XSL Content

General Teaching25882

Centre
Faculty of Education and Sport
Degree
Bachelor's Degree in Primary Education (Trilingual)
Academic course
2023/24
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25882

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups2436

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasgai honetan, curriculum eta irakaskuntza ikaskuntza prozesuen analisia eta ulermenaren hasiera egiten da. Ikasgelako elkarrekintza eta komunikazio prozesuak ulertzea sustatuko da, eta, era berean, curriculumaren diseinu eta garapenaren konpetentzia garatzeko aukera emango da. Plangintzaren bidez, jardun didaktikoaren osagai ezberdinak ezagutuko dira: helburuak, gaitasunak, edukiak, metodologia, irakaskuntza-ikaskuntzaren jarduerak, baliabide didaktikoak, ebaluazioaren prozedurak eta tresna. Lauhilabeteko beste ikasgaiekin batera, diziplinarteko lan bat bideratuko da.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Ikasgai honetan, curriculum eta irakaskuntza ikaskuntza prozesuen analisia eta ulermenaren hasiera egiten da. Ikasgelako elkarrekintza eta komunikazio prozesuak ulertzea sustatuko da, eta, era berean, curriculumaren diseinu eta garapenaren konpetentzia garatzeko aukera emango da. Plangintzaren bidez, jardun didaktikoaren osagai ezberdinak ezagutuko dira: helburuak, gaitasunak, edukiak, metodologia, irakaskuntza-ikaskuntzaren jarduerak, baliabide didaktikoak, ebaluazioaren prozedurak eta tresna. Beste ikasgaiekin batera, proiektua garatuko da.

GAITASUNAK

A) 6-12 urteko aldiari dagozkion ikasgela barruko nahiz kanpoko hezkuntza-gertaerak aztertzea eta ulertzea.

B) Elkarrekintzako eta komunikazioko prozesuak ezagutzea ikasgelan.

C) Ikasgelako irakaskuntza-jarduera eta ikaskuntza diseinatzea, plangintza egitea eta ebaluatzea.

D) Lankidetza-lana eta norberaren lana eta eginahalak sustatzea.

E) Esperientzia berritzaileak ezagutzea eta lehen hezkuntzan aplikatzea.

Theoretical and practical contentToggle Navigation



1. GAIA-. Didaktikaren oinarriak. Didaktikaren kontzeptua eta ikergaia. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua.

2. GAIA.- Irakaskuntzaren eta curriculumaren teoriak. Curriculuma, oinarrizko kontzeptuak. Curriculumaren politika: curriculum ofiziala. Curriculumaren oinarriak eta zehaztapen mailak

3. GAIA.- Curriculumaren diseinua eta garapena. Plangintza prozesu eta emaitza gisa. Curriculumaren diseinuari eta garapenari buruzko ikuspegiak.

4. GAIA.- Diseinuaren osagaiak: curriculumaren helburuak, gaitasunak eta edukiak. Didaktikako metodologia eta irakaskuntza-ikaskuntzako jarduerak. Antolakuntzako aldagaiak: espazioa, denbora eta taldekatzeak. Bitarteko didaktikoak: materialak eta baliabideak.

5. GAIA.- Ebaluazioa: kontzeptua eta helburua. Ebaluatzeko prozedurak eta tresnak.

6. GAIA.- Hezkuntza-berrikuntza eta -aldaketa. Irakaslearen eginkizuna berrikuntzan.

MethodologyToggle Navigation

Irakasgaiaren printzipio nagusitzat egiten ikastearena da, horregatik, azalpen teorikoekin batera talde dialogoa eta bakarkako hausnarketa ahalbidetuko dituzten jarduerak proposatuko dira. Ikaskuntza aktiboa, parte hartzailea eta sortzailea bideratu ahal izateko, funtsezkoa da ikasle taldearen parte hartzea; beraz, ikasleen aurretiko ezagutzak, zalantzak eta interesak kontuan izanik aurretiaz aipaturiko edukietan sakonduko da. Ezagutza elkarrekin eraikitzen den zerbait da, eta aprendizaia horretaz kontziente izatea nahi da, norbera bere irakasle identitatea sortzen joateko.



Aurrera eramango diren jarduera motak honakoak izango dira:



• Irakaslearen azalpenak



• Irakasleak gidatutako bakarkako eta talde txikitako lanak

- Irakurketak, tertuliak, hausnarketa kritikoak

- Lan idatziak

- Produkzio audiobisualak

- Bideo ikustaldiak

- Ahozko aurkezpenak



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak...  eGelaren bitartez landu ahal izango ditugu eta bertan eskuragarri izan ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Portfolio (%): 80
    • DIZIPLINARTEKO MODULU LANA (%): 20

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Klasera etortzen ez diren ikasleekin berriz honako ebaluaketa tresnak erabiliko dira:

• Garatu beharreko idatzizko azterketa



4.1.- Ebaluazioaren Argibideak:

Ikastegi bakoitzeko testuingurua, irakaskuntza modalitateak edota diziplinarteko moduluko lana kontuan hartuz, ikastegi bakoitzaren ebaluazioa honako hau da:



Etengabeko ebaluazioa (Etortzea = edo >%ko 75a):



- Test moduko azterketa gehi garatzeko galderak (baldintza da: derrigorrez gainditu behar da) %ko 40

- Taldeko lana (baldintza da: derrigorrez gainditu behar da) %ko 40

- Moduloan taldeko lana (Diziplinen arteko moduluko lana) %ko 20



Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, eskaria irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago. Kasu horretan azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.



2. Klasera etortzen ez diren ikasleentzat eta etortzea < %ko 75a):



- Test moduko azterketa gehi garatzeko galderak (baldintza da: derrigorrez gainditu behar da) %ko 40

- Garatzeko azterketan: Ariketak egin (baldintza da: derrigorrez gainditu behar da) %ko 40) eta moduloaren ariketa praktikoa, garatu gabe badago ( %ko 20).



Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara ez auzkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Hurrengo ikasturterako ez da nota gordeko.

Compulsory materialsToggle Navigation

Moodle plataforma.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

ANTÚNEZ, S. et al. (1992). Del proyecto educativo a la programación del aula. El qué, el cuándo y el cómo de los instrumentos de planificación didáctica. Barcelona: Grao.

CASANOVA, M. A. (2006). Diseño curricular e Innovación educativa. Madril: La Muralla.

DE LA HERRÁN, A.; PAREDES, J. (2008). Didáctica General. La práctica de la enseñanza en Educación Infantil, Primaria y Secundaria. Madril: McGraw Hill/Interamericana España, S.A.U.

ESCAMILLA, A. (2008): Las competencias básicas : claves y propuestas para su desarrollo en los centros. Barcelona : GRAO



ETXAGUE, X. (Koord.) eta beste (2004). Didaktika Orokorra. Donostia: Erein.

EUSKO JAURLARITZA (2007): 175/2011 DEKRETUA, urriaren 16koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma sortu eta ezartzekoa. (EHHA 2007/11/13). Gasteiz: EJ-GV



HARGREAVES, A. (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona: Octaedro.

PERRENOUD, P. (2012). Cuando la escuela pretende preparar para la vida: ¿desarrollar competencias o enseñar otros saberes? Barcelona: Graó

SANTOS GUERRA, M.A. (1993). La evaluación: un proceso de diálogo, comprensión y mejora. Málaga: Aljibe.

SÁNCHEZ HUETE, J. C. (2009). Compendio de Didáctica General. Bartzelona: CCS.

SUBIRATS, M. y BRULLET, C. (1988). Rosa y Azul. La trasmisión de los géneros en la escuela mixta. Madrid: Instituto de la Mujer.

ZABALZA, M.A. (1996). [itzultzaileak, UZEI ; koordinatzailea, Luis Ma Elizalde]. Kurrikuluaren diseinu eta garapena. Leioa: Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)

In-depth bibliography

ALEGRET, J, CASTANYS, E., SELLARES, R. (2010). Alumnos en situaciones de estrés emocional. Barcelona: Graó.

BOLÍVAR, A.; DOMINGO, J. (eds.) (2007). Prácticas eficaces de enseñanza. Madril: PPC, Editorial y Distribuidora, S. A.

BONAL, X.; TARABINI-CASTELLANI, A. & VERGER, A. (komp.) (2007). Globalización y Educación. Textos Fundamentales. Buenos Aires: Miño y Dávila.

BRUBACHER, J. W.; CASE, CH. W.; REAGAN, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. BarCelona: Gedisa.

CARRASCO, J. B. (1987). Cómo realizar la programación. Madrid: Anaya.

GIMENO, J. (1988) El currículo: una reflexión sobre la práctica. Madrid, Morata.

GIMENO, J. (comp.) (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Madril: Morata.

GIMENO, J. y PEREZ, A. (1992). Comprender y transformar la enseñanza Madrid. Morata.

MARCELO, C. (2002). La función docente. Madrid: Editorial Síntesis.

MARQUÉS, P. (2006): "Nuevos entornos, nuevos modelos didácticos". Cuadernos Pedagogía: 363, 80-89.
MONEREO, C. y POZO, J.I. (2007): “Competencias para (con)vivir con el siglo XXI”. Cuadernos de Pedagogía: 370, 12-18.
RODRÍGUEZ, G.; GIL, J. & GARCÍA, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Barcelona: Aljibe.
SEVILLANO, Mª L. (2004). Didáctica en el siglo XXI. Madrid: McGraw Hill.
ZABALA, A. (1995). La práctica educativa: cómo enseñar. Barcelona: Graó.
ZABALZA, M.A. (2004). Diarios de clase. Un instrumento de investigación y desarrollo profesional. Madrid: Ed.Narcea.

Journals

AULA DE INNOVACIÓN EDUCATIVA: Graó Educación. Bartzelona
http://www.oei.es/es4.htm . Salamanca. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26].
BORDÓN: Sociedad Española de Pedagogía. Madril.
http://www.cuadernosdepedagogia.com/. Bartzelona. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26].
EDUCAR: Universitat Autonima de Barcelona. Bartzelona
http://www.hikhasi.com. Euskal Herria. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
QURRICULUM. Teoría, Investigación y Práctica Educativa. Universidad de La Laguna
http://www.red-redial.net/revista-revista,latinoamericana,de,tecnologia,educativa,relatec,-272.html. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.uv.es/RELIEVE/. Valentzia. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.didacticasespecificas.com/ES/index.php. Madril. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.revistaeducacion.mec.es/. Madril. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.usc.es/didoe/doc/revista/frames.htm. Santiago Compostela. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.aufop.com/aufop/home/. Zaragoza. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.argitalpenak.ehu.es/p291-content/es/contenidos/libro/se_indice_tantak/es_revistas/indice_tantak.html. EHU. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://web.uam.es/servicios/apoyodocencia/ice/tarbiya/. Madril. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.tendenciaspedagogicas.com/. Madril. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]

Web addresses

http://amaraberri.org/topics/intro/ Amara berri. Euskal Autonomia Erkidegoa. Espainia. [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://dialnet.unirioja.es/ Eduki zientifikoko artikuluak. Espainia. [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://ec.europa.eu/education/index_es.htm Batzorde Europarra. Hezkuntza eta Prestakuntza. Brusela. Belgika. [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://en.unesco.org/themes/education-21st-century UNESCO. Hezkuntza. NBE (Nazio Batuen Erakundea). Paris. Frantzia. [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://nagusia.berritzeguneak.net/es/ Berritzegune Nagusia. Euskal Autonomia Erkidegoa. Espainia. [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://scholar.google.es/ Google Akademikoa. Google. AEB (Ameriketako Estatu Batuak). [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://www.comunidadesdeaprendizaje.net/ Ikas Komunitateak. Euskal Autonomia Erkidegoa. Espainia. [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://www.educacion.es/portada.html Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Espainia. [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://www.eduteka.org. Eduteka. Kolonbia. [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://www.ehu.es/araka. Araka. Euskal Herria. [página web on line]. [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://www.ehu.es/es/web/biblioteka/datu-baseen-aurkibide-alfabetikoa UPV/EHUko Bibliotekako datu-baseak. Euskal Autonomia Erkidegoa. Espainia. [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/ Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila. Euskal Autonomia Erkidegoa. Espainia. [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://www.ikas.org. IKAS - euskal pedagogia zerbitzua: argitalpenak eta dokumentazio zerbitzua. Euskal Herria. [web orria on line]. [sarrera data 2014-07-10]
http://www.ikastola.net/web/default.php Ikas

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • FERNANDEZ LASARTE, OIHANE
  • GALINDO DOMINGUEZ, HECTOR
  • TRESSERRAS ANGULO, ALAITZ

GroupsToggle Navigation

46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-30

16:00-18:00 (1)

18-18

16:00-18:00 (2)

21-21

16:00-18:00 (3)

30-30

16:00-18:00 (4)

Teaching staff

Exam

  • May : 24-05-2024 16:30
  • June : 25-06-2024 16:30

Classroom(s)

  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (3)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (4)

46 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-17

14:00-16:00 (1)

19-20

14:00-16:00 (2)

22-29

14:00-16:00 (3)

Teaching staff

Exam

  • May : 24-05-2024 16:30
  • June : 25-06-2024 16:30

Classroom(s)

  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (3)

46 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-17

16:00-18:00 (1)

19-20

16:00-18:00 (2)

22-29

16:00-18:00 (3)

Teaching staff

Exam

  • May : 24-05-2024 16:30
  • June : 25-06-2024 16:30

Classroom(s)

  • AULA 1-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 1-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
  • AULA 1-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (3)