XSL Content

Psychology of Development of School-age Children25857

Centre
Faculty of Education and Sport
Degree
Bachelor's Degree in Primary Education (Trilingual)
Academic course
2023/24
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Spanish
Code
25857

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups2436

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Garapenaren Psikologia Eskola Adinean izeneko ikasgaia Lehen Hezkuntzako Graduko lehen ikasturteko oinarrizko formakuntzaren parte da, zehazki “Irakasle Zeregina” modulukoa.

Garapenaren Psikologia Eskola Adinean izeneko ikasgaiaren helburua jaiotzatik hasi eta 12 urte arteko garapen psikologikoa aztertzea da, garapenaren ikuspuntu integratzaile eta dialektikotik, euren praktika profesionalean erabilgarri izan daitezkeen ezagutza teorikoak eta baliabideak eskainiz.

Horretarako, giza garapenaren ikasketarako teoria, eredu eta metodologia desberdinak aztertuko dira, baita garapen etapa bakoitzari lotutako aldaketa psikologiko nagusiak ere

Ikasgaiaren xedea ikasleek aniztasunarekin erlazionatutako erantzun egokiak garatzea da, pedagogia printzipio desberdinen ezagutzan zein aplikazioan oinarrituta, baita irakaskuntza-ikaskuntza prozesuaren oinarrian dauden metodologia-estrategiak eta aniztasunaren arretarako beharrezkoak diren ohiko neurriak ere.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

- Conceptualización del desarrollo y de su relación con los procesos educativos.

- características del desarrollo en distintos ámbitos (físico, psicomotor, cognitivo, del lenguaje, social, moral y de la personalidad) y etapas (0-2/3, 2/3-6/7, 6/7-12).

- prácticas educativas para la optimización del desarrollo.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.-La psicología evolutiva y el desarrollo Comprensión de la historia, conceptos básicos y metodología de las principales teorías del Desarrollo. Conceptualización del desarrollo y de su relación con los procesos educativos.

TEMA 2.-Desarrollo infantil de 0 a 2 años Características del desarrollo en distintos ámbitos (físico, psicomotor, cognitivo, del lenguaje, social, moral y de la personalidad) Prácticas educativas para la optimización del desarrollo

TEMA 3.-Desarrollo infantil de 2 a 6 años Características del desarrollo en distintos ámbitos (físico, psicomotor, cognitivo, del lenguaje, social, moral y de la personalidad) Prácticas educativas para la optimización del desarrollo

TEMA 4.-Desarrollo infantil de 6 a 12 años Características del desarrollo en distintos ámbitos (físico, psicomotor, cognitivo, del lenguaje, social, moral y de la personalidad) Prácticas educativas para la optimización del desarrollo

MethodologyToggle Navigation

Eduki praktikoak 15 saio praktikoek osatzen dituzte eta antolatuta daude ikasgaiko kronograman agertzen den bezala (lehenengo eskola-astean plazaratzen dena): ikasleriak astero bi orduko saio praktiko bat izango du. Lehengo praktika erabiliko dute lan-taldeak osatzeko dinamika baten bidez: Ilargian galduta. Horrela irakasleriak frogatuko du taldearen garrantzia ezer ez dakigun gai bati buruzko lana aurrera ateratzeko. Hirugarren praktikan “Aveyron-go haur basatia” filma aztertuko dute bigarren gaiaren eduki teorikoak praktikara aplikatzeko.



Beste saio praktikoetan, ikasleak bere lan-taldearekin hiru kasuak (modulu-lana, Emozio eskola eta 6 edo 7 urteko ume batena) aztertuko ditu eta bakoitzari erantzun bat eskaini behar izango du. Horretarako, taldeak bere kabuz (klasez kanpo) bilatuko du informazio fidagarria kasua argitzeko. Hortik aurrera, taldeko lana hasiko da denon artean kasuari konpondibe bat bilatzeko, baina lan honetan ikasleak ez dira bakarrik egongo; irakasleak laguntza emango die trabatuta edo galduta egongo direnean.





Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 40
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 40
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 20

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikasgai honek lan modularra, saio teoriko eta praktikoak konbinatzen ditu. Ebaluazioa hiru ataletan jorratzen diren edukien eta konpetentzien ingurukoa izango da. Horretarako bi ebaluaketa mota izango dira: jarraitua eta bakarra.



1.- Ebaluaketa jarraitua



Gasteizko Irakasleen Unibertsitate Eskolako barne-araudiek hitzartzen dute: (http://www.irakasleen-ue-gasteiz.ehu.es/p252-content/es/contenidos/informacion/coordinacion/es_coordi/adjuntos/ACUERDOS%20MODULARES%20Y%20PAUTAS%20PARA%20LA%20CONVIVENCIA.pdf),

ebaluaketa jarraituan asistentzia egunero kontrolatuko da eta ikasgaia gainditzeko asistentzia gutxienez %75ekoa izan beharko da. Ikasleak kopuru hau ez badu betetzen, ez presentziala izatera pasatuko da, hau da, ikasgai honetan ebaluaketa bakarra egin beharko du.



Ebaluaketa jarraituak kontuan hartuko ditu:



a.) Klaseko praktikak eta lan teoriko-praktikoak (klase teorikoetan egingo diren lanak).

Taldeka edo banakakoak izan ahalko dira eta taldeak lau pertsonaz osatuta egongo dira. Ikasleak, teoria praktiketara nola aplikatzen duen ebaluatuko da atal honetan. Lanetan edota praktiketan gaizki dagoena zuzendu beharko du eta berriro irakasleari entregatu, zuzenketak ebaluatzeko.



b.) Lan modularra (nota finalaren %20). Garapenaren psikologia ikasgaiaren kontzeptuen loturak, arrazonamendua, laburtzeko gaitasuna, eta abar aztertuko dira lan honetan. Nota muluduko irakasle guztiek adostua izango da, muduluko gidan agertzen den errubrika jarraituz (http://www.irakasleen-ue-gasteiz.ehu.es/p252-content/eu/contenidos/informacion/coordinacion/eu_coordi/adjuntos/IKASLEEN%20GIDA%202012-13.pdf).



c.) Azterketa: Klasean emandako eduki teorikoei buruz planteatuko da. Azterketa hau Unibertsitateak jarritako data ofizialean izango da.



Ikasgaia gainditzeko hiru atal hauek gainditzea beharrezkoa izango da.







2.- Ebaluaketa bakarra



Klasera etorri ezin dutenentzat ebaluaketa bakarra planteatzen da. Hau da, bere kabuz ikasi beharko dute.



Ikasgaia gainditzeko, amaierako azterketa egin behar izango dute. Azterketa hau garatzeko izango da eta 2 atal izango ditu: alde batetik ikasgaiaren eduki teoriko-praktikoei buruzko galderak (azterketaren notaren %80), eta bestetik lan modularri buruzko galderak (notaren %20). Azterketa hau gainditzeko bi atal hauek gainditzea beharrezkoa izango da.



Lan modularrari buruz: ikasgaiaren ebaluaketa bakarra aukeratzen dutenek lan modularraren informe finalik ez dute egin beharko, baina moduluaren materia eta informazio guztia prestatu behar izango dute azterketako galderak gainditzeko. Ikasleak nahi badu, informazio eta materiaren prestakuntzan dagokion irakaslearen eta bere tutorearen laguntza izango du.

Compulsory materialsToggle Navigation

- Materiales diseñados por el profesorado de la asignatura: apuntes, transparencias, actividades prácticas, guiones para la elaboración de trabajos - Audiovisuales - Ordenador

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Berger, K.S. (2003). Psicología del Desarrollo. Madrid: Editorial Panamericana.

Bermudez, M. P. y Bermúdez Sánchez, A. M. (2004): Manual de Psicología Infantil. Aspectos evolutivos e intervención psicopedagógica. Madrid: Biblioteca Nueva.

Mietzel, G. (2005). Claves de la Psicología Evolutiva. Barcelona: Herder.

Palacios, J., Marchesi, A. y Coll, C. (1991). Desarrollo psicológico y educación, I. Psicología evolutiva. Madrid: Alianza.

Palacios, J., Marchesi, A. y Coll, C. (1999). Garapen psikologikoa eta hezkuntza, I. Psikologia ebolutiboa. UPV-EHUko Argitalpen Zerbitzua.

In-depth bibliography

Hoffman, L., Hall, E. y Paris, S. (1995). Psicología del desarrollo. Madrid: McGraw-Hill. Lefrançois, G. (1999). El ciclo de la vida. México: Thomson. Mayor, J. (dir.) (1995). Psicología Evolutiva. Madrid: Anaya. Papalia, D. (1991). Psicología del desarrollo. De la infancia a la adolescencia. México: McGraw-Hill. Santrock, J.W. (2002). Psicología del desarrollo en la infancia. Madrid: McGraw-Hill. Shaffer, D.R. (2000). Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia. México: Thomson. Trianes Torres, M. V. y Gallardo Cruz, J.A. (2003). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide. Vasta, R., Haith, M.M. eta Millar, S.A. (1996). Psicología infantil. Barcelona: Ariel.

Journals

European Journal of Educational Psychology Infancia y Aprendizaje INFAD. Psicología de la Infancia y de la Adolescencia Tantak Hik Hasi

Web addresses

http://psicoeduc.rediris.es http://www.fia.es http://www.fundacionyuste.org/acciones/infad/revistas.htm http://www.educacioninicial.com/

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • COMINO GONZALEZ, PRISCILA
  • FERNANDEZ ZABALA, ARANZAZU
  • RAMOS DIAZ, ESTIBALIZ

GroupsToggle Navigation

46-16 Teórico (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-3

14:00-16:00 (1)

1-15

14:00-16:00 (2)

Teaching staff

Exam

  • January : 12-01-2024 16:30
  • June : 20-06-2024 16:30

Classroom(s)

  • AULA 1-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 1-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)

46-16 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
4-15

14:00-16:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • January : 12-01-2024 16:30
  • June : 20-06-2024 16:30

Classroom(s)

  • AULA 1-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)