XSL Content

Physical/Sports Activities in the Area of Health and Wellbeing25762

Centre
Faculty of Education and Sport. Physical Activity and Sport Sciences Department
Degree
Bachelor's Degree In Sports Science
Academic course
2022/23
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25762

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1522.5
Applied classroom-based groups4567.5

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Osasunerako eta Ongizaterako Jarduera Fisikoa Minorraren zatia den irakasgai honek, eskuhartze eremu ezberdinetan aurrera eraman behar ohi dituzten osasunaren eta ongizatearen arloko jarduera fisiko eta kiroletan gaitzea du helburu.



Irakasgaiaren bitartez, ikasleengan osasunaren eta ongizatearen arloko jarduera fisiko eta kiroletan erabilitako baliabide material, giza, finantza eta denbora baliabideen kudeaketa sustatzen da eta jarduera fisiko eta kiroletan kontuan izan beharreko irizpideak zehazten dira.



Osasunaren eta ongizatearen arloko jarduera fisiko eta kirol egitasmoen kudeaketarekin duen loturarengatik, bere izaera praktikoagatik eta erabiliko den metodologiarengatik, irakasgaiak era berean, ikaskuntza autonomorako eta Gradu Amaierako Lana elaboratzeko prestatzen du.



Haatik, irakasgaiak bere kabuz, ikaslea eskuhartze eremu pertsonal eta/edo profesional ezberdinetan osasunaren eta ongizatearen arloko jarduera fisiko eta kiroletan jaztea du helburu.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

GAITASUN ESPEZIFIKOAK

G009 Jarduera fisikoa eta kirola egiteko ohitura iraunkorren eta autonomoen sorrera sustatzea eta ebaluatzea.

G012 Egoera fisikoa ebaluatzea eta osasuna hobetzera bideratutako ariketa fisikoak agintzea.

G013 Jarduera fisiko desegokia egiteak osasunean izan ditzakeen arriskuak identifikatzea.

G016 Jarduera mota bakoitzerako material eta kirol ekipamendu egokia hautatzea eta erabiltzen jakitea.



ZEHARKAKO GAITASUNAK

G019 Lidergorako, pertsonen arteko harremanetarako eta taldean lan egiteko trebetasunak garatzea.

G020* Egoera berrietara egokitzeko, arazoak konpontzeko eta modu autonomoan ikasteko gaitasunak garatzea.

G021 Lan arloko bikaintasun eta kalitate ohiturak garatzea.

G022 Lana behar bezala egiteko nahitaezkoak diren printzipio etikoak ezagutzea, eta horien arabera jardutea.



* Gaitasun hau ikasgai honetan ebaluatua izango da.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

GAI ZERRENDA

I. AURREZAINTZA ETA ERREKUPERAZIOA

a. Aurrezaintza:

i. Indartze ariketak

ii. Bendaje funtzionala

iii. Lehen sorospenak

iv. Krioterapia



b. Errekuperazioa:

i. Terapia aktiboak

ii. Terapia pasiboak



II. OSASUNERAKO KIROL JARDUERA FISIKOAK

a. Sarrera



b. Fitness jarduerak

i. Sarrera

ii. Historia

iii. Fitness modalitateak

1. Saioaren antolaketa

2. Saiorako baliabideak: baliabide materialak, giza baliabideak eta baliabide ekonomikoak

3. Kontuan izan beharreko alderdiak



c. Wellness jarduerak

i. Sarrera

ii. Historia

iii. Fitness modalitateak

1. Saioaren antolaketa

2. Saiorako baliabideak: baliabide materialak, giza baliabideak eta baliabide ekonomikoak

3. Kontuan izan beharreko alderdiak



MethodologyToggle Navigation

Irakasgaiaren metodologia aplikatua da. Erabiliko den metodologia proiektuen bitarteko ikaskuntza da (IKD-Proiektuen bitarteko ikaskuntza). Osasunaren eta ongizatearen arloko jarduera fisiko eta kirol jardueren erabilerari buruzko proposamen teoriko eta praktikoak elaboratzeko asmoz, ikasleak gelako azalpenetan eta literaturan oinarrituz Osasunaren eta ongizatearen arloko jarduera fisiko eta kirol jarduera ezberdinak ezagutu eta aztertuko ditu.



Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 20
    • Individual works (%): 20
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 40
    • Exhibition of works, readings ... (%): 20

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

- GARATU BEHARREKO AZTERKETA IDATZIA %40



- BILAKETA BIBLIOGRAFIKOA % 15



- LAN PRAKTIKOA %45



* SAIO PRAKTIKOA (%25)



* SAIO PRAKTIKOAREN TXOSTENA (%20)



3 ZATIAK GAINDITUAK NOTEN BATURA EGIN AHAL IZATEKO



ASISTENTZIA LIBREA (BILAKETA BIBLIOGRAFIKOA ETA SAIO PRAKTIKOAREN AURKEZPEN EGUNETAN IZAN EZIK DERRIGORREZKOAK IZANGO DIRELA)

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluaketa jarraia aurrera eraman duten ikasleak ez gai izan diren atalak hobetuz ebaluatuak izango dira. Horretarako, ebaluaketa jarrairako zehaztutako ehunekoak errespetatuko dira.



Ohiko deialdian azken ebaluaketa hautatutako ikasleek zehaztutako lanez gainera azken proba bat burutuko zaie. Bertan, osasunaren eta ongizatearen arloko jarduera fisiko eta kirol jardueren ikuspegi teoriko zein praktikoa eskatu ahal izango dira. Notaren %100.

Ikasleak uko egin ahal izango dio ebaluazio deialdiari, eta deialdi hori ez zaio kontuan hartuko. Horretarako nahikoa da ebaluaketa jarraierako eskatutako lanak ez ematea edo azken probara ez aurkeztea.

Compulsory materialsToggle Navigation

- GARATU BEHARREKO AZTERKETA IDATZIA %40

- BILAKETA BIBLIOGRAFIKOA % 15

- LAN PRAKTIKOA %45

* SAIO PRAKTIKOA (%25)

* SAIO PRAKTIKOAREN TXOSTENA (%20)

3 ZATIAK GAINDITUAK NOTEN BATURA EGIN AHAL IZATEKO

ASISTENTZIA LIBREA (BILAKETA BIBLIOGRAFIKOA ETA SAIO PRAKTIKOAREN AURKEZPEN EGUNETAN IZAN EZIK DERRIGORREZKOAK IZANGO DIRELA)

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

ARAMENDI, J.M (1999) Vivir mas en forma y con salud: ejercicio físico, forma física, bienestar y salud. Usurbil: Elhuyar.

GREENBERG, J (2004) Physical fitness and wellness.

LAGARDERA, F. (2007) Ejercicio físico y bienestar. Lleida. Universidad de Lleida

MAIZTEGI, A. y GONZALEZ, J. (2006) Pilates, monitore eta irakasleentzako fitxa didaktikoak. Bergara: Deba:rroko Euskara eta Kirol Serbitzua

MARTÍN, M. (2000) Aerobic y fitness: fundamentos y principios básicos. Madrid: Librerias deportivas Esteban Sanz.

In-depth bibliography

CALIZ, I (2004) Tai Chi: el fluido de luz. Madrid. Librería argentina
CALLE, R (2004) El Yoga y sus secretos. Madrid: Jaguar
FILIPPI, A.M. (1994) Las nuevas gimnasias. Barcelona: Paidotribo
HOUAREAU, M.J.(1986) Guía práctica de las gimnasias suaves. Barcelona: Martínez Roca.
MATEU, M (1996) 1300 ejercicios y juegos aplicados a las actividades gimnásticas. Barcelona: Paidotribo

Journals

Medicine & Science in Sports & Exercise - http://www.acsm-msse.org/pt/re/msse/home.htm;jsessionid=LpPS3QSFfgHGZsGcqkhgZnXRQ6HXKQXpBmTBk09v9V7n9Qzsn5sQ!1379360954!181195629!8091!-1

FEMEDE- http://www.femede.es/portada.php

AMERICAN ALLIANCE FOR HEALTH, PHYSICAL EDUCATION, RECREATION & DANCE
http://www.aahperd.org/aahperd/template.cfm?template=rqes_main.html

JOURNAL OF PHYSICAL ACTIVITY AND HEALTH:
http://www.humankinetics.com/jpah/journalAbout.cfm

Web addresses

PUBMED: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
OWA: https://www.owacademy.com/
https://4trebol.com/

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • BLAS PEREZ, FERNANDO
  • GONZALEZ SUAREZ, ANGEL MANUEL
  • SAUTU APELLANIZ, LUIS MARIA
  • BADIOLA LEKUE, ADUNA
  • MALDONADO MARTIN, SARA
  • ROMARATEZABALA ALDASORO, ESTIBALIZ

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-25

12:00-13:30 (1)

Teaching staff

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-25

13:30-15:00 (1)

09:00-10:30 (2)

26-30

12:00-13:30 (3)

10:30-12:00 (4)

Teaching staff

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-25

10:30-12:00 (1)

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-25

13:30-15:00 (1)

09:00-10:30 (2)

26-30

10:30-12:00 (3)

10:30-12:00 (4)

Teaching staff