Ruta de navegación

Contenido de XSL

Didáctica de la Lengua y la Literatura25868

Centro
Facultad de Educación y Deporte
Titulación
Grado en Educación Primaria (Trilingüe)
Curso académico
2023/24
Curso
3
Nº Créditos
10
Idiomas
Euskera
Código
25868

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral4060
P. de Aula6090

Guía docenteAlternar navegación

Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación

Lehen Hezkuntza Graduko 3. mailako 10 kredituko irakasgai honetan lantzen dira ahozko hizkuntza eta hizkuntza idatziaren didaktikarako oinari teoriko eta metodologikoak, EAEko hizkuntza programa elebidun ezberdinei egokitua. Halaber, Haur eta gazte literaturaren edukin artistikoa zein hizkuntza lantzeko edukin didaktikoa jorratzen dira.

Ikasgai hau "Eskola-Gaitasunak eta Euskal Curriculum" deituriko moduluan kokatuta dago -beste bost ikasgaiekin batera-.

Modulu hori Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako Graduetako 5.a da, karrerako hirugarren mailan irakasten da eta ikasturte osoa hartzen du.

Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación

A) Hizkuntzen eta literaturaren eskolako curriculuma ezagutzea, aztertzea eta balioestea, eta ahozko eta idatzizko hizkuntzaren irakaskuntzarako proposamen metodologikoak aztertzea eta ebaluatzea

B) Lehen Hezkuntzako curriculumean aurreikusitako erabilera arloei dagozkien ahozko eta idatzizko berbaldiak ulertzen eta sortzen irakasteko estrategiak menderatzea

C) Ahozko edo idatzizko hizkuntzaren garapena sustatzeko sekuentzia didaktikoak diseinatzea, Lehen Hezkuntzako ikasgeletan aplikatzeko eta ikasleen hizkuntza-gaitasunen garapena bermatuko dituzten sekuentzia berriak diseinatu ahal izateko

D) Ikasleari oinarrizko ezagutzak ematea bere literatur prestakuntza eta etorkizunean izango dituen ikasleena osatzeko, eta Haur eta Gazte Literaturaren genero eta kontzeptuei buruzko hausnarketa kritikoak egiteko

E) Ikaslea literatur lanen irakurketa lantzeko eta bultzatzeko gai izatea, egile klasiko eta garaikideen lanak ezagutzea, eta bere sentikortasuna garatzea Haur eta Gazte Literaturaren prestakuntza-, sormen- eta estetika-balioez jabetzeko

F) Ikasleari gaitasuna ematea, didaktikako irizpideen arabera eta ahozko zein idatzizko literatur materialetatik abiatuta, irakaskuntza/ikaskuntako metodo, baliabide eta teknikak praktikan jartzeko, eta literatur irakurketak aukeratzeko irizpide egokien arabera

Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación

HIZKUNTZAREN ATALA

1.GAIA.- Hizkuntzen eta literaturaren curriculumaren diseinua.

-Curriculumaren kontzeptua

-Hizkuntzaren curriculuma gaur egungo ikuspegi didaktikotik:

-ezaugarriak

-osatzen duten elementuak (helburuak, edukiak, metodologia, ebaluazioa)



2. GAIA.- Ahozko hizkuntzaren didaktika.

-Ahozkotasuna eta ulermena:

-hitz egitea

-mintzamenaren ulermena

-hitz egitea eta entzutea gelaren egunerokoan

-Mintzamena irakastea:

-Irakasleen jarduerak ikasleen mintzamena garatzeko

-Orientabideak LHko gelarako



3. GAIA.- Idatzizko hizkuntzaren didaktika

-Ahozko hizkuntza vs. hizkuntza idatzia

-Zer da irakurtzea?

-Zer da idaztea?

-Hizkuntza idatziaren psikogenesia

-Irakurtzen-idazten irakasteko metodoak

-Erabaki didaktikoak.

-Proposamen didaktikoak: erabilera praktikoa eta erabilera zientifikoa.



4. GAIA.- Hausnarketa metalinguistikorako didaktika LHn.

-Tartehizkuntza eta errorea.

-Hizkuntzaren funtzioak umeen lengoian.

-Testua eta diskurtsoa

-Erroreak



5. GAIA.- LHn ahozko eta idatzizko hizkuntza garatzeko sekuentzia didaktikoak programatzea.

-Programak eta proposamen didaktikoak

-Atazak eta zereginak ahozko gaitasun komunikatiboa lantzeko

-Atazak eta zereginak idatzizko gaitasun komunikatiboa lantzeko



LITERATURAREN ATALA

6. GAIA.- Haur- eta gazte-literaturaren kontzeptua: teoriak, eztabaidak eta ikerketako ikuspegiak.

7. GAIA.- HGLren ezaugarriak eta generoak.

8. GAIA.- HGLren historiara hurbiltzea.

9. GAIA.- HGL eta eskola; irakurtzeko ohitura eta literatura-gaitasuna.

10 GAIA.- HGLa eta horren aplikazioa ikasgelan.

MetodologíaAlternar navegación

2 orduko saio teoriko bat eta ordu eta erdiko 2 saio praktiko astean.



• Ikasgaiarekin erlazionatutako testuak irakurri eta analizatzea era kritikoan

• Emandako bibliografia batetik abiatuta, informazioa biltzea eta sailkatzea

• Mintzamen eta idazmenerako ikas-irakas estrategiak identifikatzea

• Hizkuntza lantzeko materiala aztertzea

• HGLren ezaugarriak eta generoak aztertzea

• HGLren eta eskolaren arteko harremanaz hausnartzea

• Planteatutako galderak erantzuten saiatu eta galdera berriak proposatzea

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

  • Sistema de Evaluación Continua
  • Sistema de Evaluación Final
  • Herramientas y porcentajes de calificación:
    • Prueba escrita a desarrollar (%): 40
    • Trabajos individuales (%): 20
    • Trabajos en equipo (resolución de problemas, diseño de proyectos) (%): 20
    • Exposición de trabajos, lecturas… (%): 20

Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

IKASGAIAREN 2 ZATIAK (HIZKUNTZARENA ETA LITERATURARENA) GAINDITU BEHAR DIRA DERRIGORREAN. Atal bat soilik gaindituz gero, horren nota gordeko da ikasturte berean zehar (bi deialdi: maiatzekoa eta uztailekoa).

IKASLE JARRAIENTZAT:

-Hizkuntzaren atala: %40

• Klaseko saio praktikoen lanak (taldeka)

• 1.EMAN BEHARREKO LANA: %15

• Azterketa: % 25

-Literaturaren atala: %40

• Klaseko saio praktikoen lanak

• 2.EMAN BEHARREKO LANA: %10

• Azterketa: % 30

-Ikasgai osoaren lana:

• Moduloko lana: %20.

IKASLE EZ JARRAIENTZAT:

• Bakarkako 2 lan egiteko aukera (bata hizkuntzari eta bestea literaturari buruz): %40

• Azterketa: % 60.

2 lanak egin ahal izateko irakaslearekin kurtso hasieran adostu beharko da, bestela, azterketa finala egingo du.

Irizpideak: 2 atalak (hizkuntza eta literatura) gainditu behar dira. Azterketa gainditzea derrigorrezkoa izango da, berdin da zein den taldekako lanen eta gela-praktiketako notak. Hots, bestelako lan horiek azken notarekin batzeko, lehendabizi, idatzizko azterketa gainditu beharra dago. Zati bat soilik gaindituz gero, horren nota gordeko da ikasturte berean zehar (bi deialdi: maiatzekoa eta ekaina/uztailekoa).



Ikasleek uko egin diezaiokete ebaluazio jarraiari irakasleari errenuntzia idatzia aurkeztuz, betiere epe ofizialean egiten badute.



Eskoletara etortzen ez diren ikasleek (kirolariak, lan kontratua dutenak etab.) eta arautegiaren arabera ez etortzea onartu zaienek azken azterketa egiteko eskubidea izango dute (%100).

Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

Ezohiko deialdirako baliagarriak dira ohiko deialdiaren irizpide berberak.

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

https://www.euskadi.eus/heziberri/aurkezpena/web01-a3hbhezi/eu/ >>
Oinarrizko hezkuntzarako curriculum dekretua
236/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena (EHAA, 2016-01-15)
236/2015eko Dekretuaren II. Eranskina osatzen duen curriculum orientatzailea
Artikuluak
Lehen Hezkuntzako testu liburuak
Ordenagailua eta grabagailuak
e-gelako materiala

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

Abascal, D., Beneito, J.M. y Valero, F. (1997). Hablar y escuchar. Bartzelona: Octaedro.

Camps, A y Zayas, F. (Coords) (2006). Secuencias didácticas para aprender gramática. Bartzelona: Graó.

Camps, A (coord) (2003). Secuencias didácticas para aprender a escribir. Bartzelona: Graó.

Carlino, Paula eta Santana, Denise (1996). Leer y escribir con sentido. Una experiencia constructivista en Educación Infantil y Primaria. Madril: Visor.

Cassany, D. (1994). Enseñar lengua. Bartzelona: Graó.

Cervera, Juan (1991). Teoría de la Literatura Infantil. Bilbao: Mensajero.

Colomer, Teresa (2009). Introducción a la literatura infantil y juvenil. Madril: Síntesis.

Etxaniz, Xabier (2009). Puntan punta bat. Iruñea: Pamiela.

Ferreiro, Emilia eta Teberosky, Ana (1979). Los sistemas de escritura en el desarrollo del niño. México: Siglo XXI.

Ferreiro, Emilia (2003). Los niños piensan sobre la escritura. CD-ROM. Siglo XXI.

Fons Esteve, M. (2004). Leer y escribir para vivir. Bartzelona: Graó.

Hernández, Fernando eta Ventura, Montserrat (2010). Curriculuma lan-proiektuen bidez nola antolatu. Bilbao: Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua.

Lopez Gaseni, Manu, Etxaniz, X. (2005). 90eko hamarkadako Euskal haur eta gazte literatura. Iruñea: Pamiela.

Maruny, LL.; Ministral, M.; Miralles, M. (1995). Escribir y leer. Madril: Edelvives-MEC.

Moreno, Victor (1998). Va de poesía. Iruñea: Pamiela.

Moreno, Víctor (2005). Zertarako irakurri? Ulertzeko. Lizarra: Nafarroako Gobernua. Blitz Bilduma.

Nemirovsky, Miriam (coord.) (2009). Experiencias escolares con la lectura y la escritura. Graó.

Palou, J. eta Bosch, C. (Coords), (2005). La lengua oral en la escuela. Bartzelona: Graó.

Ruiz Bikandi, U., (2010). Bigarren hizkuntzaren didaktika Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan. Leioa: EHU.

Rodari, Gianni, (1982). Gramática de la fantasía. Madril: Cincen- Kapelusz.

Sainz, M., (1996) Irakurketa eta idazketa LHko bigarren eta hirugarren zikloetan, in HIK HASI, 10. zb.

Solé, I. (1992). Estrategias de lectura. Bartzelona: Graó.

Ventura, Nuria eta Duran, Teresa, (1982). Cuentacuentos. Madril: Siglo XXI.

Wells, G., (1988). Aprender a leer y escribir. Bartzelona: Laia.

HIK HASI 10. Irakurketa Idazketa konstruktibismoaren ikuspegitik (ale monografikoa), 1996ko uztaila.

Bibliografía de profundización

Alcoba, S. (coord) (1999). La oralización. Bartzelona: Ariel.
Bronckart, J. P. (1996). Activité Langagière, textes et discours. Lausanne: Delachaux et Niestlé.
Bryant, Sara C. (1992). El arte de contar cuentos. Bartzelona: Hogar del Libro.
Cassany, D. (2005). La cocina de la escritura. Bartzelona: Anagrama.
Colomer, T. y Camps, A. (1996). Enseñar a leer, enseñar a comprender. Madril: Celeste-MEC.
Colomer, Teresa (2005). Siete llaves para valorar las historias infantiles. Madril: Papeles de la fundación Germán Sánchez Ruipérez.
Colomer, Teresa (2005). Andar entre libros. Mexiko Hiria: FCE.
Etxaniz, Xabier (1987). Euskal haur eta gazte literaturaren historia. Iruñea: Pamiela.
González Fernández, A. (2004). Estrategias de comprensión lectora. Madril: Síntesis.
Igerabide, Joan Krutz (1993). Bularretik mintzora. Donostia: Erein.
Mendoza.A. (Coord) (2003). Didáctica de la lengua y la literatura. Madril: Pearson Educación.
Pérez Rodríguez, M. A. (2004). Los nuevos lenguajes de la comunicación. Enseñar y aprender con los medios. Bartzelona: Paidós.
Sanz Moreno, A.(2003). Cómo diseñar actividades de comprensión lectora. Departamento de Educación. Gobierno de Navarra.
Schneuwly, B., (1992). La concepción vygotskiana del lenguaje escrito en Comunicación, Lenguaje y Educación, 16, pp. 49-59.
Teberosky, A. (1992). Aprendiendo a escribir. Bartzelona: Horsori.
Tolchinsky, L. (1993). Aprendizaje del lenguaje escrito. Bartzelona: Anthropos.

Revistas

TEXTOS de Didáctica de la lengua y la literatura.
Lenguaje y textos
AILIJ.
Behinola
Hik hasi
CLIJ
Lenguaje y Textos.
Primeras noticias. Revista de Literatura Infantil y Juvenil.
Tantak
Aula de Innovación educativa (Educación Primaria)

Direcciones web

https://www.euskadi.eus/heziberri/aurkezpena/web01-a3hbhezi/eu/
Oinarrizko hezkuntzarako curriculum dekretua
• 236/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena (EHAA, 2016-01-15)
• 236/2015eko Dekretuaren II. Eranskina osatzen duen curriculum orientatzailea
www.didactica-ciencias-sociales.org
www.oepli.org
www.galtzagorri.org
www.uclm.es/cepli/
www.fundaciongsr.es
www.anilij.es
www.sedll.org
http://www.ub.es/histodidactica/
http://www.ehu.es/RafaelLADidacticaCCSS/
http://dewey.uab.es/chicuab/
http://adigital.pntic.mec.es/cpr.utrillas/enlaces/conocimiento.htm

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • APERRIBAY BERMEJO, MAITE
  • ARNAL GIL, JAVIER IGNACIO
  • RODRIGUEZ MIÑAMBRES, PALOMA

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-7

09:00-11:00 (1)

8-8

09:00-11:00 (2)

16-19

09:00-11:00 (3)

20-30

09:00-11:00 (4)

Profesorado

Examen

  • Mayo : 31-05-2024 09:00
  • Junio : 19-06-2024 09:00

Aula(s) impartición

  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (3)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (4)

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-7

11:00-12:30 (1)

13:00-14:00 (2)

16-19

11:00-12:30 (3)

13:00-14:00 (4)

20-30

11:00-12:30 (5)

13:00-14:00 (6)

Profesorado

Examen

  • Mayo : 31-05-2024 09:00
  • Junio : 19-06-2024 09:00

Aula(s) impartición

  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (3)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (4)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (5)
  • AULA 2-5 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (6)

31 P. de Aula-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-7

12:30-13:30 (1)

10:30-12:00 (2)

16-19

12:30-13:30 (3)

10:30-12:00 (4)

20-30

12:30-13:30 (5)

10:30-12:00 (6)

Profesorado

Examen

  • Mayo : 31-05-2024 09:00
  • Junio : 19-06-2024 09:00

Aula(s) impartición

  • AULA 1-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 1-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)
  • AULA 1-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (3)
  • AULA 1-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (4)
  • AULA 1-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (5)
  • AULA 1-2 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (6)