XSL Content

Children's Literature Today25877

Centre
Faculty of Education and Sport
Degree
Bachelor's Degree in Primary Education (Trilingual)
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25877

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Egungo HGLren ikuspegi orokorra; korronte nagusiak; egile eta obra aipagarrienak; HGL modernoa eta literatura-kanona; HGLk haurrari euskal kultura transmititzeko eta haurra euskal kulturaren oinordeko egiteko duen zeregina.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

1- Haurrentzat argitaratu diren literatur obrak kritikoki aztertzekoa (garapen maila, egokitasuna, baloreak, hizkuntz aberastasuna... kontuan izanik) eskolako beharretara egokitzeko.

2- HLn dauden materialak eta egile garrantzitsuenak identifikatzea eskolari begira aukeratu ahal izateko.

3- HLk –ahozkoak, tradizionalak eta gaur egungoak- gure gizartean eta eskolan duen paperaz/betebeharraz gogoeta egitea, eskolan modu egoki eta aberatsean erabiltzeko.

4- HL, balore kulturala, estetiko eta hezitzaile gisa transmititzeko teknika eta tresnak lantzea irakaskuntzan erabili ahal izateko.

5- Haurraren garapenean literaturak duen garrantzia aztertzea eskolako zereginetan HLren erabilera eraginkorra izateko.

6- Hizkuntzarekin lotutako gaitasunak berariaz landu, ebaluatu eta kontuan hartuko dira; hortaz, ikasgaiko lan, zeregin eta jarduera guztietan ez dira onartuko ulermena oztopatzen dituzten akats larriak (kasuan kasu, ez dira onartuko, eta suspentsotzat hartuak izango dira, hiru akats larritik goragoko lanak).

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1- Gaur egun haur-literaturaren eta gazte-literaturaren panorama orokorra

1.1. Sarrera historikoa

1.2. Haur eta gazte literatura sistema

1.3. HGLren azterketarako giltzak

2- Joera nagusiak

2.1. Errealismo fantastikoa

2.2. Generoak eta gaiak

2.3. Umorea

2.4. Errealismo kritikoa

3- Egile eta obra garrantzitsuak

3.1. Saritutakoak eta kanonaren inguruko eztabaidak.

3.2. Itzulpena eta Haur eta Gazte literatura



4- Haur-literatura eta gazte-literatura, eta literatura-kanona

4.1. Corpus kanonikoa

4.2. Azterketaren emaitzak

MethodologyToggle Navigation

Metodologia parte hartzailea. Ikasleek bakarka haur literaturako zenbait liburu aukeratuko dituzte gero haien analisia ahoz egin ahal izateko. Horrezaz gain, irakasgai honi lotutako eduki teorikoak landuko dira taldeka eta haien aurkezpena eginen da hurrenkera jakin batean. Bestalde, proposatzen diren artikulu eta testuen gainean zenbait gogoeta eta eztabaida proposatuko dira guztien parte hartzea errazte aldera. Azkenik, "Egela" plataformaren bidez zenbait gogoeta egitea eskatuko zaio ikasle bakoitzari.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 20
    • Individual works (%): 20
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 30
    • Exhibition of works, readings ... (%): 30

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Graduan ere moduloko lana egin beharko da (guztiaren %10 balioko du).

Irakasgaia gainditzeko ebaluazio jarraituaren hiru notak aprobatu behar dira.



Graduko lehen bi mailak egindakoan, ikasleak EAEko bi hizkuntza ofizialetan B2 maila frogatu beharko du; halaber, C1 maila (EGA) eskuratu beharko du irakasle ikasketa guztiak amaitzean. Hortaz, hizkuntza gaitasun eskasak galaraz dezake ikasgaia gainditzea

Compulsory materialsToggle Navigation

-Ordenagailua.
- Ikus-entzunezkoak.
-HGLko liburuak.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

AMO SÁNCHEZ-FORTÚN, José Manuel del (2003): Literatura Infantil: claves para la formación de la competencia literaria. Ediciones Aljibe, Málaga

CERRILLO, Pedro (2007) Literatura Infantil y Juvenil y educación literaria. Madrid: Octaedro.

COLOMER, Teresa (2009) Introducción a la literatura infantil y juvenil. Madrid: Síntesis.

GARRALON, Ana (2001) Historia portátil de la literatura infantil. Madrid: Anaya.

LOPEZ GASENI, Manu, Xabier ETXANIZ (2005) 90eko hamarkadako Euskal haur eta gazte literatura, Iruñea: Pamiela.

KORTAZAR,J. et.al. (2011) Egungo euskal haur eta gazte literaturaren historia. Bilbo: UPV/EHU

In-depth bibliography

COLOMER, Teresa (2005). Siete llaves para valorar las historias infantiles. Madril: Papeles de la fundación Germán Sánchez Ruipérez.
ETXANIZ, Xabier (1987). Euskal haur eta gazte literaturaren historia. Iruñea: Pamiela.
KORTAZAR,J. et.al. (2011) Egungo euskal haur eta gazte literaturaren historia. Bilbo: UPV/EHULÓPEZ GASENI, Jose Manuel (2006): Literaturak umeei begiratu zienean. Pamiela, Iruñea.
SANCHEZ CORRAL, Luis (1995) Literatura infantil y lenguaje literario. Barcelona: Paidós.

Journals

Behinola
CLIJ
Tantak
Lazarillo
Peonza

Web addresses

www.oepli.org
www.galtzagorri.org
www.uclm.es/cepli/
www.fundaciongsr.es
www.uvigo.es/anilij
http://www.bienvenidosalafiesta.com/

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

10:30-11:30 (1)

11:00-12:30 (2)

Teaching staff

Exam

  • January : 09-01-2024 11:30
  • May : 16-05-2024 11:30

Classroom(s)

  • AULA 3-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 3-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

10:30-12:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • January : 09-01-2024 11:30
  • May : 16-05-2024 11:30

Classroom(s)

  • AULA 3-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)