PROYECTOS-CONTRATOS-2020

Projects and Contracts

2020

  1. Research Project, University of the Basque Country (UPV / EHU) (PES16 / 17), “Intangibles, innovación conocimiento, responsabilidad social y comunicación empresarial” – (“Intangibles, knowledge innovation, social responsibility and business communication”)- INCORESCO, (€32,200.29), May 20, 2016 - 20 May 2020. PI: Arturo Rodríguez, RES: Vanesa Apaolaza Ibáñez, Gerardo Arregui Ayastuy, Jon Barrutia Guenaga, Patrick Hartmann, María Belén Vallejo Alonso.
  2. Call for the Granting of Aid to Research Groups at the University of the Basque Country / Euskal Herriko Unibertsitatea (2017), approved by the Governing Council on June 15, 2017 (Resolution of January 2, 2018). (GIU17 / 012) (€13,850). PI: Mikel Olazaran. RES: Eneka Albizu, Cristina Lavía, Beatriz Otero, Oihana Valmaseda.
  3. Contribución de la Formación Profesional a los procesos de innovación empresarial (“Contribution of Vocational Training to business innovation processes”).Call for Strategic Projects at the UPV / EHU, 2017-2020. (PES17 / 04) (€4,443.23) PI: Eneka Albizu, Mikel Olazaran, Cristina Lavía, Beatriz Otero, Oihana Valmaseda.
  4. Research project. Call for Basic and / or Applied Research Projects, Education Department of the Basque Government. Order: November 28, 2017. (Resolution: September 5, 2018). 2018-2020. Ref. PIBA 2018-60.“Educación, empresa, innovación: Implantación de la Formación Profesional Dual en la Comunidad Autónoma del País Vasco” (“Education, business, innovation: Implementation of Dual Vocational Training in the Autonomous Community of the Basque Country”) (€5,449). PI: Mikel Olazaran Rodríguez. RES: Eneka Albizu, Cristina Lavía, Beatriz Otero, Oihana Valmaseda.
  5. Research Project.Ministry of Economy and Competitiveness (MINECO DER2017-83488-C4-4-R) Los derechos fundamentales ante el cambio del empleo público en la era digital. (“Basic rights in the face of changes in public employment in the digital age”). (€14,000) 2018-2020. PI: Edurne Terradillos. RES. Arrue, M.; Landa, J.P.; Landeta, J.; Lertxundi, A.; Martínez de Viérgol, A.; Unceta, A.
  6. Research project. European Commission. Programme: H2020-MSCA-EF. The role of European National Health Services in the Making of Sustainable Food Systems. €241,398.72). From 05/06/2019 to 05/05/2022. PI: Mirene Begiristain and Jon Landeta and 3 others.
  7. Contract Análisis del perfil de innovación de las empresas vascas (“Analysis of the innovation profile of Basque companies (2))”. 2020 Edition. Innobasque - Basque Innovation Agency. Euskoiker File No. TR41488 (€2,500). From 10-18-2020 to 03 January 2021. RES: Jon Charterina.
  8. Contract Análisis del perfil de innovación de las empresas vascas (“Analysis of the innovation profile of Basque companies”). Innobasque - Basque Innovation Agency. Euskoiker File No. TR41329 (€2,400). From 10-13-2019 to 12-18-2019. Contract signed on October 13, 2020. RES: Jon Charterina.
  9.  Contract Análisis del perfil de innovación de las empresas vascas (“Analysis of the innovation profile of Basque companies (2))”. Innobasque - Basque Innovation Agency. Euskoiker File No. TR41372 (€3,500). From 01-13-2020 to 03 June 2020. Contract signed in December 2019. RES: Jon Charterina.
  10. Coopetición e innovación(“Coopetition and innovation”) contract. BEAZ (€300). 01-15-2020 to 02-20-2020. RES: Jon Charterina, Imanol Basterretxea and Jon Landeta.
  11. Research Project. Call for University-Company-Society. Resolution of 10/24/2019. Análisis de los condicionantes al acceso a la financiación bancaria de las PYME de la Comunidad Autónoma del País Vasco (“Analysis of the conditions of access to bank financing for SMEs in the Basque Country” (BAC)") (€7,200). September 2020. PI: Alaitz Mendizabal, RES: Ana Blanco, Aitziber Olasolo and Marian Zubia.
  12. Research Project. Call for Research Projects UPV / EHU-Fundación Vital (2020). Resolution of 06/29/2020. Variables determinantes del éxito en los programas de mentoring: análisis de efectos mediadores y moderadores, (“Variables determining success in mentoring programmes: analysis of mediating and moderating effects”) (€4,000). PI: Pilar Fernández, RES: Jon Landeta, Eneka Albizu and Miguel Ángel Peña. 07/29/2020 to 06/28/2021.
  13. Contract with FESIDE to carry out the work of Asesoría y edición de la revista académica Cuadernos de Gestión. Transferencia y difusión de conocimiento (Consulting and editing of the academic journal Cuadernos de Gestión. Knowledge transfer and dissemination) (2,366.44 euros). PI: Belén Vallejo. RES: Gerardo Arregui, Imanol Basterretxea and Azucena Vicente. 01 January 2020 to 10-05-12-2020.
  14. Contract with FESIDE to carry out the tasks of Asesoría y edición de la revista académica Cuadernos de Gestión. Transferencia y difusión de conocimiento (Consulting and editing of the academic journal Management Letters. Knowledge transfer and dissemination). (4,245.12 euros). PI: Pilar Fernández. RES: Jon Charterina and Cristina María López Caro. April 2020 to December 2020.
  15. Contract Tendencias en retail. Diagnóstico de la situación del comercio minorista en Bizkaia e instrumentos de apoyo existentes para impulsar su competitividad (Trends in retail. (“Diagnosis of the situation of the retail trade in Bizkaia and existing support instruments for boosting its competitiveness”) (€10,672.94). PI: Pilar Zorrilla. RES: Gloria Aparicio.
  16. Contract with Euskoiker, “Global Entrepreneurship Monitor September 2020 (EXP.TR41373)” (9,000 euros). 1-4-2019 to 30-October 2020. PI: María Saiz. RES: Jon Hoyos.
  17. Contract with Euskoiker, “GEM Bizkaia September 2020” (EXP.TR41548) (€5,250). PI: María Saiz. RES: Jon Hoyos.
  18. Contract with Euskoiker, “GEM Bizkaia 2020-2021” (EXP.TR41554) (€10,500). 1-6-2020 to 31-12-2021. PI: María Saiz. RES: Jon Hoyos, Jose Luís González Pernía, Iñaki Peña Legazkue.
  19. Contract with MEDICUS MUNDI ALAVA: Investigación sobre la realidad del Comercio Justo en Euskadi (“Research into the current situation of Fair Trade in the Basque Country”). (€12,393 not including VAT). 07 September 2020 to 28 June 2021. PI: Pilar Fernández. RES: Belén Bande and Sandra Castro.
  20. Contract with ALOKABIDE: Desarrollo e implementación de una metodología de trabajo para el diagnóstico del perfil social de las comunidades de arrendatarios de Alokabide (“Development and implementation of a work methodology for diagnosing the social profile of Alokabide tenant communities”) (€14,411.76 + VAT). December 2019- March 2020. PI: María Azucena Vicente-Molina. RES: Jose Domingo García Merino; Ana Blanco Mendialdua.
  21. Contract. Visión estratégica del juego en Euskadi (“Strategic vision of gambling in Euskadi”) with the AGUIMAR Asociación Guipuzcoana de Empresas de Máquinas recreativas [Association of Recreational Machines Companies of Gipuzkoa], (File no. PT10631) (€31,529.40). 02 February 2020 to 01-07-2020. PI: Macarena Larrauri. RES: Julián Pando and José Ignacio Llaguno.
  22. Contract. Formación Innobasque sobre innovación en mercado (“Innobasque Training on innovation in the market”) with Innobasque-Basque Innovation Agency. (€1,882.35). 11-23-2020 to 12-23-2020. RES: Maria Soledad Aguirre
  23. Project. 2020 Call for Collaborative Projects "Enpresa Institutua: a collaborative project to improve research and transfer of knowledge" (€23,760). 01 January 2021 to 12-31-2022. PI: Aitziber Lertxundi and Covadonga Aldamiz-echevarría. RES: 23 members of the Enpresa Institutua.
  24. Contract. Asesoría técnica en labores fundacionales de Fundación Emilio Soldevilla para la Investigación y el Desarrollo en Economía FESIDE (“Technical assistance for FESIDE [“Emilio Soldevilla Foundation for Research and Development in Economics”] with FESIDE. (€8,264.47). RES: José Domingo García Merino.
  25. US20 / 11: Normalización de la Contabilidad Social orientada a las decisiones públicas para la Sostenibilidad (“Standardisation of Social Accounting oriented towards public decisions for Sustainability”) (€45,000) financed by GEAccounting, Lantegi batuak and the UPV / EHU. PI: San-Jose, L. Researchers: Urionabarrenetxea S.; Ruiz-Roqueñi, M .; Beraza, A., Lazkano, L .; Barrutia, J. and two others. Dates: 11/1/2020 to 10/30/2022.
  26. Research project. Call for Research Projects under the National R&D&i Plan. CSO2017-88354-R. La Calidad Institucional del Sistema de Innovación: valores, gobernanza y contribuciones al desarrollo de las instituciones de I+D y Educación Superior en España (“The Institutional Quality of the Innovation System: values, governance and contributions to the development of R&D and higher education institutions in Spain”) (€48,000). PI: Manuel Fernández Esquinas (IESA- CSIC) and Manuel Pérez Yruela (IESA-CSIC). RES: Oihana Valmaseda.
  27. Social capital: recurso para la generación de valor en la empresa familiar (“Social capital: a resource for generating value in family businesses”). Funding Entity: MCIU [“Ministry of Science, Innovation and Universities”] (RTI2018-097579-B-I00). Participating Entities: Departments of Financial Economics I, Financial Economics II of the UPV / EHU. Duration, from: 01-01-2019 to: 01 January 2021. (€39,600). Researcher responsible: Maseda, Amaia (other team members: Aparicio, G. and Iturralde. T.)
  28. Contract with Euskoiker, “GEM Bizkaia September 2020” (EXP.TR41569). (€15,000). 04 January 2020 to 12-28-2020. PI: María Saiz.