Jardunaldia

Jaurdunaldi batek komunikabideek eta sare sozialek lodifobiaren tratamenduan duten erantzukizuna aztertuko du

• Ekitaldia

Noiz eta non

2024/03/04, 10:00

Kokapena

Bilbao (Bizkaia)

Deskribapena

Bizkaiko Sendagileen Elkargoak.

K/ Lersundi, nº9. Bilbo

Martxoaren 4an, Bizkaiko Sendagileen Elkargoan, 10:00etatik 13:15era, hausnarketa-jardunaldi bat egingo da komunikabideek eta sare sozialek lodifobiaren tratamenduan duten erantzukizunari buruz. Bizkaiko Sendagileen Elkargoak, UPV/EHUk eta Kazetarien Euskal Elkargoak antolatu dute jardunaldi hau.

Askotan, komunikabideak, eta, batez ere, sare sozialak aurreiritzi iturri dira, eta gizentasunaren kokapen zehaztugabea sortzen dute. Era berean, hizkuntza desegokia erabiltzen du, eta ondorio larriak eragiten ditu.

10:00-etan. Aurkezpena:

• Cosme Naveda, Bizkaiko Sendagileen Elkargoa presidentea.
  • Ana Irene del Valle, UPV/EHU-ko Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatearen dekanoa.
  • Amaia Goikotexea, presidenta y decana de la Asociación y el Colegio Vasco de Periodistas.
  • María del Mar Rodríguez González, UPV/EHU-ko irakaslea, «El papel de los medios de comunicación en el desarrollo de la gordofobia y obesofobia en Bizkaia» proiektuaren ikertzaile nagusia eta Mediaiker ikerketa taldeko kidea.

10:15h. «Itziar Castro aktorearen heriotzaren tratamendu mediatikoa». Ikerketa proiektuaren aurkezpena.

• Miren Rodríguez, UPV/EHU-ko Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatearen irakaslea.

10:30. Mahai inguru: «Begiradak eta ikuspegiak». Moderatzailea:  Fermín Apezteguia, El Correo-ko kazetaria.

• Fernando Goñi Goicoechea, Basurtuko Unibertsitate Ospitaleko Endokrinologia eta Nutrizio aitua eta UPV/EHU-ko irakaslea.
  • Lola López Mondéjar, idazlea, psikologoa eta psikoanalista.
  • Gabriela Uriarte, Giza Nutrizioan eta Dietetikan lizentziatua, «Gu Nutrición» blogaren arduraduna eta dibulgatzailea sare sozialetan.
  • Yazmina Vargas, kazetaria eta gordofobian ikertzailea aditua.

12:00-etan. «Lodifobiari buruzko gogoetak» aurkezpena

Rosa María Calaf, Kazetaria; Cristina Almeida, abokatua; Tania Llasera, komunikatzailea; Magis Iglesias, kazetaria, José Antonio Marina, filosofoa; Amalia Sánchez Sampedro, kazetaria; Xiana Méndez,Merkataritzako Estatu Idazkaritza; Javier Sádaba, filosofoa, Elsa González, kazetaria, eta Tomás Cobo, Espainiako Sendagileen Elkargo Ofizialen Kontseilu Nagusiko presidentea, gizarte errealitate horri buruzko beren ikuspegia eskaintzen dute.

12:15-etan. «Gordofobia: gorrotozko diskurtso oso onartua». Moderatzailea: Iñaki Diez, RTVE-ko zuzendaria Euskal Herrian.

• Magdalena Piñeyro, filosofoa eta Teoria Feministako masterra. Stop Gordofobia web guaneko ko-fundatzailea da. «10 gritos contra la gordofobia» eta «Stop gordofobia y las panzas subversas» egilea.