Santiago Sánchez Beitia irakaslea San Fernandoko Arte Ederren Errege Akademiako kide izendatua

• Albisteak

Lehenengo argitaratze data: 2024/02/07

Irudia
Santiago Sánchez Beitia Donostiako Arkitektura Goi Eskola Teknikoan | Argazkia: Jorge Navarro. Komunikazio Bulegoa

Santiago Sánchez Beitia, Euskal Herriko Unibertsitateko Donostiako Arkitekturako Goi Eskola Teknikoko katedraduna, San Fernandoko Arte Ederren Errege Akademiako (RABASF) kide izendatu dute, denbora batez erakundearen Monumentu eta Ondare Historikoaren Batzordearekin lankidetzan aritu ondoren.

"Akademian, noizen behin, egingo ditudan lanak unibertsitatetik harago joango dira. Bestela esanda, unibertsitatean egiten ditugun zientzia- edo irakaskuntza-argitalpenetatik haratago, gizartean eragina izango dute. Aipatu behar da akademiko gehienak ospe handiko pertsonak direla beren lanbideetan, eta presentzia handia dutela esparru ekonomiko eta sozialetan eta kulturan, adierazpen guztietan. Oso maila handiko kontaktuak dira, eta, espero dut, nire lanek ondare historikoaren kontserbazioan duten eragina erraztuko dutela. Hasieratik RABASFen helburuetan modu naturalean txertatuko diren zereginak ", dio akademiko berriak.

Santiago Sánchez Beitia UPV/EHUko Birgaitze eta Zaharberritze Masterraren zuzendaria izan zen 2010etik 2023ra (gaur egun Ohorezko Presidentea), Ondare Arkitektonikoko Doktoretza Programaren zuzendaria 2015etik, eta, 2022tik, ARURCOHEren (Architectural and Urban Contemporary Heritage) zuzendaria, Europako Batzordeak arkitekturaren arloan finantzatutako Erasmus Mundus Master bakarra. Espezializazioko/graduondoko titulazio ofizial horiek guztiek UPV/EHUko Arkitektura Goi Eskola Teknikoan dute egoitza, Donostian, eta Kataluniako Unibertsitate Politeknikoko, Kantabriako Unibertsitateko, Torinoko Politeknikoko (Italia) eta Kaunasko Politeknikoko (Lituania) irakasleen parte-hartzea koordinatzen du. Lehenago, Madrilgo Bideetako Ingeniarien Eskolako irakaslea izan zen, eta irakasle bisitaria Granadako Arkitektura Eskolan. 1984tik UPV/EHUko Arkitektura Goi Eskola Teknikoko irakaslea da.

"Nire ikerketa-ibilbidea, azaldu du Sánchez Beitiak, Ondare Arkitektonikoko elementuen egiturazko azterketetan oinarritu da batez ere. Besteak beste, analisiak egin ditut Berlingo Altes Museumen, Lovainako Saint Jakobsen, Kairoko Sultan el Gouri akueduktuan, Bartzelonako hiru katedral gotikoetan, Tarazonako Katedralean, Bizkaia Zubian eta Toroko Kolegiatan. Duela gutxi, Espainiako kostaldeko itsasargi historikoekin ari naiz lanean. Hori guztia dagoeneko argitaratuta dago oso maila altuko nazioarteko aldizkari zientifikoetan”.

San Fernandoko Arte Ederren Errege Akademia (RABASF) 1752an sortu zen, eta estatu-mailako 10 errege-akademietako bat da; beste akademiak honako hauek dira: Historiako Errege Akademia, Espainiakoa, Zientzia Zehatz, Fisiko eta Naturaletakoa, Zientzia Moral eta Politikoetakoa, Medikuntzakoa, Farmaziakoa, Ingeniaritzakoa, Ekonomia eta Finantza Zientzietakoa eta Jurisprudentzia eta Legegintza. "Jakin-min gisa, aipatzekoa da RABASFen lehen urteetan Francisco de Goyak protagonismo berezia izan zuela, eta berrikiago Eduardo Chillida Akademiako kide izan zela. XIX. mendearen erdialdera arte, arkitekto izaera ematen zuen erakundea zen. RABASFek Bide eta Arkitekto Ingeniariak hartzen ditu bere Arkitektura Sailean; beste Sailak Pintura, Eskultura, Musika eta Irudiaren Arte Berriak dira ".

RABASF Akademiko Numerarioek, Ohorezkoek, Hautetsiek eta Dagozkien Akademikoek osatzen dute. "Akademia Administrazioaren organo aholku-emailea da Ondare Higigarri eta Higiezinaren BIC (Interes Kulturaleko Ondasuna) deklarazio-espedienteetan eta horietan egiten diren zaharberritze- edo birgaitze-proiektuetan. Lan hori akademikook egiten ditugun txostenen bidez egiten da. Era berean, ondare-balioarekin eraikitako elementuen gainean aurreikusten diren narriadurez edo eraispenez ohartarazteko eginkizuna du. Zeregin horiekin lotuta, hitzaldi-zikloak eta mintegiak antolatzen ditu, eta ikerketa-proiektuetan parte hartzen du, betiere ondare higigarriaren eta higiezinaren esparruan. Modu naturalean parte hartuko dut unibertsitateko jarduera akademikoarekin oso lotuta dauden zeregin horietan. Azkenik, asmoa da ARURCOHEk ‘ageriko’ presentzia izatea RABASFen ", ondorioztatu du Sánchez Beitiak.