XSL Content

Projects and Innovation for Social Knowledge27592

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree In Primary Education
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
27592

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based2436
Seminar57.5
Applied classroom-based groups3146.5

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Irakasgai hau Lehen Hezkuntzako laugarren mailan ematen da, Berrikuntza Minorreren baitan. Beronen xedea Gizarte Zientziak Lehen Hezkuntzan lantzeko dauden proposamen berritzaileak eta baliabide didaktikoak ezagutaraztea da, horien oinarri teorikoak azalduz eta aplikazio praktikoak ikasgelan bertan garatuz. Irakasgai honetan izena ematen duten ikasleek, beraz, Gizarte Zientziak talde-lanaren bidez eta modu aplikatuan nola landu daitezkeen ikasiko dute, horretarako dauden metodologia desberdinak ezagutuko dituzte, eta esperientzia eta adibide konkretuak lantzeko aukera izango dute.



Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Irakasgai honen bidez, ikasleak honako gaitasunak eskuratu edo garatuko ditu:



1. Gizarte Zientzien oinarrizko printzipioak ulertzea.

2. Gizarte Zientzien arloko eskola-curriculuma ezagutzea.

3. Ikasketa historikoa eta geografikoa integratzen ikastea, ikuspegi hezitzaile eta kultural batetik.

4. Hezkuntza demokratikoa sustatzea eta pentsamentu sozial kritikoa praktikan jartzea, erakunde publiko eta pribatuen garrantzia baloratuz herrien elkarbizitza baketsurako.

5. Gertaera erlijiosoa ezagutzea historian zehar eta kulturarekin loturan.

6. Curriculumeko edukiak garatzea eta ebaluatzea baliabide didaktiko egokien bidez, eta dagozkion gaitasunak sustatzea ikasleengan.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Lehen hurbilpena gaiari

1.1. Gizarte Zientzien esperientziak ikasgelan

1.2. Berrikuntza zer den eta zer ez

1.3. LHko curriculum ofiziala eta oinarrizko kontzeptu batzuk

1.4. Espazioa eta denbora haurrarengan



2. Ingurunea ezagutzeko metodologia berritzaileak eta baliabide didaktikoak

2.1. Testuliburuak

2.2. Proiektuak eta unitate didaktikoak

2.3. Jarduera eta baliabide konkretuak (maketak, objektuak...)

2.4. Baliabide bibliografikoak

2.5. Baliabide digitalak

2.6. Ingurune hurbila eta ondarea baliabide gisa

2.7. Bestelako metodologia eta baliabide erabilgarri batzuk

MethodologyToggle Navigation

Irakaskuntza-metodologia eta eredu desberdinak tartekatuko dira: irakasleak emandako klase magistralak, gelako praktikak, mintegiak, etab. Norbanako lanak zein talde lanak burutuko dira, bai idatziak eta bai ahoz aurkeztekoak ere.*



*COVID-19aren eraginez dozentzia presentziala on line-ra aldatuko balitz, aipatutako metodologia egokituko litzateke.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Individual works (%): 30
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 60
    • Parte-hartze aktiboa klasean (%): 10

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

A. EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA



1. Banakako lanek: azken notaren %30 balioko dute.*

2. Talde lanek: azken notaren %60 balioko dute.*

3. Klaseko parte-hartze aktiboak: azken notaren %10 balioko du.*



Atal bakoitza gainditzeko ezinbestekoa da euskara zuzentasunez erabiltzea bai ahoz eta bai idatziz, eta hizkuntzaren arau ortografiko eta gramatikalak jarraitzea (Lehen Hezkuntzako Graduan eskuratu beharreko gaitasunen artean zehaztuta dago, besteak beste, "euskara menderatzea" eta "ekoizpen eta ulermen zuzena eta egokia frogatzea").



Deialdiari uko egiteko aukera: Ebaluazio Jarraituaren sistema segitzen duten ikasleek ohiko deialdiari uko egiteko aukera dute. Horretarako idatzi bat aurkeztu behar diote irakasleari gutxienez azterketa epea hasi baino hamar egun lehenago. Kasu horretan "ez aurkeztua" kalifikazioa jasoko dute.



* Ebaluazio honek aldaketak eta egokitzapenak izan ditzake, COVID-19ren eraginaren eta unibertsitatetik nahiz administraziotik hartzen diren neurrien arabera. Edonola ere, egokitzapenek ezarritako ildoekin bat datozen irizpide akademikoak jarriatuko dituzte.



B. AZKEN EBALUAZIOREN SISTEMA



UPV/EHUren baitan ohiko irakaskuntza sistema Ebaluazio Jarraituarena da. Halere ikasle orok du eskubidea Azken Ebaluazio sistema bidez ebaluatua izateko. Azken ebaluazio mota hau nahi duen ikasleak, irakasgaia hasten denetik lehen 9 asteen barruan, idatziz jakinarazi beharko dio irakasleari Azken Ebaluazio sistema segitu nahi duela. Hala jakinarazi ezean Ebaluazio Jarraitua aplikatuko zaio. Azken Ebaluazio Sistema hautatzen duen ikasleak irakaslearekin aurretiaz adostutako bi tutoretza-saiotara aurkeztu beharko du gutxienez, ezinbestekoak izango direnak irakasgaiaren edukiak eta gaitasunak ezagutzeko, eta azken proba egoki prestatzeko. Ebaluazioa azken proba teoriko-praktiko bat izango da, eta kalifikazioaren %100 balioko du. Kasu honetan ere, euskararen erabilera zuzena eta egokia frogatu beharko da.**



Deialdiari uko egiteko aukera: Azken Ebaluazio sistema segitzen duten ikasleen kasuan, azken proba ez burutzea uko gisa hartuko da, eta "ez aurkeztua" kalifikazioa jasoko du.



**COVID-19ak sortutako egoera bereziek horrela eskatzen badute, proba hau bide telematikoen bidez egingo litzateke.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

A. EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA



Ohiko deialdiari uko egin edo suspenditu duten ikasleek ezohiko deialdira aurkezteko aukera dute. Kasu horretan daudenei gorde egingo zaizkie ikasturte berean gainditu dituzten irakasgai honetako nota parteak, eta gainditu gabe dituzten parteei dagozkien lanak aurkeztu beharko dituzte.*



Deialdiari uko egiteko aukera: Ebaluazio Jarraituaren sistema segitzen duten ikasleek ezohiko deialdiari uko egiteko aukera dute. Horretarako idatzi bat aurkeztu behar diote irakasleari gutxienez azterketa epea hasi baino hamar egun lehenago. Kasu horretan "ez aurkeztua" kalifikazioa jasoko dute.



* Ebaluazio honek aldaketak eta egokitzapenak izan ditzake, COVID-19ren eraginaren eta unibertsitatetik nahiz administraziotik hartzen diren neurrien arabera. Edonola ere, egokitzapenek ezarritako ildoekin bat datozen irizpide akademikoak jarriatuko dituzte.



B. AZKEN EBALUAZIOREN SISTEMA



Azken Ebaluazio sistema segitzen duten ikasleen kasuan ezohiko deialdia ohiko deialdia bezala ebaluatuko da: beren ebaluazioa azken proba teoriko-praktiko baten bidez egingo dute kalifikazioaren %100 balioko duena.**



Deialdiari uko egiteko aukera: Azken Ebaluazio sistema segitzen duten ikasleen kasuan, azken proba ez burutzea uko gisa hartuko da, eta "ez aurkeztua" kalifikazioa jasoko du.



**COVID-19ak sortutako egoera bereziek horrela eskatzen badute, proba hau bide telematikoen bidez egingo litzateke.



Compulsory materialsToggle Navigation

Ordenagailua
Curriculum dekretuak
Ingurunearen ezagutza alorreko testu-liburuak
E-Gelan bildutako eta seinalatutako materialak

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Domínguez Garrido, M. C. (2004). Didáctica de las Ciencias Sociales. Madril: Pearson Prentice Hall.

Hernandez Cardona, F.X. (2002). Didáctica de las Ciencias Sociales, geografía e historia. Bartzelona: Graó.

In-depth bibliography

Avila, R., Lopez Atxurra, R. eta Fernández de Larrea, E. (2007). Las competencias profesionales para la enseñanza-aprendizaje de las Ciencias Sociales ante el reto europeo y la globalización. Bilbo: AUPDCCSS.
Bale, J. (1989). Didáctica de la Geografía en la Escuela Primaria. Madril: Morata.
Besalú, X. (2002). Diversidad cultural y educación. Madril: Síntesis Educación.
Capel, H. & Urteaga, L. (1991): Las nuevas geografías. MAdril: Salvat.
Coelho, E. (2006). Enseñar y aprender en escuelas multiculturales: una aproximación integrada. Bartzelona: Universitat de Bartzelona.
Feliu, M., y Hernández Cardona, F.X. (2011). 12 ideas clave. Enseñar y aprender historia. Bartzelona: Grao.
Galindo Morales, R. (2004). Otra enseñanza de las Ciencias Sociales es posible. Alacant: AUPDCCSS.
Hannoun, H. (1977). El niño conquista el medio. Las actividades exploradoras en la escuela primaria. Buenos Aires: Kapelusz.
Merchán, F.J. (2002). "El uso del libro de texto en la clase de historia", Gerónimo de Uztariz, 17/18, 79-106 orr.
Murphy, J. (2011). Más de 100 ideas para enseñar historia. Primaria y secundaria. Bartzelona: Graó.
Pluckrose, H. (1993). Enseñanza y aprendizaje de la Historia. Madril: Morata.
Prats, J. (koord.) (2011a). Geografía e Historia: Complementos de formación disciplinar. Vol I. Bartzelona: Ministerio de Educación & Graó.
------------ (koord.) (2011b). Didáctica de la Geografía y la Historia. Vol II. Bartzelona: Ministerio de Educación & Graó.
------------ (koord.) (2011c). Geografía e Historia: Investigación, innovación y buenas prácticas. Vol III. Bartzelona: Ministerio de Educación & Graó.
Souto, X. M. (1999): Didáctica de la Geografía. Problemas sociales y conocimiento del medio. Ediciones del Serbal.
Trepat, C.A. eta Comes, P. (1998). El tiempo y el espacio en la Didáctica de las Ciencias Sociales. Bartzelona: Graó.
Xamar [Juan Carlos Etxegoien](2001). Orekan. Herri eta hizkuntzen ekologiaz. Iruñea: Pamiela.

Journals

Aula de Innovación Educativa
Enseñanza de las Ciencias Sociales. Revista de Investigación
Iber: Didáctica de las Ciencias Sociales
Jakingarriak
Tantak

Web addresses

www.atlasa.net
www.datutalaia.net
www.didactica-ciencias-sociales.org
www.educ.ar
www.gapminder.org
www.hikhasi.com
www.hiru.com
www.revistainfancia.org
www.ub.es/geocrit

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • DELGADO CENDAGORTAGALARZA, ANDER
  • GILLATE AIERDI, IRATXE
  • KINTANA GOIRIENA, JURGI

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

08:30-10:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2S02G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

31 Seminar-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
7-7

13:00-15:30 (1)

12-12

13:00-15:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)

31 Seminar-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
7-7

13:00-15:30 (1)

12-12

13:00-15:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

10:30-12:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)