XSL Content

Norms and Usage in Basque26494

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree In Primary Education
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
26494

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Gizarte-hezkuntza graduko ikasleek hizkuntza eta komunikazioa ondo mederatzeko premia dute, bai gradua egin bitartean bai ikasketak amaitu eta lan-munduan barneratzean. Gradua egiten ari direnean, batetik, Gradu Amaierako Lana eta DILANak idazteko eta aurkezteko beharko dute euskaraz zuzen eta era egokian aritzeko gaitasuna; bestetik, graduko gainerako irakasgaiak egiten ari direnean, oso baliagarri izango zaie euskaraz argi eta txukun komunikatzeko

gaitasuna. Gradua amaitzen dutenean, Gizarte-hezkuntzako ikasleek askotariko bideak hartuko dituzte, esate baterako:hezitzailetza, aholkularitza, irakasletza, ikerketa eta akademia, eta beste hainbat. Horietan guztietan eskatuko zaie hizkuntza ondo menderatzea eta era argian eta zehatzean komunikatzeko gai izatea. Beraz, berebiziko garrantzia du

Gizarte-hezkuntzako ikasleentzat idatzizko eta ahozko komunikazioan, bietan, trebatzeak.

Testuinguru horretan, Euskararen Arauak eta Erabilerak (EAE) Gizarte-hezkuntzako Graduko hirugarren ikasturtean eskaintzen den hautazko irakasgaia da. Oinarrizko hizkuntza-trebakuntza espezializatua eskaini nahi die Gizartehezkuntzako

Graduko ikasleei, goian aipaturiko jardun-eremu akademiko eta profesionalean euskaraz zuzen eta egoki jarduteko gai izan daitezen. Irakasgai honek lotura zuzena du Gizarte-hezkuntza Graduko hirugarren mailan bertan, bigarren lauhilekoan, eskaintzen den Komunikazioa Euskaraz (KE) izeneko irakasgaiarekin.

Irakasgai hau euskaraz baino ez da ematen.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Gaitasunak: - Testu motak eta komunikazio-jarduerak bereizi eta ekoizten jakin.

Helburuak: - Euskaltzaindiaren arauak zuzen erabiltzea.

- Komunikazio egoeraren parametroak kontuan izatea.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.-ZUZENTASUNAREN ETA EGOKITASUNAREN OSAGAIAK: GRAMATIKA-ARAUAK, ARAU AKADEMIKOAK ETA ARAU SOZIOPRAGMATIKOAK.

TEMA 2.-KOMUNIKAZIO-EKINTZAREN PARAMETROAK: HARTZAILEA, GAIA, EUSKARRIA, HELBURUA

TEMA 3.-KOMUNIKAZIO-JARDUERAK: ENTZUKETA ETA IRAKURKETA ARRETATSUA; AHOZKO ETA IDATZIZKO ELKARRERAGINA; JENDAURREKO AZALPENAK; IDATZIZKO EKOIZPENAK; AHOZKO ELKARRERAGINA; ELKARRERAGIN IDATZIA

TEMA 4.-TESTUAK: IKERKUNTZA-TESTUAK (ARTIKULUAK, PONENTZIAK, KOMUNIKAZIOAK, DOKTORETZA-TESIAK); TXOSTEN TEKNIKOAK (KATALOGOAK, ESKU-LIBURUAK, TXOSTENAK¿); MATERIAL DIDAKTIKOAK (LIBURUAK, FITXAK, WEB-ORRIAK...); HEDABIDEETAKO TESTUAK (ALBISTEAK, ERREPORTAJEAK, DIBULGAZIO-MATERIALAK...), TESTU ADMINISTRATIBOAK (CURRICULUMAK, GUTUNAK, AKTAK, DEIALDIAK...), ETA ABAR.

TEMA 5.- ESTILO ZAINDU OROKORRA: PROPOSAMENAK ETA GOMENDIOAK

MethodologyToggle Navigation

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 30
    • Multiple-Choice Test (%): 30
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 10
    • Exhibition of works, readings ... (%): 30

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

- Azterketa idatzia %50

- Gelako lanak %50

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ezohiko deialdiko azterketan, gelan landu diren ariketen eta lanen gisakoak egingo dira. Azterketan lortutako nota izango

da kalifikazioaren % 100, honela banatuta:

-Ariketak (4 puntu)

-Idazlana (3 puntu)

-Ahozko aurkezpena (3 puntu)

Azterketan ahozko aurkezpena egin ahal izateko, euskarria aldez aurretik eGelara igo beharko dute ikasleek.

Compulsory materialsToggle Navigation

Materiala:- Ikasleentzat prestatua dagoen txostena
- Bibliografia

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

ALCARAZ, E., MARTINEZ, J.M. & YUS, F. (Eds) (2007), Las lenguas profesionales y académicas. Barcelona: Ariel



CABRÉ, M.T. y GOMEZ DE ENTERRIA, J. (2006), La enseñanza de los lenguajes de especialidad. La situación global, Madrid: Gredos



CASSANY, D. (2006), Taller de textos, Barcelona: Paidós



CASTELLÓ, M. (coord.)(2007), Escribir y comunicarse con textos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias. Barcelona: Graó



In-depth bibliography

Gehiago sakontzeko bibliografia

Journals

Euskara

Web addresses

www.hiztegia.com
www.ehu.es/azpidazki
www.Euskaltzaindia.net/arauak
www.euskadi.net/euskalterm/Indice e.htm

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

14:00-15:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • INFORMATICA 1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)

31 Applied computer-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

14:00-16:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • INFORMATICA 1 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)