XSLaren edukia
Geobotanika
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Biologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 32 | 48 |
Mintegia | 3 | 4.5 |
Ordenagailuko p. | 4 | 6 |
Landa p. | 21 | 31.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Gaitasun espezifikoak
1- Landare-ekologiari eta landaredi zientziari loturiko hainbat kontzeptu teoriko erabiltzeko gai izatea: landare-dibertsitatea, segida ekologikoa, lehia, asaldatzeak, produktibitatea, landare-elkartea, habitata, landaredi-seriea, landaredi naturala, sintaxona, etab.
2- Klimak landare eta landare-komunitatetan duen eragina eta honen arabera munduan zeharreko hainbat klima motek landaredian duten islada interpretatzeko eta eztabaidatzeko gaitasuna
3- Landareen banaketa geografikoari loturiko zenbait kontzeptu azaltzeko eta hainbat lurralde eta eremutan bizi diren landare eta landare-komunitateak bereizteko gai izatea.
4- Lurbiran aurkitu ditzekegun hainbat bioma eta Euskal Herriko landare-komunitateak interpretatzeko gai izatea,
5- Landarediari buruzko hainbat ikerketetan erabiltzen diren metodologiatan trebatzea: laginketa, datu-sarrera, datuen analisia.
6- Naturaren kudeaketan beharrezkoak diren hainbat informazio-iturri erabiltzen ikastea (informazio-sistemak, datu-baseak, habitat eta espezie zerrenda gorriak, etab.)
Zeharkako gaitasunak
1. Kontsultatutako bibliografian lortutako informazioaren azterketarako eta sintesirako ahalmena
2. Talde-lanaren garapenean era aktiboan laguntzea eta parte hartzea
3. Mintegi-eztabaidetan ekimenekin eta arrazoibideekin hitz egitea
4. Txosten zientifiko-teknikoen lantzea eta idaztea
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
EGITARAU TEORIKOA
I. Orokortasunak
1- Sarrera, kontzeptua eta aitzindari historikoak
II. Landare-komunitateen azterketa
2- Landare-komunitatea. Fitosoziologia: landare-komunitateen azterketarako metodologia. Landare-asoziazioa.
3- Landare-dibertsitatea.
4- Landarediaren laginketa. Inbentarioak eta laginketa partzelak.
5- Datuen analisia. Landarediaren datu-baseak.
6- Landarediaren dinamismoa. Segida. Klimaxa eta landaredi potentziala.
7- Landaredi-seriea. Fitosoziologia integratua edo dinamiko-katenala. Landaredi-konplexuak, geoseriea.
III - Fitoklimatologia
8- Klima-elementuak: Beroa: erradiazioa, tenperatura. Haizea. Ura: euria, ihintza, lainoa, elurra, hezetasun atmosferikoa, ebapotranspirazioa.
9- Faktore klimatikoak: Latitudea. Altitudea. Kontinentaltasuna. Efektu lokalak.
10- Indize eta parametro fitoklimatikoak, diagrama onbrotermikoak.
11- Tipologia fitoklimatikoa: unitate klimatiko handiak; onbrotipo eta termotipoak.
IV. Fitogeografia
12- Fitogeografia. Endemismoa: kontzeptua eta motak. Elementu floristikoa.
13- Sistematika fitogeografikoa (korionomia). Lurreko erreinu eta eskualde fitogeografikoak.
14- Europako probintzia fitogeografikoak. Euskal Herriko eta inguruko eremutako sektore eta azpisektoreak.
V. Lurreko landarediaren deskribapen orokorra
15- Lurreko landarediaren sailkapen fisionomiko-estrukturala.
16- Pluviilignosa, laurilignosa, hiemilignosa.
17- Durilignosa, aestilignosa eta aciculilignosa.
18- Tundra, herbosak, desertak..
VI. Euskal Herriko eta inguruko eremutako landarediaren deskribapena
Basoak eta heurei loturiko zuhaiskazko formazioak
19. Hostogalkorren baso eurosiberiar eta mediterraneoak: Querco-Fagetea klasea.
20. Baso eta basobera esklerofilo mediterraneoak: Quercetea ilicis klasea.
21. Baso eta sastrakadi borealak eta oroepelak Europako goi-mendi epeletan: Vaccinio-Piceetea klasea.
22. Lurralde mediterraneo eta submediterraneotako goi-mendi eta eremu kontinentaletako baso eta sastrakadi klimazikoak, gimnospermatan aberatsak: Junipero sabinae-Pinetea sylvestris klasea.
23. Lurzoru hidromorfoetara loturiko urbazterreko baso eta zuhaiskadiak (haltzadi, zurzuridi, zumardi, lizardi eta zume-formazioak): Salici-Populetea nigrae klasea. Zingiretako eta ibai zingiratsuetako basoak: Alnetea glutinosae klasea. Urbazterreko milazka eta heriotzorri formazio mediterraneoak: Nerio-Tamaricetea klasea.
24. Zuhaiskazko baso-ertz arantzatsuak: Rhamno-Prunetea klasea. Isasti eta goi-txilardi silizikola mendebalde-iberiarrak: Cytisetea scopario-striati klasea.
Sastrakadi serialak.
25. Lurralde euritsuetako sastrakadi eta larre lehor basofiloak: Festuco hystricis-Ononidetea striatae klasea. Otalur azidofilo atlantiko europarrak eta mediterraneo mendebalde-ioptimberiarrak: Calluno-Ulicetea klasea.
26. Sastrakadi (erromero, salbia, ezkai eta abarren formazio) basofilo mediterraneoak: Rosmarinetea officinalis klasea. Estrepadi eta izpiliku formazio azidofilo mediterraneoak: Cisto-Lavanduletea klasea.
Larre eta belardiak
27. Lurzoru fresko edo hezetako larre, ihitza eta belardiak: Molinio-Arrhenatheretea klasea
28. Larre meso-xerofitiko basofiloak: Festuco-Brometea klasea. Larre onbrofilo-kionofilo azidofiloak : Nardetea strictae klasea.
29. Landaredi nitrofiloa.
30. Labar, legarreta eta abarretako landaredia.
31. Kostaldeko eta gatzategietako landaredia
32. Itsasbazterreko dunetako landaredia.
33. Zohikaztegietako landaredia.
34. Ur gezetako landaredi urtarra.
EGITARAU PRAKTIKOA
a- Landa-praktikak: hiru mendi-irteera.
Mendi-irteera hauetan gure inguruko landare-komunitateak in situ ezagutzeko aukera izango dugu, baita hainbat laginketa saio egiteko ere.
1. Haran kantauriarrak eta itsasaldea: Oriñon eta Guriezo
2. Trantsizioko bailarak: Araba erdialdea
3. Araba hegoaldea eta Errioxa
b- Ordenagailu praktikak: 2 orduko 2 saio.
Landaredi datuen bilaketa eta esportazaioa datu-baseetatik; taulen kudeaketa; datuen prestaketa eta analisia. Emaitzen interpretazioa. Hau dena adibide bezela ikerketa-kasu bat erabiliz .
c- Mintegiak
Ikasleek banaka edo binaka (ikasle kopuruaren arabera) landaredi-zientziekin erlazionaturiko gai baten sintesi bat prestatuko dute, eta bere ikaskideei eta irakasleari gai hori azaldu, eta entzuleen galderei erantzun eta eztabaidatu.
MetodologiaToggle Navigation
Eskola magistralak
Mendi-irteerak
Ordenagailu-praktikak
Mintegiak eta eztabaidak
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Behinbetiko azken ebaluaketarako ondoko ariketen emaitzak hartuko dira kontutan, bai ohiko deialdian eta baita ezohikoan ere:
a- Azken azterketa %60
b- Irteeretako txostenak %15
c- Ordenagailu-praktikako txostenak %10
d- Mintegia %15
Azken azterketa galdera laburrez osatutako proba idatzia da.
Irteeretako txostenak mendi-irteeretan bildutako informazioaren sintesia dira. Mendian irakasleak azaldutakoa modu antolatuan idatzi behar da txostenean, behar izanez gero eskola teorikoetan emandako informazioarekin osatuta.
Ordenagailu-praktiketako txostena: lan zientifiko baten eredua jarraituz, praktika hauetan ikasitakoa kasu praktiko batetan erabiliko da.
Mintegia: binakako ikasle taldeek landaredi-zientziarekin zerikusirik duen gai bati buruzko informazioa bildu eta sintetizatuko dute, eta beren ikaskideen aurrean 10-15 minututako aurkezpena egin.
Azken ebaluzazioan azterketa teorikoan eta gainentzeko frogatan lortutako emaitzak hartuko dira kontutan. Izatekotan ebaluazioko eta uko egiteko irizpideak Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegian begietsitakoarekin bat ekorriko dira beti (EHAA 50. zk., 2017ko martxoaren 13a).
Irakasgaiko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere.
Jokabide makur eta iruzurrezkoren bat gertatzekotan, UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloan zehazten dena aplikatuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Landare-espezieak identifikatzeko gakoak, mapak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Alcaraz, F. 1995. Manual de teoría y práctica de la Geobotánica. Univ. Murcía.
Archibold, O.W. 1995. Ecology of world vegetation. Chapman & Hall.
Biurrun, I. & Berastegi, A. 1996. Euskal Herriko fitogeografia. Ekaia 5: 25-43.
Braun-Blanquet, J. 1979. Fitosociología. Bases para el estudio de las comunidades vegetales. Ed. Blume.
Costa, M. 2004. Biogeografía. In: Izco, J. (ed.): Botánica: 795-852. 2ª Ed. Mac-Graw Hill-Interamericana. Madrid.
Fernández-González, F. 2004. Bioclimatología. In: Izco, J. (ed.): Botánica: 715-794. 2ª Ed. Mac-Graw Hill-Interamericana. Madrid.
Gurevitch, J., Scheiner, S.M. & Fox, G.A. 2002. The ecology of plants. Sinauer.
Grime, J.P. 2001. Plant strategies, vegetation processes and ecosystem properties. Wiley. 2nd ed.
BROWN, J.H. y LOMOLINO, M.V. 1998. Biogeography. Sinauer. Massachusetts
Janssen, J. et al. 2016. European Red List of Habitats Part 2. Terrestrial and freshwater habitats. European Union.
Loidi, J., Biurrun, I. & Herrera, M. 1997. La vegetación del centro-septentrional de España. Itinera Geobot. 9: 161-618.
Loidi, J., Biurrun, I., Campos, J.A., García-Mijangos, I. & Herrera, M. 2011. La vegetación de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Leyenda del mapa de series de vegetación a escala 1:50.000. Ed. Universidad del País Vasco
Mucina, L. et al. 2016. Vegetation of Europe: Hierarchical floristic classification system of vascular plant, bryophyte, lichen, and algal communities. Applied Vegetation Science 19: 3-264.
Peralta, J., Biurrun, I., García-Mijangos, I., Remón, J.L., Olano, J.M., Lorda, M., Loidi, J. & Campos, J.A. 2013. Manual de Hábitats de Navarra. Gobierno de Navarra.
Rivas-Martínez, S. 2011. Mapa de series, geoseries y geopermaseries de vegetación de España. Parte II. Itinera Geobotanica 18(1): 5-424.
Walter, H. 1977. Zonas de vegetación y clima. Ed. Omega. Barcelona.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Burrows, C.J. 1990. Processes of vegetation change. Chapman & Hall. London.
Font, X., Pérez-García, N., Biurrun, I., Fernández-González, F. & Lence, C.2012.The Iberian and Macaronesian Vegetation Information System (SIVIM, www.sivim.info), five years of online vegetation’s data publishing. Plant Sociology 49(2): 89-95.
Géhu, J.-M. 2006. Dictionnaire de sociologie et synécologie végétales. Cramer. Berlin-Stuttgart.
Kent, M. & Koker, P. 1992. Vegetation description and analysis, a practical approach. John Wiley & sons.
Loidi, J. & Báscones, J.C. 1995. Mapa de series de vegetación de Navarra (memoria y mapa). Gobierno de Navarra.
Loidi, J., M. Herrera, I. Salcedo, A. Galarza & J.C. Iturrondobeitia. 2005. Bizkaiko basoak. Instituto de Estudios Territoriales de Bizkaia. Diputación Foral de Bizkaia. 383 pp.
MCARTHUR, R.H y WILSON, E.O. 1967. The theory of Island biogeography. MPB 1.
Princeton.
MYERS, N. et al. 2000. Biodiversity hotspots for conservation priorities. Nature, 403
(6772): 853-858
Peinado, M., L. Monje & J.M. Martínez Parras. 2008. El paisaje vegetal de Castilla-La Mancha. Ed. Cuarto Centenario.
Terradas, J. 2001. Ecología de la vegetación. De la ecofisiología de las plantas a la dinámica de las comunidades y paisajes. Ed. Omega. Barcelona.
Aldizkariak
Itinera Geobotanica
Guineana
Journal of Vegetation Science
Applied Vegetation Science
Phytocoenologia
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- GARCIA MIJANGOS, ITZIAR
- GOROSTIAGA GARAY, JOSE MARIA
- SALCEDO LARRALDE, MARIA ISABEL
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-20 | 13:00-14:00 | ||||
16-27 | 13:00-14:00 | ||||
16-30 | 13:00-14:00 |
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-30 | 13:00-14:00 |
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-24 | 15:00-17:00 | 15:00-17:00 |
01 Landa p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 08:30-11:30 12:00-17:00 | ||||
29-29 | 08:30-11:30 12:00-17:00 | 08:30-11:30 12:00-17:00 |
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 10:30-11:30 | ||||
16-27 | 09:30-10:30 | ||||
16-30 | 09:30-10:30 |
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-30 | 09:30-10:30 |
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
25-25 | 15:00-17:00 | 15:00-17:00 |
31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 08:30-11:30 12:00-17:00 | ||||
29-29 | 08:30-11:30 12:00-17:00 | 08:30-11:30 12:00-17:00 |