XSL Content

History of Education26271

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree in Pedagogy
Academic course
2023/24
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
26271

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups2436

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation



Hezkuntza prozesuen historia aztertzea da irakasgai honen helburu nagusia, hain zuzen ere Europa eta Espainiaren testuinguruan kokatuta. "Hezkuntzaren testuingurak" izeneko moduloko irakaskasgai honek, hezkuntzaren testuinguru historikoa aintzat hartzeko oinarrizko ezagupenak eskaintzen ditu eta, alde horretaik, hezkuntza lanbidei begira, egungo hezkuntza-errealitatea aztertu eta ulertzeko bideak eman.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Estudiar la historia los procesos educativos sobre todo en los ámbitos de la infancia, la alfabetización, en el contexto europeo y español. Sus contenidos están relacionados con las competencias de los contextos educativos, contribuyendo a la coherencia del módulo y asentando otros conocimientos de la titulación.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

INTRODUCCIÓN AL ESTUDIO DE LA HISTORIA DE LA EDUCACIÓN El estudio de la Historia: definiciones, corrientes historiográficas. La Historia de la Educación como disciplina académica. Investigación en Historia de la Educación: métodos, técnicas, proceso.

EDUCACIÓN Y CULTURA EN LA ANTIGÜEDAD y LA EDAD MEDIA. La educación en el mundo clásico: Grecia y Roma. Instituciones educativas y la formación del ciudadano. La paideia griega y la Humanitas romana. La educación cristiana. La educación medieval, las escuelas monacales y las instituciones educativas, la universidad.

LA EDUCACIÓN EN LA EDAD MODERNA Renacimiento El discurso pedagógico del Humanismo. Reforma y Contrarreforma. Las órdenes religiosas y la educación: la pedagogía jesuítica, la escuela popular. Características del pensamiento ilustrado

LA INFANCIA EN LA EDAD CONTEMPORÁNEA La familia, la infancia y los procesos de socialización. Evolución de los modelos familiares. El trabajo y la mortalidad infantiles. La política protectora de la infancia. La infancia peligrosa y la infancia en peligro. Infancia abandona e infancia delincuente. Los Derechos de la Infancia.

LOS PROCESOS DE ALFABETIZACIÓN EN LA EDAD CONTEMPORÁNEA Modelos, procesos y usos de alfabetización en Occidente. Evolución del proceso de alfabetización: el caso español. De la alfabetización a la educación de adultos. Estado mundial de la alfabetización.

SISTEMAS EDUCATIVOS: EVOLUCIÓN E INSTITUCIONES La formación y evolución de los sistemas educativos europeos. Política y educación en España: Constitucionalismo y educación. la educación en la II República y la educación en el franquismo: del nacional catolicismo a la tecnocracia educativa. Las instituciones educativas: características y evolución: Organización y administración educativas. La Inspección. La formación del magisterio. Evolución del curriculum

MethodologyToggle Navigation

Ikasgaiaren metodologia bat dator ikastaldian zehar garatu nahi diren gaitasunekin eta helburu horrekin ikaste-modalitate ezberdinak uztartuko dira. Kredituaren balioa kontutan izanik Hezkuntzaren Historiari dagokion lan zama 150 ordutakoa da; ikasgelako eskola-orduak, berriz, 60 dira, horietatik magistralak 36 direlarik. Hala, eskola ordutan (60) zein eskolaz kanpo (90) burutu beharreko lana aintzat hartuz, irakaslearen azalpenek, Moduloko Disziplinarteko Lana (DILAN),antolatuko diren praktikak eta egin beharreko lan monografikoak osatzen dute ikasgaiaren ardatza.



Alde batetik, ikasle bakoitzak txosten bat aurkeztu beharko du non bilduko diren gai bakoitzari buruzko sintesia (2-3 orrialde) eta hausnarketa (1-2 orrialde), taldeek aurkeztu beharreko gaiak barne. Lana maiatzaren 29an jasoko da.



Bestalde, talde bakoitzak (3-4 kide) egindako praktika eta antolatuko diren mintegien inguruko txosten bat aurkeztuko du (2-3 orrialde praktika/mintegi bakoitzeko). Denborarekin zehaztuko diren irakurgaietan, bideoetan, etab., oinarrituriko praktika zein mintegi hauei begira irakasleak aldez aurretik zehaztuko dituen galderei erantzun beharko diote ikasleek taldean burutuko duen lanaren bidez. Horretarako, dagokionean, ikasleak irakurgaiak aurretik landuta izatea ezinbesteko baldintza da. Txostena maiatzaren 29an jasoko da.







Azkenik, talde bakoitzak programaren gai baten inguruan lan monografikoa egin beharko du (20-25 orrialde) eta dagokion egunean gelan aurkeztu (30´-45´).Monografikoa burutzeko hainbat lan saio antolatuko dira eta ikasleei helaraziko zaien egutegi zehatz baten barruan kokatuko dira. Bertan talde bakoitzari dagozkion egunak zein orduak finkatuko dira, taldeek lan saio guztietan dagokiena idatzirik aurkeztu behar izango dutelarik (lanaren inguruan jardun zein lanarekin aurrera egin ahal izateko ezinbesteko baldintza). Lan hau azterketa egunean jasoko du irakasleak.







Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 30
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 55
    • DILAN (%): 15

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikasle arrunta

Notaren balioa (%) Oharrak

DILAN 15 Nahitaez egin beharrekoa

Praktikak 30 Ezinbestean gainditu beharrekoa

Lan monografikoa 25 Gainditu beharrekoa nahitaez

Azterketa (test motakoa) 30 Derrigorrez gainditu beharrekoa



Egoera berezietan dauden ikasleak (Kudeaketa Araudia 43-c artikulua)

Bukaera proba Notaren balioa Oharrak

DILAN (Hezkuntzaren Historiari

dagokion zatia) %15 Nahitaez egin beharrekoa

Hiru hiru liburu hauen* inguruan

lan bat (10-15 orrialde liburu

bakoitzeko) aurkeztu behar

izango dute azterketa egunean: %35 Gainditu beharrekoa nahitaez



Azterketa idatzia (galdera irekiak -4-) %50 Ezinbestean gainditu beharrekoa



(*)Liburuak:

PONCE, A. (1989): Educación y lucha de clases. Madrid, Akal

NAVA, M. T.(1992): La educación en la Europa moderna. Madrid, Sintesis.

VIÑAO, A. (2004): La escuela para todos. Escolarización y modernización en la España del siglo XX, Madrid, Marcial Pons.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikasturteko ezohiko deailadian ikasleak ohiko deialdian gainditu gabeko lan, azterketa, ..., aurkeztu behar izango du. Hala gertatuko ez balitz, hurrengo ikasturtean ikasgaia osorik egin beharko luke.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

BOWEN, J. (1979): Historia de la educación occidental. Barcelona, Herder.

DELGADO, B. (1992-94): Historia de la educación en España y América. Madrid, Morata (3 vol.)

DURKHEIM, E. (1982): Historia de la Educación y de las doctrinas pedagógicas (la evolución pedagógica en Francia). Madrid, La Piqueta.

ESTEBAN, L. y LOPEZ MARIN, R. (1994): Historia de la enseñanza y de la escuela. Valencia, Tirant lo Blanch.

LOZANO, C. (1982): Antología de textos pedagógicos. Barcelona, Promociones y Publicaciones Universitarias.

PONCE, A. (1989): Educación y lucha de clases. Madrid, Akal

PUELLES, M. de (1982): Educación e ideología en la España contemporánea. Barcelona, Labor.

In-depth bibliography

BORRAS LLOP, J.M. (1996): Historia de la infancia en la España contemporánea 1834-1936. Madrid, Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales.
DeMAUSE, Ll. (1982): Historia de la infancia. Madrid, Alianza.
DAVILA, P.(1994): La honrada mediania. Genesis y formación del magisterio español. Barcelona, PPU.
ESCOLANO, A. (Dir.) (1992): Leer y escribir en España. Doscientos años de alfabetización. Madrid, Fundación Germán Sánchez Ruipérez.
ESCOLANO, A. (2002): La educación en la España contemporánea. Políticas educativas, escolarización y culturas pedagógicas. Madrid, Biblioteca Nueva.
M.E.C.(1990-93): Historia de la Educación en España. Madrid, Ministerio de Educación y Ciencia. (Tomos III, IV y V).
NAVA, M. T.(1992): La educación en la Europa moderna. Madrid, Sintesis.
PUELLES, M. de (1982): Educación e ideología en la España contemporánea. Barcelona, Labor.
TIANA, A., OSSENBACH, G. y SANZ, F. (2002): Historia de la Educación (Edad Contemporánea). Madrid, UNED.
VIÑAO, A. (2004): La escuela para todos. Escolarización y modernización en la España del siglo XX, Madrid, Marcial Pons.
ZABALETA, I. (2000): Nazioa eta hezkuntza-sistema espainiarraren sorrera. Bilbo, UEU.

Journals

Historia de la Educación. Revista interuniversitaria
History of Education
Paedagogia Historica
Sarmiento. Anuario galego de Historia da Educación.
Educació i Historia.
Tantak.Euskal herriko Unibertsitateko Hezkuntza Aldizkaria.

Web addresses

http://www.sc.ehu.es/sfwsedhe/

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • ALTUNA URDIN, JON
  • IMAZ BENGOECHEA, JOSE IGNACIO
  • MADINABEITIA EZKURRA, ALBA

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-3

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0.6-2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
  • 0.6-2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (2)
  • 0.6-2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (3)

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
4-15

11:00-13:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0.6-2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
  • 2.1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (2)
  • 2.1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (3)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
4-15

09:00-11:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)

32 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-3

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
  • 2.2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (2)
  • 2.2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (3)

32 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
4-15

11:00-13:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)