XSLaren edukia
Hedabideen Plangintza I
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 46 | 69 |
Ordenagailuko p. | 14 | 21 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Bilatzen da ohituretan eta plangintzaren trebetasun profesionaletan ikasleetako eta publizitate-komunikabideetako eta erlazio publikoko espezializazioa. Gradu-amaiera lanerako plataforma bezala balio izango du.
Gaitasunak:
1- Globalizazio ekonomiko eta komunikatiboko prozesuen testuinguruan, komunikazioaren kudeaketaren ideiak, kontzeptuak, teoriak eta publizitatearen eta erlazio publikoen estrategiak era kritikoan ulertzea eta balioestea.
2- Komunikabide- planak diseinatzea, analizatzea eta garatzea, publizitate-komunikazio eta harreman publikoko arazoen erabakira bideraturiko irizpideak emanez.
3- Komunikazio eta harreman publikoen diagnostikoaren eta kudeaketaren teknikak eta estrategiak aplikatzea, testuinguru komunikatibo, komunikabide eta antolaketa ingurune desberdinetan.
4- Taldean, publizitate-komunikazio eta harreman publikoko proiektuen garapenerako metodologiak eta merkatu ikerkuntza erremintak aplikatzea.
Ikasketa emaitzak:
1-Hurbildu ikasleari publizitate-jarduerarekin lotutako komunikabideen ezaguera.
2-Analizatu publizitate-kanpaina eta bere ekarpena komunikabide-planera.
3-Sakondu publizitate komunikabideen kontsumoaren gainean dauden gaurko informazio-iturrietan. (EGM-a, Kantar media, CIES-a, etab.)
4-Ezagutu planifikatzaile guztiak menderatu behar dituen funtsezko oinarrizko kontzeptuak komunikabide planeko faseak gauzatu ahal izateko.
5- Aztertu komunikabide bakoitzaren ekarpenak planari. Egitura, euskarriak, merkaturatzea eta komunikazio-publizitate-balioak. (Objektibo edo eraginkortasuneko, taktikoak eta ekonomikoak).
Komunikabide bakoitzaren ezaugarri tekniko eta taktikoak ezagutzea (Teorian) eta haien audientzietan oinarritutako datu kuantitatiboak, kostuak eta errentagarritasunak ezagututa konparatzen jakitea (Praktikoa).
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Oinarri Teorikoak.
I. Sarrera.
Komunikazio pertsonala masiboaren kontra.
Komunikabide masiboak, komunikabide publiziatarioak bezala
II. Informazio-iturriak ( I. ).
Sarrera.
Informazio-iturri nagusiak.
Audientzia estudioari buruzko iturriak.
EGM, Cies, Kantar Media, AIMC, Geomex, Geotrans,Nielsen/Netratings, EGI
III. Informazio-iturriak (II.).
Difusioaren kontrolari buruzko iturriak. (ICP-a).
Ospearen gaineko informazioari buruzko iturriak (IOPE-a, Multimedia eta, IMOP-Top of Mind.)
Publizitate-jardueraren segimenduariburuzko iturriak. (INFOADEX-a, ASTIGAR MEDIA, TNS-a).
Informazio ematen duten eta hartzean laguntzen duten beste iturri batzuk erabakietako.
AIMC/Marka Ikerketa|Estudioa, edo detallista-etako eta kontsumitzaileetako Taulak.
Beste iturri instituzional eta sektorialak (INE-aren ikerketa,
CIS-a, AEDEMO-a, ESOMAR etabar).
Komunikabide-egituraren gaineko beste iturri batzuk eta euskarriak. (Mecos, sektoreko Aldizkariak, etab.etab.
IV. Aukeraketan erabilitako oinarrizko kontzeptuak eta plangintza komunikabideak.
Audientziarekiko kontzeptu erlazionatuak.
-Audientzia, sartzea, profila.
-Audientzia erabilgarria eta kidetasuna.
-metatutako Audientzia, bikoizketak eta audientzia garbia.
-point-a Rating, Share, PUT-a, HOT-a, PUR-a.
Errentagarritasunarekiko kontzeptu erlazionatuak.
-kontaktuagatik Kostua, milagatik kostuagatik, point-a kostu ratingagatik,
GRP-a kostua.
-errentagarritasun-Koefizientea.
Komunikabide-plan balioespenen gaineko kontzeptuak.
-Estaldura, maiztasuna (OTS-a).
-inpaktu-Kurba banaketa.
-tartea. Estaldura eta maiztasuna eraginkorrak.
-GRP¿S-a eta TRP¿S-a.
V. Estatu espainiarreko baliabide|komunikabide eskaintza. (I.).
Sarrera.
Eguneko prentsa.edo Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.
-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.
Iganderoko gehigarriak.
-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.
-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.
Aldizkariak.
-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.
-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.
Kanpoko publizitatea.
-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.
-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.
VI.Eskaintza estatu espainiarreko komunikabideetako(II.)
Telebista.
-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.
-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.
Irratia|Erradioa.
-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.
-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.
Zinema.
-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.
-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.
Internet.
-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.
-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.
Oinarri Praktikoak:
I. Praktika 1: Egunkari bateko publizitate-kanpaina aurrekontu ekonomikoa egitea. Aukeratutako euskarriak ezagututa, aurrekontu ekonomikoak, formatuak, kokapenak eta argitalpen-datak aukeratzea hedabideen plangintza batean.
II. Praktika 2: Prentsa-plangintza bateko audientzia datuak eta errentagarritasuna ateratzea. Gure target-eko (rp, grp, kidetasun, inpaktu), baita ere errentagarritasuneko audientzia datuak sartzea (c/grp-a, cpm-a, inpaktuen cpm-a).
III. Praktika 3: Aurrekontu bat egitea audientzia eta errentagarritasun datuekin hedabide honetan: prentsa, irratia, telebista, aldizkariak, internet eta kanpoko publizitatea. Hedabideen Plan orokorra baloratzea beste lanetan erabilitako baloreekin.
MetodologiaToggle Navigation
Klase Magistrala: Teoriaren erakusketa eta informazio-iturriekin egindako kasu praktikoak ezagutu.
Klase Praktikoak: Talde-lanean hedabideen aurrekontu erreal bat garatzea, irakasleak emandako audientzia informazioarekin. Klase praktikoak derrigorrezkoak dira. Zerrenda pasatuko da.
Talde-lanean 3 lan garatu behar dira:
1/Aurrekontu bat egin hedabideen tarifakin baliatuz. Notaren %10.
2/Aurrekontu batean sartu audientzia-datuak irakasleak emandako informazioarekin, errentagarritasunak ezagutzeko. Notaren %10.
3/Landu bai aurrekontuzko datuekin bai audientzia datuekin plangintza multimedia bat. Notaren %20.
Hiru lanak eman behar dira eta hiru praktikak gainditu.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 9a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 22a baino lehenago).
Ebaluazio Jarraitua:
Ebaluazioa izango da klasean adierazitako gaien gainean idatzitako azterketa bat, planifikatzaile guztiak menderatu behar dituen kontzeptuen gaineko hiru ariketa praktikoko errealizazioarekin osatuta. Nota, bi zatien media bat izango da. Azterketa teorikoak 6 puntuko balioa izango du eta azterketa praktikoak 4 puntuko balioa.
Azterketa teorikoa test motatakoa izango da, eta bi ariketa praktikorekin osatuta egongo da. (Kalkulagailua behar da). 6 puntu azterketako zati teorikoak (azkeneko notaren guztizkoaren % 36) eta 4 puntu azterketako zati praktikoak (azkeneko notaren guztizkoaren % 24). Azterketako bi parteak gainditu behar dira.
Ikasturtean zehar egindako ariketa praktikoak (3 praktikak) ebaluazio jarraituaz ebaluatuko dira eta Urtarrilaren deialdian lortutako emaitza ohi ez bezalako deialdirako mantenduko da. Parte praktiko hau ere gainditu behar da.
Azkeneko Ebaluazioa: Probako seinalatutako egunean behartutako hiru ariketa praktikoak eman behar izango dira eta azkeneko proba egingo da, test motatakoa parte praktikoarekin.
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 9a baino lehenago (martxoaren 22a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ordenagailua eta Excel kalkulu programa.
Azterketarako kalkulagailua.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
GONZALEZ LOBO, M.A. y Carrero LOPEZ, E. (1997), Manual de planificación de medios, Madrid, ESIC.
Gehiago sakontzeko bibliografia
GONZALEZ LOBO, M.A (1994) Curso de Publicidad, Madrid, Eresma & Celeste.
PERLADO LAMO de ESPINOSA, Marta (2006), Planificación de medios de comunicación de masas, Madrid, McGraw-Hill.
SÁNCHEZ FRANCO, M.J (1999), Eficacia publicitaria. Teoría y práctica, Madrid, McGraw-Hill.
TORZÓN, Esther, y MOORE, Jeri (edits) (1996) Integrated Communication: Synergy of Persuasive Voices, New Yersey,
Lawrence Erlbaum.
SÁNCHEZ FRANCO, M.J (1999), Eficacia publicitaria. Teoría y práctica, Madrid, McGraw-Hill.
TORZÓN, Esther, y MOORE, Jeri (edits) (1996) Integrated Communication: Synergy of Persuasive Voices, New Yersey,
Lawrence Erlbaum.
GARCÍA UCEDA, M. Las claves de la publicidad Editoríal ESEIC
Aldizkariak
Anuncios
Control
Campaña
Estrategia
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
- FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
- ITURBE TOLOSA, ANDONI
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 10:30-12:30 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:30-10:30 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:30-10:30 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:30-10:30 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
2-15 | 12:00-13:30 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 11:00-12:00 |