Contenido de XSL

La Interculturalidad en el Ámbito Escolar

Centro
Facultad de Educación y Deporte
Titulación
Grado en Educación Primaria (Trilingüe)
Curso académico
2019/20
Curso
4
Nº Créditos
4.5
Idiomas
Euskera

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral3045
P. de Aula1522.5

Guía docenteAlternar navegación

ObjetivosAlternar navegación

G1. Haur eta Lehen hezkuntzako eskolen antolakuntza eta funtzionamendurako jarduera anitzak ezagutzea. Tutoretza eta orientazio funtzioak betetzea ikasleekin eta haien familiekin, eta ikasle bakoitzaren hezkuntza-behar bereziei erantzuten.



G2. Ikastetxeko hezkuntza-testuingurua aztertzea, irakaskuntza-jarduera eta ikasgelako ikaskuntza diseinatzeko, antolatzeko eta ebaluatzeko.



G3. Trebetasun sozialak erakustea, familiak eskola-elkartean hartzeko, beraiekin lankidetzan aritzeko eta parte-hartzea errazteko.



G4. Eskola egoerak ezagutzea eta kultura anitzeko testuinguruetan jorratzea, eskola-eremuko esperientzia berritzaileak baloratuz.

TemarioAlternar navegación

1. GAIA.- Immigrazioa eta eskola: hezkuntza aniztasunerako eszenatoki berria. Eskola egoerak kultura anitzeko testuinguruetan.



2. GAIA.- Eskolako ikaskuntza-prozesua, barneratze-elementu gisa.



3. GAIA.- Kultura arteko hezkuntzaren eredu pedagogikoak: programa instituzionalen azterketa.



4. GAIA.- Jatorrizko hizkuntzak eta kulturak ikasgeletan.



5. GAIA.- Kultura artekotasunari erantzuna emateko zentroko planak.



Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

a) Ebaluazio jarraitua betetzen duten ikasleak:

Talde lana: %35

Banakako burutu beharreko lana: %45

Talde lanaren aurkezpena: %20

b) Ebaluazio jarraituari uko egiten dioten ikasleak:

Garatzeko banakako azterketa: %100.



Azken kalifikazioa lortuko da aurreko kalifikazioen batura eginez. Hori bai, irakasgaia gainditzeko atal eta azpiatal GUZTIAK INDEPENDENTEKI gainditu behar dira.

Azkenik, ikasleek uko egin ahal izango diote ohiko deialdiari irakasleari idatzi bat zuzenduz, gutxienez azterketen epe ofiziala hasi baino hamar egun lehenago. Kasu horretan, azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.



OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA

Graduko Titulazio Ebaluaziorako Arautegian azpimarratzen denez:

12.2. artikulua.- Deialdiari uko egitea

2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

Fouassier, M. (2017). II. Atala. I. Kapitulua. Aniztasuna ikasgeletan: hezkuntzaren alorreko ahotsak. Haur eta gazteen aniztasuna EAEn. (Oker izendatutako) bigarren belaunaldiak- en. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
Fouassier, M. eta Mintegi, M. (2017). III. Atala. I. Kapitulua. Ibilbide arrakastatsuak: bizi-kontakizun anitzak. Haur eta gazteen aniztasuna EAEn. (Oker izendatutako) bigarren belaunaldiak- en. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
Fullaondo, A. (2017). I. Atala. I. Kapitulua. Hurbilketa teorikoa eta kontzeptuala. Haur eta gazteen aniztasuna EAEn. (Oker izendatutako) bigarren belaunaldiak- en. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
Immigrazioaren Euskal Behatokia. (2018). Atzerritar jatorriko biztanleak EAEn 2018. Ikuspegi, 69.
Moreno, G. (2017). I. Atala. III. Kapitulua. Adituen ikuspegia. Haur eta gazteen aniztasuna EAEn. (Oker izendatutako) bigarren belaunaldiak- en. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
Moreno, G. (coord.). (2018). El proceso de integración del colectivo inmigrante en Euskadi: análisis de la Encuesta de población inmigrante extranjera en la CAE (EPIE 2014). Bilbao: Universidad del País Vasco, Servicio de Publicaciones.
Otero, B eta Mendoza, K. (2017). I. Atala. II. Kapitulua. EAEko Haur eta gazteen aniztasuna, zifretan. Haur eta gazteen aniztasuna EAEn. (Oker izendatutako) bigarren belaunaldiak- en. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

Besalú, X. y Vila, I. (2007). La buena educación. Libertad e igualdad en la escuela del siglo XXI. Madrid: Los Libros de la Catarata.

Bernárdez, E. (2008). El lenguaje como cultura. Madrid: Alianza Editorial

Vasseur, M.T. (2006). Las culturas en la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas. Confrontaciones, articulaciones, choques. Cuestiones para la formación de docentes en contextos multilingües. En Enseñar y aprender lenguas en el país de acogida. Revista Textos, 42. Barcelona: Grao.

Bibliografía de profundización

Besalú, X. (2002). Diversidad cultural y educación. Madrid: Síntesis
Besalú, X. (2006). Inmigración y educación. El papel del maestro ante la inmigración. Educar(nos), 35 (10-14).
Besalú, X. (2007). Palabras que crean realidad, conceptos que orientan las prácticas. Eskola Publikoa, 39(16-18).
Besalú, X. (2008). Currículum nacional y currículum intercultural en Cataluña y España. En Besalú,Campani y Palaudàrias, La educación intercultural en Europa. Un enfoque curricular (pp. 153-170). Barcelona: Pomares-Corredor.
Crystal, D. (2007). Hizkuntzaren iraultza. Donostia: Erein
Etxeberria, F. (2002). Sociedad Multicultural y Educación. Donostia: Ibaeta Pedagogía.
Ibarraran, A., Lasagabaster, D., Sierra, J.M. (2007). Inmigración y aprendizaje de lenguas en un contexto bilingüe. Bilbao: Lete argitaletxea.
Jaussi Nieva, Mª L. y Rubio Carcedo, Mª T. (2004). Educación intercultural. Orientaciones para la respuesta educativa a la diversidad étnica y cultural en la escuela. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila
Lasagabaster, D. y Sierra, J.M. (coor.) (2005). Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela. Barcelona: ICE-Horsori
Martí, P., Ortega, P., Idiazabal, I etab. (2006). Hizkuntzen mundua. Munduko Hizkuntzeei buruzko txostena. Bilbao: EHUAZ.
Noguerol, A. (2008). El tratamiento Integrado de las lenguas en el marco europeo. Textos 47(7-19)

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-7

09:00-11:00

19-25

09:00-11:00

Profesorado

Examen

  • Marzo : 30-03-2020 09:00
  • Mayo : 19-05-2020 11:30

Aula(s) impartición

  • AULA 2-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION
  • AULA 2-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-7

11:00-12:00

19-25

11:00-12:00

Profesorado

Examen

  • Marzo : 30-03-2020 09:00
  • Mayo : 19-05-2020 11:30

Aula(s) impartición

  • AULA 2-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION
  • AULA 2-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION