Norma y Uso de la Lengua Vasca-Euskararen Araua Eta Erabilera26494
- Centro
- Facultad de Educación, Filosofía y Antropología
- Titulación
- Grado en Educación Primaria
- Curso académico
- 2023/24
- Curso
- 4
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Euskera
- Código
- 26494
DocenciaAlternar navegación
Guía docenteAlternar navegación
Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación
Gizarte-hezkuntza graduko ikasleek hizkuntza eta komunikazioa ondo mederatzeko premia dute, bai gradua egin bitartean bai ikasketak amaitu eta lan-munduan barneratzean. Gradua egiten ari direnean, batetik, Gradu Amaierako Lana eta DILANak idazteko eta aurkezteko beharko dute euskaraz zuzen eta era egokian aritzeko gaitasuna; bestetik, graduko gainerako irakasgaiak egiten ari direnean, oso baliagarri izango zaie euskaraz argi eta txukun komunikatzeko
gaitasuna. Gradua amaitzen dutenean, Gizarte-hezkuntzako ikasleek askotariko bideak hartuko dituzte, esate baterako:hezitzailetza, aholkularitza, irakasletza, ikerketa eta akademia, eta beste hainbat. Horietan guztietan eskatuko zaie hizkuntza ondo menderatzea eta era argian eta zehatzean komunikatzeko gai izatea. Beraz, berebiziko garrantzia du
Gizarte-hezkuntzako ikasleentzat idatzizko eta ahozko komunikazioan, bietan, trebatzeak.
Testuinguru horretan, Euskararen Arauak eta Erabilerak (EAE) Gizarte-hezkuntzako Graduko hirugarren ikasturtean eskaintzen den hautazko irakasgaia da. Oinarrizko hizkuntza-trebakuntza espezializatua eskaini nahi die Gizartehezkuntzako
Graduko ikasleei, goian aipaturiko jardun-eremu akademiko eta profesionalean euskaraz zuzen eta egoki jarduteko gai izan daitezen. Irakasgai honek lotura zuzena du Gizarte-hezkuntza Graduko hirugarren mailan bertan, bigarren lauhilekoan, eskaintzen den Komunikazioa Euskaraz (KE) izeneko irakasgaiarekin.
Irakasgai hau euskaraz baino ez da ematen.
Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación
Gaitasunak: - Testu motak eta komunikazio-jarduerak bereizi eta ekoizten jakin.
Helburuak: - Euskaltzaindiaren arauak zuzen erabiltzea.
- Komunikazio egoeraren parametroak kontuan izatea.
Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación
TEMA 1.-ZUZENTASUNAREN ETA EGOKITASUNAREN OSAGAIAK: GRAMATIKA-ARAUAK, ARAU AKADEMIKOAK ETA ARAU SOZIOPRAGMATIKOAK.
TEMA 2.-KOMUNIKAZIO-EKINTZAREN PARAMETROAK: HARTZAILEA, GAIA, EUSKARRIA, HELBURUA
TEMA 3.-KOMUNIKAZIO-JARDUERAK: ENTZUKETA ETA IRAKURKETA ARRETATSUA; AHOZKO ETA IDATZIZKO ELKARRERAGINA; JENDAURREKO AZALPENAK; IDATZIZKO EKOIZPENAK; AHOZKO ELKARRERAGINA; ELKARRERAGIN IDATZIA
TEMA 4.-TESTUAK: IKERKUNTZA-TESTUAK (ARTIKULUAK, PONENTZIAK, KOMUNIKAZIOAK, DOKTORETZA-TESIAK); TXOSTEN TEKNIKOAK (KATALOGOAK, ESKU-LIBURUAK, TXOSTENAK¿); MATERIAL DIDAKTIKOAK (LIBURUAK, FITXAK, WEB-ORRIAK...); HEDABIDEETAKO TESTUAK (ALBISTEAK, ERREPORTAJEAK, DIBULGAZIO-MATERIALAK...), TESTU ADMINISTRATIBOAK (CURRICULUMAK, GUTUNAK, AKTAK, DEIALDIAK...), ETA ABAR.
TEMA 5.- ESTILO ZAINDU OROKORRA: PROPOSAMENAK ETA GOMENDIOAK
MetodologíaAlternar navegación
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
- Sistema de Evaluación Continua
- Sistema de Evaluación Final
- Herramientas y porcentajes de calificación:
- Prueba escrita a desarrollar (%): 30
- Prueba tipo test (%): 30
- Realización de prácticas (ejercicios, casos o problemas) (%): 10
- Exposición de trabajos, lecturas… (%): 30
Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
- Azterketa idatzia %50
- Gelako lanak %50
Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
Ezohiko deialdiko azterketan, gelan landu diren ariketen eta lanen gisakoak egingo dira. Azterketan lortutako nota izango
da kalifikazioaren % 100, honela banatuta:
-Ariketak (4 puntu)
-Idazlana (3 puntu)
-Ahozko aurkezpena (3 puntu)
Azterketan ahozko aurkezpena egin ahal izateko, euskarria aldez aurretik eGelara igo beharko dute ikasleek.
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
Materiala:- Ikasleentzat prestatua dagoen txostena
- Bibliografia
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
ALCARAZ, E., MARTINEZ, J.M. & YUS, F. (Eds) (2007), Las lenguas profesionales y académicas. Barcelona: Ariel
CABRÉ, M.T. y GOMEZ DE ENTERRIA, J. (2006), La enseñanza de los lenguajes de especialidad. La situación global, Madrid: Gredos
CASSANY, D. (2006), Taller de textos, Barcelona: Paidós
CASTELLÓ, M. (coord.)(2007), Escribir y comunicarse con textos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias. Barcelona: Graó
Bibliografía de profundización
Gehiago sakontzeko bibliografia
Revistas
Euskara
Direcciones web
www.hiztegia.com
www.ehu.es/azpidazki
www.Euskaltzaindia.net/arauak
www.euskadi.net/euskalterm/Indice e.htm
GruposAlternar navegación
31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-15:00 (1) |
Profesorado
Aula(s) impartición
- INFORMATICA 1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
31 P. Ordenador-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-16:00 (1) |
Profesorado
Aula(s) impartición
- INFORMATICA 1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)