aplikazio praktikoa erraztuko duten kasuen azterketa edota irakurketak burutuko dira, eta baita hauekin lotutako aurkezpenak ere.

Eskola magistralei lotutako zereginak ondorengoak dira: ahozko informazioaren jarraipena, irakaslearekiko edota ikaskideekiko elkarrekintza, ahozko informazioaren ulermena eta egituraketa, edukien ikasketa.

Ikasgelako praktiketan, eduki teorikoen ezarpena burutuko da. Elkarrekintzaren bitartez praktiken, lanen edota proiektuen diseinua eta garapena burutuko da.

Ikasgelako praktikei lotutako zereginak ondorengoak dira: ahozko informazioaren jarraipena, irakaslearekiko edota ikaskideekiko elkarrekintza, ahozko informazioaren ulermena eta egituraketa, lan-praktikoaren txostenaren garapena.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 20
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 70
    • Exhibition of works, readings ... (%): 10

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Evaluación continua: la asistencia será como mínimo del 85% y se deberá elaborar un trabajo individual que recoja todos los contenidos de la asignatura.



Evaluación no continua: el resultado del examen escrito será el 100% de la nota.



Los y las estudiantes podrán presentar su renuncia a la convocatoria de evaluación mediante un escrito dirigido al profesor o profesora que imparte la asignatura en un plazo no inferior a diez días antes de la fecha de inicio del período oficial de exámenes.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikasleak gaitasunak bereganatu dituela ziurtatzeko beharrezkoa den jarraipena eta baieztapena egingo da. Horretarako, ondorengo irizpideak jarraituko dira:



Etengabeko ebaluazioa: irakasgaiaren eduki guztiak jasotzen dituen banakako lana burutu beharko da, lan honen emaitza notaren %100 izanik.



Azken ebaluazioa: idatzizko azterketaren emaitza notaren %100 izango da.



Zeharkako gaitasunak, irakasgaian landuak izango dira baina ez ebaluatuak.



Ikasleak aukera izango du deialdiari uko egiteko, horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko dio idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago.

Compulsory materialsToggle Navigation

E-gelaren bitartez errazten den materiala ezinbestekoa izango da klaseen jarraipena burutzeko.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Abascal Rojas, F. (2004). Cómo se hace un plan estratégico. La teoría del marketing estratégico. 4 ª edic. Madrid: ESIC

Ajenjo, A.D. (2000). Dirección y gestión de proyectos. Un enfoque práctico. Madrid: RA-Ma.

Alberto, C. et alt. (1996). Gestión y Dirección de empresas deportivas. Teoría y práctica. Madrid: Gymnos.

Ander-Egg, E. (1989). Introducción a la planificación. Humanitas. B.A

Aragón, P. (1991). "Técnicas de Dirección y Marketing". Andalucía: Unisport.

Ayora, D y García, E. (2004). Organización de eventos deportivos. Barcelona, Inde.

Baratti, A.(2011). Organización y gestión de la planificación deportiva municipal. Un plan activo, para una sociedad activa. Colombia Kinessis

Celma, J. (2004) ABC del gestor deportivo. INDE

Consejo Superior de Deportes (1979). Normativa sobre instalaciones deportivas y para el deporte 1. Campos pequeños. Madrid: Consejo superior de deportes. Ministerio de cultura.

Consejo Superior de Deportes (1979). Normativa sobre instalaciones deportivas y para el deporte 2. Campos grandes. Madrid: Consejo superior de deportes. Ministerio de cultura.

Consejo Superior de Deportes (1979). Normativa sobre instalaciones deportivas y para el deporte 3. Piscinas. Madrid: Consejo superior de deportes. Ministerio de cultura.

Consejo Superior de Deportes (2012). Manuales sobre Instalaciones Deportivas. Madrid: Consejo superior de deportes. Ministerio de cultura.

Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid (1990). Curso de Arquitectura deportiva. Madrid: Servicio de Publicaciones del COAM.

Eward Allen (95). Como funciona un edificio. Ed Gustavo Gili

Engel, P., Riedman, W.(1982). "Planificación, organización, ejecución y control".Bilbao: Deusto.

Fernando Chueca Goitia (1979). Breve historia del urbanismo. Alianza Editorial

Gobierno de Navarra. Instituto Navarro de Deporte y Juventud (2006). Manual básico de instalaciones deportivas de la Comunidad Foral de Navarra. Pamplona: Fondo de Publicaciones del Gobierno de Navarra.

Gómez de la Iglesia, R, Perez Martin, M.A. (1992). El técnico en actividades socioculturales. Xabide.

Guiot, J.M. (1985). Organizaciones sociales y comportamientos. Barcelona: Herder.

Hall. R. (1982). Organizaciones, estructura y proceso. Madrid: Prentice- may.

Handym, CH. (1993). La organización por dentro. Bilbao: Deusto.

Infestas Gil, A. (1993). Sociología de la empresa. Salamanca: Amarú.

Javier, G y Maguire, J (1994). Sport and Leisure in social thought. Edit. Routledge.

Kaufmann, A. (1993). El poder de las organizaciones., Madrid: ESIC.

Lee, C. (1973). Modelos de planificación. Madrid: Pirámide.

Loret, A. (1993). Sport et management. París: Dunod

Mastro, J.C. (2006). Regálate liderazgo. Madrid.

Maqueda, F.J.(1990). Cómo crear y desarrollar una empresa. Bilbao: Deusto.

Mayntz, R. (1982). Sociología de la organización. Madrid: Alianza.

Rost, H., Roskam, F. (1998). Basic data for sports facilities. Colonia: IAKS.

In-depth bibliography

Ayora, D y García, E. (2004). Organización de eventos deportivos. Barcelona, Inde.
Baratti, A. (2011). Organización y gestión de la planificación deportiva municipal. Un plan activo, para una sociedad activa. Colombia Kinessis.
Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid (1990). Curso de Arquitectura deportiva. Madrid: Servicio de Publicaciones del COAM.
Fernando Chueca Goitia (1979). Breve historia del urbanismo. Alianza Editorial
Gobierno de Navarra. Instituto Navarro de Deporte y Juventud (2006). Manual básico de instalaciones deportivas de la Comunidad Foral de Navarra. Pamplona: Fondo de Publicaciones del Gobierno de Navarra.
Gómez de la Iglesia, R, Perez Martin, M.A. (1992). El técnico en actividades socioculturales. Xabide.
Guiot, J.M. (1985). Organizaciones sociales y comportamientos. Barcelona: Herder.
Mastro, J.C. (2006). Regálate liderazgo. Madrid.

Journals

- Apunts
- Revista de Educación Física
- Lecturas de Educación Física y deportes. Revista digital. www.efdeportes.com
- Revista Corps et Culture http://corpsetculture.revue.org
- Perpectivas de la educación física.

Web addresses

http://www.sportsci.org/
http://www.sportsci.org/resource/stats/index.html
http://www.efdeportes.com/

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • BADIOLA LEKUE, ADUNA
  • CHOCARRO IRIARTE, FRANCISCO JAVIER JOSE
  • MARTINEZ DE ALDAMA ORTUZAR, MARIA INMACULADA
  • BADIOLA LEKUE, ADUNA
  • MARTINEZ DE ALDAMA ORTUZAR, MARIA INMACULADA
  • ROMARATEZABALA ALDASORO, ESTIBALIZ