XSL Content

Theory of Contemporary Politics II 28328

Centre
Faculty of Social and Communication Sciences
Degree
Double Bachelor's degree in Political Science & Public-Sector Management and Sociology
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Spanish
Code
28328

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4669
Applied classroom-based groups1421

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Teoria politiko garaikidea II irakasgaia zutabe garrantzitsua da Zientzia Politikoaren diziplinari euskarri ematen dioten kontzeptuak eta oinarrizko ideiak eskuratzeko prozesuan. Irakasgai honek lotura zuzena du zientzia politikoko oinarrizko kontzeptuen irakasgaiekin (1. maila/lehen lauhilekoa), analisi politikoaren oinarriekin (1. maila/bigarren lauhilekoa), pentsamendu politikoaren historiarekin (2. maila/lehen lauhilekoa) eta teoria politikoarekin (2. maila/bigarren lauhilekoa). Zehazki, irakasgai honek aurreko irakasgai horien edukiak XX. eta XXI. mendeetan garatu diren teoria politikoen testuinguru espezifikoan sakontzeko balio du.





Irakasgaia POLITIKA kontzeptuarekin hasten da. Zer da politika eta zer erlazio du Gobernu kontzeptuarekin. Zer da gobernatzea? Horretarako errepaso historikoa egingo dugu, eta “gobernatzea” zer den ikusiko dugu, XV mendetik egungo kapitalismo patriarkalera ailegatu arte. Populazioaren gobernua; Ekonomia politikoaren jaiotza. Kapitalismoaren sorrera; ekonomia klasikoa eta sozialismo utopikoa ikusiko ditugu lehen gai honetan.

Sarrera eta gero teoria politiko bat zer den ikasiko dugu. Batetik kosmobisio modernoaren azterketa egingo dugu, bestetik, kosmobisioak, marko filosofikoak, teoria politikoak eta ideologiak nola ezberdindu ikusiko dugu. MARKO FILOSOFIKOAn liberalismoa ikusiko dugu, agentzia versus egitura dikotomian zentratuz, gero estrukturalismoa eta postestrukturalismoaren arteko ezberdintasunak ikusi ahal izateko. Horretarako, zientziaren filosofiaren oinarriak ikusiko ditugu, teoria politikoek mundua ulertzeko erabiltzen dituzten metodoen artean nagusia izanik metodo zientifikoa.

Ondoren Teoria Politiko Nagusiak ikusiko ditugu: Teoria liberalak, horrela graduan eman dituzuen teoria politikoen errepaso azkarra egingo dugu. Honek ahalbidetuko digu Teoria Politiko Marxisten sarrera egitea eta Materialismoa versus Idealismoa jorratzeko oinarriak emango dizkigu: merkantzia, produkzio erlazioak eta esplotazioa ikusteaz gain, dialektika, alienazioa eta materialismoaren hiru legeak ikusiko ditugu, neomaterialismoa aztertu ahal izateko gero.

Hurrengoa Teoria Feminista izango da. Egungo patriarkatu neoliberal eta koloniala aztertuko dugu teoria feminista ezberdinen bidez. Korronte feminista desberdinak ere ikusiko ditugu eta aurreko gaiekin lotuko dugu edukia, egungo eztabaidak ulertu ahal izateko, hala nola, kulturala versus materiala, faxismoaren gorakada, ideologia supremazistak eskuin eta ezkerrean, eta horrek oinarria emango digu feminismo materialista, dekoloniala, inbrikazioa eta intersekzionalitatea egungo borroka anti-patriarkal eta anti-kapitalistekin lotzeko, eta kosmobisio berri baten printzipio teorio-filosofikoak ikusteko.



Azkenik, kapitalismo digitala aztertuko dugu, gizarte biopolitikoa, diziplinazko gizartea, segurtasun- eta kontrol-gizartea landuz, panoptismo digitalarekiko eta egungo bioteknologiarekiko harremanean sakonduz (espazioaren, gizakiaren eta bizitzaren ekoizpena) ulertzeko



Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Kontzeptu, teoria eta ikuspegi metodologikoen esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea, ingurune politikoko fenomenoak behatzeko (zeharkakoa).







A2. Arazo politikoei eta gizartearen beharrei buruzko informazioa modu sintetikoan aztertzea, jarrera kritikoa garatuz eta zeregin profesionalean zorroztasun intelektuala eta morala erabiliz (zeharkakoa).







A3. Administrazio publikoen egitura, antolaketa eta funtzionamendua ulertzea, maila guztietan, administrazio-plangintzako eta -kudeaketako prozesuak ezartzeko (Genérica).







A4. Erakunde eta sistema politikoen egitura eta funtzionamendua ikuspegi konparatu batetik ulertzea, haien osagaiak eta jarduteko lege-esparrua identifikatzeko, haien arteko erlazioa interpretatzeko, funtzionamenduari buruzko ondorioak ateratzeko eta alternatibak proposatzeko (Genérica).







A5. Nazioarteko politika ulertzea, eragileak, erakunde-, antolamendu- eta politika-egitura eta beste eremu batzuekiko elkarrekintza identifikatuz, erregionalizazio- eta eskualde-integrazioko prozesuak munduan aztertzeko eta erabakiak hartzeko agertoki berriak identifikatzeko (Genérica).







A6. Gobernantzari eta helburu publikoak eta erabaki politikoak hartzeko prozesuei buruzko ikuspegiak ezagutzea, politika publikoak planifikatu, ezarri, ebaluatu eta aztertzeko (Genérica).







A7. Hauteskunde prozesuak ezagutzea, lehentasun politikoak eratu eta adieraztetik sistema demokratikoen logika adierazgarriraino, komunikazio politikoko kanpainak diseinatzeko, hauteskunde osteko eszenatokiak definitzeko eta emaitzak interpretatzeko (Genérica).







A8. Adierazleak egitea, datu kuantitatiboekin eta kualitatiboekin jardunez, fenomeno politikoen eta erakundeen eta administrazioaren funtzionamenduaren (Zeharkakoa) hainbat dimentsio identifikatu, aztertu eta ebaluatzeko.







A9. Testuinguru jakin batean eragile politikoak, haien gaitasunak eta portaera identifikatzea, sistema politikoan dituzten ondorioak aztertzeko eta agertokiak aurreikusteko (Genérica).











B) ikaskuntzaren emaitzak (gaitasun espezifikoak)







B1. XX. mendeko eta XXI. mendeko Zientzia Politikoaren eztabaida arauemailean egile nagusiak zein diren eta horiek zer ekarpen egiten duten ikustea. Diziplinaren garapen teorikoaren garai nagusiak markatu dituzten egile handien lana ezagutzea.







B2. Diziplinaren gaur egungo korronte teorikoak, haien arteko harremana, argudioak, ekarpenak, jorratu dituzten gaiak eta politika modernoaren ikuspegian duten eragina ulertzea.











A) Gaitasun orokorrak







A1. Kontzeptu, teoria eta ikuspegi metodologikoen esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea, ingurune politikoko fenomenoak behatzeko (zeharkakoa).







A2. Arazo politikoei eta gizartearen beharrei buruzko informazioa modu sintetikoan aztertzea, jarrera kritikoa garatuz eta zeregin profesionalean zorroztasun intelektuala eta morala erabiliz (zeharkakoa).







A3. Administrazio publikoen egitura, antolaketa eta funtzionamendua ulertzea, maila guztietan, administrazio-plangintzako eta -kudeaketako prozesuak ezartzeko (Genérica).







A4. Erakunde eta sistema politikoen egitura eta funtzionamendua ikuspegi konparatu batetik ulertzea, haien osagaiak eta jarduteko lege-esparrua identifikatzeko, haien arteko erlazioa interpretatzeko, funtzionamenduari buruzko ondorioak ateratzeko eta alternatibak proposatzeko (Genérica).







A5. Nazioarteko politika ulertzea, eragileak, erakunde-, antolamendu- eta politika-egitura eta beste eremu batzuekiko elkarrekintza identifikatuz, erregionalizazio- eta eskualde-integrazioko prozesuak munduan aztertzeko eta erabakiak hartzeko agertoki berriak identifikatzeko (Genérica).







A6. Gobernantzari eta helburu publikoak eta erabaki politikoak hartzeko prozesuei buruzko ikuspegiak ezagutzea, politika publikoak planifikatu, ezarri, ebaluatu eta aztertzeko (Genérica).







A7. Hauteskunde prozesuak ezagutzea, lehentasun politikoak eratu eta adieraztetik sistema demokratikoen logika adierazgarriraino, komunikazio politikoko kanpainak diseinatzeko, hauteskunde osteko eszenatokiak definitzeko eta emaitzak interpretatzeko (Genérica).







A8. Adierazleak egitea, datu kuantitatiboekin eta kualitatiboekin jardunez, fenomeno politikoen eta erakundeen eta administrazioaren funtzionamenduaren (Zeharkakoa) hainbat dimentsio identifikatu, aztertu eta ebaluatzeko.







A9. Testuinguru jakin batean eragile politikoak, haien gaitasunak eta portaera identifikatzea, sistema politikoan dituzten ondorioak aztertzeko eta agertokiak aurreikusteko (Genérica).







B) Ikaskuntzaren emaitzak (gaitasun espezifikoak)







B1. XX. mendeko eta XXI. mendeko Zientzia Politikoaren eztabaida arauemailean egile nagusiak zein diren eta horiek zer ekarpen egiten duten ikustea. Diziplinaren garapen teorikoaren garai nagusiak markatu dituzten egile handien lana ezagutzea.





B2. Diziplinaren gaur egungo korronte teorikoak, haien arteko harremana, argudioak, ekarpenak, jorratu dituzten gaiak eta politika modernoaren ikuspegian duten eragina ulertzea.



Theoretical and practical contentToggle Navigation

- Pentsamendu liberalaren sorrera: modernitate kapitalistaren oinarriak

- Ekonomia politikoaren sorrera eta Estatu Moderno Liberala: Adam Smith, Ricardo, Fisiokratak, Sozialismo Utopikoa eta sozialismo zientifikoa

- Pentsamendu kristau, liberal eta heterosexualean oinarritutako sistema politikoen kritika.

- Kosmobisioen, marko filosofikoen, teoria politikoen eta ideologien arteko desberdintasuna

- Teoria Politiko sexista, arrazista eta supremazistak identifikatzen ikasi



- Teoria Politiko Marxistak: Kapitalaren oinarriak, merkantziak, esplotazioa, gainbalioa, dialektika, alienazioa

- Materialismo dialektikoa eta materialismo historikoa

- Materialismo feminista eta neomaterialismoa (zientzian eta filosofian): egungo bioteknologiarekiko harremana (espazioaren, gizakiaren eta bizitzaren ekoizpena)

- Kapitalismo digitala: panoptiko modernoaren (diziplina, biopolitika eta kontrol gizarteak) eta digitalaren alderaketa – plataforma digitalak

MethodologyToggle Navigation

Irakasgaiaren dinamikak prestakuntza-jarduerak eta irakasteko eta ikasteko metodologia uztartzen ditu, Europako ECTS kredituaren eta GHEEren jarraibideen arabera: klase magistralak eta gelako praktikak.



Ebaluaketa jarraitua



Testuen irakurketa



Banakako iruzkin kritikoak testuen alderaketan oinarrituak



Amaiera lana







Ikastaroaren gai-zerrendan saio teorikoak eta eztabaida-saio praktikoak sartzen dira. Saio horiek ikasleek prestatu eta pentsatu beharko dituzte, egin aurretik. Eskoletara joatea ez da derrigorrezkoa, baina ikastaroaren dinamika, funtsean, gelan parte hartzeko pentsatuta dago. Ikastaroak azalpen-eskolak eta klase praktikoak konbinatuko ditu, eta horiek ebaluazioko atalean azaltzen den bezala ebaluatuko dira, bai ohiko deialdikoak, bai ohiz kanpokoak.



Prestakuntza-jarduerek (irakaskuntza-modalitateak) eta ikastaroaren metodologiak aurrez aurreko lanean (ikasgeletan) emandako ordu-kopurua eta ikasleak behar duen lan autonomoko denbora konbinatzen dituzte. Denbora hori praktikak egiteko eta irakasgaiaren amaierako ebaluazioa prestatzeko zenbatzen da.



Irakasgaiaren lan-kargaren banaketa honako hau da: 60 orduko lan presentziala (astean 4 eskola-ordu, teorikoak zein praktikoak), eta horiei 90 orduko lan autonomoa gehitu behar zaie (materialen irakurketak, lanen eta tailer praktikoen prestaketa, ebaluazio-txostenak).



Eskola magistralak ikastaroaren % 80 dira (46/60), eta ikasgelako praktikak, ikastaroaren % 20 (14/60), araudiak ezartzen duen bezala. Adierazi behar da klase magistralek nolabaiteko dinamismoa ekarriko dutela, ikaslearen parte-hartzearekin, gelako praktikak bizkorrak eta biziak izan daitezen eta ahalik eta aprobetxamendu handiena izan dezaten.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 40
    • Individual works (%): 60

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluaketa jarraia izango da.



Talde lanak eta banakako lanak dira eginkizun nagusiak. Ikerketa erako irakaskuntza egingo da, ikasleek haien kabuz ikertuko dute, programako bi gai hartuko dituzte, nahi dituztenak, eta sakondu.







Ebaluaketa jarraia egin ezin dutenek, amaiera lanak egingo dituzte, printzipioz, emailez entregatzeko, ezin bada esamin presentziala ziurtatu. Presentzialki egin badaiteke, esamina egingo dute

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ohikoaren berdina

Compulsory materialsToggle Navigation

Lenin, V.I. Imperialismo, fase superior del capitalismo
Harvey, D. El nuevo imperialismo, acumulación por desposesión
Wittig. M (2018) Pentsamendu heterozuzena (Lisipe)

Mies, M. (2018) Kapitalaren metaketa eta patriarkatua (Traficantes de sueños)

Foucault. M. (2017)– La Verdad y las Formas jurídicas (Gedisa)
Zuboff. S. (2019) Capitalismo de vigilancia

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography



Polanyi. La gran transformación.

Haraway, D. (2019) Seguir con el problema (Consonni)



Engels, F. Dialéctica de la Naturaleza



Fraser, N. y Butler, J. Reconocimiento o redistribución (Traficantes de sueño, New Left Review, 2000)

Pateman, C. Kontratu sexuala (Euskaraz - Lisipe)

In-depth bibliography

Hobswan. Historia del siglo XX

Foucault, M. Nacimiento de la biopolitica/ Vigilar y Castigar

Haraway, Donna (1991) "A Cyborg Manifesto: Science, Technology, and Socialist-Feminism in the Late Twentieth Century". Simians, Cyborgs and Women: The Reinvention of Nature. Routledge

Bourdieu, P. Zentzuaren praktika/Kapitalen teoria

Walby, Syilvia. Theorizing Patriarchy. Cambridge, MA: Basel Blackwell, 1998
Karl Marx. Das Kapital (1. ALEA) / ManifiestU komunista

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • BARCENA HYNOJAL, IÑAKI BIZENTE
  • GOIKOETXEA MENTXAKA, JULE
  • ZUBIAGA GARATE, MARIO

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

09:00-13:00 (1)

17-30

09:00-12:00 (2)

Teaching staff

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

12:00-13:00 (1)

Teaching staff