Physical Education and Teaching25869
- Centre
- Faculty of Education and Sport
- Degree
- Bachelor's Degree in Primary Education (Trilingual)
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 3
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 25869
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Irakasgai honen xedea ikasleriari Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzan berezko ezagutzak eta prozedurak eskuratzean datza. Horretarako, hainbat arlo aztertuko dira, besteak beste, gaitasun motorrak eta adierazpenekoak eta hauek eskola-adinean duten bilakaera. Abiapuntu honetatik, irakaskuntzan zenbait metodologia, estrategia eta prozedura ikusiko dira ikasleek programazioa nolakoa den jakin dezaten.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Ikasgaiaren helburu orokorrak:
• Gorputz Hezkuntzan parte hartzen duten eremuen bitartez (kognitiboa, emozionala, harremanetakoa eta motorra) garapen pertsonala eta profesionala bultzatzea.
• Adierazpeneko gaitasunak eta mugimen-gaitasunak garatzeko proposamen didaktikoak diseinatzea.
• Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzaren ikasleei begira zenbait saio diseinatzea, praktikan jartzea eta ebaluatzea
Garatuko diran konpetentziak honako hauek dira:
.-.
Gaitasunak Helburu zehatzak
E*. Gorputz Hezkuntzako ikaskuntzak bereganatzeko eta garatzeko oinarriak izatea. Gorputz Hezkuntzaren barruan izaten diren korronte soziokulturalak zehaztea.
Gelako praktikak hezkuntza-ikuspuntu ezberdinekin lotzea.
E. Lehen Hezkuntzako Gorputz-hezkuntzaren eskola-curriculuma garatzea. Curriculumaren zatiak elkarri erlazionatzen jakitea.
E. Kirol-jardueretan zenbait baliabide eskuratzea bizitza osoan zehar parte-hartzea sustatzeko eskola barruan eta kanpoan, beti ere jarrera kritikoa tarteko. Ongizatea, adierazpena eta naturarekiko erlazioa bultzatzen duten gorputz-jarduerak ere bizitzea.
E. Baliabide didaktiko egokien bitartez, Gorputz-hezkuntzaren curriculumaren edukiak garatzea eta ebaluatzea. Legeak agintzen duen curriculum-planteamendutik proposamen didaktikoak garatzea.
T**. Gelako praktikaz hausnartzea irakaskuntza hobetzeko eta berritzeko.
Gorputz Hezkuntzako praktikak analizatzea eta sendo oinarritutako hobekuntzak proposatzea.
* Ikasgai bakoitzaren berezko gaitasunak.
** Zeharkako gaitasunak
Theoretical and practical contentToggle Navigation
1. GAIA.- Gorputz Hezkuntzaren oinarriak. Gorputza eta giza-motrizitatea dira hezteko atalik esanguratsuenak. Horretarako, ekintza motorreko gaitasunak garatzea eta gorputzeko kultura bereganatzea beharrezkoa da.
2. GAIA.- Gorputz Hezkuntzako diseinu curricularra Lehen Hezkuntzan.
3. GAIA.- Mugitzeko gaitasunak eta oinarrizko trebetasunak. Norberaren ezagutza eta kontrola–, hautemate- eta mugimen-ahalmenak eta mugimen trebetasunak garatzeko aukera ematen duten edukiak sartu dira. Lehenengoak norberaren gorputza ezagutzea du helburu nagusi, hori funtsezkoa baita norberaren gorputzaren irudia garatzeko edota, gero, ikaskuntza motorrak lortzeko; bigarrenak, berriz, norberaren gorputzaren kontrola lortu nahi du, ikasleari eraginkortasunez mugitzeko aukera emango dioten edukiak barne.
4. GAIA.- Gorputz-adierazpena eta komunikazioa. Lehen Hezkuntzako ikasleek gorputzaz emozioak adierazteko eta komunikatzeko edukiak garatzen dira.
5. GAIA.- Jarduera fisikoak eta osasuna Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzan. Edozein ekintza motore osasuntsua izateko ezinbesteko diren ezagutzak beharrezkoak dira. Gainera, haurrek bizitzan zehar jarduera fisikoa egiteko ohitura hartzeko edukiak ere jorratzen dira, horiek ongizate-iturri baitira.
6. GAIA.- Jolasa eta jokoa Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzan. Giza mugimenaren kultura-adierazpenak dira.
MethodologyToggle Navigation
Irakaslearen azalpenak ikaslearen banakako eta taldeko lanekin bat dator. Honek eskatzen du ikasleengan parte-hartze aktiboa, lankidetza eta ikaskuntza-bilakaeran, erantzukizuna.
Bai gelako saioetan bai praktikakoetan ikasgaiaren berezko edukiak bizitzea, ulertzea eta barneratzea.
3.1.-Presentziala, talde osoan:
• Edukien aurkezpena, analisia eta eztabaida.
• Zenbait testuen irakurketa kritikoa.
• Sekuentzia didaktikoen diseinua.
• Praktiken analisi kritikoa gertaeren behaketan oinarrituta.
• Etengabeko ebaluazioa.
3.2.-Presentziala, talde txikian
• Praktika motorrak bizitzea.
• Saio praktikoetako proposamen didaktikoen behaketa eta informazioaren erregistroa.
• Eztabaida-taldeak.
• Etengabeko ebaluazioa.
3.3.-Ez presentziala:
• Bibliografia eta beste zenbait materialen bilketa.
• Testuen irakurketa kritikoa.
• Banakako eta taldeko lanak.
• Ikasketa.
3.4.-Harrera-orduak: zalantzak argitzea.
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Written test to be taken (%): 20
- Oral defense (%): 20
- Individual works (%): 20
- Team projects (problem solving, project design)) (%): 20
- Exhibition of works, readings ... (%): 20
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ebaluazio jarraiari heltzen diotenak:
Azterketa teoriko-praktikoa: %40a.
Praktikak bertaratzea: tarteko lanak eta taldeka (binaka-hirunaka) defendatutako saio praktikoa: %20a.
Taldeka (binaka-hirunaka) defendatutako saio praktikoaren lan teoriko-praktikoa: %20a.
Lan modularra: %20a.
Ohar garrantzitsua: moduluko lana, azterketa eta taldeko lana banan-banan gainditu behar dira nahitaez. Bestela, ez da ikasgaia gainditzen. Zati guztiak giltzak dira.
Ebaluazio jarraiari uko egingo diotenak:
- Azterketa teoriko-praktikoa: %40a.
- Lan teoriko-praktikoa: %40a (banaka). Paperean, lan idatzia; eta grabazioa, (DVD-n). Azterketa egunean aurkeztu behar da. Gaia irakaslearekin adostu behar da.
- Lan modularra: %20a. Azterketa teorikoa.
Ohar garrantzitsua: moduluko lana, azterketa eta taldeko lana banan-banan gainditu behar dira nahitaez. Bestela, ez da ikasgaia gainditzen. Zati guztiak giltzak dira.
Beste hainbat ohar:
Nota guztiak ikasturtearen azken deialdira arte gordeko dira.
Ikasleak bukaerako proba teoriko-praktikoa egitea eskatu duen kasuan, ebaluazio-deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztearekin eta gainontzeko lanak ez aurkeztearekin.
Ikasleak ahalko dio uko egin irakasgaiaren irakasleriak proposatzen duen ebaluazio-deialdiari, baldin eta horrela jakinarazten badio idatziz irakasgaiaren irakasle arduradunari irakasgaia irakasten hasi eta 9 aste baliodun igaro baino lehenago.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ebaluazio jarraiari heltzen diotenak:
Azterketa teoriko-praktikoa: %40a.
Praktikak bertaratzea: tarteko lanak eta taldeka (binaka-hirunaka) defendatutako saio praktikoa: %20a.
Taldeka (binaka-hirunaka) defendatutako saio praktikoaren lan teoriko-praktikoa: %20a.
Lan modularra: %20a.
Ohar garrantzitsua: moduluko lana, azterketa eta taldeko lana banan-banan gainditu behar dira nahitaez. Bestela, ez da ikasgaia gainditzen. Zati guztiak giltzak dira.
Ebaluazio jarraiari uko egingo diotenak:
- Azterketa teoriko-praktikoa: %40a.
- Lan teoriko-praktikoa: %40a (banaka). Paperean, lan idatzia; eta grabazioa, (DVD-n). Azterketa egunean aurkeztu behar da. Gaia irakaslearekin adostu behar da.
- Lan modularra: %20a. Azterketa teorikoa.
Ohar garrantzitsua: moduluko lana, azterketa eta taldeko lana banan-banan gainditu behar dira nahitaez. Bestela, ez da ikasgaia gainditzen. Zati guztiak giltzak dira.
Beste hainbat ohar:
Nota guztiak ikasturtearen azken deialdira arte gordeko dira.
Ikasleak bukaerako proba teoriko-praktikoa egitea eskatu duen kasuan, ebaluazio-deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztearekin eta gainontzeko lanak ez aurkeztearekin.
Ikasleak ahalko dio uko egin irakasgaiaren irakasleriak proposatzen duen ebaluazio-deialdiari, baldin eta horrela jakinarazten badio idatziz irakasgaiaren irakasle arduradunari irakasgaia irakasten hasi eta 9 aste baliodun igaro baino lehenago.
Compulsory materialsToggle Navigation
Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzaren materialak erabiliko dira.
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
236/2015 DEKRETUA, urriak, 16. Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma. 2016ko urtarrilaren 15a, ostirala.
Askoren artean (2003). Gorputz Hezkuntzaren oinarriak Lehen Hezkuntzarako. Bilbo: EHU.
Parlebas, P. (2016). Heziketa Fisiko moderno baterako ikuspuntuak. Bilbo: EHU.
In-depth bibliography
Askoren artean (2015). La revolución de la EF desde la Neurociencia. Bartzelona: INDE.
Bantulá, J, Mora, J. (2002). Juegos Multiculturales. 225 juegos tradicionales para un mundo global. Bartzelona: Paidotribo.
Bertherat, T, Bernstein, C. (2000). Correo del cuerpo. Nuevas vías de la antigimnasia. Bartzelona: Paidos.
Blázquez, D. eta SEBASTIANI, E. Mª (edit.) (2010). Enseñar por competencias en educación física hoy. Bartzelona: INDE.
Bores, N. (2005). La lección de Educación Física en el Tratamiento Pedagógico de lo Corporal. Bartzelona: INDE.
Carranza, M. y Mora, J.M. (2003). Educación Física y valores: educando en un mundo complejo. Bartzelona: Grao.
Colectivo La Peonza. (2010). Juegos y actividades para la incorporación de valores en la Educación Física. Madril: Catarata.
Parlebas, P. (2001). Léxico de praxiología motriz. Bartzelona: Paidotribo.
Pellicer, I. (2011). Educación física emocional: programa de salud emocional para el alumnado y orientaciones para el profesorado. Bartzelona: INDE.
Journals
Apunts
Cultura, ciencia y deporte
Hik hasi
Jakingarriak, 62. zk.
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación.
Physique et sport.
REVUE.Education Physique et sport.
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte
Tándem
Web addresses
htpp://www.accionmotriz.com
http://aintzinakojolasak.blogspot.com.es/
www.aisia.net
htpp://www.efdeportes.com
http://www.gorputzheziketa.net
http://testubiltegia.ehu.es/Gorputz-hezkuntza/
http://www.maixua.com/
Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation
- INFANTE BORINAGA, GUILLERMO
- LOPEZ DE SOSOAGA LOPEZ DE ROBLES, ALFREDO
- MARTINEZ ABAJO, JUDIT
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-7 | 11:00-12:00 (1) | ||||
8-8 | 11:00-12:00 (2) | ||||
16-30 | 11:00-12:00 (3) |
Teaching staff
Exam
- May : 15-05-2024 09:00
- June : 27-06-2024 09:00
Classroom(s)
- AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
- AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
- AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (3)
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-7 | 12:30-14:00 (1) | ||||
16-25 | 12:30-14:00 (2) |
Teaching staff
Exam
- May : 15-05-2024 09:00
- June : 27-06-2024 09:00
Classroom(s)
- HEGOALDE 1 - CANCHAS CENTRO CÍVICO HEGOALDE (1)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-7 | 08:30-10:00 (1) | ||||
16-25 | 08:30-10:00 (2) |
Teaching staff
Exam
- May : 15-05-2024 09:00
- June : 27-06-2024 09:00
Classroom(s)
- HEGOALDE 1 - CANCHAS CENTRO CÍVICO HEGOALDE (1)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
31 Applied fieldwork groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
26-30 | 13:30-15:00 (1) | 12:30-14:00 (2) |
Teaching staff
Exam
- May : 15-05-2024 09:00
- June : 27-06-2024 09:00
Classroom(s)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
31 Applied fieldwork groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
26-30 | 13:30-15:00 (1) | 08:30-10:00 (2) |
Teaching staff
Exam
- May : 15-05-2024 09:00
- June : 27-06-2024 09:00
Classroom(s)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
31 Applied fieldwork groups-3 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
26-30 | 14:30-16:00 (1) | 14:00-15:30 (2) |
Teaching staff
Exam
- May : 15-05-2024 09:00
- June : 27-06-2024 09:00
Classroom(s)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
31 Applied fieldwork groups-4 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 12:00-13:00 (1) | ||||
14-14 | 17:00-18:00 (2) | ||||
16-16 | 13:30-16:30 (3) | 13:30-16:30 (4) | 14:00-15:30 (5) | 13:00-16:00 (6) | |
17-17 | 13:30-16:30 (7) | 13:30-15:00 (8) |
Teaching staff
Exam
- May : 15-05-2024 09:00
- June : 27-06-2024 09:00
Classroom(s)
- AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
- SEMINARIO 3M - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (3)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (4)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (5)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (6)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (7)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (8)